moshem74 כתב:
לפי דעתי ונסיוני בעולם הרכב:
בפורד אני לא נוגע.
לגבי רכב חדש, ממש, אבל ממש חבל לתת להם את העונג לישבור אותנו במחירים האלה של חדש.
לא מבין מה הבעיה עם טויוטה בת שנתיים שלוש מיד פרטית מה יכול להיות כבר שים דלק וסע אפס תקלות. תבדוק טויוטה אוונסיס או קמארי...
טויוטה זה מספר 1 באמינות.
לגבי אופל : ממה שאני שומע ורואה, ונוכח לראות וזה נכון לכל הרכבים עם המנוע ה"קטן" עם הספקים גבוהים בזכות המגדשים: המנועים מאוד מסובכים לאחזקה וכן הגירים המשודכים אליהם, הרכב סוחב מעולה כי יש לו טורבו, לטווח של שנה שנתיים זה פנטסטי, מעבר לזה לא כדאי להחזיק ברכב בגלל תקלות ואמינות מפוקפקת עקב בלאי מוגבר, כי הרכב "נסחט" עד הטיפה האחרונה, ולרכבים האלה בדיוק לא כדאי להתקרב אם הם מליסניג או השכרות כי קורעים אותם (ויש פה מה לקרוע).
אופל זה סוג של פאסה, זה מסוג הרכבים שהם חתונה קאתולית ותוכל להיפתר מהם רק במגרשים וזה אחרי שחתכו אותך במחיר אבל לגמרי.
בקיצור.... תעשה מה שבא לך, יש לך ממון ואתה יכול לספוג, תקנה חדש ותתחדש.
בשנים האחרונות בשל עליית מחירי הנפט התחילו לחשוב מהנדסי הרכב כיצד לחסוך באנרגיה להנעה
יחד עם זאת חלה גדילה במימדי הרכבים, ומה שנקרא בימינו סופר מיני, נחשב ביום לקומפקטי עד
משפחתי במימדים של פעם.
מאחר ונוצר צורך לחסוך באנרגיה מחד ולשנע מרכבים כבדים יותר מאידך, תוך שמירה על ביצועים
נאותים ואף מעבר להם, הדרך היחידה היא להקטין נפח, ולהסתייע במגדש טורבו להעלאת ההספק של המנוע.
כידוע מגדש הטורבו נכנס לפעולה מסלד מסויים, ועד אליו הנהג שלוחץ על דוושת התאוצה למעשה
נוסע ברכב קטן נפח. החל מסלד מסויים המגדש נכנס לפעולה מזרים אוויר דחוס לסעפת
מחשב המנוע מתסף את כמות הדלק, והנהג שאפילו לא מרגיש בכך (ביטלו את השהיית הטורבו)
למעשה נוהג ברכב שמקבל אוויר ודלק של מנוע גדול בהרבה.
כך מושגת העלאת ביצועים והקטנת תצרוכת הדלק הממוצעת.
אלא שהמערכות שתומכות בפעולות הן ממוחשבות מגובות בחיישנים , הזרמת נתונים ועימן תקלות
מרובות עקב תנאי עבודה קשים (חום ואף לחות שמדינתינו מבורכת בה)
אין היום יצרנים שלא השיגו ונגעו בטכנולוגיה הזו, גם רבים מהאביזרים התומכים מיוצרים בכלל על ידי
מספר מצומצם של יצרנים ומשווקת עבורם.
מה ששונה הוא איכות ההרכבה, מערך השירות והתכנון ההתחלתי שאליו כיוון היצרן.
ככלל אצבע ניתן לומר שרכב שבאופיו ספורטיבי (אלפא רומיאו הזכיר ארז) ההספק יהיה גבוה יותר
בסלד מירבי יותר ועימו גם בלאי טיבעי מוגבר. הדבר גם יצרוך שימוש בחלפים ביצור איכותי יותר , ומכאן נגזרת עלותם.
לכל אחד מאיתנו יש צרכים משלו, לכל אחד יש את סוגי הרכבים שיענו לצרכיו, יש לזה מחיר של רכישה ואחזקה
הייתי מציע לפותח השרשור לפנות ליועץ רכב , להגדיר את צרכיו ולצמצם את האופציות.
מה טוב הוא לא השאלה, הכל טוב. הבחירה תבוא ממה נכון.
ולסיום בדבר אחד אני מסכים, רכב "ללא שוק " עבורי מחוץ לתחום. גם אם הוא "זכה" בתואר המפוקפק
על סמך שנים עברו, וממש שלא בצדק לימים אלו.
בהצלחה ודלק צליחה