מחבר |
הודעה |
הצטרף: 28/11/14 10:56
הודעות: 54
|
שלום לכולם
הרבה נכתב על מוזיקה וסאונד בעולמנו ובטח עוד יכתב..רציתי רק להזכיר לכם שהכל מתחיל ונגמר בחומר הבסיס המוקלט ורק אחר כך במניפולציה שהציוד עושה עליו....כמוזיקאי בן 50 (ובן של מוזיקאי)שמקטנות שמע וניגן מוזיקה על ,בין ,לפני ,מאחורי ,ובתוך הכלים אני מרשה לעצמי לפתוח את פי בספור קטן.....
לאחרונה הסתובבתי קצת בחנויות להקשיב למה שיש כרגע לשוק להציע במסגרת חיפושיי הנצחיים אחר"הסאונד המושלם".(כזה שמרגש אותי) היה מחובר ציוד ב20K$ והתנגן עליו CD רימסטרד ברמות הגבוהות ביותר של miles davis יש רגעים כאלה שיש התאמה בין החדר ,המוזיקה והציוד ואז מתרחש סוג של קסם באוויר... היה סולו של קולטריין ובשקט שנוצר אחר כך יכולתי ממש להרגיש את מיילס נושם ,מתחיל לנגן ומתקרב למקרופון...ואז איזה אדם שלישי שנכח בחדר העיר שאצלו בבית עם הציוד השפופרתי הסאונד פחות חד..... פניתי איליו ושאלתי אותו: "אתה יודע בכלל איזה כלי מנגן עכשיו?" כמובן שלא היה לו שמץ של מושג שזו חצוצרה עם סוג מסויים של עמעם ואיך זה בכלל אמור להישמע במציאות....
אז מה שרציתי להגיד חברים זה שכדאי ללמוד קצת על מוזיקה וכלי נגינה לפני שהופכים לפוסקי הלכה בתחום הסאונד.
זה הכל .
תודה ושבת שלום ניצן עין הבר
נערך לאחרונה על ידי nits בתאריך 15/12/14 00:59, נערך 3 פעמים בסך הכל.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 21/09/08 17:58
הודעות: 1587
|
ברוך הבא לפורום . אתה מומחה בכלי נגינה אותו אחד שהערת לו יכל להסביר לך דבר או שתים על מערכות . תיהיה פתוח ללמוד מכל אחד .
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 21/03/10 19:34
הודעות: 1234
|
ניצן אולי בכלל הצלחת להבחין בסאונד המדוייק כי הם השתמשו בכבלים אודיופילים מכסף בדרגת ניקיון מרבית ואם למשל היו מחליפים לכבל עשוי מנחושת העמעם של מיילס היה נשמע כמו החצוצרה של קליפורד בראון בלי עמעם?
האם שאני כמאזין לך בהופעה ,נגיד של שלמה ארצי, שומע באמת את מה שאתה מנגן? הרי כשאני שומע את המקרופון הגברה ורמקולים שדרכם הסאונד מועבר ועל זה המניפולציה של הסאונדמן?
בתכלס איזה רמקול שמעת שם ?
_________________ If you cannot hit a listening level with the 1st watt, you are not likely to hear what is happening in that 1st watt
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 14/06/11 15:10
הודעות: 814
|
nits כתב: שלום לכולם
הרבה נכתב על מוזיקה וסאונד בעולמנו ובטח עוד יכתב..רציתי רק להזכיר לכם שהכל מתחיל ונגמר בחומר הבסיס המוקלט ורק אחר כך בספקולציה שהציוד עושה עליו....כאדם בן 50 (ובן של מוזיקאי)שמקטנות שמע וניגן מוזיקה על ,בין ,לפני ,מאחורי ,ובתוך הכלים אני מרשה לעצמי לפתוח את פי בספור קטן.....
לאחרונה הסתובבתי קצת בחנויות להקשיב למה שיש כרגע לשוק להציע במסגרת חיפושיי הנצחיים אחר"הסאונד המושלם".(כזה שמרגש אותי) היה מחובר ציוד ב20K$ והתנגן עליו CD רימסטרד ברמות הגבוהות ביותר של miles davis יש רגעים כאלה שיש התאמה בין החדר ,המוזיקה והציוד ואז מתרחש סוג של קסם באוויר... היה סולו של קולטריין ובשקט שנוצר אחר כך יכולתי ממש להרגיש את מיילס נושם ,מתחיל לנגן ומתקרב למקרופון...ואז איזה אדם שלישי שנכח בחדר העיר שאצלו בבית עם הציוד השפופרתי הסאונד פחות חד..... פניתי איליו ושאלתי אותו: "אתה יודע בכלל איזה כלי מנגן עכשיו?" כמובן שלא היה לו שמץ של מושג שזו חצוצרה עם סוג מסויים של עמעם ואיך זה בכלל אמור להישמע במציאות....
אז מה שרציתי להגיד חברים זה שכדאי ללמוד קצת על מוזיקה וכלי נגינה לפני שהופכים לפוסקי הלכה בתחום הסאונד.
זה הכל .
תודה ושבת שלום ניצן עין הבר צודק 100% אהבתי
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 14/06/11 15:10
הודעות: 814
|
693
נערך לאחרונה על ידי booshka בתאריך 07/12/14 02:05, נערך פעם אחת בסך הכל.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 28/11/14 10:56
הודעות: 54
|
שמחתי על התגובות המהירות.....אגיב פה ליורי בעניין ההופעות של שלמה למשל אתה שומע באיכות רעה מאוד את מה שאני מנגן מכיוון שמקרופונים שמשתמשים בהם להופעות הם דינאמיים ומאחוריהים מטרים רבים של כבלים והתפצלויות עד הקונסולות ומשם מטרים רבים של חיווט עד המגברים ומשם עוד המון מטרים עד מערך הרמקולים מרובה הדרייברים והקרוסים מה גם שהמערכות הללו מיועדות בעיקר לעוצמה גבוהה ולאו דווקא לאיכות.....שלא לדבר על אזניו של הסאונדמן כשאתה שואל אותי תכלס באיזה רמקול שמעתי שם אתה מפספס את הנקודה....לא אגיד לך חברה ודגם כי מי שמבין בסאונד יודע שהסאונד נקבע עי הרבה גורמים שהרמקול הוא רק החוליה האחרונה בשרשרת....גם הרמקול הטוב והיקר ביותר בעולם אם לא יהיה מתואם לציוד התואם לו לא ישמע טוב. יש המון חרטא בתחום. איזה כתב שאל פעם איזה בעל חברה איך זה שמחיר רמקול שהדרייברים שבו עולים 500$ מתומחר ב50000$ קיבל תשובה כזו: in high end you pay for the price.........
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 28/11/14 10:56
הודעות: 54
|
ואגיב גם ליהודה בתור נער הייתי מבלה שעות וימים בין הרמקולים בבית מאזין ומתחקה אחרי הסאונד והניואנסים של הסקסופוניסטים הרבים. לאבי עליו השלום היתה שמיעה מאוד מפותחת וגדלתי על המערכות הטובות ביותר שהיו בנמצא באותן שנים..... כשהגעתי לראשונה לאולפן הקלטות (זה היה בסוף שנות ה70)הזדעזעתי מהסאונד שהיה מקובל באותם השנים(חדר מת אקוסטית)ומוניטורים yamah ns10 ומאז הייתי כמעט בכל אולפן בארץ,הקלטתי בכל מני מיקרופונים ושמעתי עשרות מוניטורים בחדרים שונים לפני מיקס תוך כדי וגם אחרי.....כך שיש לי אוזניים מיומנות מי ייודע כאן למשל שעד שנות ה50 קונטראבס היה משתמש במיתרי גיד ולא מיתרי מתכת והסאונד היה שונה מי יודע להבחין אם נגן משתמש בפיית מתכת או פלסטיק? מי יודע להבחין בתוך סקציה איזה כלים משתתפים? מי מחפש "נמוכים"או"גבוהים"שבכלל אינם נמצאים בספקטרום של כלי הנגינה...(למעט מוזיקה אלקטרונית) ואעצור כאן....
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 24/12/09 15:25
הודעות: 175 מיקום: תל אביב
|
מידי פעם מופיע איזה כוכב שיודע ההכל.וכל השאר מטוטמים.
נערך לאחרונה על ידי pepe בתאריך 06/12/14 17:49, נערך פעם אחת בסך הכל.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 05/10/13 13:05
הודעות: 314
|
הכל טוב ויפה , רק לא מבין מה לדיון ה - "אודיופילי" המתוחכם הזה ולוחות קנייה - מכירה.
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 21/01/10 11:22
הודעות: 4990
|
|
חזור למעלה |
|
 |