HiFiMusic
http://www.hifimusic.co.il/

עוד ניסיון להגדרת מוזיקליות
./%D7%A2%D7%95%D7%93-%D7%A0%D7%99%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%9F-%D7%9C%D7%94%D7%92%D7%93%D7%A8%D7%AA-%D7%9E%D7%95%D7%96%D7%99%D7%A7%D7%9C%D7%99%D7%95%D7%AA-t9001.html
עמוד 22 מתוך 22

מחבר:  חיים [ 13/12/16 12:16 ]
נושא ההודעה:  Re: עוד ניסיון להגדרת מוזיקליות

ציטוט:
אגב, במוזיקליות הכוונה היא לא לרגש מסאונד (יש דבר כזה והוא לא פסול) אלא רגש ממוזיקה.
ציטוט:


מוזיקליות לעניות דעתי זה שאתה יושב לשמוע מוזיקה ויוצא לך מהפה (ספונטנית) משפט כמו "איזו מערכת/רמקולים מוזיקליים".
לגבי נושא הרגש או "עור הברווז" כפי שאחד החברים כתב, זה דבר שאתה מקבל בקטע קצר מאוד במהלך השיר או בווריאציה כזו או אחרת של השירה, הלחן או הניגון.

מחבר:  Byrdio [ 13/12/16 16:16 ]
נושא ההודעה:  Re: עוד ניסיון להגדרת מוזיקליות

עור ברווז זה עניין פסיכולוגי של כל אחד ואחד...
משהו שהזיז לך סנף ניורולוגי וזה השפיע על הגוף בצורת צמרמורת. זה יכול להיות ריח מהילדות, זה יכול להיות פראזה של פסנתר שעשתה לך נעים וריגשה וזה יכול להיות
מכתבה נוראית בעיתון שהזדהת איתה. לא קשור "רק" או למוסיקאליות בכלל.
מוזיקאליות זה לא לשבת מול מערכת ולהוציא מהפה "איזה רמקולים\מערכת " - מערכת מוסיקאלית באמת, משכיחה ממך כל ביקורת אודיופילית בדרך כלל.
זו התמונה המלאה ששווה הרבה יותר מהחלקים עצמם. זה כמו לראות ציור מדהים שנשאבים לתוכו ושוכחים מהאלמנטים האומנותיים שעשו אותו מדהים.

מחבר:  ariekarp [ 13/12/16 17:51 ]
נושא ההודעה:  Re: עוד ניסיון להגדרת מוזיקליות

כשהייתי קטן, ההורים שלי היו אומרים: "הילד מאד מוזיקלי"

מחבר:  נועם [ 13/12/16 17:55 ]
נושא ההודעה:  Re: עוד ניסיון להגדרת מוזיקליות

מה שאביעד אמר.
חוץ מזה, אם לצטט חבר פורום נשכח, עדיף עוף קרוש על עור ברווז.

מחבר:  השפוי [ 13/12/16 18:06 ]
נושא ההודעה:  Re: עוד ניסיון להגדרת מוזיקליות

aloni כתב:
וההגדרה (שלי לפחות):
מוזיקליות של סטאפ היא עומק החוויה הריגשית שהוא מעביר בהאזנה למוזיקה.

תופעות לוואי:
ככל שהמוזיקליות יותר טובה אתה מוצא את עצמך פחות מתעסק בפרמטרים של סאונד (לא בגלל שאתה לא יכול, אלא בגלל שזה הופך פחות רלוונטי) ופחות מעניין אותך אם משהו לא מושלם בהקשר זה, היא גם שואבת אותך להאזין יותר למוזיקה.
.



נסה להפוך, דהיינו מוסיקאליות = ככל שהמוזיקליות יותר טובה אתה מוצא את עצמך פחות מתעסק בפרמטרים של סאונד (לא בגלל שאתה לא יכול, אלא בגלל שזה הופך פחות רלוונטי) ופחות מעניין אותך אם משהו לא מושלם בהקשר זה, היא גם שואבת אותך להאזין יותר למוזיקה.

התרגשות , עור ברווז, דמעות בעינים, קוצר נשימה, דופק מהיר (או איטי) ... אלו תופעות הלוואי...

מחבר:  booshka [ 13/12/16 19:19 ]
נושא ההודעה:  Re: עוד ניסיון להגדרת מוזיקליות

ס. ריכטר כתב:
Joshua_G כתב:
[quo"]

בכל מקרה, כאשר אנשים מסוימים חותרים לכך שמערכת השמע תשחזר בנאמנות גבוהה ככל הניתן את הצלילים של קונצרט חי, .


יהושוע, ברשותך אצטט מדבריו של רפי לביא בכתבה ההיא מגלובס :

" האודיופילים מחפשים שלמות במוזיקה, מה רע?

"אין שלמות במוזיקה. הם טוענים שהמערכת זה כמו לשבת בקונצרט חי. באיזה אולם? לה סקאלה במילנו? היכל התרבות בתל-אביב? כל אולם זה אקוסטיקה אחרת, ובכל אולם החוויה שלך תלויה במקום שבו אתה יושב. אין אורגינל, ומכיוון שאין, לא יכולה להיות שלמות. לדעתי, כל אדם בביתו מארגן לו מערכת ושם לו רמקולים לפי טעמו האישי"


אני הקטן והעלוב מצטרף לדברים הנ"ל,
אולי אפשר להפסיק כבר עם המנטרה הזו של הנאמנות למקור,
זה לא לגילנו.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=911008

יתהפך העולם,
איש לא יצליח אף פעם להסביר מדוע רגל קרושה זה טעים בשבילי ומגעיל בשבילך,
לעולם לא נצליח לשתף האחד את השני בחוויה הפנימית שלנו,
לעולם לא נשכנע מישהו להעדיף בלונדינית במקום כהת עור או להפך.

מצחיק כל פעם מחדש הנאמנות למקור הזו, כשאין בכלל מקור,
והויכוחים על למה הרגל הקרושה טעימה לך ואיך זה קרה.


(Y) (Y) (Y) (Y)

מחבר:  aloni [ 13/12/16 19:25 ]
נושא ההודעה:  Re: עוד ניסיון להגדרת מוזיקליות

ס. ריכטר כתב:
יהושוע, ברשותך אצטט מדבריו של רפי לביא בכתבה ההיא מגלובס :

" האודיופילים מחפשים שלמות במוזיקה, מה רע?

"אין שלמות במוזיקה. הם טוענים שהמערכת זה כמו לשבת בקונצרט חי. באיזה אולם? לה סקאלה במילנו? היכל התרבות בתל-אביב? כל אולם זה אקוסטיקה אחרת, ובכל אולם החוויה שלך תלויה במקום שבו אתה יושב. אין אורגינל, ומכיוון שאין, לא יכולה להיות שלמות. לדעתי, כל אדם בביתו מארגן לו מערכת ושם לו רמקולים לפי טעמו האישי"


אני הקטן והעלוב מצטרף לדברים הנ"ל,
אולי אפשר להפסיק כבר עם המנטרה הזו של הנאמנות למקור,
זה לא לגילנו.

http://www.globes.co.il/news/article.aspx?did=911008

חבל שאתה מצטט שטויות ומפספס את הפואנטה.

אין ממש משמעות אם זה נשמע כמו אולם א' או אולם ב', יש משמעות לזה שתחווה רגשות כאילו מישהו מנגן מולך והוא לא "רובוט" או אוסף של אלקטרונים שמזיזים איזה קונוס.

(אם זה לא ברור, זה נכתב לריכטר לא לבושקה)

מחבר:  booshka [ 13/12/16 19:43 ]
נושא ההודעה:  Re: עוד ניסיון להגדרת מוזיקליות

שאלה שמסקרנת ( כי הרפרנס של רוב האנשים כאן היא מוזיקה קלאסית ואני לא מבין כלום במוזיקה הזאת ) אותי האם לאחר שמקליטים מוזיקה קלאסית באולם קונצ׳רטים לאחר מכן עושים מיקס ורימסטרים?

או שהקלטה נעשת על ידי איזה 2-3 מיקרופונים על כל שטח הבמה ומה שיוצא יוצא? בלי שאיש הסאונד הצטרך להזיע יותר מידי ....

מחבר:  aloni [ 14/12/16 15:03 ]
נושא ההודעה:  Re: עוד ניסיון להגדרת מוזיקליות

מיקסינג ומאסטרינג עושים לכל דבר.

לגבי המיקרופונים יש ויש. לדעתי רוב ההקלטות (לפחות היום) הן עם יותר משני מקרופונים.

עמוד 22 מתוך 22 כל הזמנים הם UTC + 3 שעות
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/