eyalp כתב:
תתחדש! יופי של מערכת..
תגיד (או תגידו..), הבטהובנים טובים למגוון סוגי מוזיקה..?
כן, בהחלט, בשונה מהרמקולים הקודמים שלי (שגם היו טובים). אסביר על דרך ההשוואה.
הקודמים, הספנדור BC1 שמכרתי לזעזועו של גיא (מעריך את הדאגה
), היו בבירור רמקולים של סוגי מוזיקה מסויימים ולא של אחרים. הספנדורים הם רמקול של תיבה גדולה ודי דקה (אם כי מעובה ביריעות ביטומניות), דרייבר בינוני+ בגודלו ומאוד אלסטי, ועם מגנט חלש יחסית (מחומר שלא מקובל לשימוש היום). התוצאה היא מיד חם ומלא מאוד, אבל קריסה מוחלטת בעומסים כבדים- הדרייבר משתולל ופשוט לא עומד בקצב. טריו ג'אז, פסנתר, חמישיית כלי מיתר- נשמעים מדהים ממש. פרזנטציה ענקית, צליל מלא מאוד, מלטף שכזה. מוזיקה סימפונית עמוסה, או חמור יותר- מוזיקה אלקטרונית עם באס מסונתז (או סרט אקשן לצורך העניין)- אין מצב. הצליל נהיה "בוצי", עכור ומאוד "Honky" (דהיינו קצת כמו דיבור דרך מגפון).
הבטהובנים הם ההפך הגמור מבחינה תכנונית. רמקול 3WAY עם תיבה עבה ומדופנת, בעל דרייבר שנועד להיות מיד בלבד ושלושה שנועדו להיות באס בלבד (יושבים על אותה הקצאה בקרוס, ריבויים נועד להגדיל את שטח הפנים שנועד לייצור באסים בלי לפגוע בדיוק). בקיצור- חלוקת עומסים, דרייברים קטנים יותר ומדוייקים בהרבה, תיבה מאוד משוככת- והתוצאה היא צליל מאוד נקי וצלול, וכן התמודדות עם עומסים בקלות. לא משנה מה מעמיסים עליהם, לא מגיעים למצב של קריסה והשתוללות דריברים (ולכן לעכירות, Honkyness וכו').
כמובן שאין להם את המיד המיוחד שהיה לספנדור, אבל יש לזכור ש"מיוחד" פירושו גם צבוע. למעשה, גם היכן שהספנדור הצטיינו, אני מעדיף את הויינות. כלומר גם היכן שאין עומסים, שומעים מאוד נקי, עם אימג' שהוא Pinpoint- פשוט טוב.