עכשיו 18/08/19 05:53

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 6 מתוך 6   [ 55 הודעות ]
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: אמפליפיקציה משולשת ושני סאבוופרים
הודעהפורסם: 16/05/19 17:44 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
13/04/09 16:55

הודעות: 345
כן, זו ביקורת הוגנת, אבל זה בטח יותר מאתגר מאשר התעסקות בזוטי זוטות כמו, חוטים למיניהם, מעמדים, פיוזים, רזונטורים או ספקי כח לינאריים או ממותגים. But that's me.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: אמפליפיקציה משולשת ושני סאבוופרים
הודעהפורסם: 17/05/19 09:57 
חבר האתר


הצטרף:
14/01/13 10:20

הודעות: 76
אהבתי מאוד. נראה מעניין מאוד. אז לפי מה שכתבת הדרייבר הזה נישמע טוב יותר מ LOWTHER במערכת שלך?
איזה דגם של LOWTHER?
תיתחדש ותהנה (Y)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: אמפליפיקציה משולשת ושני סאבוופרים
הודעהפורסם: 29/05/19 17:23 
חבר האתר


הצטרף:
01/08/18 11:46

הודעות: 106
dys כתב:
בשונה מהמערכות שהוצגו עד עתה המערכת שלי היא:
א. tri-amp
ב. מורכבת עם שני סאבוופרים.
SDC10137d.jpg

הרמקולים הם R830 של חברת Newform Research, חברה קנדית קטנה עם שם יוצא מהכלל שמוכרים רמקולים במכירה ישירה. הרמקול המקורי היה עם מיד-באס בודד של פירלס לשפר את הרמקול נבנתה יחידת מיד בס חדשה עם שני דרייברים של מורל, מעליהם הונחה פלטת גרניט ומעל פלטת הגרניט חוברה יחידת הריבון עם בידוד בין הריבון והגרניט.
הסאבים שצרפתי הם של של VMPS שיובאו ביבוא אישי. הם אינם אקטיביים משום שרציתי להגביר אותם עם מגבר כרצוני וכל יחידה מכילה דרייבר "12 ויחידת "12 פאסיבית ללא מגנט "היורה" למטה.
הגברת הסאבים מורכבת משני מונובלוקים של ליריק SRS, אני מניח שלא מעט שמעו עליהם, מגברים ישראלים שנבנו כהעתק של Naim. המגברים למיד הם מונובלוקים של Golden Tube SE40 שבמקורם היו מגברי סטראו של 40 וואט לערוץ שהפכתי אותם למונו 80 וואט (4 אוהם) לערוץ בנוסף הם עברו שיפוץ ושידרוג של קבלים ונגדים חדשים.
SDC10147a.jpg

המגבר של הריבונים Velleman 4040, מגבר בלגי (90 וואט לערוץ) שנימכר כקיט וניקנה בארה"ב לאחר שהורכב. הפרה הוא WLA 12A של חברת Wright Sound שהבאתי מארה"ב. בסופו של דבר סך העוצמה של הכל יחדיו הוא 245 לערוץ.
ה xover הדיגיטלי הוא DS48 של חברת BBE שיש לו ארבעה כניסות ושמונה יציאות.
bbe.jpg

בצורה זו כל מגבר פועל בתחום צר של תדרים המביא לידי ביטוי את האיכות האופטימלית כל אחד מתחומי התדר משום ששום מגבר אינו צריך להפעיל את כל טווח התדרים. מאחר וה xover הפסיבי לא במישחק, ניתן לקבוע את נקודות החיתוך, פאזת הפעולה של כל אחד מהדריברים, שיפוע החיתוך ועוד, כך שתיתקבל אופטימיזציה של מערכת-חדר-מאזין. במיקרה זה נקבעו נקודות ה xover ל 90Hz ו 1400Hz.
בנוסף הוספה מערכת של RC הכוללת יחדת מדידה ושליטה D1500 ויחידה של equalizer דיגיטלי D2500 שהשתמשתי לאיזון המערכת בכל תחום התדרים.
SDC10156a.jpg

כמקור אני משתמש ב Krell KPS 28c שניקנה לא מזמן מיד שניה.
SDC10154a.jpg

אני לא מזכיר כבלים, משום שהם אותי לא מענינים, ואני אישית לא רוצה להגיע למצב שכפי שמישהו, בפורום אחר, כתב "שהוא הקשיב כל השבת לכבלים".
הכיולים של המערכת ארכו לא מעט זמן והם נעשו בעיקר עם הדיסקים של מאהלר, שירים על מות ילדים והשיר עלהאדמה, שניהם עם קתליין פארייר וברונו וולטר. עבורי יש בהם הכל, שירה של גדולת הזמרות, תיזמורת מלאה עם אחד מגדולי המנצחים וכמובן מוזיקה גדולה. עם הזמן בהשמעת דיסקים נוספים נמשכו הכיולים העדינים עד להשגה של התוצאה שרציתי לקבל.
מיקמתי את המערכת באחת מפינות הסלון וכך במקום שאני שומע, ברוב המקרים מקשיב, אין קיר מאחור ושם נפתח הסלון לחלל המטבח. הייתי מגדיר את הסאוד של המערכת כסאונד הנמצא בשליטה עד כמה שניתן מלאה, ואני מתכוון שאם אני מקשיב ללידר, רבעיה, שישיה מקהלה, תזמורת ולא משנה גודלם, דבר לא משובש הכל נשמע נכון ובמקום, פישר דיסקאו כקול בודד והמקהלות במלא גודלם במתאוס פסיון (קלמפרר) נשמעים לי נכונים באותה מידה דינמיים ושקופים, ואני בדרך כלל מקשיב בווליום די גבה.
כפי שניתן להבין אני מקשיב לקלאסית (90%) ובעיקר למוזיקה וואקלית מכל הסוגים, לידרים, אופרות מקהלות. וכפי שישנם כאלה שכנרים, פסנתרנים או אפילו מנצחים עושים להם אצלי זמרים וזמרות עושים את זה. חלק חשוב, שאני מקשיב לו הוא מוזיקה מודרנית של המאה העשרים ועשרים ואחד, כמובן סטראווינסקי, ברטוק, לוצנו בריו, מינימליסטים כפיליפ גלאס, סטיבן רייך, ג'ון אדמס ומלחינים אחרים שהרבה פחות מוכרים אבל לא פחות טובים.
ואם להזכיר דוגמה שמשלבת מוזיקה "מודרנית" שהאמת, כבר לא כל כך מודרנית אבל עדיין, זה Oedipus Rex האורטריה-אופרה של סטראוונסקי בביצוע הנפלא של ברנשטיין עם טאטיאנה טרוינוס בתפקיד של יוקסטה אימו-אישתו של אדיפוס המלך. יצירה זו היא אחד משיאי המוזיקה הווקאלית ובכלל של המאה העשרים.
http://www.amazon.com/Stravinsky-Oedipus-Rex/dp/B000JCDSG2. היצירה מהתקופה הנאו קלאסית של סטרווינסקי שמעמידה למבחן כל מערכת ומכילה שילוב מדהים של מקהלה וסולנים בזימרה-רצטטיבים.



יפה מאוד!

גם לי יש רמקולים של Newform Research, דגם R645v3, עם קרוסאובר צמוד לכל רמקול.
https://www.newformresearch.com/index.php/products/our-models/r645v3

מעניין הכיול שאתה עשית, עם מאהלר עם ברונו ואלטר וקתלין פרייר. וגם קלמפרר קשישא זכור לטוב עם הפסיון האיטי והבלתי נגמר.. ;)
גדלתי על הביצועים האלה, אבל לא מאזין להם כבר מזמן. פרייר כן, עדיין מרגשת, במיוחד ב"פרידה" ה Ewig" המסיים של מאהלר ושלה עדיין גורם לצמרמורת.
קלמפרר בפסיון, לא ממריא אצלי (מדגיש אצלי) ואני מאזין לכמה ביצועים בכלי התקופה, עם זמרים שחונכו לכך ולא זמרי אופרה, אבל שוב, זה אני.
מסכים בהחלט לגבי סטרוינסקי ואדיפוס שלו.

בכל מקרה, הרמקולים של החברה הזאת, הקנדית הקטנה, בהזמנה ישירה נשמעים פנטסטי.
נהנתי לקרוא ואני בטוח שאתה נהנה לשמוע, וזה הרי כל העניין :)

תודה!


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: אמפליפיקציה משולשת ושני סאבוופרים
הודעהפורסם: 30/05/19 01:27 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
13/04/09 16:55

הודעות: 345
היי mark,
שמחתי לתגובה שלך, אכן רמקולים מיוחדים. קתלין פרייר, ברונו וולטר, סטרווינסקי וגם קלמפרר ואחרים שהוזכרו, גדולים כשהיו.

יהודה


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: אמפליפיקציה משולשת ושני סאבוופרים
הודעהפורסם: 30/05/19 15:59 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
13/04/09 16:55

הודעות: 345
רם וקסלר
ציטוט:
אתה צריך לקבל פרס מפעל חיים בתחום.
הקונספט של פירוק הספקטרום לגורמי הגברה וממברנות יעודיים וטיפולו ב RC יתכן והוא התשובה האולטימטיבית לשיחזור טוטלי של הצליל. מצד שני יכול בקלות להפוך לסלט מרהיב.

שכתבת, חשבתי ועדיין חושב שאתה צודק במאת האחוזים, זה יכול להיות מהמם, אבל באותה מידה, אם מגזימים ולא משתמשים בכלים הנכונים זה יכול להיות בלתי נסבל או שמיע. למרות שהייתי משוכנע שנשמע מהמם בדקתי את עצמי שוב. כיילתי פעם נוספת את המערכת בשימוש ב RC ואז בדקתי את עצמי.
לבדיקה, השתמשתי באותם יצירות שאיתם אני בדך כלל בודק והם; שיר על הארץ של מהלר עם ברונו וולטר וקתלין פרייר, אדיפוס רקס של סטרווינסקי עם ברנשטיין וטאטינה טרוינוס, ועדיין משוכנע שנשמע מהמם. השילוב של רמקול עם דרייבר full range שהוא field coil, סיני , הבנוי עם קונוס נייר בודד ולא כפול, מגבר וקדם מגבר סיני הפועלים עם מנורות 805 ו 2A3, מחשב לינוקס, סיני, עם ספרית דיסקים, עם מינוי ל Dezeer ובנוסף dac סיני, Audio gd, נשמע משכנע לפחות אותי.
אני יודע שיהיו תהיות, אולי מוצדקות האם אני מבלבל במח, אבל גם אני, לא מאמין לרוב האנשים שמהללים את המערכות שלהם. אבל זה רק אני.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 6 מתוך 6   [ 55 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות