ערב טוב,
כבר זמן לא מועט אני מתלבט ומתחבט האם להחליף את מגברי האיון שלי. מגברים נפלאים ש"ישבו" אצלי נהדר והתאימו פיקס לחדר, לרמקולים ולנגן התואם. אז למה ההתחבטות אתם שואלים? לא יודע, אולי החיפוש אחר משהו שונה, יותר טוב, התחדשות.... כולם ביחד?
אני כבר "שומע" את הקוראים שואלים "רגע, כמה זמן אתה נשוי? ולאותה אישה?" אז זו לא השוואה טובה ואת הפולניה הקטנה שלי אני לא מחליף, למה? יש לכם מה להציע?

בחודשים האחרונים סחבתי לא מעט מגברים טרנזיסטוריים לנסיון, הגב נשבר, קיבינימט, למה הם כל כך כבדים?
החלטתי שאם שינוי אז לכיוון השני ממנורות. היה לי מגבר מקינטוש בתחילת הדרך, מגבר סבבה שסחבתי בעצמי מחו"ל וסיפק אותי לזמן מה עד שרציתי מגבר מנורות. אני מקשיב בעיקר לג'אז ומוסיקה קלאסית וחשבתי שהמקינטוש לא מעביר את התחושה המתאימה. "נפלתי" על יגאל עם מגברי המונו של איון ובצליל הראשון ידעתי שזהו זה, לא היה ספק בכלל.
עברו למעלה משלוש שנים והחיידק תקף שוב, חיפשתי משהו שונה. המגברים שלקחתי לנסיון היו נחמדים אבל לא התקרבו לצליל המלא והחם של האיון. קרירים, אנליטיים מדי וגם "קורקטיים" מדי.... לא אהבתי, אולי כי הזכירו לי את החותנת....
חשוב לציין שאני משתמש בנגן איון CD5 גם כפרה. הפרה שלו מצוין ואם לצטט את יגאל "לא תמצא פרה טוב יותר עד תקציב של 5000 דולר", אז אפילו לא ניסיתי.
דני בכור אמר לי לא פעם, "קח פרה אחר יקר וטוב יותר לנסיון" אבל התיזמון לא התאים ופנינת החוכמה הזו לא נקלטה בעיקר כי הייתי מרוצה מהמערכת, אז למה לשנות? תיזמון אמרתם?
עברו שבועות מספר והתכתבתי עם מישל על הקאראן 400, עדיין כיוונתי למגבר חלופי בלבד. עם מישל לא נפגשתי מעולם, וואטסאפים ומיילים. הפעם הרחקתי לכת ובהשקעה מטורפת, התקשרתי למישל.
ענה בחור מנומס וצרפתי להפליא ולקראת סוף השיחה אמר לי שיש לו גם סט לקסמן 900 בטרייד. מעניין. הייתי אצל שניצל ושמעתי את המונובלוקים שלו ואהבתי. נכון, לא אותו הסט אבל הצליל החם (צבוע?) עם המהירות של מגבר טרזיסטורי, שילוב מנצח. אמרתי למישל, יאללה תביא את המגבר.
הגיע המישל וביחד סחבנו במעלה המדרגות, זכרון... על ההר.... ישבנו לנוח על כוס מיים ותוך כדי שיחה לא יכולתי שלא לחבב מייד את הבחור למרות התחושה המוזרה שכל רגע הוא יפצח בשיר קייץ אינדיאני.... אז הוא לא, חבל.
הלקסמן נחת אצלי עם כל 50 הקילוגרם שלו, כסוף, אלגנטי ובעל ארשת אצילה כזו של בוגר בית ספר פרטי באנגליה, מרשים.
חובר למערכת עם הפרה של איון ו..... לא נפלתי (תיאור של אודיפיל! למדתי משהו). כן, היה מהיר יותר אבל הרזולוציה לא השתפרה והאיונים שישבו על הריצפה מבוישים קצת רמזו "באמת? בשביל זה?"
עברו יומיים ועדיין זה לא זה. התקשרתי למישל שיתפתי בצער, ארזתי וסחבתי לאוטו, קיבינימט, למה הם כל כך כבדים?
המחשבה שאצטרך לסחוב 50 קילו בחזרה ואז לקחת את הקאראן ולסחוב שוב הזיזה כמה ניורונים במוח, רגע למה לא ננסה גם את הפרה? הוא שוקל רק 20 קילו

עוד טלפון למישל (משקיע אמרתי? ) והפרה הגיע. מישל נכנס הביתה (לא קייץ אינדיאני?.... חבל, גם הפעם לא) והפרה חובר. וואו, איזה הבדל!
רזולוציה מדהימה, במה אדירה, האקסטרמה מתחו שרירים פרשו כנפיים ועפו ואני איתם. וודאי תאמרו Duh ברור! זה סט והם מותאמים וכו' טוב בסדר, אז לא חשבתי שזה משנה עד כדי כך..... Duh !
התחלתי בתקליט של Anna Caram Hollywood תקליטור מוקלט נהדר, עם האיונים הוא נשמע נהדר, עם הסט של לקסמן הוא שבר את תקרת הזכוכית! איזה קול!
עברתי לדבורק הסימפוניה השביעית והשמינית. מהירות של מאזרטי משולבת בדיוק פרטים של יפני וחמימות קלה של מנורות ביישניות - יופי.
הטריו של אוסקר פיטרסון הופיע אישית בחדר, במה ענקית, עומק והפרדת כלים מדהימה, הלקסמן הזה (אשכנזי במקרה?) עושה עבודה נפלאה.
המערכת מחוברת כולה בכבלים Single Ended כי זה מה שיש לי, יש האומרים שעדיף XLR לאורך כל הדרך (המקור, הפרה והמגבר מאפשרים) ויש שאומרים שעדיף single ended לא יודע, עד שיכנס הכסף ממכירת הכליה אין מה לדבר על קנייה נוספת.
תיכננתי במסגרת התקציב להוציא X והוצאתי 3X חוסר שליטה מסוימת בוודאי אבל יום ההולדת שלי הוא מחרתיים וחיים רק פעם אחת וגם האישה מפרגנת (לא מחליף!) אז שברנו את הבנק.
סט נהדר, באמת. הזדמנות פז לקנות סט מצוין בן 5 חודשים בהנחה וכאן יש לי תלונה קלה לבעלים הקודמים. ג'קי דחילק, מה זה הדינג (ding) הקטן בחלק העליון של הפרה? כפרה ומחילה? רק אחרי שתזמין לקפה לשמוע את הסט של קאראן אצלך!
זהו, בעוד כמה ימים אני שוב בדרך לסינגפור, את הפגישה עם בעל ה Musical Fidelity 750 אבטל, אין צורך

מצטער אם טחנתי, היד קלה על המקלדת כשהמוזיקה ברקע.
ערב נעים