עכשיו 15/12/17 23:48

פורסם: 14/04/10 20:39 ע"י aloni


מגבר משולב AMR AM 777



AMR AM 777


בדצמבר 2009 פירסם חברנו אביעד את סקירת הבכורה (העולמית כנראה) לנגן רמת הכניסה של חברת AMR (Abbingdon Music Research) ה- CD-777. בין חוויותיו של הנגן במערכת האתר יצא לו גם לבקר גם בסטאפ שלי. אהבתי את העובדה שלמרות שהוא נגן משולב שפופרות הוא שמר על פרזנטציה שפויה (לא גדולה מידי), רמה טובה של Finesse (עידון/עדינות), פיצ'רים מרחיקי לכת (אך נראה שהופכים תקן דה-פקטו עם הזמן) ומארז אסתטי, מרשים, איכותי ונוח.

שמחתי מאוד אם כן כאשר התייצב לסקירה אחיו לסדרה של ה- CD-777, ה- AM-777 מגבר משולב שמתעתד להיות הרבה יותר ממשולב קונבנציונאלי.

התרגלנו כבר למצוא כניסות דיגיטליות בנגני תקליטורים מודרניים, סקרנו כבר לפחות שלושה כאלו. דומה שבימינו, כאשר התקליטור מתחיל לאבד את אחיזתו המלאה בשוק המדיה ומקורות דיגיטליים אחרים מקבלים תאוצה, שמח מאוד הלקוח הפוטנציאלי לקבל גישה ישירה אל ה- DAC בנגן התקליטורים היקר שרכש ולהרוויח אפשרות לחיבור מקורות שכאלו.

בתחום המגברים זה עוד לא הפך לתקן, ובאמת מה ל- DAC שהוא רכיב מוכוון מקור לחפש במגבר?

ובכן, מספר יצרנים וביניהם - AMR (גם Ayon כדוגמה), מספקים למשתמש אופציה להפוך את המגבר המשולב ללב המערכת על ידי הסלקת רכיב שכזה בתוך המגבר. במקרה שלנו הכניסה הדיגיטלית הינה מסוג USB מה שאומר שרמקולים, מחשב ו- AM 777 יכולים להוות סטאפ שלם. בסשן ההאזנה ננסה ללמוד למי יתאים פתרון שכזה.


ה- AM 777



אתחיל כהרגלי עם מארזו של ה- AM 777, ומדובר במארז מרשים בהחלט. שסי אלומינום מוברש (הכולל אפילו את הדופן התחתונה) בעל עיטורי חריטה של לוגו החברה על הפאנל הקידמי ועל הפאה העליונה.

שישה חלונות שקופים החושפים מגוון רכיבים, כולל את שפופרת ה- 6N1P-EV ואת ה- PCB האדום, המשמשים גם לאיורור מעבר לאפקט הויזואלי. בעת פעולתו של המכשיר ניתן להבחין באור כחלחל הזוהר מבעד לפתחים המוגנים בפלסטיק שקוף.
עוד על הפאנל הקידמי חלון שחור מבריק וגדול החושף את תצוגת המכשיר הכחולה הנאה והברורה.
חמשת הכפתורים הדיגיטליים הגדולים בתחתית המכשיר המשמשים לכיבוי/הדקה וכבוררי ווליום ומקור מעניקים תחושה איכותית למגע ומראה ומוסיפים לשיק העיצובי עם צבע כתמתם בבסיסם.

ה- AM 777 משדר איכות בכל אספקט של צורתו החיצונית, בעיצוב, במגע, בבחירת החומרים ובהרכבה.

AMR AM 777AMR AM 777AMR AM 777AMR AM 777


ה- AM 777 מגביר את סיגנל המקור בשני שלבים. השלב הראשון מבוסס שפופרות (6N1P-EV עם מגוון אופציות תחליפיות ECC88, E88CC, 7308, Cca, 6DJ8, 6922, 6N23P-EV) בטופולוגית SET ללא פידבק שלילי (negative feedback) ואחריו שלב טרנזיסטורי להענקת כח מספק להנעת מגוון רמקולים.


ל- AM 777 רשימת פיצ'רים מכובדת מאוד.
כבר הזכרנו את כניסת ה- USB (מוגבלת לתדר דגימה עד 48khz בלבד), אך טרם הזכרנו את יכולתו לשמש כמגבר משולב (פרה + פאוור), פאוור בלבד ואפילו מונובלוק. כל זאת על פי בורר בגב המכשיר, ובאמת אולי כדאי לפרט את מגוון האופציות והחיבורים על הפאנל האחורי.

AMR AM 777


נתחיל משמאל עם קונקטור ה- USB לחיבור המחשב.
מיד אחריו זוג קונקטורי XLR וביניהם בורר לשני מצבי פעולה HIFI/PRO על פי סוג החיבור שכן זוג קונקטורים אלו שייכים לכניסה הראשונה בשיתוף עם זוג קונקטורי ה- RCA הראשון.
קבוצת ארבעת זוגות ה- RCA הבאים משמשים לחיבור המקורות לכניסות 1 עד 4. אלו אמנם די צמודים אך לא נתקלתי בקושי חיבור כלשהו.
אחריהם צמד יציאות Pre-Out לחיבור פאוור חיצוני, רמקולים אקטיביים או סאבים.
טרמינלי הרמקולים בעלי קונקטורים נוחים מאוד לחיבור כבלים בעלי חיבור בננה או ספייד.

AMR AM 777


בצד ימין של הפאנל נמצא חיבור אינפרא-רד ואחריו שלושה בוררים:
- בורר לעכבת הרמקול (4 או 8 אוהם)
- בורר המאפשר או מנטרל את הווליום קונטרול של המכשיר ובעצם הופכו ממשולב לפאוור בלבד
- בורר לשיטת ההגברה. שני ערוצי סטראו (מצב רגיל), שני ערוצי מונו (לביאמפ) או ערוץ אחד במונו (מונובלוק סטנדרטי).

מעל קונקטור ה- IEC לחיבור כבל חשמל סטנדרטי נמצא את כפתור ההדלקה/כיבוי הראשי.

בהקשר נוחות השימוש אציין את השלט המרשים הזוהר גם הוא באור כחלחל על מן "מסך טאצ'" ובין השאר שולט גם על כיבוי/הדלקה (אך יש לזכור שלאחר הפעלה יש להמתין מספר שניות להדלקה רכה של סטייג' השפופרות).

מה שפחות אהבתי בשלט היא העובדה שלחיצה ארוכה על כפתורי הווליום לא משנה את הווליום במהירות הנוחה לטעמי.
האופציה להתאים גיין לכל כניסה ואף לבחור שם (מרשימה קבועה מראש לדוגמה: CD Player) מבורכת בהחלט.

AMR AM 777


סטאפ


החשוד המיידי שלנו לשמש כמקור, נגן התקליטורים MBL 1531 שימש אותי גם הפעם. ניסיתי חיבורי XLR ו- RCA ובחרתי להשאר עם חיבור הסינגל אנדד בתצורת RCA.

כמקור דיגיטלי לכניסת ה- USB השתמשתי הפעם במחשב נייד DELL XPS 16 משום שלא היה בנמצא בעת הסקירה כבל ארוך מספיק שיגיע ל- HTPC. יש לי מספיק ניסיון גם עם מחשב זה כמקור בעקבות סקירות הממירים שביצעתי עד כה, וגם אם העדפתי בדר"כ להשתמש ב- HTPC מטעמי נוחות (ומגוון יציאות דיגיטליות) הוא תמיד סיפק תוצאה ראויה.

תוכנת הניגון הינה כרגיל ה- Album Player מקונפגת ל- ASIO בעזרת ASIO4ALL שלמרות שמלינים עליו שאינו דרייבר ASIO "אמיתי", הבחנתי לא פעם בשיפור שהוא מספק ואף השוואה עם דרייבר יעודי לא ביישה אותו כלל (אבל עוד על כך בסקירה אחרת).

כבל ה- USB היה כבל מדפסת פשוט, האינטרקונקט בו השתמשתי לחיבור ה- CDP מתוצרת סילטק מסדרת הכניסה ואילו כבלי הרמקולים Crystal Cables Ultra אליהם כבר התרגלתי בסקירות קודמות.

הרמקולים - WLM La-Scala כמובן, בעלי עכבה של 8ohm ונצילות של 93db אותם ל-AM 777 לא צריכה להיות שום בעיה להניע (ואכן לא היתה).

AMR AM 777


הסאונד


Dee Dee Bridgewater - Live at Yoshi's
לקראת ביקורה של הגב' ברידג'ווטר בישראל חשבתי שיהיה נחמד לכלול אלבום זה בסקירה (אני מניח לכשתפורסם הסקירה ההופעה תהיה כבר הרבה מאחורינו).

דידי הידועה ביכולות הסקאטינג שלה (בי בה בופ בופ בו בו כן?) משתמשת בהן לרוב באלבום המכסה הופעה חייה ב-יושי'ס מועדון בקלופורניה.

אני מודה שבדר"כ אני לא יכול לסבול יותר מידי סקאטינג, אך אישיותה הססגונית, הדאחקות עם הקהל ואיכות הסאונד הטובה מכסות עבורי על הקושי הזה.

ה- 777 מעביר את האלבום בצורה פנטסטית לטעמי. קולה של ברידג'ווטר צלול, גדול מביצוע לא מוגבר אך לא ענק ומטושטש. הסאונד הכללי של האלבום נשמע על הצד החי מבלי להיות בהיר או צורם חלילה.
דידי מזכירה באחד הטרקים שהיא אוהבת את צליל הטמבורין, אני כמוה חש שהוא מיידי ונכון אך לא כוחני או מהיר מאוד כפי שחלק מהמגברים היו מציגים אותו (נניח האלקטרו' ECI 5 או הפליניוס הייאטו).
גם כשדידי מחליטה להיות כלי נשיפה זה נשמע פשוט נפלא ומפורט ואתה יכול ממש לראות אותה עושה את ההצגה.

ליווי התופים, הפסנתר (לעיתים אורגן) והבאס מונחים בצורה מרווחת במרחב התלת מימדי, לא במה ענקית אמנם אך בהחלט מספקת עבור ההרכב הקטן.
הבאס מספק אותי, אין כאן ניפוח מיד באס, אך גם אין תפיסה הדוקה של מגבר רב עוצמה כמו שלי מה שמייצר מהרמקול שלי באס עגלגל ובשל שנשמע תמיד כשצריך להשמע ובעל טון מאוד טבעי גם אם לא מאוד מגוון.

הפסנתר קצת אחורי מידי, הייתי שמח לקבל ממנו קצת יותר סלאם אך זה די לחפש בכח את המגרעות.

ברמה המוזיקלית ה- 777 מצליח להעביר יפה מאוד את חווית ההופעה החיה, הוא לא איטי או עצל מידי מכדי לאבד את אפקטי התיפוף המיידיים והוא לא מהיר מידי כך שיאבד את הנשמה האצורה בהופעה הזאת.

Ry Cooder - Into The Purple Valley
האלבום המיוחד הזה משנת 72 לא מוקלט ברמת רפרנס (בלשון המעטה), זאת בדיקה מצויינת עבורי למוצר שלא מבצע מניפולציות סאונד מרחיקות לכת. אם מוצר כזה מצליח לעניין מספיק באלבום הזה אז הוא מסוגל להוציא את מהות המוזיקה מהאלבום.

ה- 777 מצליח לעשות זאת בכלל לא רע, מרבית הטרקים התנגנו להם בנינוחות אך מבלי לאבד את העניין או המהות. התוצאה הסונית התגלתה כסלחנית משהו, דרך ה- 777 לא שומעים את כל הארטיפקטים השליליים החבויים בהקלטה כפי שהם נחשפים בקלות בסט ה- MBL אך במקרה הזה מדובר יותר בברכה מאשר בקללה.

כאן לא הייתי מתנגד למעט יותר באס, האלבום קצת מתקמץ בתחום הזה עם זאת ב- Hey Porter (קאש) אני שומע שה- 777 מצליח להביא את ה- WLM מספיק נמוך בגיזרה הזאת.


היהודים - פורטה
האלבום הזה אף פעם לא היה אצלי ב- Heavy Rotation כשיצא הייתי כבר "זקן" מכדי לשמוע דברים כאלו ( אתם יודעים, 12 שנים קודם עוד היתה זו מציאות נפרדת :? ) גם כמה טרקים מרגיזים כמו אלו באנגלית די מרחיקים אותי ממנו להאזנה לשם הנאה פרופר.

אבל חשבתי שבכל זאת אעשה לקוקי קצת נחת, ולא הזיקה העובדה שה- 777 הצליח להפתיע אותי בשחזור האלבום.

העובדה שהרמקול שלי בעל יחידה אחת גדולה יחסית וטוויטר לא מציבה אותו להיות הכלי האופטימאלי לטפל במוזיקה כזאת, ובכל זאת, למרבה הפתעתי זכיתי לתצוגה די מרשימה של האלבום.

התיפוף לא הפתיע אותי, אהבתי את התיפוף שה- 777 משחזר בכל אחד מהאלבומים ששמעתי דרכו, תמיד מיידי מבלי להיות דק או חסר נשמה.

בעת עומס ה- 777 לא מתבלבל, לא ברמה המוזיקלית, לא ברמה הטונאלית ולא בהפרדה. קולות הסולנים נשארים מופרדים וברורים גם אם קקפוניה סובבת סביבם. כאן העובדה שה- 777 לא מנפח את הפרזנטציה או המיד עושה לי טוב במיוחד זאת לדעתי אחת הסיבות שהוא מצליח להתמודד כל כך יפה עם האתגר הזה.

התחום הנמוך מספק אותי בצליל מלא ונמוך. לא כל כך בועט ולא כל כך חזק אבל אותי הוא מספק.

ווליום גבוה או נמוך לא חשף בעיות מצד המגבר אבל כן חשף את מגבלות הרמקול שלא אהב לנגן את המוזיקה העמוסה ביותר בווליום גבוה במיוחד.

אבל בואו נשים שניה דברים בפרופורציה, אומנם התרשמתי מאוד מהביצוע של המגבר באלבום הזה, אבל אני די רחוק מלהמליץ למי ששומע רק (או בעיקר) את הז'אנר הזה לרוץ ולרכוש את המגבר. אני בטוח שיש מגברים בעלי אופי יותר כוחני שיעשו עבודה יותר טובה כאן.

אך, אם הז'אנר הוא רק חלק בתפריט המוזיקלי, והמגבר יכול לסחוב את הרמקול כפי שהוא סוחב את ה- WLM אז אני סבור שלא תתאכזבו מביצועיו בתחום זה.


Hans Theessink - Songs From The Southland
אם הנס לא נראה לכם מספיק אמריקאי לבצע מוזיקת בלוז ושורשים זה לא מקרי, הוא הולנדי במקור וחי כיום באוסטריה אך אם לשפוט מהאלבומים להם הספקתי להאזין אין לו מה להתבייש בתפוקתו בתחום.
למעשה התוודעתי למוזיקה שלו באחת מתערוכות מינכן וגם זה לא מקרי, האלבומים שלו אודיופילים מאוד (אבל הפעם במובן החיובי של המינוח).

הנס בעל הקול הנמוך מבצע את השירים החודרים בטבעיות וכישרון, ולא, אין לו שום בעיית מבטא באנגלית. באלבום זה הוא מעניק לנו 14 ביצועים של מוזיקת שורשים שלטענתו למד מהמאסטרים בתחום ואלו מלווים אותו בהופעותיו כבר שנים רבות.

ההקלטה איכותית ואודיופילית כאמור, זה אומר הקלטה קרובה יחסית לכלים שנותנת את האפשרות להאזין לכל ניואנס וגם שקט משופר. הנס מנגן כאן במפוחית ובכל כלי המיתר מלבד הבאס מה שמצביע על הקלטה ב- over dubbing אך עובדה זאת לא מורידה מערך התוצאה.

ה- 777 מצליח להחצין את השקט שבהקלטה בצורה שמפתיעה אותי מאוד. כלי המיתר (גיטרות, בנג'ו, מנדולינה וכו') גדולים (בגלל ההקלטה), מפורטים, נכונים טונאלית וריאליסטיים באופן כללי.

קולו של הנס גדול ועמוק, נשמע מאוד טבעי ונעים ללא שמץ ארטיפקטים טרנזיסטוריים. זמרות הליווי ממוקמות אחורה בבמה אך קולותיהן עדיין טבעיים ונפרדים האחד מהשני.

האלבום הזה מבטא בצורה מצויינת את אופיו של ה- AM 777, שפע של Finesse, תצוגה תלת מימדית ונכונות טונאלית. הוא מאוד לא כוחני או אודיופילי באופיו, והוא מושלם (לטעמי) לביצועים אקוסטיים כגון זה.

מגבר "אודיופילי" יותר יתן כאן תצוגה יותר כוחנית, ירה את צלילי הגיטרות הגבוהים יותר מהר ורחוק ויבליט אלמנטים כגון רקיעות הרגל והבאס ירעיד יותר הכורסא והבטן. זאת יכולה להיות חוויה טובה ונחמדה, אבל לטווח הארוך אני באופן אישי מעדיף את העדינות והניואנסים המוזיקליים הקטנים מאשר את הדאווין האודיופילי. כך אני גם מכוון את הסטאפ האישי שלי.

Anat Fort - Peel
האמת שזה היה בכלל A Long Story אותו החלטתי להכליל בסשן ההאזנה עת שמעתי אותו על ה- 777, אך אחר"כ חשבתי שבטח כבר הזכרתי אותו כמה פעמים והחלטתי להחליפו ב- Peel הטרום ECMי.

Peel פחות דרמטי מ- A Long Story וה- 777 מנגן אותו בנינוחות אופיינית. כלי ההקשה שוב מצטיינים בכל תחום, הבאס בעל משקל מצויין אבל דווקא הפסנתר קצת תפל עבורי. בניסיון להבין מה הסיבה אני עוקב אחריו ומבחין שבתחום הגבוה ממש שלו אני דווקא מרוצה מביצועיו, באוקטבות הנמוכות יותר הוא גם בסדר גמור אפילו שהיה יכול להיות קצת יותר מהיר, התחום החלש יותר הוא דווקא באמצע, ה- MID וקצת מתחתיו מעט סגור לי ביחס לתחומים האחרים.

גם הסקסופון נשמע לעיתים Flatי מידי, אולי בסדר מבחינה טונאלית אבל לא יוצא וזורח כפי שהייתי מצפה.

מגבר משולב שפופרות עם בעית מיד?

לא, לא צריך להגזים. אני דווקא אוהב את הכיוון הטונאלי של ה- 777, הוא די מאוזן ומעניין. אך בניגוד למה שאני רגיל משפופרות הוא לא מוציא החוצה רחוק את כל המיד אלא יותר את החלק הגבוה של המיד.

וגם אם בהתחלה זה קצת הפריע לי (יותר בגלל שזה היה לא צפוי מאשר שנשמע לא טוב) התרגלתי לצורת הביצוע מהר מאוד ויכולתי להנות משאר היתרונות שהתבטאו באלבום כמו פרזנטציה ממש לטעמי כולל גודל ואימג'ינג, מוזיקליות נהדרת וטונאליות יפה מאוד.

שימוש בכניסת ה- USB


AMR AM 777


מצאתי את כניסת ה- USB הרבה פחות דרמטית ו"שקטה" מה- CDP.
ברמה הטונאלית חשתי בפחות באס והתוצאה באופן כללי היתה קצת רכה מידי.

Allen Toussaint - The Bright Missisipi
לעומת זאת ב- Bright Mississippi (שאני די משוכנע שהשתתף כבר לפחות באחת מסקירותי לכן לא ארחיב על האלבום עצמו) התופים הכבדים פיצו על החוסר בבאס (לפחות לעומת ה- CDP), הפסנתר נשמע פשוט פנטסטי עם דינמיות ונכונות טונאלית לכל אורך הטווח.

כלי הנשיפה זכו לטקסטורות עדיפות מאלו שהבחנתי ב- Peel, הם גם היו יותר תלת מימדיים וריאליסטיים. אהבתי את הצורה שהגיחו מהחלל התלת מימדי. אך למרות המחמאות הצליל היה עדיין מעט רך מידי והיה חסר לי קצת Edge לתחושה יותר ריאליסטית.

ברמה המוזיקלית כניסת המחשב עשתה עבודה טובה למרות שלא ממש התקרבה לרמת ה- CDP. קיבלת ללא ספק את מהות החוויה והמוזיקה, הקצב כרגיל היה נינוח ולא אגרסיבי. אני סבור שהתחושה הפחות דרמטית נבעה מפחות "שקט" - רקע פחות שחור.

אפרט את מסקנותי מכניסת ה- USB בסיכום.

סיכום


לא מזמן דנו בפורום בהשפעת טעמו האישי של הסוקר על תוצאות הסקירה. לא בהכרח מה שמדבר אלי ידבר לכל אודיופיל, למעשה אני יודע בוודאות שלא.

יצא לי לאחרונה לפגוש מספר אודיופילים טריים ומכנה משותף שמצאתי ביניהם היא השאיפה להרבה. הרבה באס, פירוט, גודל פרזנטציה וכו'.
(אין בזה שום בושה, וזוהי לא נחלתם הבלעדית של חובבים חדשים אגב)

אך בין פרופיל המשתמש הזה לבין ה- AM 777 אני לא מוצא התאמה. זאת לא שיטתו של ה- 777, הוא לא מבליט ולא מחסיר דבר, הוא לא מנסה להדהים אותך - הוא חודר תחת העור לאט ובשקט.

למעשה ה- AM 777 תואם מאוד לטעמי האישי, הוא מציג מוזיקליות לעילא, רמת עידון ועדינות נדירה לקבוצת מחירו, בעל גודל פרזנטציה שפויה וטבעית וטונאליות טובה וריאליסטית ברוב המקרים.
וכן, אהבתי גם את האריזה הנאה ואת הפונקציונאליות הנרחבת.

ואם מדברים על פונקציונאליות הבטחתי עוד כמה מילים על כניסת ה- USB.
השאלה המתבקשת היא "האם זה מספיק?", האם לקוח פוטנציאלי שרכש את המגבר יכול להשתמש בכניסה זו בלב שקט בידיעה שהוא לא "מפסיד" כלום.
קצת הקשתי על עצמי עם השאלה אבל אנסה לענות עליה בכל זאת.

תשובתי תגרוס שמשתמש לא "יסבול" משימוש בכניסה הדיגיטלית, לאחר קינפוג נכון של המחשב ניתן לקבל תוצאה יפה מאוד מבלי להשקיע שקל במקור (בהנחה שיש היום מחשב בכל בית).
זאת תוצאה שלא תשמע דיגיטלית ולא תפלטר את הנשמה והמוזיקליות אל מחוץ לתוצאה הסונית.

אך עם כל זאת, בהנתן השוואה לנגן ה- CDP הנבחן ברור שהמגבר מסוגל להרבה יותר משכניסה זו מאפשרת. לדעתי התוצאה תהיה דומה גם מול נגן שעולה פחות ממחיר המגבר.
לכן אני רואה את שימוש כניסת ה- USB כשלב ביניים למי שעוד לא רכש נגן איכותי או דרך נוחה לנגן חומר מזדמן מהמחשב למי שכבר ברשותו נגן שכזה.

אני מרגיש שצריך פה עוד משפט סיכום בטרם מקפלים את הבאסטה.
אהבתי את ה- AM 777 והביקור הזה בהחלט עשה לי חשק לשמוע את אחיו בסדרה הגבוהה, אך אני יודע שהוא ידבר יותר אל מעריכי הפינס והמוזיקליות ופחות לאוהבי הזאפטות והבומים. להם נמצא מכשיר אחר.

AMR AM 777


נתונים טכניים


הספק:
60 וואט ב 4 ו 8 אוהם במצב סטראו
70 וואט ב 8 אוהם במוד מונובלוק
120 וואט ב 4 ו 2 אוהם במוד מונובלוק
עכבת יציאה: 0.33 אוהם בטווח של 20 עד 20khz
יחס אות לרעש: גדול מ- 100db
סה"כ עיוות הרמוני+ רעש: קטן מ- 0.3%
מידות: רוחב 45 ס"מ גובה 12 ס"מ עומק 37 ס"מ
משקל: 14 ק"ג

סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531
הגברה: MBL 8011S, MBL 5011
כבילה - חשמל: ELROD & MBL
כבילה - סיגנל: Siltech New York, Siltech SQ110, Crystal Cables Ultra\Dream
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala

מחיר : 18,500 ש"ח
יבואן: ארמה אודיו




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות