לא יודע אם יצא לי ארוך או קצר, אבל מי שלא רוצה לקרוא את כל זה, הנה תקציר:
רכשתי מג'יקו לפני כמה חודשים, יאדה יאדה יאדה, החלפתי ל AVALON EIDOLON, יאדה יאדה יאדה.. תודה.
מי שבא לו לצלול איתי קצת, הנה:
טוב, אז אני יודע שלקנות רמקול מאד יקר זה פאסה, לאור שרשורי "מקור תחילה" אבל את עניין המקורות די מציתי (לעת עתה) אני חושב, וכמות הכסף שהשקעתי בעניין הזה בחודשים האחרונים
דאק+מחשב\CDP\פטיפון על כל המשתמע מכך (ועוד בהרחבה כרגע), הוא אדיר ממדים בכל פרופורציה, כנראה. (האמת שאני מסתכל לאחור, עם כל ההנאה שבעניין, אני קצת רועד עקב ההוצאות. אבל מה לא נעשה בשביל התחביב המפגר שלנו נכון?!).
ובכל זאת, נחזור לעיקר –
למי שעוקב, יודע, מכיר וכו, ראה, קרא ויש כאלו ששמעו, שרכשתי לפני כמה חודשים מג'יקו S1 -
-מייד אחרי שנסתיימה התערוכה בכפר המכבייה. המג'יקו החליפו את האוונטי 5 המדהימים שהיו לי לפני כן. ההחלפה באה בעקבות כמה זוויות נקרא לזה –
• אינרציה בשדרוגים; המקורות הוחלפו בשצף אדיר, אז הרמקול על הדרך הוחלף גם כן
• רציתי משהו רענן, מודרני, עכשווי... (עם כל המשתמע מכך, POW, ועוד)
• רציתי רמקול שעל פניו מתאים יותר לחדר הקטן שלי, אחרי כמה וכמה שנים עם האוונטי מרובה האלמנטים. המג'יקו הוא תיבה סגורה ללא פורט, ו TWO WAY ועל הנייר בצורה טכנית\סונית –התאים לי כמו כפפה.
ובכל זאת, למרות שאני אוהב (מאד!) את המג'יקו המצוין הזה, היה לי קצת קשה, אחרי שהתרגלתי המון שנים לרמקול שיורד נמוך יותר ושיורה יותר אוויר לתוך החדר, לוותר על התחושה והחוויה הזו.
גם אם זה מידי פעם היה קצת מעיב על כותלי החדר בהקלטות\ווליום מסוים.
המג'יקו התאים כל כך אחרי שלמדתי את יתרונותיו, עד שלמעשה הוצאתי חלק מהטיפול האקוסטי שהייתי מחויב במציאות יחד עם האוונטי. עם המג'יקו הוא רק "הפריע" אם בתחושה ואם בעין. המודים שהיו בעייתית בניגון עם האוונטי לא השתוללו, כך שלא הייתי חייב לטפל בהם ברגע שהכנסתי את המג'יקו לחדר, משהו שדווקא מאד אהבתי כי זה ריווח לי קצת בתחושה את החדר.
הS1, השתלב כמו כפפה אצלי ויחד עם המערכת שעלתה בכמה וכמה רמות, הרבה מעל מה שהיה לי קודם, הוא הרגיש כמו ילדה בג'קוזי שמונה מקומות. והאמת שגם אני עד לנקודה מסוימת כאמור. עד שגעגועי לפרזנטציה קצת גדולה יותר, עמוקה יותר, ודוחפת יותר עלו מעל הנאתי הכמעט מושלמת עם הפלא האמריקאי\יהודי\ישראלי.
לכן בלית ברירה אחרי דיונים ארוכים ונשנים עם חברים יקרים, כולל ערן (שמתגלה פעם אחר פעם בתור העוסק בתחום - האדיב, והמפרגן ביותר שאני מכיר, שלא לדבר על הידע העצום, העצות והיושר הפנימי כלפי) התחלתי לפזול ולטרוף את הקלפים מחדש.
ד"א אני יודע שיהיו כאלו שאומרים לעצמם, הרמקול עוד ממש חדש אצלו, רק כמה חודשים, היה יכול לנסות X ו Y ו Z.. אבל שום דבר שהייתי עושה, כבלים, אקוסטיקה, העמדה (אין איך להזיז) וכן הלאה (ועשיתי לא מעט במקביל, ולפני) לא היו מביאים את הרמקול לדחוף יותר אוויר, או לרדת נמוך יותר, כי ככה הוא בנוי פשוט. ד"א סתם כדי לסבר את האוזן, ה S1 יורד ל 32HZ! בתיבה סגורה! זה לא נתון של מה בכך.
ד"א (2) גם הוספה של סאב נשקלה כדי לא לוותר על יתרונותיו של המג'יקו שאני כה אוהב, אך מפאת חוסר לוגיסטי בחיבור נאות לקדם שלי, האופציה הזו נשללה.
עד כאן למה
------------------------------------------------------
AVALON EIDOLON –
אז כאמור אני פוזל, טוב לא ממש, רואה 6\6 אבל ההחלטה להמשיך הלאה ושהרכישה שעשיתי בתחום הרמקולים, למרות שהייתי מאד מרוצה מרב הפרמטרים הגיעה ולא הייתה פשוטה כלל וכלל.
בעיקר בגלל שאין באמת מה לשמוע פה בארץ בתקציב שהרשתי לעצמי ולאופי רמקול שאני מחפש.
אם נבוא ונבחן מה יש לשמוע ולבחון בארץ באופן פיסי, נגלה מלאי קטן ורשימה קצרה מאד.
בעיקר לאלו שרוצים להשתדרג כלפי מעלה בתחומים שמעל 20,000 דולר.
נכון, יש להם לקוחות עם רמקולים, והמון יבואנים "שולחים" אותי לשמוע אצל ההוא ואצל זה..
אבל זה לא רציני, גם בגלל שאני לא נוטה לבזבז את זמנם של חברי ועל אחת כמה וכמה של זרים,
ובהמשך לכך, מה יעזור לי לשמוע מערכת במקום לא מוכר, עם מערכת לא מוכרת?
לפחות אצל יבואן יש לי קצת גמישות, אפשר להחליף הגברות, מקורות, כבלים, להזיז את הרמקולים בחלל, ואם יש פוטנציאל גם לעמוד על בחינה פיסית בבית.
כך שבחנתי את האופציות העומדות בפני... ובנוסף גם לקחתי בחשבון רכישות עיוורות -משהו שאני מעדיף לא לעשות אצלי בחדר, ופי כמה וכמה שזה נוגע לרמקולים!
בנוסף ממש אחרי שחזרנו מהתערוכה במינכן נפתחה אופציה עתידית לרכוש את אחד הרמקולים שחלמתי עליהם מאז ומתמיד. AVALON EIDOLON.
חברי הקרובים יודעים וגם שמעו על המקרה, שזוג כזה ביקר אצלי בחדר (לפני השדרוג לאוונטי)
אך בשל דין ודברים עם המוכר דאז, העסקה בוטלה והם עזבו לצערי הרב כמה שעות אחר שהגיעו.
את האופציה הזו שמרתי קרוב קרוב, אך אז עוד התלבטתי רבות אם להמשיך הלאה ולוותר על המג'יקו למרות הכול. ואז שאני כבר עמוק בתוך כל זה, האופציה השתחררה והעסקה נסגרה.
המג'יקו פינו בכבוד רב את הדרך והמקום לשתי הגורילות הענקיות האלה ולמרות שכבר שמעתי כאלו אצלי בחדר (אז בתקופה אחרת, עם מערכת אחרת וגם אוזן אחרת כנראה) הייתי חרד מעט, לגורל המודים, הגודל, הפרזנטציה וכל השאר. אך למזלי הרב, הרמקול הזה התלבש אצלי בול במקום.
הוא הגיע בסוף השבוע במשאית ושלושה סבלים שעמלו קשה מאד להרים 200 קילו שלוש קומות לחדר המוסיקה שלי. בנוסף גם התברר שלא קל היה לעלות את המפלצות הללו על הספייקים שחברת AVALON מספקת עבורם. אך שלבסוף הצלחנו (תודה איציק!) הרמקול הזה ניגן!
אני עדיין לומד אותם כמובן, ובכמה שעות שהספקתי בסוף השבוע האחרון, למדתי מעט על גבולות הגזרה שלהם אצלי בחדר ובאקוסטיקה הנתונה. הפחד שלי מבס עומד והורס נמוג לשמחתי הרבה, אך זה עדיין לא אומר שאין בעיה כזו או אחרת בתחום הנמוך, זה רק אומר שאני חייב להחזיר כנראה את האלמנטים שאז היו לי. ואולי לשחק קצת יותר כדי לאזן את התחום הזה עוד טיפה.
הפרזנטציה של הרמקול הזה אימתנית בגודלה! איציק שביקר אותי אתמול אחה"צ, צעק "זה הגדיל לך את החדר". השקיפות והפירוט הם ברמה אחרת לגמרי ממה שהכרתי בעבר אצלי, אפילו עוד יותר מהמג'יקו שלי (שזה לא דבר קל להשיג בכלל). המערכת עוברת דרכם בקלילות. ולמרות שהיותם חצי קרמיים (כן גם לי יש קרמיקה!) הם מתוקים ועדינים במיד ובגבוהים עם אקסטנשיין רחב שנוסק גבוה גובה. כל זה יחד עם SLAM מדויק ובס טבעי שמגיע מיחידת 11" עשויה קבלר\נומקס בנוסף משלימים את אחד הרמקולים הטובים ששמעתי בחיי ואצלי בחדר בפרט זה בטוח.
על הנייר הרמקול הזה גדול על החדר שלי בכמה מספרים, אין לי ספק בכך, ולכל בר דעת וניסיון בתחום. אך כמו שגיליתי חברי הטובים ואנוכי במשך השנים, לחדר שלי יש קסם מיוחד! והוא מצליח להכיל רמקולים שאף בן אדם לא היה מעלה על דעתו להכניס אליו. שוב, זה לא אומר שזה נטול בעיות לחלוטין, אך הן מתגמדות לפעמים ביחס להנאה ולסאונד המתקבל ב 85-90 אחוז מהזמן.
ואם קצת טוויקינג ואקוסטיקה רצינית, גם ליותר מזה.
אני עוד בתקופת ירח דבש כמובן, הרמקול כל כך חדש אצלי שהוא אפילו לא מכיר בשמות את שאר חלקי המערכת, אז כולי באקסטזה ובאופוריה כזו או אחרת, למרות הניסיון הרב והביקורת העצמית הנוקבת שאני מעביר בו בכל רגע. ימים יגידו כמובן, אך בינתיים נראה שאני די מרוצה, הבס חזר בגדול (זה רמקול שיורד ל 26HZ ב +- 1.5DB) הפרזנטציה גדולה עם המון אוויר, תלת מימדיות משכרת ועדיין עם טונאליות מקסימה, עדינה ואורגנית מאד. הרמקול הזה מאד מורכב ואיכותי ויקח לי זמן רב אני מניח כדי לגלות את כל השכבות, הפלוסים והמינוסים. אך זה גם חלק מהיופי ברמקול חדש. מה שכן, ההגברה לא הולכת לשום מקום . מקסימום נביא לו איזה כבל מפלצת מהמגירה של שניצל שנרגיש טוב

.
מי שרוצה ספקס של הרמקול:
וגם תמונה מהרשת (יצא לי לצלם אבל רק בנייד, אז נחכה שאוציא את המצלמה) לבינתיים...