עכשיו 14/05/25 04:56

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 2   [ 15 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Hemiolia records Master tapes
הודעהפורסם: 31/07/24 13:51 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18400
תמונה

כבר כתבתי על כך קודם, אך אחזור על זה בשביל טיפה רקע…
הכותרים בטייפים מבחינתי מתחלקים לשניים (3 בעצם…) קודם כל.
הראשון הם כותרים ידועים, שכמעט כל אחד מאיתנו מכיר, אם בקלאסי או בג׳אז. אלו שיש להם פטיפון למשל, מחזיקים אותם אף בארסיות שונות בתקליטים, דיסקים ומה לא..
אנו מדברים על הכותרים הנמכרים ביותר בתחומים שלהם… אלו שהם אות ומופת למוסיקה, אמנים שהיו חתומים בלייבלים גדולים ומכרו מיליונים.. כמה מהמסטרים האלו נסחרו בדור כזה או אחר של המאסטר תחת לייבלים שונים (כמו אנלוג פרודקשין ואחרים) ויוצאים בריאישיו בתקליטים וגם בטייפים (ע״ע הסקירה על אוסקר פיטרסון)

השני, הם כותרים של יצירות ידועות (בעיקר בז׳אנר הקלאסי, אך עם ביצועים של אמנים שאינם מהמוכרים ביותר, ולא חתומים בלייבלים גדולים, אשר מקליטים באולפנים או בהופעות חיות תחת חברות קטנות עם ציוד קצה בדרך כלל, אך עם סרקולציה מאד מאד מצומצמת)

והשלישי שהוא בעיקרון המשך של השני, אלו אותם אמנים ויוצרים אשר מנגנים מוסיקה מקורית או סטנדרטים בג׳אז למשל אשר מוקלטים אנלוגית לחלוטין ועותקים בטייפ נמכרים… לחובבי התחום ולמשוגעים לעניין. יכול להיות מעניין מאד ויכול להיות סתמי…

הפעם אנו מדברים על חברת על, שיש לה כמה מהכותרים המרגשים ביותר בתחום!
Hemiolia היא חברה איטלקית, עם יכולות הקלטה והעתקה מהטובים בעולם כיום בתחום האנלוגי.
פייטרו בניני זה שעושה את המאסטרינג בחברה הוא אחד מעמודי התווך בהקלטות ויכולת אולפנית מארץ המגף, הוא מרצה באוניברסיטה על סאונד ונושא הקלטה והוא ביצע כמעט את כל העבודות תחת הלייבל הזה.
בחברה יש כמה מהטייפים הטובים בעולם עם חדרי מאסטרינג, האזנה למוסיקה ואולפן.
המיוליה הוציאו כמה וכמה כותרים עם הקלטות עצמוניות של מוסיקאיים איטלקיים בהופעה חיה או בהקלטות אולפן מרהיבות, אך מה שהכי מרגש מהם זה שהם הצליחו לשים יד על כמה מהכותרים המטורפים ביותר שיש בג׳אז מדור שני! והם מציעים עותקים מהם אחד לאחד, ללא שום מגע בדרך.

שני הכותרים שרכשתי בין שאר הדברים שהגיעו מהם, הם-
Miles Davis Kind of Blue ו John Caltrain Blue train.
ללא ספק אולי שניים מאלבומי הג׳אז הנמכרים ביותר בכל הזמנים עם כמות רימאסטרים מטורפת.
המיוליה חברו לחברת אריטאג׳ הצרפתית, שהם בעצם חברת הפצה צרפתית ותיקה מאד שקיבלה מאסטרים מקוריים עוד אז בשנים הללו אותם היא שמרה בארכיון (כאמור החברות הללו עשו עותקי מאסטר שמהם הפיקו את התקליטים ופורמטים אחרים ולא השתמשו בדור 2 שקיבלו כולל הרשיונות).
המיוליה האיטלקיים קנו מהם את המאסטרים הללו, ואת הרשיונות וכיום מציעים כמה מהכותרים המטורפים ביותר בז׳אנר, צ׳ק בייקר, דקסטר גורדון GO, עוד 2 כותרים של מיילס דיוויס כולל sketches of spain, מינגוס, ביל אוונס הרשימה ממשיכה ועוד שיצרו בעתיד שהם לא חושפים עדיין כולל שני אלו כמובן המדוברים..

תמונה

תמונה

את שני האלבומים שנרכשו מהם בין שישה כותרים סה״כ שהזמנתי מהחברה, הקשבתי והשוואתי לתקליטים רבים כולל UHQR של KOB ועוד… והם ללא ספק פסגת היכולת המוסיקאלית שישנה עד כמה שאני יודע או שמעתי עד היום. עד כמה שהתקליטים של שני האלבומים הללו נחלו הצלחה ומופת לטכנולוגיה, גם אם על ויניל ובצורה מעולה ומופתית, שום דבר לא מכין אותך לעוצמות, לדינמיקה, לשקט ולמיידיות שמקבלים מהמאסטר טייפ הללו. כלי נשיפה לא נשמעים כך בשום פורמט, בס לא נשמע כך בשום פורמט, תופים לא נשמעים כך בשום פורמט, וכן הלאה.
kob מוקלט בשני סשנים שונים ובמקור הוקלט ב3 ערוצים עם דאון מיקס לשנים ומשם למאסטר טייפ כאמור ולקופי מפרודקשיין מאסטר שאני מחזיק ביד. הדבר היחיד שנעשה מבחינת תיקון הוא סידור המהירות בטייפ הראשון שלפי הסיפור המקורי הוקלט לאט מידי בשבריר ולכן הטון היה שונה מהטייפ של הסשן השני. לחדי האוזן ולמכרי הסיפור, גם ב reel השני סדר הסקסופונים הופך צד, קולטריין ואדרלי מנגנים מצידי הסטריאו ומחליפים את הצדדים בסשן השני.. הקרבה לסשן שנוצר לדמות הופעה חיה, לנגנים, לעוצמות שהתרחשו באולפני rca בהקלטה עצמה מובאים פה הישר לסלון, זו אחת החוויות המרגשות והמיוחדות שיש במוסיקה ללא ספק, גם אם מדובר באלבומים ששמענו עד זוב דם. הם מקבלים חיים אחרים ומוחשיים הרבה יותר. כך ב blue train של קולטריין שמשלב גם טרומבון ונגנים אחרים. הפיזור, הפוקוס והיכולת להעביר את הכלים במרחב ומול המאזין היא ללא שום תחרות. אין שום פטיפון בעולם או שום ראש שמאפשר כזה פוקוס ותחושת כלים טימבר ודינמיקה כזו. המוסיקה פשוט חיה מול המערכת וממנה, זורמת וגועשת עם פירוט וחיים משלה. המוסיקליות, המתיקות והאיזון שמגיעים מהקלטות ברמה הזו עוברים כל רימאסטר או נסיון תיקון או ניקיון כדי להביא לדיגיטאל את המיטב.
אלו אלבומים שאנו מכירים כל כך טוב, אך במקום לשדרג את המערכת, הפורמט והמאסטר הוא זה שהגיע ממקור ראשון והוא מתקשר לכלל הראשון באודיו אי פעם .
garbage in garbage out. רק שהפעם, זה זהב נכנס וזהב יוצא!

הכותרים הנוספים שהגיעו מהלייבל Hemiolia הם הקלטות של מוסיקאים מקומיים איטלקיים, לרב בג׳אז מטריף חושים עם הקלטות מדהימות, אך אחד הבאמת מוצלחים בעיני הם טריו שעושים קאוור לג׳ימי הנדריקס. זה אחד הטייפים היחידים שיש לי מז׳אנר שאינו קלאסי או ג׳אז והחוויה היא פשוט מעל כל דבר. ה slam מסנר, או הסטורציה מגיטרה ומגבר גיטרה נוכחים בחדר ודרך המערכת כמו לשמוע אותם בהופעה חיה!

_________________
אביעד בריד - Byrdio
VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora
VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Hemiolia records Master tapes
הודעהפורסם: 31/07/24 17:04 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
13/09/13 18:10

הודעות: 383
מעניין מאוד, איזה כיף לקרוא.
עשה לי חשק להדליק את המערכת באמצע היום ועוד ביום מתוח כזה.
תודה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Hemiolia records Master tapes
הודעהפורסם: 31/07/24 17:34 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18400
אוהד11 כתב:
מעניין מאוד, איזה כיף לקרוא.
עשה לי חשק להדליק את המערכת באמצע היום ועוד ביום מתוח כזה.
תודה

(F)
this is the way.

_________________
אביעד בריד - Byrdio
VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora
VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Hemiolia records Master tapes
הודעהפורסם: 31/07/24 18:27 
--- מושעה ---


הצטרף:
18/08/15 14:31

הודעות: 1038
מקנא בך, אבל באופן טוב. אני קורא ויכוחים באתר/ים אחר/ים של אנשים שבפעם האלף מתווכחים אחד עם השני במין איזו אובססיה מטורפת על איזה פורמט יותר מדויק ודיגיטל הוא הכי ואין בִּלתו, ואז קורא את המאמר שלך, מחייך בתענוג, וחושב לעצמי: תן לאובססיבים האלו להתיש עצמם עד שיפלו מרגליהם באפיסת כוחות, אד הומינוווום.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Hemiolia records Master tapes
הודעהפורסם: 01/08/24 01:27 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18400
עייפתי מוויכוחים ומתחים...
נשאר להנות ממוסיקה אהבה וחיים..

תודה.

_________________
אביעד בריד - Byrdio
VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora
VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Hemiolia records Master tapes
הודעהפורסם: 01/08/24 10:37 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 20:08

הודעות: 2833
בקיצור אביעד בונה ספריית מדייה שעולה יותר משלושה חדרים במינכן. לא שחשבנו אחרת..

ציטוט:
הסטורציה מגיטרה ומגבר גיטרה

אכן קשה מאוד להעביר את זה במיקס אולפני. מאוד.
אגב, התרעננתי קצת בתחום.

_________________
אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Hemiolia records Master tapes
הודעהפורסם: 01/08/24 12:02 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18400
LazyBoy כתב:
בקיצור אביעד בונה ספריית מדייה שעולה יותר משלושה חדרים במינכן. לא שחשבנו אחרת..

ציטוט:
הסטורציה מגיטרה ומגבר גיטרה

אכן קשה מאוד להעביר את זה במיקס אולפני. מאוד.
אגב, התרעננתי קצת בתחום.


:lol: :shock:

למי שזה מעניין במיוחד ורוצה לקרוא קצת טקסט עמוק יותר על התהליך של HEMIOLIA הנה מכתב מקלאודיו (הבעלים של הלייבל) המסביר בעצם את התהליך שהם מעבירים את עצמם בהקלטות הטייפים הללו לקהל. מי שיעקוב קצת, יבין לאיזו פדנטיות ופרפקציוניזם הם מכוונים. וזה ניכר מאד בצליל. מאד!

״המידע החשוב הראשון לגבי כל הכותרים באוסף שפרסמנו ו
יפורסם בעתיד שנוצר בשיתוף פעולה עם Ermitage הוא שזה לא סתם ופשוט
פעולת שכפול של מאסטר טייפ מכל דור, אבל רימאסטרינג שמבוצע בצורה מוחלטת
בתחום אנלוגי מאת מהנדס הסאונד שלנו פייטרו בניני.
זהו המרכיב המרכזי של הפרויקט, עשרות שנות הניסיון שלו, המומחיות הטכנית הרבה שלו
ורגישות אמנותית מסוימת הם המרכיבים הבסיסיים המאפשרים לנו להשיג את התוצאות
הטובות ביותר.
פייטרו הוא אחד ממהנדסי הסאונד הבודדים שמסוגלים כיום לשלוט לחלוטין בעולם האנלוגי
באודיו ובכל התהליך שלו, מהקלטה, דרך מיקס, ועד עריכה ומאסטרינג סופי.
הוא אחד הבודדים המסוגלים לבצע עריכה מכנית של קלטות אפילו על תו אחד עם
דיוק מוחלט ומכיר בצורה מושלמת את רוב המקליטים המקצועיים הקיימים, גם דו-ערוצי וגם
רב ערוצי ו גם בעל יכולת טכנית להתערב ישירות בהם לצורך התחזוקה, עבור
שדרוגים ולכיול מכני ואלקטרוני.
זהו עוד אלמנט בסיסי שיש לקחת בהתייחסות מרבית ולעיתים קרובות אנו רואים זלזול בתחום אפילו על ידי המועסקים בתחום.
בארבעים שנות פעילות הוא מעולם לא נטש את העולם האנלוגי ויש תחת החגורה שלו
מאה הפקות עצמיות שבוצעו בתחום האנלוגי המלא.
ברור שמרכיב חשוב נוסף הוא הציוד האנלוגי שעומד לרשותנו שהוא בחלקו
וינטג' וחלקו מהייצור הנוכחי, הכל באיכות גבוהה ומתוחזק ומכויל בצורה מושלמת,
חלקם מותאמים אישית כדי למקסם את הביצועים, אבל אני חוזר על הרעיון... הם בהחלט
מכשירים נחוצים! אך הקסם תמיד בידיו של האדם שמשתמש בהם.

מידע חשוב והכרחי נוסף הנוגע לפרויקט הוא כמובן זה הנוגע לזכויות פרסום ורישיון נלווה אשר בענייננו הינו ברמה שנייה,
כפי שהוא מיוצג על ידי Ermitage Distribution בדמותו של מר Gianni Salvioni, עם משרדיה הממוקמים
בפריז, לונדון ורומא.
החוזה עליו חתמנו ​​הוא לטווח ארוך ומאפשר פרסום פרוגרסיבי של כ200 כותרים היסטוריים מרכזיים בשיעור של כותר אחד לחודש.

הבה נעבור כעת למידע הנוגע לקלטות המקור, שזה נושא שלעתים קרובות
יוצר הערות שגויות אם לא לחלוטין בלתי הולמות.
עבור פרויקט זה אנו משתמשים אך ורק במאסטרי הפקה מהדור הראשון בסטריאו, 2 ערוצים , 1/4 אינץ'.

היו וייתכנו כמה חריגים נדירים, כמו למשל עבור Ascensor Pour L'Échaufaud מאת
מיילס דייויס, שעבורו יש לנו מונו Production Master (זה הוקלט רק בפורמט הזה במקור)
ואשר החלטנו לפרסם אותו על ידי יצירת מסטרינג מחדש בפעם הראשונה בטייפ בגרסת סטריאו,
אני לא שולל את האפשרות ליצור גרסת מונו שנייה בעתיד. :shock:

כל מאסטרי ההפקה שבהם אנו משתמשים עבור אוסף זה נשמרים בזהירות יתרה בארמיטאז'
המטה בפריז, ומועברים מעת לעת באופן אישי על ידי מר סלביוני לסביו
המטה שבו נמצא האולפן שבו מבוצעים הרמאסטרינגים לעת עתה.
כל מאסטר הפקה שאנו מקבלים בהמיוליה נתון באופן אישי על ידי פייטרו
טיפולי תמיכה פיזית במידת הצורך כדי לפצות על כל בעיה עם הדבקה או נוכחות של
עובש (גם אם מידת השימור המצוינת של כל הקלטות שסופקה על ידי Ermitage מוגבלת
הפעולות הללו חייבות המציאות עד כה).
לאחר מכן הם מנותחים בזהירות רבה ובשיטות מדעיות כדי להוכיח את הקוהרנטיות האנלוגית שלהם
ולאמת את המאפיינים הטכניים שלהם כדי לקבוע אם הפרמטרים בשלמותם
הם קוהרנטיים ומגיבים לקריטריונים היותר מגבילים שלנו עבור כל פרסום עתידי אשר אנו לוקחים
בחשבון מרכיבי הערכה שונים.
אם הקריטריונים הללו מתקיימים, נעבור לשלב ה-Remastering הבא ולאחר מכן לשלב בפועל
ייצור, שמתבצע עם קריטריון שכפול של 1:1,

אז אתאר לך ביתר פירוט.
ה-downmix סטריאו של ה Production Master ש-Ermitage מספק לנו הם ללא ספק ממקור של
קלטות ה- Session המקוריות, שבהתאם למקרה יכולות להיות ריבוי רצועות מ-3 ערוצים ועד 24
(לדוגמה Kind of Blue היא שילוב של קלטת הסשן המקורית שהייתה שלושה ערוצים).
והם ללא דחיסה ו/או שינויים אחרים מכיוון שהם לא מוכנים במקור ספציפיים ליישומים כגון ייצור ויניל או קלטות.
הם בעצם עותק FLAT מהדור הראשון של ה-downmix המקורי.
זהו מושג שנראה מובן מאליו, אבל במציאות הוא לא כל כך נפוץ, כמו רוב המאסטרים להפקה שמסתובבים בשוק החוקי והלא חוקי ואשר משמשים כמקור עבור שכפולים.

מתוך עותקים רבים (חוקיים ולא חוקיים) המיועדים לעולם האודיופילי הם הפקת
עותקים שנוצרו במקור לייצור ויניל או קלטות, ולכן מכילים את כל
ההתערבויות הטכניות שדרשו הפקות כאלה ובהחלט היו להן השפעה משמעותית
על התוכן המקורי.
בתוך כל זה, מן הסתם, בל נשכח את אלמנט יצירת העתקות, היקר כל כך לאודיופילים וגם לאודיופילים
שלעתים קרובות מוצאים כי מיוחס ערך עליון, אך בתחום המקצועי אלמנט זה
חייב בהכרח להיות מוסגר בהקשר רחב ומורכב יותר.
ברור שאנו עושים הכל כדי להגביל את אורך השרשרת למינימום המינימלי שלנו
בתהליכי ייצור, אבל הדאגה הראשונה שלנו היא המקור והיכן אנו מרכזים את המאמצים שלנו
העיקר הוא בהגבלת ההשפעות של כל פעולה הכרחית לסף המינימלי האפשרי.
יצירת העותקים היא בהחלט חשובה אבל היא בהחלט לא המרכיב הבסיסי עבור האיכות הסופית של המוצר ולמרבה הצער לעתים קרובות מדי אני שומע אודיופילים מכריזים על כך בגאווה
שיש להם עותקי מאסטר של "דור ראשון" של כותרים מפורסמים בבית.. אנו בספק.

מבחינת המאסטר טייפ שלנו, הם דור רביעי (נכון!!) ועכשיו אני אנסה
להסביר את התהליך:
- טייפ סשין -> טייפ מקורי
- טייפ הפקה - דאונמיקס של קלטת הסשן ומסטר דור ראשון
- קלטת הפקה 1:1 עותק של ה-downmix המקורי (אלה Ermitage עימם אנו עובדים ו
המייצגים את הדור השני)
- סרטי ייצור Hemiolia שהם אלו שנוצרו באמצעות הקודמים ואשר
נעשו בהעתקה 1:1 אך על ידי יישום בזמן אמת של כל הפרמטרים שנקבעו בלוחות האנלוגיים השונים
משמש בשרשרת עבור ה-Remastering (שלושה מהם מיוצרים בזמן אמת בו-זמנית באמצעות
שלושה מקליטים תאומים Otari MTR15) - לכן זה מייצג את הדור השלישי של העתקה
בהשוואה למאסטר ההפקה המקורי.
- עותקי Hemiolia המיועדים למכירה (דור רביעי) שנוצרו במצב 1:1 מאחד מהשלושה
סרטי ייצור של Hemiolia מוכנים (כל סרט ייצור Hemiolia משמש למשך חיים מקסימלי של
250 עותקים או אם זה כבר לא מתאים לחלוטין לקריטריוני האיכות שלנו אפילו עבור כמות קטנה יותר,
שכן סרט הייצור נבדק ונבדק מחדש לפני כל שימוש).

יש שלב חשוב לתיאור שלפני שלב הייצור הסופי של ההמיוליה
טייפ ייצור:
כבר כתבתי למעלה שהשלב הראשון של העבודה כשאנחנו מקבלים את מאסטר ההפקה
מ-Ermitage זה של ניתוח ואימות, אבל לא הזכרתי את השני, כלומר
יצירה מיידית (לאחר אימות הכותרת) של עותק עבודה.
עותק זה נועד להיות בלחץ כבד מנקודת מבט מכנית עם משחק מתמשך,
קדימה ואחורה במשך ימים ארוכים ומטרתו היחידה לשמש את פייטרו כדי להקים
עם דיוק מופלג כל הפרמטרים הדרושים ליישום ברימאסטר הסופי.
לכל שיר בודד ולרוב גם לקטעים שונים של אותו שיר, התערבות שונה,
פרמטרים נבדקים ומיושמים באמצעות מכשירים אנלוגיים שונים וינטג' או נוכחיים, שפופרתי וסוליד או היברידי, כגון אקולייזרים, ריוורב וכו' בצורה בודדת או משורשרת ביחס לצורך שזיהה והוערך על ידי פייטרו.
זה תהליך ארוך שמעביד את פיטרו בממוצע כשלושה שבועות במשרה מלאה (ובזה אני מתכוון
שלעתים קרובות אנו עוזבים מאוחר בלילה ואפילו עובדים בחגים) עבור כל כותר חדש במטרה להשיג
את התוצאה הטובה ביותר בכל היבט, טכני, מוזיקלי ורגשי, אבל תמיד בכבוד מלא
של העבודה המקורית ושל האמנים והטכנאים שיצרו אותה. :!:
לאחר השגת היעד שנקבע, כל פרמטר התערבות מסומן על הנייר (שיר, שיר, קטע אחר קטע) בדיוק רב כדי לאחר מכן להיות מסוגל לשכפל אותם בזמן אמת בשלב הייצור הסופי של ה-Hemiolia Production Tape.
באמת אין כלל אצבע שממסגר את התהליך הארוך והקשה הזה עם כללים מדויקים,
הכל מופקד על הרגישות של פייטרו, זה תמיד שונה עבור כל כותר, המשותף היחיד
הוא אלמנט הזמן... זה תמיד לוקח הרבה ממנו כדי לעשות רימאסטרינג בדומיין אנלוגי מלא.
והוא קשה וגוזל הרבה יותר זמן מאשר רימאסטר המבוצע בתחום הדיגיטלי.

לאחר שתיארנו בקצרה את החלק הבסיסי הזה להפקת קלטות המאסטר שלנו, אנחנו עכשיו
עוברים לתיאור של תהליך השכפול הסופי שלדעתי הוא ייחודי ב-פנורמה של חברות ייצור בתחום זה.
למרבה הצער, בשנים האחרונות גילינו פגמים במדיה המקורית שהם הרבה יותר גדולים מ
הסטנדרטים של העבר וזה אילץ אותנו ליצור תהליך מאוד מגביל מבחינת איכות שליטה באות.
הפגמים מופיעים באופן אקראי בצורות שונות, טיפות, פגמי מצע ו/או פיגמנט פני השטח, אובדן
של תחמוצת, התארכות בחלק הראשוני ואנו גם מזהים הבדל מהותי ברגישות
של הקלטת שמתורגם להבדלים שזוהו אפילו עד 1.5 dB בהשוואה להתייחסות
הרמה שלנו (שמבחינתנו מוגדרת על 320 nWb/m), בתדרים שונים, בין אצווה לאצווה וקלטת
וקלטת.
עבור רבים זה אולי לא מהווה בעיה, בשיחה עם כמה מעמיתינו הבנו את זה.
הם לא מיישמים שום קריטריון בקרה בצורה שיטתית ומעמיקה, אבל בהמיוליה קבענו
קריטריונים מגבילים מאוד לכל שרשרת הייצור שלנו, עם סובלנות לחומרה וקלטות
אשר לא יעלה על 0.2 dB.

הקלטות שאושרו כך עוברות לשלב הייצור, אך לפני השימוש להעתקה,
כל קלטת בודדת נטענת לאחד ממכשירי Otari MTR15 שבהם אנו משתמשים להכנת העותקים הסופיים
ומיועד למכירה, הוא לא עטוף לחלוטין כדי לאמת חזותית נוכחות אפשרית של פגמי מצע ונבדק האם יש פגמי התארכות מכאניים ב
חלק הראשוני (שכיח יותר ממה שאפשר לחשוב) שאם מתגלה, נמחקים על ידי הסרה
החלק הפגום של הקלטת.
לאחר מכן, הקלטת מוחזרת במלואה ולאחר מכן מושמעת למשך מספר דקות, ולאחר מכן מוחזרת שוב
הובא להתחלה כדי לבדוק אם יש אובדן של תחמוצת.

אם השלבים הללו עוברים, נעבור לשלב הבא, כלומר, הקלטת שלושה מבחנים קצרים
צלילים בשני חלקים שונים של הקלטת כדי לוודא את הרמות שצריכות להיות בקנה אחד עם האיכות.
פרמטרים שנקבעו במדריך האיכות שלנו והdeck מכויל מחדש על הקלטת הבודדת כך שה
העותק המתקבל מיושר בצורה מושלמת עם מאסטר ההפקה.
לאחר מכן נעבור לשלב המשולש של מחיקת הצלילים המוקלטים, הקלטת מוחזרת ל-
ואנחנו ממשיכים עם העותק 1:1 במהירות 15 ips

כל קלטת שאינה עוברת אפילו אחד מהשלבים המתוארים נמחקת.
קל להבין עד כמה התהליך הזה יקר מבחינת זמן, ובלאי מכונות ו

ברור שכל המקליטים שאנו משתמשים בהם נתונים לבחינות למכניות ואלקטרוניות מתמשכים
עם תוכנית תחזוקה הכוללת בדיקות שונות יומית, חודשית וחצי שנתית פעולות בהתאם לסוג.
ראשי ההקלטה שאנו משתמשים בהם אינם חוזרים בסוף חייהם מחודשים אלא תמיד מוחלפים בחדשים.

כל הקלטות הריקות ואלו המוכנות למכירה מאוחסנות בסביבה ממוזגת, עם בקרת לחות וטמפרטורה.
כדי להשלים את המסגרת הכללית הזו, שאני מקווה שהיא ממצה מספיק, אוסיף לבסוף
למטרות מידע שהשולחן האנלוגי בו אנו משתמשים בשלבי הייצור הוא 96 ערוצים
D&R Merlin, בעוד שלגבי המכשירים המשמשים אותנו יש לנו בין היתר של Maselec,
Drawmer, Orban, Tube-Tech, EMT, AKG, Studer.

תורגם מעברית ואיטלקית ע״י.
אביעד (F)

_________________
אביעד בריד - Byrdio
VYGER / RAAL /CH Precision /Aries Cerat /Kharma /Clarisys audio /Boenicke /J.Sikora
VYDA lab /Pink Faun / Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Hemiolia records Master tapes
הודעהפורסם: 01/08/24 12:11 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33180
אוהד11 כתב:
מעניין מאוד, איזה כיף לקרוא.
עשה לי חשק להדליק את המערכת באמצע היום ועוד ביום מתוח כזה.
תודה

גם לי! אבל אין סיכוי למצוא את הדיסקים האלו (כי כולם נדחסו מארגזים לארונות בלי שום סדר מסויים).
:cry:

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: Hemiolia records Master tapes
הודעהפורסם: 01/08/24 15:21 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
29/09/09 00:10

הודעות: 3582
לא הולך לשמוע אצל אביעד
לא הולך לשמוע אצל אביעד
לא הולך לשמוע אצל אביעד
לא הולך לשמוע אצל אביעד
לא הולך לשמוע אצל אביעד
לא הולך לשמוע אצל אביעד
לא הולך לשמוע אצל אביעד
לא הולך לשמוע אצל אביעד
לא הולך לשמוע אצל אביעד
לא הולך לשמוע אצל אביעד........

מהתאורים, לי לא בא לפתוח את המערכת אצלי, כי בטוח לא מתקרב לכלום ממה ששמועים אצל אביעד :cry: :cry: :cry:
אחי תכין לי חדר אני הולך להתנחל אצלך
נשיקות לבנות :heart:


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: Hemiolia records Master tapes
הודעהפורסם: 01/08/24 16:13 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 20:08

הודעות: 2833
ציטוט:
כל הקלטות הריקות ואלו המוכנות למכירה מאוחסנות בסביבה ממוזגת, עם בקרת לחות וטמפרטורה.


וזה מה שהכי מבעס.
בסופו של דבר, בטווח הארוך, הטייפים נמצאים בתהליך הידרדרות קבוע. המקסימום שניתן לעשות זה להאט את קצב ההידרדרות.

שלא לדבר על אסונות כמו השריפה ביוניברסל, כשלמעלה ממאה אלף הקלטות נשרפו ואבדו לנצח (ובטח שלא יהפכו למדיית R2R שמדגדגת את הרמה שאביעד מכוון אליה).


_________________
אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 2   [ 15 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות