aloni כתב:
יפה, מסתבר שהדעה הזאת פופולארית יותר משחשבתי...
ממש לא להבנתי, וטעות מיקצועית לניסיוני. מאחר ואני לא נוהג לשוטט ברב ערוצי- והיום נחתה עלי 'המוזה' להציץ בשירשור הנה כמה הערות שלי על סנטר בקולנוע בייתי.
מי שרוצה להבין את מרכזיותו של סנטר במערכת ק"ב שיעשה את הדבר הפשוט ביותר- יכנס לתפריט של עוצמת השמע וינמיך ל 0 את העוצמה של הקדמיים והאחוריים וישמע סרט רק דרך הסנטר - ולאחר מכן ישמע הפוך ללא סנטר רק עם אחוריים וקדמיים.
זו ההשוואה / הבדיקה הנכונה לבדוק את משקל הסנטר במערכת ק"ב, לא הגדרתו כלא קיים לעיבוד הסאונד.
מי שיעשה זאת 'יגלה' שבממוצע מעל 50% מהסאונד (להערכתי יותר מ 60% ממנו) יוצא דרך הסנטר, ובלעדיו לא רק שאין דיאלוגים- אין פס קול לסרט, ומה שנשמע מהרמקולים הנוספים (4 במספר במינימום) הוא אוסף צלילים שאין בינו לפס קול הסרט שום קשר.
ולכן הייתי לוקח בערבון מוגבל מאוד את הרעיון של סנטר 'קטנטן' שהינו התאמה לרמקולים 'גדולים' - בכל הקשור לקולנוע או הופעות.
מישהו יכול לתאר לעצמו 'סאונד' זמר בסנטר פיצפון (לעיתים פחות ממדפי ראוי) משתלב בסאונד תיזמורת ברמקולים גדולים ואיכותיים? או שמא אפשר לתאר סולו סקסופון או חצוצרה בסוג כזה של רמקול?
אני כבר לא מדבר על צפיה בסרט ש 60% עוברים דרך 'צפצפה' שלא היתה מספקת אף אחד פה בסטריאו ומשום מה בסרט זה נראה 'הגיוני'?
הסנטר חייב להיות 'גדול' בדיוק כמו הרמקולים הקדמיים- והרעיון 'לאדישות' לחוסר התאמה בצליל בגין סוגים שונים מאוד של רמקולים לאור כמות המידע ומרכזיות הסנטר - שווה לרעיון שניתן לשמוע סטריאו עם שני רמקולים שונים לימין ושמאל.
לא לחינם חברות מיקצועיות לקולנוע בייתי בונות סנטרים גדולים עם קונפיגורציות של בס / מיד נפרדים (ובדרך כלל כפולי אלמנטים לכל אחד מהם).
כעצה הייתי ממליץ לא לקנות סנטר ולהישאר בסטריאו (עם סאב) גם לצפיית סרטים והופעות, עדיף בהרבה מחלופת הסנטר הבלתי מותאם, או הסימלי בגודלו ביחס לקידמיים.