שלום
תודה רבה. מאמר מעניין.
ראשית יש במאמר טעות בחישוב ההספק בשמע (AC) מפני שההספק ב-AC = ל-1/2 מההספק ב-DC.
זאת מישום שב-AC המתח והזרם הם גל סינוס, והמכפלה שלהם RMS היא 1/2 מהערך DC שלהם.
נקודת המוצא בחלקו ה-2 של המאמר, מתייחס ל-Audiophiles ומציין את גישתם החוויתית כמשגה! (חלקו ה-1 של הדף השני).
הכותב מצביע על התופעה של Audiophiles שהולכת אחר החוויה בלבד, ומדוע היא שגויה (למרבה הפלא הוא בחר בהוצאה
מיותרת של 10.000$

).
המאמר גם מדבר על 5 משתנים שגורמים לשגיאה במבחן החוויתי, ואינו מאפשר את השגיאה הזו אם הדבר נמדד.
1. הבדל בעוצמות. יוסי הרי מזכיר זאת שוב ושוב. מי שנשמע יותר חזק (רם) ישמע יותר טוב. השוואת עוצמות.
2. זיכרון השוואתי. למעשה רק השוואה במיתוג (יוסי הרי מזכיר את המתג שלו) היא השוואה נכונה. Audiophiles בד"כ נוטים
להחשיב את המתג (אם ע"י הטעיה של המוכרן או בשל סיבות אמיתיות של טיב המיתוג) כמוקצה. החלפה של ציוד / כבילה
שמחייבת כיבוי, ניתוק A, חיבור B, הפעלה מחדש - מגדילה את השגיאה (בשל הזמן שחלף) ומקטינה את איכות ההשוואה.
3. BIAS. כלומר החלק הפסיכולוגי בהעדפת מוצר A על B, מסיבות שונות: מראה, מחיר, דברי המוכרן, כתבה וכו'.
מבחן עיוור היה מסיר את נושא ה-BIAS אבל תראה לי Audiophiles שילך למבחן עיוור מרצונו?
4. קטימה. היות והוא מדבר על רמקולי ESL עם נצילות 90dB/W/m SPL והספקים של 1,800W אני קצת מאבד אותו.
אפשר לחשב עבור העוצמת SPL ב-1W ואז לקחת את נצילות הרמקול ולהוסיף את החלק הדינאמי, הדרוש לשחזור כלי נגינה.
(נניח לdB/-90W/m ב-1W RMS נוסיף 1:20 (13dB) לקבל 103dB SPL נדרש מגבר של 20W RMS.
ברם אם הנצילות ב-6dB פחות מהנתון, ובד"כ זה כך, אז דרוש כבר 80W.
אם הרמקול רק 87dB/W/m, נדרש 160W! ואם מגבירים טיפה...ב-PB של קטע תופים לקבל כדבריו חווית LIFE LIKE,
אני נוטה להסכים עמו!
בקיצור, מגברי שפופרות (מול SS כנשוא הכתבה) בד"כ דלי הספק ושם אני חושב ששילוב של נצילות נמוכה והספק נמוך אכן יביאו את המע' לקטימה.
5.הגברה. פה אני מאבד אותו מפני שהוא מתחיל סעיף חדש (5) וחוזר על העיקרים 1-5 בנושא המגבר כתת סיעוף שלו...
OK הבנתי כבר קודם...שגיאת COPY & PASTE או בעיה בריכוז?
בכל מקרה התיאור שלו את הגישה האודיופילית, את השוק ואת המקום האבסורדי שהתחום הגיע אליו, עדינה ומשקפת.
הוא טוען:
Audiophiles need to know -- and deserve to know the truth about the performance of the audio components they are considering. Only then can they make intelligent and informed decisions.
בעוד אני התרשמתי שהגישה האודיופילית הרווחת פה טוענת שכל עוד נהנים מהתוצאה, שום דבר לא משנה.
נ.ב.
בהתיחס לניסוי הכבל POWER הצפוי, ובכלל, מה האפשרות (יוסי?) לבצע מיתוג A/B ולא החלפות שיערכו זמן רב יותר?