שמוליק כתב:
שלום רב
לאחר שהבנתי שאם אצטרך שיפור בשמיעת סטריאו אז אצטרך לעשות מספר שינויים ולפני הכל יש לי מס' שאלות של "מתחילים" .
אז לא לכעוס עלי אם השאלות שלי נראות לכם " לא שייכות" או שטותיות עבורכם.
א. אם יש ברשותי רסיבר ואני רוצה לשפר את הסאונד שלו בסטריאו בלבד מה אני צריך,מגבר סטריאו או מגבר כח? מה ההבדל ביניהם?
ב. במידה ורכשתי מכשיר כזה אז מהיכן אני "אשמע" את המוזיקה? דרך הרסיבר או דרך המגבר?
ג. במידה והרסיבר שלי הוא
כזה אז איזה מגבר אני צריך מבחינת הספק\התנגדות וכו'?
ד. במידה ואני אוהב מוזיקה עם הרבה בס,איזה הגברה\מגבר אצטרך מבלי להפעיל את הסאב?חם?נייטרלי? מה המושגים הללו אומרים?.
ה.כשרושמים על מגבר שיש לו הגברה של 50WX2 עם 8 אוהם אני צריך רמקולים מינימום 50W עם אותה ההתנגדות?
ו. ולשאלה הכי חשובה עבורי במידה והתקציב אינו מאפשר כרגע רכישה עבור 2 המוצרים,מה רוכשים קודם,רמקולים או הגברה?
ז. האם החלפת כבלים לרמקולים משפרת את הסאונד באמת?
ח.אני שוקל לרכוש DAC עבור HTPC ,האם כל DAC יכול לעבוד עם מגבר סטריאו? ומה עדיף DAC מובנה בתוך מגבר, או לרכוש אותו בנפרד?
השאלות הן בסיסיות עבורי לפני שאעשה רכישה שאצטער עליה בעתיד.וברור לי שאצטרך בדרך כלשהי לשמע,ואם ישנו דבר נוסף שאני אמור לקחת בחשבון ושלא ידעתי זאת,אשמח אם תיידעו אותי
תודה מראש על כל עצה שתינתן
שמוליק
אני לא מסכים עם כמה דברים שדוד כתב, אז הנה שני הסנטים שלי.
א. ברסיבר שלך יש יציאה, נקראת "פרה אאוט" - אפשר לחבר אליה שני סוגי מכשירים - אחד - מגבר כוח. השני - מגבר סטריאו (מורכב משני אלמנטים - קדמגבר ומגבר כוח - לעיתים נקרא גם "אינטגרייטד" או " רסיבר סטריאו" - אבל רסיבר סטריאו הוא בעצם אינטגרייטד+טיונר). מגבר כוח, כשמו כן הוא - מספק את הכוח לדחיפת הרמקולים. קדמגבר (או "פרה" - מלשון פרה אמפליפייר) הוא זה שאחראי על קביעת גוון הצליל.
במקרה שלך, במידה ותחבר רק מגבר כוח (להלן פאוור, בשל ההרגל) - גוון הצליל יקבע על ידי האונקיו שלך והכוח יסופק מהמגבר. כן, יהיה לך שיפור מאוד גדול במצב כזה; אבל - עדיין תהיה כפוף ליחידת הפרה של האונקיו, שהיא..ובכן, בינונית מאוד. ייתכן שעבור הצרכים שלך זה יספיק. אין תחליף לניסיון. לי יש דגם ישן יותר ונמוך יותר משלך (אבל עדיין מהרמות הגבוהות יותר של רסיברים שהיו בזמנו) - אונקיו 875, והוא לא סיפק אותי בסטריאו, באף רמה.
ב. ומעין המשך ל-א. יש מכשירים שכוללים HT BYPASS מה שבעצם עוקף את מעגלי ה-פרה של הרסיבר שלך, כך שההגברה כולה (כאמור, קדמגבר ומגבר כוח) תיעשה על ידי מגבר הסטריאו. במידה ולא תקנה מכשיר שכולל HT BYPASS תצטרך לעשות השוואת עוצמות בין הרסיבר לבין האינטגרייטד שתקנה - אבל זה כבר שלב מתקדם יותר - אתה עדיין לא שם. בת'כלס תשמע את המוזיקה ממגבר הסטריאו שלך.
ג. עזוב התנגדויות והספקים כרגע. ברוב המקרים, רוב המגברים יספיקו (לרמות האלו, שים לב. אם תתחיל להיכנס לעובי הקורה תגלה שיש המון אלמנטים שיש להתחשב בהם. בעיקרם - המונח החמקמק - סינרגיה). אגב, אילו רמקולים יש לך?
ד. מגבר חם הוא מגבר, בהכללה, עם פחות דגש על גבוהים; מגבר נייטרלי כביכול אמור להיות כזה שלא נותן דגש על אף תדר. בהכללה (לא מדויקת וכוללנית מדי, כטבען של הכללות) - מגבר נייטרלי/"קר" - מצויין לק"ב; מגבר חם/חמים מתאים לסטריאו. גם כאן, אין תחליף לניסיון.
ה. ענה כבר דוד.
ו. שוב, אילו רמקולים יש לך? רק לאחר התשובה לשאלה זו ניתן יהיה לענות לך. כלל אצבע, בכל אופן, הוא שהמערכת תישמע תמיד כטיב הרכיב החלש ביותר בה.
ז. איזי איזי, אתה עדיין לא שם. יש ויכוחים רבים אם כבלים אכן עושים הבדל או לא. בכל מקרה, גם בהנחה שתשמע הבדל - זה פיין טיונינג - בטח לא השלב שאתה נמצא בו כרגע.
ח. DAC - ממיר מדיגטלי לאנלוגי. המוזיקה מאוחסנת בדומיין הדיגיטלי (אלא אם אתה עובד עם פטיפון - אבל זה כבר סיפור אחר לגמרי), ועוברת המרה לפורמט האנלוגי - אותו אתה שומע. הדאק הוא בעצם המקור שלך. דוגמא נוספת למקור היא פטיפון ו/או CD.
כהשלכה - HTPC יהיה האלמנט בו תאחסן את המוזיקה שלך, ואז תצטרך איזשהו אלמנט שימיר את המידע מדיגיטלי לאנלוגי - זה יכול להיות כרטיס קול או דאק חיצוני. דאק חיצוני מקבל את המתח מכבל מתח נפרד ובעצם מהווה יחידה נפרדת בפני עצמו שלא כפופה ל-HTPC. (שוב, גם כאן יש עוד מה להרחיב ולדייק - אבל כבר כתבתי..הכללות).
האם עדיף דאק מובנה בתוך מגבר או לא? ברוב המקרים, לא. אבל יש היום מכשירים משולבים שמספקים תוצאה נהדרת (!) במחירים שפויים יחסית - לדוגמא - הגל; בל קנטו; סטלו; פיצ'טרי.
סטריאו 1O1 מישהו?
