הקטע שבו ,לטעמי, רוב המערכות נופלות בו הוא בקטע הטונאלי.
למרות שכולנו מאמינים שהמערכת שלנו מאוזנת טבעית ועוד
לי קצת קשה להתרשם ממערכות שלא "מחזיקות" טונאליות טבעית של כלי נגינה.
כנגן לשעבר של קרן אנגלית (וגם אבוב) קל לי מאוד לשמוע מערכות שמצלצלות לא טבעי ובמיוחד בכלי הנשיפה .
אז, הקטע המוזיקאלי משמש אותי לטונאליות הוא האדגו אסיי של הקוצרטו לפסנתר של רוול
וכאן כולם מוזמנים להתנסות להתרשם בהבדלים בטנאליות בכלי הנשיפה השונים כמו הקרן האנגלית אבוב , בסון, קלרניט ופיקלו קלרניט וכמובן החליל . אני משתמש בדיסק של הלן גרימו עם הפלהרמונית של בולטימור
כאן בהקלטה חדשה יותר
אם זה לא טונאלית נשמע כמו כלי נגינה אמיתיים- אישית כבר לא מעניין אותי עד כמה הבס מהודק או גודל הבמה ,האם שומעים את המקליט משתעל ועוד כל מיני אפקטים אודיופילים.
אבל, זה טעמי בלבד.