HiFiMusic
http://www.hifimusic.co.il/

יש מרכז מצויין והרמקולים הגדולים נעלמים אבל
./%D7%99%D7%A9-%D7%9E%D7%A8%D7%9B%D7%96-%D7%9E%D7%A6%D7%95%D7%99%D7%99%D7%9F-%D7%95%D7%94%D7%A8%D7%9E%D7%A7%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%94%D7%92%D7%93%D7%95%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%A0%D7%A2%D7%9C%D7%9E%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%91%D7%9C-t36534.html
עמוד 2 מתוך 8

מחבר:  רם וקסלר [ 16/02/20 11:52 ]
נושא ההודעה:  Re: יש מרכז מצויין והרמקולים הגדולים נעלמים אבל

לי זה נראה יותר כמו בעיה טכנית בדיגיטל, מחיווט לא תקין עד הגדרות, אם יש כאלה, במכשור.

מחבר:  איתמר [ 16/02/20 12:40 ]
נושא ההודעה:  Re: יש מרכז מצויין והרמקולים הגדולים נעלמים אבל

הי רותי,

לדעתי זה משהו שיהיה קשה מאוד לפתור באמצעות התכתבות בפורום.
צריך (לפחות) עוד זוג אוזניים נוספות שישמעו את הבעייה ולאחר מכן לבצע איתור של אותה בעייה.
אפשר להחליף קופסאות וכבלים עד מחר, אבל זה לא בהכרח יביא פתרון לבעייה.

מחבר:  aloni [ 16/02/20 13:00 ]
נושא ההודעה:  Re: יש מרכז מצויין והרמקולים הגדולים נעלמים אבל

eyalp כתב:
נועם כתב:
. מה לעשות, והציוד האנלוגי ובעיקר הראש נותנים הפרדת סטריאו נמוכה בהרבה מזו של ציוד דיגיטלי, אפילו באיכות נמוכה יחסית. .

האמנם? לא בטוח שעומד מאחורי ההנחה הזו :)

ברמה הטכנית קשה להתווכח עם זה, זו עובדה.

מחבר:  liranb [ 16/02/20 16:35 ]
נושא ההודעה:  Re: יש מרכז מצויין והרמקולים הגדולים נעלמים אבל

aloni כתב:
eyalp כתב:
נועם כתב:
. מה לעשות, והציוד האנלוגי ובעיקר הראש נותנים הפרדת סטריאו נמוכה בהרבה מזו של ציוד דיגיטלי, אפילו באיכות נמוכה יחסית. .

האמנם? לא בטוח שעומד מאחורי ההנחה הזו :)

ברמה הטכנית קשה להתווכח עם זה, זו עובדה.

תלוי איזה ציוד
ברור שציוד אנלוג ברמות גבוהות של עשרות אלפי שקלים יתן תוצאה שרק דאק מאד יקר יתן
באותן רמות מחירים כנראה הדיגיטל ינצח במיוחד במחירים נמוכים

מחבר:  aloni [ 16/02/20 16:36 ]
נושא ההודעה:  Re: יש מרכז מצויין והרמקולים הגדולים נעלמים אבל

לא חשוב איזה ציוד.

לא דיברו על "תוצאה", דיברו על משהו מאוד ספציפי.

מחבר:  נועם [ 16/02/20 19:59 ]
נושא ההודעה:  Re: יש מרכז מצויין והרמקולים הגדולים נעלמים אבל

ראשית, אני מאזין בעיקר לאנלוג .
שנית, אין מה להתווכח עם הנתונים - הראשים האיכותיים ביותר נותנים עד 35-40 דב הפרדה ימין שמאל (וגם הנתון הזה אופטימי ותלוי תדירות!) , שזה נתון מגוחך גם לדאק ב 300 דולר. זה לא אחד מהויכוחים שמזינים תעבורה באתר- זה לא ״מה יותר טוב״ או ״מה נשמע יותר טוב.״ -

לא, הטיעון הוא אחר ונועד לענות לרותי, שהחויה שתיארה אינה הזויה, אלא עשויה להיות קשורה להבדל די בסיסי בין אנלוגי ודיגיטלי. החויה הסוביקטיבית של ״רמקולים נעלמים בחלל״, קשורה מאוד להפרדת ערוצים בחלקי המערכת השונים, זה לא הפקטור היחיד, אבל ראשי פטיפון הם צוואר בקבוק רציני למדי לגבי הסוגיה הזו.
בנוסף, החויה הזו (וזו חויה, לא נתון אוביקטיבית) קשור גם לאוזני המאזין. אצל רוב האנשים יש ירידה בשמיעה עם הגיל, ולא תמיד בשתי האוזניים באותו האופן. עם הזמן, הירידה הזו קשורה גם בתיקונים מוחיים שלאחר מכן, שמאוד משפיעה על חוית השמיעה. דוגמא? המידים והגבוהים, במיוחד, משפיעים על חוית הכיווניות בסאונד. אנלוג ודיגיטל, במיוחד דיגיטל איכותי, נשמעים אחרת. זה די ברור לכולנו. אבל מה זה אומר? זה אומר, בין השאר, שתדרים שונים מודגשים אחרת בסטאפ אנלוגי ובסטאפ דיגיטלי נתונים. זה אומר, שמראש, יש הבדלים בין הסטאפים בזיהוי ״כיוון השידור״ מכל אחד מהרמקולים. זה אומר, ששני סטאפים המחוברים לאותו סט הגברה ורמקולים, יתן חויה שונה. זה הכל.

לכן, לדעתי לפחות, העמדה אופטימלית של רמקולים בחלל ומערכת נתונים שונה במקצת לגבי סט אפ אנלוגי וסט אפ דיגיטלי. אפשר למקסם את התוצאה לדיגיטלי, ואפשר לאנלוגי, אבל קשה מאוד לעשות את שניהם בעת ובעונה אחת. המסקנה הזו (בניגוד לעניין הפרדת הערוצים) אינה עובדה אלא כשמה כן היא, מסקנה, שנולדה מהניסיון שלי עם המערכות שהיו לי. ועם המסקנה הזו אפשר להסכים או לא להסכים.

לגבי ההצעות להחליף כבלים, דאקים וכו׳, כמובן שיכולה להיות לכך השפעה. כבלים שונים ישנו תדירויות שונות בסיגנל, וכנל גם דאקים שונים. אבל זוהי דרך בעייתית- כי קשה מאוד לחזות את התוצאה הסופית*- משום שפרט לכבלים (אנלוגיים או דיגיטליים) השייכים לדומיין אחד בלבד (אנלוג או דיגיטל) כל כבל אחר (אינרקונקט בין פרה לפאור, כבלי רמקולים) יביא להשפעה על התוצאה הנשמעת בשני המקורות

וחוץ מזה, כמובן שמסכים עם איתמר. שווה להסתייע באוזניים של מישהו אחר, עדיף עם ניסיון רב, כדי לשפר את התוצאה.


*דוגמא - ההצעה להחליף ל r2r - התוצאה המתקבלת מלווה לרוב בחויה פחות ״אורירית״ מאשר סיגמא דלתה, and with more condensed images. היו לי כמה וכמה סיגמא דלתה, ובשנתיים האחרונות נהנה מאוד מ r2r היברידי. איך זה ישפיע על התוצאה שרותי תקבל בחדר? לאלוהים פתרונים. בקיצור, איתמר.

מחבר:  Ami [ 16/02/20 20:44 ]
נושא ההודעה:  Re: יש מרכז מצויין והרמקולים הגדולים נעלמים אבל

אני לא בטוח שהפרדת סטראו היא הנתון הרלבנטי לתלת-מימד. הדוגמא הקיצונית ביותר היא אזניות. הפרדה מוחלטת ושום נפח. דווקא החפיפה מייצרת תחושה אמיתית יותר. בנוסף, הקלטות מונו טובות ממלאות נפח לא פחות טוב מסטראו. אני חושב שהמוח מקבל רמזים מרחביים ממקומות אחרים - אוברטונים שיכולים להתפרש כהדהוד, החזרות, הפרשי פאזה וכאלה.

ועכשיו אתגרת אותי שאולי ההעדפה המוחלטת שלי לתקליטים בכלל באה מזה שהרמקולים לא ממוקמים אופטימלית לדיגיטלי. יאללה, המון זמן לא עשיתי Tune Dem.

מחבר:  נועם [ 16/02/20 23:00 ]
נושא ההודעה:  Re: יש מרכז מצויין והרמקולים הגדולים נעלמים אבל

לדעתי זה נתון מאוד רלוונטי , אבל בשום פנים ואופן לא היחיד (לכן ההשוואה למונו רלוונטית אבל קשה ללמוד ממנה ).
הקלטות מונו ״טובות״ יוצרות נפח נהדר שממלא יופי את איזור האמצע, אבל חלק מהסיבה היא בדיוק העובדה שאין הבדלים בין הצדדים...
בסטריאו האתגר גדול יותר. יכול להיות שקשה יותר להעלים את הרמקולים בדיגיטלי בדיוק בגלל העניין הזה? ז״א שההבדל בין אנלוגי ודיגיטלי מחודד יותר בהקלטות סטריאו מאשר במונו?
יכול להיות שתקליטים מצליחים יותר ״להעלים״ רמקולים בין השאר בגלל שהם קרובים יותר למונו מאשר מקורות דיגיטליים? :)
בסה״כ הטענה העיקרית שלי שקשה לעשות אופטימיזציה לשני מקורות שונים באופן כללי, ולדיגיטלי ואנלוגי באופן פרטי.

מחבר:  נועם [ 16/02/20 23:05 ]
נושא ההודעה:  Re: יש מרכז מצויין והרמקולים הגדולים נעלמים אבל

עם זאת,
יש מערכות שמסוגלות להתגבר על רוב הבעיות.

קבצים מצורפים:
full-front-3-on1.jpg


מחבר:  hornless [ 17/02/20 08:23 ]
נושא ההודעה:  Re: יש מרכז מצויין והרמקולים הגדולים נעלמים אבל

לדעתי העניין יפתר עם משחקי מיקום כמו toe in והרחקה או קירוב לקיר.
לא יודע מה יש בין הרמקולים אבל ספריות, מעמדים, טלביזיות ושאר ירקות הנמצאים בין הרמקולים יכולים לפגוע. אמנם עם פטיפון זה לא קורה אבל לא נראה שזו בעיה של הציוד הדיגיטלי.

עמוד 2 מתוך 8 כל הזמנים הם UTC + 3 שעות
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/