פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 2   [ 19 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: 1200GAE
הודעהפורסם: 08/01/16 01:45 
חבר האתר


הצטרף:
03/04/09 03:35

הודעות: 5335
עבורי, החדשות האודיופיליות הגדולות מCES הן כמובן ההצגה של הפטיפון החדש של טכניקס - ה 1200GAE.
אני מכיר היטב את ה 1200, ומה שמיוחד בו הוא כמובן העובדה שמדובר בפטיפון הנמכר בהיסטוריה, ובעמידות והשרידות היוצאת דופן שלו. מבחינת הצליל - הוא נתן תוצאה טובה למחירו בזמנו (בערך 500 דולר) אבל - בוודאי לאור ההצגה של כל כך הרבה פטיפונים חדשים בשנים האחרונות, שום דבר לכתוב אודתיו הביתה - וזה למרות קהל החסידים האדוק באודיו אסילום, שרובם (מקריאה מתמשכת שם) חסר מודל השוואה אודיופילי איכותי.

אז מה ההתרגשות הגדולה? קודם כל, כבוד לאיקון אמיתי, סמל עמידת הויניל בזמנים הקשים שהיו (ויהיו, לדעתי) עת התחום תוחזק ברובו על ידי DJS ברחבי העולם. העיצוב של ה1200 מזוהה כמעט מיידית גם על ידי רבים וטובים שרגלם לא דרכה מעולם בחנות הייפי. בנוסף, טכניקס יצרה כמה (אך בוודאי לא את כל!) איקונים אחרים של פטיפוני הנעה ישירה - טובים בהרבה מה1200 : ה SP15 וכמובן הSP10MKII ו הSP10MKIII. עד לאחרונה ניגן בביתי SP10MKII שעשה בית ספר אמיתי לקליראודיו אמבינט - פטפון רצועה עם מיסב מגנטי, ספק כוח עם רגנרטור, שלוש רצועות, ופלינת העשוי מפנצרהולץ... כמו הEMT והדנונים הבכירים, הSP10 לסוגיהם נבנו לשמש תחנות שידור ונבדלו מהשאר ביכולתם להתגבר על תופעת הCOGGING שמיררה את חייהם של רוב פטיפוני ההנעה הישירה של זמנם -ואת חייו של ה1200, פשוט העם ששרד את כולם.
MKIII האימתני הוא אחד הסמלים של נטישת הויניל בראשית שנות השמונים: הימים היו ימי לידת הסידי והמכירות היו נמוכות יחסית לקודמו.

ברבות הזמנים קמו חברות חדשות, שהבולטת ביניהם היא ברינקמן, שבנו פטיפונים בטכניקה שונה המאפשרת להתגבר על הבעיות הטמונות בתכנון המנוע של ה1200. הבעיה היא, שמדובר במנועים ותיכנון יקרים מאוד לחברות קטנות - היות והטכנולוגיה הנדרשת מסובכת והרבה פחות נגישה מקנית מנוע הנעת רצועה ובנית השאר סביבו. ואכן, השוק האודיופילי נשלט ברובו על ידי פטיפוני הנעת רצועה, ולאלה העושים שימוש בהנעה ישירה יצא שם רע למדי. רק בשנים האחרונות, בזכות היפנים (שינדו, כרגיל) ומשפצים דוגמת אלברט פורטר וARTISAN FIDELITY התחילו אודיופילים לגלות מחדש ענתיקות העושות שימוש בהנעה ישירה או IDLER WHEELS .

הטכניקס החדש, ה1200GAE שיעלה בערך 4000 דולר, יעלה פי 6 מהמחיר לצרכן של ה1200MK5' הדגם האחרון ששווק בצפון אמריקה. מצד שני, הוא בנוי באופן שונה לחלוטין מה1200 הישן, תוך שימוש בהרבה גישות מודרניות יותר ועם צ'יפים חדשים (זה לא טריוויאלי, היות והבעיה העיקרית שיש לSP10MKIII היא צ'יפים שקשה יחסית להשיגם...הלך הצ'יפ, כמעט והלך הפטיפון...).

המעמד המיוחד שיש למותג של טכניקס הן בעולם האודיופילי (ושוב, אני לא מתכוון ל 1200 המקורי) והן בעולם הדיג'י מבטיח שמדובר לא פחות במהפיכה בשוק הפטיפונים וחזרה למרכז הבמה של נגני הנעה ישירה. אכן, טכניקס הצהירה שבכוונתה ליצר לא פחות משלוש מליון חתיכות של הדגם הרגיל של 1200 (להבדיל מה1200GAE שהוא הוצאה מיוחדת בת 1200 יחידות, כמובן).
יהיה מעניין (F)


נערך לאחרונה על ידי נועם בתאריך 08/01/16 04:54, נערך 4 פעמים בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: 1200GAE
הודעהפורסם: 08/01/16 01:51 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
19/12/09 22:51

הודעות: 1141
היי נועם. ערב טוב.

אם כבר נגעת, אז מסקרן אותי.
אם הנעה ישירה, היא ככ מורכבת, בעייתית ...ומן הסתם גם תעלה בהתאם
למה בעצם להתעקש על השיטה הזו ?
(לפחות אצל כמה יצרנים).

_________________
דרך אויל ישר בעיניו ושומע לעצה חכם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: 1200GAE
הודעהפורסם: 08/01/16 01:59 
חבר האתר


הצטרף:
03/04/09 03:35

הודעות: 5335
חגי כתב:
היי נועם. ערב טוב.

אם כבר נגעת, אז מסקרן אותי.
אם הנעה ישירה, היא ככ מורכבת, בעייתית ...ומן הסתם גם תעלה בהתאם
למה בעצם להתעקש על השיטה הזו ?
(לפחות אצל כמה יצרנים).


זה נכון, והנעה ישירה איכותית לא זו בלבד שהיא יקרה מאוד, עליה גם להתמודד עם חסרונות מולדים יחודיים (הצורך להתמודד עם הרעש מהמנוע אל הפלאטר).
מצד שני ....הנעה ישירה DONE RIGHT מספקת יציבות מהירות שאין שני לה. להשיג משהו דומה בפטפון עם הנעת רצועה דורש מחירים בסרטוספירה.
החלום הוא כמובן להשיג את יציבות המהירות של הנעה ישירה עם השקט שיש לפטיפון הנעת רצועה טוב.
מישהו אמר ברינקמן? :D


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: 1200GAE
הודעהפורסם: 08/01/16 10:37 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18392
בדיוק אתמול ראיתי סרטון קטן ממאות הסקירות של ה CES האחרון בו הראו את ה 1200G החדש.
ברגע שחתמו עם המחיר עיקמתי גבה :shock: - זה כבר מחיר די גבוה לסט אנלוגי בצפון אמריקה. יש לא מעט אופציות, כנראה אפילו אודיופיליות יותר, למרות שאין לי מושג איך הוא ישמע. אם טכניקס אכן ייצרה שם מימוש חדש ל DD שלהם והתגברה על קוקינג ועל "רעשים" הוא יתברר כ"מציאה" בסופו של דבר, בלי קשר לעדת המאמינים שאנו עוקבים אחריהם ב VA במשך שנים.

בהמשך לכל זה - נהניתי לקרוא את שכתבת, כל מפלצות התהילה מדור הזהב; SP10, הדנון וכדומה (אידלרים 301\124), מקבלים היום המון במה כמו שכתבת - בעיקר מפני שקמו אלה שיודעים איך לשפץ אותם כראוי ולהציג אותם כפי שהיה תמיד אפשר. כמכישירים ברמה מאד גבוהה.

*הבעיה* שלי היא, המחירים שבסופו של דבר "חייבים" לשלם על פנינות משופצות כאלה, יש היום כל כך הרבה חברות שממשות
טכנולוגיות שונות עם מגוון רחב של היצע שאני מניח שצריך להיות "קרוב לצלחת" באופן מיוחד לאלה שמשפצים או מציעים SP10 למשל
, או אפילו חברים של כאלה שיש להם כדי להבין על מה מדובר באופן מעשי ואישי - כדי להעדיף אותו על פני "מכונה אודיופילית נוצצת" (כמובן שזו סתם פינה אחת ויש עוד המון שיקולים אישיים ולא אישיים לבחור באחד ולא בשני וההיפך (F) )

לשורה התחתונה -

נועם כתב:
חגי כתב:
היי נועם. ערב טוב.

אם כבר נגעת, אז מסקרן אותי.
אם הנעה ישירה, היא ככ מורכבת, בעייתית ...ומן הסתם גם תעלה בהתאם
למה בעצם להתעקש על השיטה הזו ?
(לפחות אצל כמה יצרנים).


זה נכון, והנעה ישירה איכותית לא זו בלבד שהיא יקרה מאוד, עליה גם להתמודד עם חסרונות מולדים יחודיים (הצורך להתמודד עם הרעש מהמנוע אל הפלאטר).
מצד שני ....הנעה ישירה DONE RIGHT מספקת יציבות מהירות שאין שני לה. להשיג משהו דומה בפטפון עם הנעת רצועה דורש מחירים בסרטוספירה.
החלום הוא כמובן להשיג את יציבות המהירות של הנעה ישירה עם השקט שיש לפטיפון הנעת רצועה טוב.
מישהו אמר ברינקמן? :D


אכן ברינקמן היא כנראה המובילה האמיתית היום במימוש DD ששקט כמו רצועה עם יציבות מהירות מושלם.
האם זה הפטיפון הכי טוב שיש (אני מדבר על הדגם DD שלהם כמובן)? כנראה שלא.
אבל (ולמרות שהוא לא זול) ה VFM שהוא מציב ברמות האיכות שהוא נותן, יהיה קשה מאד לנצח אותו גם בכפול או במשולש ממחירו.
:תקליט:

_________________
אביעד בריד - Byrdio
VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora
VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: 1200GAE
הודעהפורסם: 08/01/16 15:15 
חבר האתר


הצטרף:
03/04/09 03:35

הודעות: 5335
הי אביעד
קודם כל, אהבתי את ״מפלצות התהילה״ :D :D :D הגדרה מאוד מדוייקת וקולעת.

נראה לי שההתעסקות במפלצות הישנות הללו היא תולדה ישירה של נוסטלגיה פשוטה מחד, ושקיעת הויניל עד לאחרונה מאידך. בתקופות הנדונות הושקעו סכומי כסף עצומים בפיתוח ויצור פטיפונים חדשים כי הי פי לא היה ״הי אנד״ אלא משהו עממי יותר, משהו יותר דומה לקולנוע ביתי מאשר מוצרי הבוטיק של היום.
כלשעצמי תמיד תהיתי איך זה שהפטיפונים הישנים של טכניקס עדיפים על ה1200 שהיה ביצור סדרתי עד לאחרונה כמעט. כשהתחלתי להתעסק בזה קצת יותר זה התבררו הסיבות הטכניות והשווקיות.


אבל הנה איפה שזה פוגש אותי: השבוע מכרתי את האמבינט, במטרה לשפץ את הגרארד או הsp10mkii. למרות שהנטייה שלי היתה ללכת על שיפוץ של הטכניקס הישן (שנשמע נהדר באמת) או אפילו לרכוש mkiii ההכרזה של טכניקס דוחפת אותי, נראה לי, לשפץ את הגרארד דווקא - והפעם כמו שצריך.
למה? כי ההכרזה הזו עשויה לשנות את היחס שלנו לכל פטיפוני ההנעה הישירה של העבר (לא ברמה הנוסטלגית או האסתטית אלא ברמה הביצועית נטו).

כן, ברמה השיווקית 4000 דולר זה ה מ ו ן כסף - במיוחד למודל חדש מסידרת 1200 (אבל פרדוקסלית אולי מעט מדי לsp10mk4....
כשקוראים מה שטכניקס טוענים שהם עשו - מנוע חדש לגמרי, שמתגבר על הרעות החולות של ה1200 בפרט ומנועי טכניקס בכלל, פתאום 4000 דולר נראים פחות ממה שחברות אחרות דורשות על פטיפוני הנעת רצועה שהתכנון והחומרים שלהם עלו הרבה הרבה פחות.
טכניקס היו כמעט היחידים מהאריות הגדולים (ברינקמן היא חברת בוטיק ואפילו הם מייצרים לדעתי רק דגם הנעה ישירה אחד או שניים אם אתה סופר את הספיידר שהוא מין ברדו עם כמה זרועות) שעדיין היה להם know how וניסיון ארוך זמן בפטיפוני הנעה ישירה .לדעתי, הפטיפון החדש הזה יחיה את הפיתוח והיצור של פטיפוני הנעה ישירה כמו שאף אחד לפניו לא עשה ויש לו את הפוטנציאל לשנות די משמעותית את השוק.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: 1200GAE
הודעהפורסם: 08/01/16 16:52 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18392
נועם כתב:
הי אביעד
קודם כל, אהבתי את ״מפלצות התהילה״ :D :D :D הגדרה מאוד מדוייקת וקולעת.

נראה לי שההתעסקות במפלצות הישנות הללו היא תולדה ישירה של נוסטלגיה פשוטה מחד, ושקיעת הויניל עד לאחרונה מאידך. בתקופות הנדונות הושקעו סכומי כסף עצומים בפיתוח ויצור פטיפונים חדשים כי הי פי לא היה ״הי אנד״ אלא משהו עממי יותר, משהו יותר דומה לקולנוע ביתי מאשר מוצרי הבוטיק של היום.
כלשעצמי תמיד תהיתי איך זה שהפטיפונים הישנים של טכניקס עדיפים על ה1200 שהיה ביצור סדרתי עד לאחרונה כמעט. כשהתחלתי להתעסק בזה קצת יותר זה התבררו הסיבות הטכניות והשווקיות.


אבל הנה איפה שזה פוגש אותי: השבוע מכרתי את האמבינט, במטרה לשפץ את הגרארד או הsp10mkii. למרות שהנטייה שלי היתה ללכת על שיפוץ של הטכניקס הישן (שנשמע נהדר באמת) או אפילו לרכוש mkiii ההכרזה של טכניקס דוחפת אותי, נראה לי, לשפץ את הגרארד דווקא - והפעם כמו שצריך.
למה? כי ההכרזה הזו עשויה לשנות את היחס שלנו לכל פטיפוני ההנעה הישירה של העבר (לא ברמה הנוסטלגית או האסתטית אלא ברמה הביצועית נטו).

כן, ברמה השיווקית 4000 דולר זה ה מ ו ן כסף - במיוחד למודל חדש מסידרת 1200 (אבל פרדוקסלית אולי מעט מדי לsp10mk4....
כשקוראים מה שטכניקס טוענים שהם עשו - מנוע חדש לגמרי, שמתגבר על הרעות החולות של ה1200 בפרט ומנועי טכניקס בכלל, פתאום 4000 דולר נראים פחות ממה שחברות אחרות דורשות על פטיפוני הנעת רצועה שהתכנון והחומרים שלהם עלו הרבה הרבה פחות.
טכניקס היו כמעט היחידים מהאריות הגדולים (ברינקמן היא חברת בוטיק ואפילו הם מייצרים לדעתי רק דגם הנעה ישירה אחד או שניים אם אתה סופר את הספיידר שהוא מין ברדו עם כמה זרועות) שעדיין היה להם know how וניסיון ארוך זמן בפטיפוני הנעה ישירה .לדעתי, הפטיפון החדש הזה יחיה את הפיתוח והיצור של פטיפוני הנעה ישירה כמו שאף אחד לפניו לא עשה ויש לו את הפוטנציאל לשנות די משמעותית את השוק.


כמובן שהשיפוץ של הישנים הוא שילוב של נוסטלגיה לדגמים הטובים באמת של פעם (301\124\SP10 ועוד) והתענרות עכשווית ממחירי ההי אנד, אבל כמו שאמרתי קודם, למשופצים רציניים מאד משלמים עדיין המון כסף (נגעת בשינדו קודם וזו דוגמא נהדרת איך לקחו 301 והקפיצו את המחיר שם לסטרטוספיירה מטורפת).

לדעתי "היופי" זה לקחת את ה SP10MKII שלך ולשדרג את האמא שלו אך בלי להגיע למחיר של GP למשל
(שהוציאו את ה 2.0 אחרי שה 1.5 היה הצלחה מסחררת ועוד ב DD שאף אחד לא רצה לשמוע מהטכנולוגיה הזו שהם הפציעו יחד עם ברינקמן יחד).

ד"א לברינקמן יש את הבארדו, את האוסיס, את הספיידר והטכנולוגיה למרות שהיא כבר לא DD מובהק בדגם הגבוה והאחד לפני
- זלגה לשם עם יכולת בבקרת המהירות (סינוס) כפי שהם עושים זאת בדגמים "הזולים".

_________________
אביעד בריד - Byrdio
VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora
VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: 1200GAE
הודעהפורסם: 08/01/16 17:00 
חבר האתר


הצטרף:
03/04/09 03:35

הודעות: 5335
נכון!
אבל בשבועות האחרונים דיברתי עם הרבה משפצים רציניים בצפון אמריקה - כאלה שעובדים על האלקטרוניקה, מנוע, פלינת זרועות וכו׳....המחירים הם סטרוספרים, כמו שכתבת. אצלהם...שיפוץ רציני של גרארד מתחיל ב 5000-6000 דולר אמריקאי.....
במחיר הזה יכולתי לקנות בארדו משומש בלי זרוע ועם כמה שידרוגים לספק, לפלטר ועוד. בסופו של היום, אין לי ספק שהבארדו עושה שימוש בטכנולוגיה עדיפה.
מכל הסיפור הזה .............אין לי כרגע שום פטיפון במצב עבודה (הטכניקס והגרארד מאופסנים, הראשים בריטיפ, הזרוע לפני תיקון) . :D
לו הטכניקס היה עכשיו בשוק, אני מודה שהייתי רוכש אותו על המקום. סאקר? אולי, יכול להיות, אבל ממה שאני מבין יש בהחלט מצב שהפטיפון הזה יתן תמורה מאוד משמעותית למחיר הלא נמוך שלו.

והנה, לגירוי התיאבון ולהפרעה לתהליך ההרדמות- למרות שלא מדובר בהנעה ישירה:
http://www.canuckaudiomart.com/details/649239325-brinkm ... see-photo/


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: 1200GAE
הודעהפורסם: 08/01/16 17:07 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
29/09/09 00:10

הודעות: 3580
נועם תודה בהחלט מעניין (Y)
לפטיפונים שלהם יש אצלי פינה מאד חמה.

לא רוצה לעשות ציטוט לכול מה שכתב אביעד אבל אני איתו.
מעניין מה הם עשו בתוך הקרביים שמצדיק תמחור שכזה?

מעניין אם הם שידרגו גם את הזרוע באופן משמעותי, לפי התמונות לא ממש נראה שכן.
מסכים עם אביעד שבסכומים האלה אפשר לעשות אחלה של שידרוג ל-SP10MKII שלך.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: 1200GAE
הודעהפורסם: 08/01/16 17:17 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
27/06/11 22:41

הודעות: 267
רק נשארו עם החולייה החלשה, ב 4K הייתי מצפה לזרוע נורמלית


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: 1200GAE
הודעהפורסם: 08/01/16 17:18 
עוסק בתחום

עוסק בתחום

הצטרף:
17/02/09 03:08

הודעות: 2949
להנעה ישירה יש יתרון אחד משמעותי והוא המנוע השקט, כלומר נטול רעידות, להבדיל ממנוע סינכרוני שמייצר רעידות מאד חזקות ומצריך לא מעט מאמץ בשיכוך שלהן. יש גם את עניין בקרת המהירות, אם כי זה אינו יתרון מובהק לשיטה, ומהווה בעיקר מקור לבעיות.

_________________
AudioClinic


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 2   [ 19 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות