עכשיו 24/04/24 18:33

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 4 מתוך 6   [ 51 הודעות ]
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: כמעט כל המצבים בהם נוצר בור בבאס זה בגלל החדר
הודעהפורסם: 17/01/17 17:30 
חבר האתר


הצטרף:
20/11/09 18:49

הודעות: 974
valer_valer כתב:

מעניין לראות רמקול, ובמיוחד החדר, שאפשר לשמוע שם 20 הרץ.
אני רק פיזיקה ...


לא חסר רצפתיים שמסוגלים לרדת בתנאי חדר ממוצע (לפי נתוני יצרן).
רשימה חלקית ביותר על רגל אחת:
רמקולים רצפתיים של ווילסון אודיו,
מגי'קו Q7 , Q5 ,
קודוס TITAN 808 ,
Von Schweikert דגם VR-55 , VR-9SE Mk2
EgglestonWorks דגם Andra III SE ועוד 2 הדגמים שמעליו.

ברור שבעיה אקוסטית בחדר זו בעיה משמעותית אבל זה בכלל לא הנושא ולא העניין - הבורות בבאס הם למעשה יותר בתחום המיד-באס.
ארז


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: כמעט כל המצבים בהם נוצר בור בבאס זה בגלל החדר
הודעהפורסם: 17/01/17 19:12 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18220
ארז_וחני כתב:
valer_valer כתב:

מעניין לראות רמקול, ובמיוחד החדר, שאפשר לשמוע שם 20 הרץ.
אני רק פיזיקה ...


לא חסר רצפתיים שמסוגלים לרדת בתנאי חדר ממוצע (לפי נתוני יצרן).
רשימה חלקית ביותר על רגל אחת:
רמקולים רצפתיים של ווילסון אודיו,
מגי'קו Q7 , Q5 ,
קודוס TITAN 808 ,
Von Schweikert דגם VR-55 , VR-9SE Mk2
EgglestonWorks דגם Andra III SE ועוד 2 הדגמים שמעליו.

ברור שבעיה אקוסטית בחדר זו בעיה משמעותית אבל זה בכלל לא הנושא ולא העניין - הבורות בבאס הם למעשה יותר בתחום המיד-באס.
ארז


בטח שזה הנושא ובטח שזה עניין.
ולתת רשימה של רמקולים שיודעים לרדת ל 20HZ (נגיד) זה סתם..
אמרת שמדובר ברמקול שיורד ל 20HZ, זא שיש לך בעיה עם כזה?
איזה רמקול יש לך שיורד ל 20HZ (אמיתי לא ב15DB-) ועוד יש לך בורות בבס?
באיזה חדר?

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: כמעט כל המצבים בהם נוצר בור בבאס זה בגלל החדר
הודעהפורסם: 17/01/17 19:27 
חבר האתר


הצטרף:
20/11/09 18:49

הודעות: 974
ממש לא משנה איזה רמקול (מצטער אך נתבקשתי לא לשתף ) בפרט כאשר אני מציין שהבורות הם מעל ה 20 הרץ.
מדובר בחדר סלון שאורכו 6 מטר ורוחבו כ 4.5 מטר כאשר בדופן אחת (מתוך ה 4.5 מטר )הוא פתוח לאחר 3 מטר.
אין פה ספק שזו בעיה אקוסטית ולא חוסר יכולת של הרמקול.
ארז


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: כמעט כל המצבים בהם נוצר בור בבאס זה בגלל החדר
הודעהפורסם: 17/01/17 20:05 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18220
ארז_וחני כתב:
ממש לא משנה איזה רמקול (מצטער אך נתבקשתי לא לשתף ) בפרט כאשר אני מציין שהבורות הם מעל ה 20 הרץ.
מדובר בחדר סלון שאורכו 6 מטר ורוחבו כ 4.5 מטר כאשר בדופן אחת (מתוך ה 4.5 מטר )הוא פתוח לאחר 3 מטר.
אין פה ספק שזו בעיה אקוסטית ולא חוסר יכולת של הרמקול.
ארז


מי אמר שבורות בבס מגיעות בשל חוסר יכולת של רמקול?, בי דפינישן שיש בור בבס, זה אומר שחסר בדרך, לא שאין מתדר מסויים ומטה (שזה בדרך כלל רמקול שפשוט לא יודע לרדת לשם :) ).

בכל מקרה, זה כן משנה איזה רמקול עומד באיזה חדר, משם מתחילים.. מעקומות, מחישובים ומהעמדה.
הרי כל הנושא התחיל משאלה של שניצל על העמדה בחלל כדי למקסם או לפחות לא לאבד משהו בדרך...
(אני לא אומר שאתה חייב להגיד לנו על איזה רמקול מדובר... (F) רק למען הסדר של הדבר).

אצלי יש דוגמא קלאסית של חדר קטן מאד ורמקול גדול מאד שעל הנייר כל אחד שהיה מסתכל על תמונה או נשאר אם זה יכול לעבוד
היה מבטל את זה במחי יד... זה הכל עניין של מקסום והבאת המערכת לאופטימום ביחס ל4 הקירות העומדים לרשותנו.
יש חדרים שנידונים לעולם להיות נוראיים לא משנה כמה תטפל שם ועד שלא תשנה את יחס השטח לא תגיע לשום מקום.. וכן הלאה.
וההיפך.
:אמריקה:

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: כמעט כל המצבים בהם נוצר בור בבאס זה בגלל החדר
הודעהפורסם: 17/01/17 21:18 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
27/04/09 20:53

הודעות: 4039
byrdparis כתב:
ארז_וחני כתב:
הרי כל הנושא התחיל משאלה של שניצל על העמדה בחלל כדי למקסם או לפחות לא לאבד משהו בדרך...
:

אני שאלתי בשרשור הזה את ערן רק לאיזה מרחק אפשר לפתוח הרמקולים ?, לא דיברתי על חורים בבס או במיד בס , אני התכוונתי לשאול אם יש לערן מושג באם ניתן לפתוח רמקולים גדולים למרחק גדול מאוד בין המרכזים (4 מטר ) ולשבת במרחק של 430 סמ ממנו ועדיין לקבל פוקוס סביר ,לדעתי היכולת של הרמקול "לזרוק " הצליל למרכז קשורה לתכונות מובנות של הרמקול ולאו דווקא של אקוסטיקה ,כמו למשל גובה המיד והטויטר ביחס לאוזן (אצלי גבוה מן הממוצע ולא בגובה האוזן ) ,
בקשר לחורים בבס , מה שאני רואה במדידות אצלי ואצל חברים זה דווקא בחלק הגבר לא סביר של הבס בין 40 -80 הרץ אפילו ברמה של מעל 20 DB , החורים נמצאים במיד מיד בס עליון והיי מיד ,ואחרי מלחמה קשה יורד אצלי 16 הרץ שטוח ועם RC עוד יותר נמוך ,אבל בין המדידות לתחושת האוזניים והחזה יש הבדל ,לאו דווקא מדידות טובות נשמעות טוב , עדיין רודף אחרי זה ,
אגב ,מערכת שיש לה חור במיד בס עם הרגלי האזנה שלי שווה לתחת , בלי מיד בס אני מת , מילא חורים בגבוהים בבס ,אבל במיד באס לא יכול לשמוע !

_________________
התקווה מתה אחרונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: כמעט כל המצבים בהם נוצר בור בבאס זה בגלל החדר
הודעהפורסם: 17/01/17 21:27 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 04:12

הודעות: 7061
שניצל כתב:
אני שאלתי בשרשור הזה את ערן רק לאיזה מרחק אפשר לפתוח הרמקולים ?,


שניצל, זה מאוד פשוט וזה תלוי בפיזור של הטוויטר ועד כמה הוא יורד נמוך ומתחבר למיד.
כל רמקול מתוכננן אחרת ויש לו פיזור שונה וחיתוך שונה, אין תשובה לזה צריך לנסות, תרחיק אותם כמה שיותר עד שאתה מאבד פוקוס ואז תחזיר, זה המיקום האידיאלי של הרמקול (בהנחה שהחדר מסוגל לזה)


שניצל כתב:
בקשר לחורים בבס , מה שאני רואה במדידות אצלי ואצל חברים זה דווקא בחלק הגבר לא סביר של הבס בין 40 -80 הרץ אפילו ברמה של מעל 20 DB


חורים בבס זה החדר, כל פיק או דיפ או נייל בכל תדר כלשהו זה רק החדר, הרמקולים נמדדים יחסית שטוח והם לא הבעיה ב99% מהמקרים.
אתה מודד בדרך כלל את אותם סוגים של חדרים ולכן אתה מקבל את אותה התנהגות, תמדוד חדרים מסוגים שונים תקבל התנהגות שונה.

_________________
Speakers: Wilson Alexandria X-2.2 Preamp: Momentum HD Preamplifier Amp: Dan D'Agostino Momentum Stereo Amplifier Source: MSB Analog DAC with Analog Power Base and Premium QUAD USB2 Cables: Transparent Reference XL MM2


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: כמעט כל המצבים בהם נוצר בור בבאס זה בגלל החדר
הודעהפורסם: 17/01/17 23:07 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
29/05/10 14:39

הודעות: 6721
מיקום: פינתקובה דיזינגובה
ארז_וחני כתב:
מדובר בחדר סלון שאורכו 6 מטר ורוחבו כ 4.5 מטר

אה ...
אז חסר לך יותר מ - 10 מטר לכל צד כדי שהפיזיקה תאפשר לתדר להתפשט.
ובינתיים .. מעט מזה נספג בקירות, יותר לחדרים הסמוכים, קצת לשכנים, והרבה עיוותים.

כעקרון, התיאוריה שלי אומרת, שמתחת ל - 30 (ואפילו יותר) רצוייה ירידה תלילה. הרי אני לא מסוגל לטפל (אקוסטית) בתדרים האלה, אז למה לי לעוות פאזה ואמפליטודה, ליצור פיקים ונאלים. אני שומע מוסיקה. ומוסיקה צריכה לרגש, ולא לגרום לסחרחורות ובחילות ...
25 הרץ הוא תדר מעורר אי הנוחות ולאורך זמן הופך לעינוי.

_________________
"מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: כמעט כל המצבים בהם נוצר בור בבאס זה בגלל החדר
הודעהפורסם: 17/01/17 23:13 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33105
שניצל כתב:
לדעתי היכולת של הרמקול "לזרוק " הצליל למרכז קשורה לתכונות מובנות של הרמקול ולאו דווקא של אקוסטיקה ,כמו למשל גובה המיד והטויטר ביחס לאוזן (אצלי גבוה מן הממוצע ולא בגובה האוזן ) ,

גם אם זה נשמע כך, רמקולים לא "זורקים את הצליל למרכז". הם פשוט מנגנים משהו באותה עוצמה וזה נותן את התחושה הפסיכואקוסטית שזה מגיע מהמרכז.

אז בתאוריה היה אפשר לשים כל רמקול במרחק 4 מטר האחד מהשני לכוון אותו למאזין ולשמוע בדיוק מהאמצע.
בפרקטיקה רמקולים מוגברים גם בעזרת החדר וזה לדעתי מה שמצריך את ההעמדה על פי החדר הספציפי (כלומר רמקול X בחדר Y יוכל להיות במרחק 4 מטר ובחדר Z רק 2.8).

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: כמעט כל המצבים בהם נוצר בור בבאס זה בגלל החדר
הודעהפורסם: 17/01/17 23:17 
חבר האתר


הצטרף:
20/11/09 18:49

הודעות: 974
שכחתי לציין שנקודת האזנה נמצאת במרחק של 2.5-3 מטר אז יש עוד כ 1.5-2 מטר מאחורי הספה.
ארז


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: כמעט כל המצבים בהם נוצר בור בבאס זה בגלל החדר
הודעהפורסם: 17/01/17 23:42 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
27/04/09 20:53

הודעות: 4039
aloni כתב:
שניצל כתב:
לדעתי היכולת של הרמקול "לזרוק " הצליל למרכז קשורה לתכונות מובנות של הרמקול ולאו דווקא של אקוסטיקה ,כמו למשל גובה המיד והטויטר ביחס לאוזן (אצלי גבוה מן הממוצע ולא בגובה האוזן ) ,

גם אם זה נשמע כך, רמקולים לא "זורקים את הצליל למרכז". הם פשוט מנגנים משהו באותה עוצמה וזה נותן את התחושה הפסיכואקוסטית שזה מגיע מהמרכז.

אז בתאוריה היה אפשר לשים כל רמקול במרחק 4 מטר האחד מהשני לכוון אותו למאזין ולשמוע בדיוק מהאמצע.
בפרקטיקה רמקולים מוגברים גם בעזרת החדר וזה לדעתי מה שמצריך את ההעמדה על פי החדר הספציפי (כלומר רמקול X בחדר Y יוכל להיות במרחק 4 מטר ובחדר Z רק 2.8).

מודה לך על הפרשנות וההסבר המלומד !!! אתה לא באמת חושב ששניצל חושב שרמקולים זורקים צליל , מה עוד שהעניין נכתב מרכאות ("זורקים ") ,אבל יסולח לי אם אם זקן איטי ומנוון שכמוני יכול להסביר שיכולת ההרחקה של הרמקול מעבר להשפעת החדר קשורה עמוקות ביכולת הרמקול , למבנה שלו , לגודלו, לסוג הדרייברים שבו ,ולמה הוא מחובר , לא תוכל לחבר רמקולים מסוימים במרחקים כאלו בלי לקבל אובך קשה במרכז ,או לחליפין "זוג מרכזים " לתפארת , בכל אופן מודה לך על הערכה העמוקה !

_________________
התקווה מתה אחרונה


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 4 מתוך 6   [ 51 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד הקודם  1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות