מחבר |
הודעה |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 07/02/09 23:22
הודעות: 2521
|
1. סרט נפלא. כנראה שלא אידיאלי לראות אותו בטיסת אל על. דורש צפייה חוזרת. 2. צ'ארלי פארקר היה נרקומן שניגן במועדונים אפלים ומת צעיר. האם חבר'ה צעירים (לבנים...) שלומדים בבית ספר מפונפן שמשלמים ההורים שלהם אכן יכולים להגיע לאותה רמה ? 3. האם מיתוס האמן הבודד ללא חברים שמקדיש את כל כולו לאמנות עד זוב דם לא ... התיישן במקצת ? 4. האם תופים מהווים בכלל והיום בפרט את פיסגת היצירה ? האם באמת יש "צ'ארלי פארקר של התוף" ? 5. מזכיר לי סיפור : כשגרתי לפני 30 שנה בטוקיו פגשתי שם מתופף ניו יורקי בשם מילפורד גרייבס, שהזמין אותי לבקר אצלו. כשהגעתי לניו יורק לקחתי אוטובוס לסאות' ג'מאייקה איפה שהוא גר. נרקומנים בכל פינה, מכוניות שרופות על המדרכה. ניגשה אלי כושית עבת בשר וחביבה ושאלה אותי : what's you doin here boy ? This is no place for you... הסברתי לה שאני מחפש את גרייבס והיא עזרה לי למצוא את הבית שלו. הוא היה גם מטפל ברפואה סינית והסביר לי שהקצב של הדופק שהוא בודק ושל התיפוף זה אותו הדבר. לימים התברר שהוא לימד בבניגטון קולג' וגידל דורות של מתופפים, כולל בן של חברים של הורי. הוא היה מושיב את המתופפים עם טמפו מסויים, הולך וחוזר אחרי שעה לראות אם שמרו על אותו הטמפו. קצת מזכיר את הסרט ...
_________________ הכל טוב ויפה אבל ברקץ - יש רק אחד ....
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 14/06/11 15:10
הודעות: 814
|
2. האם כל ילד שלומד כדורגל הופך להיות מסי? כנראה שלא אבל זה לא אומר שחלק מילדים לא יהיו שחקני כדורגל מצויינים אותו דבר כאן במוזיקה . 3. התשובה מתחברת גם לשאלה 5 כן כדי לנגן ג׳אז טוב צריך להתאמן הרבה ולדעת לא מעט תאוריה כמה שיותר תתאמן יותר תשתפר כמו כל דבר בחיים כמובן שעדיף לעשות את זה אם מישהו שידע לכוון אותך בצורה יעילה ואגב צ׳ארלי פרקר תקופה לא קצרה התאמן מעל 10 שעות כל יום זאת אחת הסיבות שהוא הפך להיות מי שהוא ... ומין הסתם שאתה מקדיש את רוב זמנך לנגינה סביר להניח שזה יפגע לך בזוגיות ותתנתק ממעגל החברים שלך לאט לאט...
4. לא שמעתי אף פעם כלי נגינה שהוא נעלה יותר מכילים אחרים , בסיפור פשוט על מתופף לכן מתרכזים בתופים בסיפור.
אבל בכל זאת בוא נזכור שזה סרט דרמה ולא המציאות יש הרבה דברים לא הגיונים בסרט שקורים שמה אחרי שנתיים שילד מתאמן הוא הופך להיות מינימום ארט בלייקי שזה בהחלטת לא הגיוני ודבר נוסף השיטת לימוד הקשוחה הזאת ממש לא פרקטית ולא נראה לי שבכלל יש מוסדת אקדמי שמשתמש בה...
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 17/04/11 15:05
הודעות: 7079
|
5. אתה מכיר את מילפורד גרייבס ?!  הברנש הוא אחד מאבות האוונגרד. מכיר אותו מ-Love Cry עם איילר ומה-NYAQ. הוא היה גם מהמקימים של ה- Jazz Composers Guild יחד עם הבליי'ז, סאן רא, דיקסון, שפ ואחרים. כבוד. 4.  2. הבעיה היא לא הרמה הטכנית או האימון. יש היום ים של נגנים שיכולים לעשות טכנית דברים שהענקים לא חלמו שאפשר. הסיפור הוא להמציא משהו חדש וקופצי-דרך באים אחת למספר עשורים במקרה הטוב. קופץ-דרך כמו פארקר בא פעם במאה או יותר. אגב, עוני עוזר אבל הוא לא תנאי מחייב. תראה את דיוק שחי טוב וסולידי, או את קית' ג'ארט הורדרד (הייתי בטוח שהוא שחור עד שיאיר ניפץ לי את המיתוס). טענה מקובלת וכנראה נכונה היא שהבעיה טמונה בהעדר סצנה. אין היום הרכבים שמנגנים שלושה סטים לערב, שבעה ימים בשבוע, 52 שבועות בשנה. אין את החלפת הרעיונות והעברת הדגל מותיקים לצעירים שהיתה מתרחשת ערב ערב במועדונים. האקדמיה פשוט לא מספקת אותה רמה של חיכוך.
_________________ "Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 29/12/10 12:43
הודעות: 460
|
סעיף 5 גורם לי לקנא, מאוד מאוד לקנא - לא בריא לפני החג.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 14/06/11 15:10
הודעות: 814
|
Ami כתב: 5. אתה מכיר את מילפורד גרייבס ?!  הברנש הוא אחד מאבות האוונגרד. מכיר אותו מ-Love Cry עם איילר ומה-NYAQ. הוא היה גם מהמקימים של ה- Jazz Composers Guild יחד עם הבליי'ז, סאן רא, דיקסון, שפ ואחרים. כבוד. 4.  2. הבעיה היא לא הרמה הטכנית או האימון. יש היום ים של נגנים שיכולים לעשות טכנית דברים שהענקים לא חלמו שאפשר. הסיפור הוא להמציא משהו חדש וקופצי-דרך באים אחת למספר עשורים במקרה הטוב. קופץ-דרך כמו פארקר בא פעם במאה או יותר. אגב, עוני עוזר אבל הוא לא תנאי מחייב. תראה את דיוק שחי טוב וסולידי, או את קית' ג'ארט הורדרד (הייתי בטוח שהוא שחור עד שיאיר ניפץ לי את המיתוס). טענה מקובלת וכנראה נכונה היא שהבעיה טמונה בהעדר סצנה. אין היום הרכבים שמנגנים שלושה סטים לערב, שבעה ימים בשבוע, 52 שבועות בשנה. אין את החלפת הרעיונות והעברת הדגל מותיקים לצעירים שהיתה מתרחשת ערב ערב במועדונים. האקדמיה פשוט לא מספקת אותה רמה של חיכוך. עמי אני חושב שאקדמיה לא צריכה לספק לך אופי בנגינה או רעיונות לאילתור או דינמיקה בין נגנים זה דברים שאתה צריך לפתח לבד עם הניסיון שלך וכן זה צריך לבוא מהמוזיקאי הרצון הזה של כמה שיותר לנגן עם אנשים ולהתאמן אני אישית חושב שבעיה מורכבת בעיקר מי זה שזה כבר לא מוזיקה מנסטרים ששומעים אותה בפאבים לכן המקומות להתאמן להופיע ולהתפרנס מי זה מעוד מצומצמים אז החשיפה שלך לרעיונות אחרים וכל שאר הדברים האחרים שאמרתי לא באים ליידי ביטוי בנוסף לזה שג׳אז זה כבר לא סגנון מוזיקה בחיתוליו אז לכן קשה לחשוב מחוץ לקופסא וליצור משהו אחר כמו שהיה לפני 60 שנה ...
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 21/01/10 11:22
הודעות: 4990
|
Ami כתב: 5. 2. הבעיה היא לא הרמה הטכנית או האימון. יש היום ים של נגנים שיכולים לעשות טכנית דברים שהענקים לא חלמו שאפשר. הסיפור הוא להמציא משהו חדש וקופצי-דרך באים אחת למספר עשורים במקרה הטוב. קופץ-דרך כמו פארקר בא פעם במאה או יותר. אגב, עוני עוזר אבל הוא לא תנאי מחייב. תראה את דיוק שחי טוב וסולידי, או את קית' ג'ארט הורדרד (הייתי בטוח שהוא שחור עד שיאיר ניפץ לי את המיתוס). טענה מקובלת וכנראה נכונה היא שהבעיה טמונה בהעדר סצנה. אין היום הרכבים שמנגנים שלושה סטים לערב, שבעה ימים בשבוע, 52 שבועות בשנה. אין את החלפת הרעיונות והעברת הדגל מותיקים לצעירים שהיתה מתרחשת ערב ערב במועדונים. האקדמיה פשוט לא מספקת אותה רמה של חיכוך. לצערי הרב ולדעתי האישית המוזיקה בעולם מתנוונת. וזה מחזק את מה שעמי כתב לגבי הג'אז. כנ"ל לגבי המוזיקה הקלאסית,אין כמעט מלחינים חדשים. קרוב משפחתי שהוא כנר במקצועו,טוען שההתחדשות במוזיקה הזו שואפת ל-0.
_________________ מוזיקה היתה אהבתי הראשונה
עדיין תלמיד,או כיצד בונים מערכת ב....50 שנה
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 07/02/09 23:22
הודעות: 2521
|
הבן שלי רצה להיות גיימר מיקצועי במשחקי מחשב ולכן נסע להתאמן בקוריאה. אחרי תקופה מסויימת הבין שגם אם יתאמן 10 שעות ביום לא יגיע לטופ כי יש שם קוריאנים שמתאמנים 20 שעות ביום. לא יודע מה הסיבה. זה בטח צירוף של כמה סיבות שבעטיין היום לא מגיעים לרמה של פעם. אבל נדמה לי שבכל מקרה יש צורך ביותר מטיפה של טירוף שאין לילדי הקולג' החביבים. ואולי זה כן סוג של מסר שהסרט מנסה להעביר בדרכו העקומה.
_________________ הכל טוב ויפה אבל ברקץ - יש רק אחד ....
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 14/06/11 15:10
הודעות: 814
|
ברקצ כתב: הבן שלי רצה להיות גיימר מיקצועי במשחקי מחשב ולכן נסע להתאמן בקוריאה. אחרי תקופה מסויימת הבין שגם אם יתאמן 10 שעות ביום לא יגיע לטופ כי יש שם קוריאנים שמתאמנים 20 שעות ביום. לא יודע מה הסיבה. זה בטח צירוף של כמה סיבות שבעטיין היום לא מגיעים לרמה של פעם. אבל נדמה לי שבכל מקרה יש צורך ביותר מטיפה של טירוף שאין לילדי הקולג' החביבים. ואולי זה כן סוג של מסר שהסרט מנסה להעביר בדרכו העקומה. או שק של ארואין קוקאין אסיד 
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33194
|
שניה, מה זה גיימר מקצועי בדיוק?
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 14/06/11 15:10
הודעות: 814
|
Sol כתב: Ami כתב: 5. 2. הבעיה היא לא הרמה הטכנית או האימון. יש היום ים של נגנים שיכולים לעשות טכנית דברים שהענקים לא חלמו שאפשר. הסיפור הוא להמציא משהו חדש וקופצי-דרך באים אחת למספר עשורים במקרה הטוב. קופץ-דרך כמו פארקר בא פעם במאה או יותר. אגב, עוני עוזר אבל הוא לא תנאי מחייב. תראה את דיוק שחי טוב וסולידי, או את קית' ג'ארט הורדרד (הייתי בטוח שהוא שחור עד שיאיר ניפץ לי את המיתוס). טענה מקובלת וכנראה נכונה היא שהבעיה טמונה בהעדר סצנה. אין היום הרכבים שמנגנים שלושה סטים לערב, שבעה ימים בשבוע, 52 שבועות בשנה. אין את החלפת הרעיונות והעברת הדגל מותיקים לצעירים שהיתה מתרחשת ערב ערב במועדונים. האקדמיה פשוט לא מספקת אותה רמה של חיכוך. לצערי הרב ולדעתי האישית המוזיקה בעולם מתנוונת. וזה מחזק את מה שעמי כתב לגבי הג'אז. כנ"ל לגבי המוזיקה הקלאסית,אין כמעט מלחינים חדשים. קרוב משפחתי שהוא כנר במקצועו,טוען שההתחדשות במוזיקה הזו שואפת ל-0. אגב אני לא חושב שהמוזיקה מתנוונת תלוי באיזה סיגנונות מוזיקה אולי ברוק ג׳אז פאנק קלאסי כן אבל במוזיקאות שהם מבוססות מחשב כמו : טראנס , ברייק ביט , אי דמ אמ , דאון ביט ועוד מיתפתחים בשתי עשורים האחרונים המון זרמים חדשים אז אולי אנשים במיוחד צעירים מחפשים משהו שונה ממה שאנחנו שומעים.... אגב לפני כעשור וחצי שמעתי טראנס והיום אני מכור לגאז אני רואה בשתי הסיגנונות הללו חופש ואין סוף שאין אותם בהרבה סיגנונות מוזיקה אחרים...
|
|
חזור למעלה |
|
 |