עכשיו 24/04/24 00:47

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 4   [ 40 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: חשיבות ה - Bit-Perfect בתוכנות ניגון ויישומו ...
הודעהפורסם: 30/03/15 09:35 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
29/05/10 14:39

הודעות: 6721
מיקום: פינתקובה דיזינגובה
לא פים עולה כאן ויכוח בפורום עד כמה חשוב הנושא של ביט פרפקט בנגנים.
קודם כל בואו נבין איך זה עובד:
יש זרם של ביטים שנקרא מהקובץ ומועבר לדרייבר, ממנו לדיבייס הפיזי.
אם נפשט - התפקיד של התוכנה (חוץ משליטה בניגון), הוא לוודא שהפורמט של הקובץ תואם לפורמט שהדרייבר מסוגל לקבל.
אם כן - אפשר להעביר כמו שהוא, אם לא חייבים לבצע המרה.
היות ורוב הקבצים הם דחוסים - יש צורך בפריסה. הפורמט שמתקבל מהפריסה (ניקח דוגמא נפוצה) הוא PCM, עם עומק ביטים 16 או 24, ו תדרי דגימה מ - 44.1kHz (רד בוק) ועד 192kHz.
אבל ...
גם אם הדרייבר מקבל למשל 16 ביט, זה לא בהכרח שרכיב הדאק הפנימי יודע לעבוד עם זה. לכן בחלק לא מבוטל של המקרים 16 ביט בעזרת ה - דיטרינג מומרים ל - 24bit, ורק אז נעשית המרה D/A.
בחלק מהממירים הישנים, לא הייתה תמיכה מובנית ב 192K, או בחלק גם בתדרי ביניים כמו 88.2 ו - 176.4, לכן היה בדרך גם ריסמפלר חומרתי, עדיין כלפי חוץ זה היה ניראה כאילו יש תמיכה בכל התדרים ועומקי הביטים.
ברור שבמיקרים הנ"ל הקפדה על ביט פרפקט היא עבודה מיותרת.
עכשיו לענייני הנוכות והאיכות:
חלק מהנגנים תומכים בכניסה מדורגת (פייד אין) וכך גם סיום. חלק מהאנשים מעוניינים בכניסה של שיר הבא תוך כדי דעיכה של הקודם (CrossFade). כאן, אם רק נבין שהרצועות האלה יכולות להיות מאלבומים שונים, שיתכן ויש להם פורמטים שונים, זה מצריך מהנגן המרה לפורמט משותף, רצוי הגבוע מבין כל אלה המשתתפים בניגון. לא יכול להיות כאן בכלל שום דיבור על ביט פרפקט.
לאוהבי ה - RC למיניהם, פרט לטיפול ב - EQ, נהוג גם להכפיל את תדר דגימה (יש חשיבות לתדר דגימה גבוה אם רוצים עיבוד אות איכותי) ביציאה מפלאג אין זה יעבור דאונסאמפלינג כדי להתאים לפורמט המוצהר.
יש עוד כ"כ הרבה דוגמאות על אי שמירת ביט פרפקט בתוך החומרה והתוכנה, אז למה לנו לדבר על זה ?

_________________
"מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: חשיבות ה - Bit-Perfect בתוכנות ניגון ויישומו ...
הודעהפורסם: 30/03/15 11:34 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33105
לא יודע אם אני מסכים עם כל ההסברים (תרוצים?) הטכניים שלך, אבל אולי אני כן מסכים עם השורה התחתונה. שביט פרפקטנסס זה לא עניין קדוש.
מה שכן, לדעתי לפחות, אם לא עובדים בביט פרפקט צריכה להיות לזה סיבה טובה, ואתה צריך לדעת בדיוק למה ואיך בחרת לעשות את זה.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: חשיבות ה - Bit-Perfect בתוכנות ניגון ויישומו ...
הודעהפורסם: 31/03/15 09:50 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
29/05/10 14:39

הודעות: 6721
מיקום: פינתקובה דיזינגובה
aloni כתב:
לא יודע אם אני מסכים עם כל ההסברים (תרוצים?) הטכניים שלך

תן לי דוגמא עם מה אתה לא מסכים ?

_________________
"מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: חשיבות ה - Bit-Perfect בתוכנות ניגון ויישומו ...
הודעהפורסם: 31/03/15 14:30 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33105
ממממ

valer_valer כתב:
גם אם הדרייבר מקבל למשל 16 ביט, זה לא בהכרח שרכיב הדאק הפנימי יודע לעבוד עם זה. לכן בחלק לא מבוטל של המקרים 16 ביט בעזרת ה - דיטרינג מומרים ל - 24bit, ורק אז נעשית המרה D/A.

אין דיטרינג כשעוברים מ- 16 ל- 24, לכן זה בפועל נשאר ביט פרפקט.


valer_valer כתב:
בחלק מהממירים הישנים, לא הייתה תמיכה מובנית ב 192K, או בחלק גם בתדרי ביניים כמו 88.2 ו - 176.4, לכן היה בדרך גם ריסמפלר חומרתי, עדיין כלפי חוץ זה היה ניראה כאילו יש תמיכה בכל התדרים ועומקי הביטים.
ברור שבמיקרים הנ"ל הקפדה על ביט פרפקט היא עבודה מיותרת.

"שמירה על ביט פרפקט" היא לא עבודה. היא העדר עבודה.
הרעיון הוא לא לשבש את המקור אם אין צורך.


valer_valer כתב:
עכשיו לענייני הנוכות והאיכות:
חלק מהנגנים תומכים בכניסה מדורגת (פייד אין) וכך גם סיום. חלק מהאנשים מעוניינים בכניסה של שיר הבא תוך כדי דעיכה של הקודם (CrossFade). כאן, אם רק נבין שהרצועות האלה יכולות להיות מאלבומים שונים, שיתכן ויש להם פורמטים שונים, זה מצריך מהנגן המרה לפורמט משותף, רצוי הגבוע מבין כל אלה המשתתפים בניגון. לא יכול להיות כאן בכלל שום דיבור על ביט פרפקט.

דוגמה מצויינת למה זה חשוב.
אדם בתמימותו מפעיל את אופציית הקרוס פייד משום שזה נשמע לו מגניב.
בפועל הוא מקבל ריסמפלינג (איכותי פחות או יותר) וזה ממש לא מה שהוא רצה.


valer_valer כתב:
לאוהבי ה - RC למיניהם, פרט לטיפול ב - EQ, נהוג גם להכפיל את תדר דגימה (יש חשיבות לתדר דגימה גבוה אם רוצים עיבוד אות איכותי) ביציאה מפלאג אין זה יעבור דאונסאמפלינג כדי להתאים לפורמט המוצהר.

ברגע שאתה רוצה RC או EQ ביט פרפקט ירד מהשולחן בכל מקרה.


valer_valer כתב:
יש עוד כ"כ הרבה דוגמאות על אי שמירת ביט פרפקט בתוך החומרה והתוכנה, אז למה לנו לדבר על זה ?

בתוכנה לא אמור להיות "אי שמירת ביט פרפקט" אם לא ביקשת את זה.
בחומרה זה מחוץ לסקופ של דיון בתוכנה.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: חשיבות ה - Bit-Perfect בתוכנות ניגון ויישומו ...
הודעהפורסם: 31/03/15 15:22 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
29/05/10 14:39

הודעות: 6721
מיקום: פינתקובה דיזינגובה
או-אה .. פירקת אותי :)
aloni כתב:
valer_valer כתב:
גם אם הדרייבר מקבל למשל 16 ביט, זה לא בהכרח שרכיב הדאק הפנימי יודע לעבוד עם זה. לכן בחלק לא מבוטל של המקרים 16 ביט בעזרת ה - דיטרינג מומרים ל - 24bit, ורק אז נעשית המרה D/A.

אין דיטרינג כשעוברים מ- 16 ל- 24, לכן זה בפועל נשאר ביט פרפקט.

צודק, המחשבות רצו יותר מהר ממה שהצלחתי להקליד:
מעומק ביטים נמוך לגבוה זה Padding, מגבוה לנמוך זה Dithering. אם דיברנו על רזולוציית DAC של 24bit (לכל הפחות) לא תרגיש שינוי לא בירידה (נגיד מ - 32 ל - 24) ובטח לא בעלייה.
aloni כתב:
valer_valer כתב:
בחלק מהממירים הישנים, לא הייתה תמיכה מובנית ב 192K, או בחלק גם בתדרי ביניים כמו 88.2 ו - 176.4, לכן היה בדרך גם ריסמפלר חומרתי, עדיין כלפי חוץ זה היה ניראה כאילו יש תמיכה בכל התדרים ועומקי הביטים.
ברור שבמיקרים הנ"ל הקפדה על ביט פרפקט היא עבודה מיותרת.

"שמירה על ביט פרפקט" היא לא עבודה. היא העדר עבודה.
הרעיון הוא לא לשבש את המקור אם אין צורך.

הכוונה "הקפדה על ביט פרפקט" מצד המשתמש היא מיותרת.

aloni כתב:
אדם בתמימותו מפעיל את אופציית הקרוס פייד משום שזה נשמע לו מגניב.
בפועל הוא מקבל ריסמפלינג (איכותי פחות או יותר) וזה ממש לא מה שהוא רצה.

אני מסכים שריסמפלינג (אפילו אם זה אפסמפלינג) משנה את אופי הסאונד, אני רק לא דיברתי על אלה שמשתמשים באופציות האלה בתמימות, אלא מטעמי "ריפוד" הקצוות. :)

aloni כתב:
ברגע שאתה רוצה RC או EQ ביט פרפקט ירד מהשולחן בכל מקרה.

לזה דווקא אני לא בטוח שכולם מודעים, במיוחד אם מדובר ב - RC/EQ חומרתי.

_________________
"מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: חשיבות ה - Bit-Perfect בתוכנות ניגון ויישומו ...
הודעהפורסם: 31/03/15 16:12 
חבר האתר


הצטרף:
16/09/09 00:52

הודעות: 5170
מיקום: תל מונד
aloni כתב:
...
"שמירה על ביט פרפקט" היא לא עבודה. היא העדר עבודה.
הרעיון הוא לא לשבש את המקור אם אין צורך.
...

מה גם ששמירה על bit perfect כשלעצמה לא מעידה על מאפייני הצליל ועל איכות הצליל של הנגינה דרך המחשב.

_________________
בברכה,
יהושע גומא


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: חשיבות ה - Bit-Perfect בתוכנות ניגון ויישומו ...
הודעהפורסם: 31/03/15 16:15 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
22/04/11 16:36

הודעות: 364
valer_valer כתב:
חלק מהנגנים תומכים בכניסה מדורגת (פייד אין) וכך גם סיום. חלק מהאנשים מעוניינים בכניסה של שיר הבא תוך כדי דעיכה של הקודם (CrossFade). כאן, אם רק נבין שהרצועות האלה יכולות להיות מאלבומים שונים, שיתכן ויש להם פורמטים שונים, זה מצריך מהנגן המרה לפורמט משותף, רצוי הגבוע מבין כל אלה המשתתפים בניגון. לא יכול להיות כאן בכלל שום דיבור על ביט פרפקט.


האם זה עושה ריסמפל לכל הרצועה (ה-Track) או רק לשניות הסיום/התחלה? זה יפתיע אותי אם זה עושה לכל הרצועה:
א. כי זה מיותר
ב. כי לא ראיתי בשום מקום (וקראתי המון חומר על איך לקנפג נכון את התוכנה) שמדגיש לבטל את האופציה הזו.


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: חשיבות ה - Bit-Perfect בתוכנות ניגון ויישומו ...
הודעהפורסם: 31/03/15 20:08 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
29/05/10 14:39

הודעות: 6721
מיקום: פינתקובה דיזינגובה
bu13 כתב:
valer_valer כתב:

האם זה עושה ריסמפל לכל הרצועה (ה-Track) או רק לשניות הסיום/התחלה? זה יפתיע אותי אם זה עושה לכל הרצועה:

לא הבנתי אם אתה שואל או טוען, בהנחה שזאת שאלה אענה לך:
תחשוב שבדאק שלך יש מנגנון, שמתאים את עצמו לתדרי דגימה שונים . לפעמים אפילו שמעים את הקליקים :).
בהנחה שאתה עובר בין אלבומים שונים, עם תדרי דגימה שונים, לא הגיוני שהדאק בסוף/תחילת רצועה יתחיל עם הקליקים.
הרי כל מטרה של קרוספיידים, זה להפוך את פלייליסט לרצועה אחת חלקה. לכן מראש בוחרים תדר דגימה גבוה ככל האפשר (כמובן תלוי סטינג ומימוש הנגן), מאם הרצוע לא תואמת את התדר הנבחר, מפעילים רסמפלינג ...

_________________
"מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: חשיבות ה - Bit-Perfect בתוכנות ניגון ויישומו ...
הודעהפורסם: 31/03/15 21:32 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 04:12

הודעות: 7061
בקצרה ובלי להתפלסף יותר מידי:

BIT PERFECT אפשר לחשוב עליו כמו כפתור טרבל ובס במגברים, מי שחשוב לו נאמנות למקור דואג ל BIT PERFECT, ומי שלא, לא.

_________________
Speakers: Wilson Alexandria X-2.2 Preamp: Momentum HD Preamplifier Amp: Dan D'Agostino Momentum Stereo Amplifier Source: MSB Analog DAC with Analog Power Base and Premium QUAD USB2 Cables: Transparent Reference XL MM2


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: חשיבות ה - Bit-Perfect בתוכנות ניגון ויישומו ...
הודעהפורסם: 01/04/15 13:28 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
29/05/10 14:39

הודעות: 6721
מיקום: פינתקובה דיזינגובה
Sonus כתב:
מי שחשוב לו נאמנות למקור דואג ל BIT PERFECT.

אתה יודע כמה נפח בזבזנו בשרת של אלוני כדי להגיע להסכמה מה הוא המקור ?
דווקא לרוב המשתתפים לא היה שום קשר "ביטי" למקור.

_________________
"מותו של אדם אחד - טרגדיה, מותם של מיליונים - סטטיסטיקה"


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 4   [ 40 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות