עכשיו 19/03/24 09:30

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 6   [ 60 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: barvfr-המערכת שלי
הודעהפורסם: 06/09/11 23:58 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
28/09/09 23:10

הודעות: 3556
קריאת הזהרה לטאבו- הפעם זה הולך להיות ארוך, מאד ארוך.

למעשה כבר לפני יותר מחצי שנה אחרי "רמיזות" מצד גורמים "כאלה ואחרים" ישבתי לכתוב על הנסיון שלי, דרך מסע חיי המוזיקאלים.
(לא אוהב את המילה אודיופילים בתאור על עצמי). מאחר ואני קרוב ל- 57, הרי שהמסע הוא די ארוך מאחר והוא התחיל איפה שהוא בגיל 15.

בטפשותי, באחד מימי "הטיפול למחשב", מחקתי את אותו נייר שכבר השתרע על 5 עמודי וורד, וללא יכולת שיחזור :oops: .
והנה נתפתח כאן לאחרונה הנושא של סיפורי המערכות שלנו, אז שינסתי מותניים, ולמרות הדיסלקציה,
ויכולת הניסוח המוגבלת שלי- המתקאנת באלוני ובאביעד, התישבתי בחופשה האחרונה והתחלתי לכתוב מחדש. וזה מה שיצא.

אז מה אני אוהב לשמוע?!
מגיל צעיר אהבתי לשמוע מוזיקה, העיקר הגיע מהרדיו והפטיפון שהיו בבית, וקצת יותר אוחר, נוספה הטכנולוגיה של הקלטות/קסטות, ואז נוסף הטייפ קסטות שאבי רכש ממלח בנמל (אשדוד).
במקביל התחלתי להחשף למוזיקה קלאסית מאחר ואחותי שלמדה פסנתר התגלתה כדי מוכשרת ובלתה שעות רבות בנגינה.
הטעם המוזיקאלי שלי היום הוא די מגוון יחסית, הרבה מוזיקה פופולארית, ישראלית, רוק קל, והרבה ג'אז וקלאסי.
אני לא מסתדר עם מוזיקת מטאל, רוק כבד, או מוזיקה אפילפטית= כזאת של חדר כושר ושעורי ספיניג, מה שהזוגה שלי כן אוהבת...

ועם מה אני שומע?!
-1.JPG


הרמקול Harbeth's Super HL5.
רמקול הזה עונה מצוין לטעם האנגלופילי שלי. רמקול, מאוד מאוזן ומוזיקאלי. שדובר ונכתב עליו רבות. הרמקול הזה נולד ב- 1977, ועיצובו ותכנונו העקרוניים נשמרים מאז. הרמקול הזה איתי כבר 5 שנים ואני רחוק מלשדרגו. חסרונו היחיד, תנחשו... יפה- עיצובו בסגנון התיבות של שנות השבעים, בעייתי עד כדי חשש לקבלת וטו מבת הזוג.
ההרבס אומנם לא מפונקים ויודעים לעבוד עם מגוון הגברות (לפי טוענת החברה), אך עם נצילות של 86DB, כדאי מאוד להתאים לו את ההגברה הנכונה בשביל לקבל את שבאמת הרמקול הזה יודע לתת.
הרמקול הקודם ששרת אותי בנאמנות שנים רבות, היה מדפי - Proac Super Tablette. מאד אהבתי את הדינאמיות והבמה שלו כמו גם את המוזיקאליות המפתיעה גם בנמוכים למרות גודלו הקטן יחסית.
אגב כששמעתי את הרמקול הזה מאד התרשמתי. באותה תקופה הסתובבתי רבות בחו"ל, והופתעתי מכך שלא מצאתי במגזינים בחו"ל מספיק חומר על החברה בכלל ועל הרמקול הזה. או אז קיבלתי שיעור ממספר דילרים שנהגתי לבקר בלונדון, על עולם המגזינים, על פרסום, ועל החברה שלא נכנעה לדרשות העורכים. מאז אני לוקח בע"מ את רוב מבחני המגזינים...
עוד קודם היו גם MISSION, ועוד לפני היו Wharfedale מהדגם הראשון של סידרת הדיימונד.
אבל, אי שם בהתחלת שנות ה- 70 הרמקול הראשון שלי, היה DIY , שמאד אהבתי (לצערי לא שמרתי עליהם). היה זה רמקול 3 WEY, במבנה תיבה מלבנית, שהיום אני מבין עד כמה ההרבס מזכיר לו אותו- פיזית כמובן, את חתימת הצלילי של אני פשוט לא זוכר, אבל אולי משהו כן ניצרב...

ומשהו על תפישות.
בחרתי להתחיל עם הרמקול, כי לטעמי בסופו של דבר, הוא אולי לא לב המערכת, אבל הוא המוביל והמכתיב את אופי הסט שלנו. נכון שהמקור לא פחות חשוב, וחשוב להתאים מגבר נכון לרמקול, והכבלים, ומעל הכול הסינרגיה היא באמת חזות הכול - אבל אני מאלה שבונים את הסט סביב הרמקול.

המקורות
אנלוגי


פטיפון- Origin Live Resolution. זרוע (של אותה החברה)- Encounter MK2
הפטיפון, תוצרת אנגליה, פחות מוכר בארץ, אך מוכר בקרב חובבי האנלוג בעולם כפטיפונים High End שיחס התמורה לכסף שלהם הוא מעולה. פטיפון מאד מאוזן ושקט ומוזיקאלי מאד. מטבע הדברים שילוב הזרוע עם הפטיפון מאד נכון והרמוני. חיסרון מסוים שלו הוא רגישת 'קלה' לכיוונים, אבל כשהוא מכוון אז... חגיגה :)

הראש, DV XX-2 MKII Dynavector , הראש ניבחר בתאום והמלצתו של יצרן הפטיפונים ובשל יכולתו להתאים למגוון סגנונות. יש לו עומק עם פירוט, נקי ולא חם מידי או אנליטי מידי. (גילוי נאות, לפני היה לי את הקראט, אך המחט נדפקה וניל הציע הצעה ש..., רק שזה היה עוד לפני הצונאמי וניל מאז עוד לא הספיק לשים אחד בכיס ולהביא לי... :( ) בינתיים אני עם ראש זמני...

step-up transformer נבנה במיוחד יחד עם ידידנו אסף מאקווה (דוחף לויתן). מכיל שנאים של Vigortronix Transformers

Phono Stages- עובד עם המגבר MM הפנימי של הפרה (CROFT- פרטים בהמשך). שמהרגע הראשון עשה לי בינגו אדיר. הפונו הזה החליף אצלי פונו יחיד ומיוחד, שנשמע נהדר ונבנה ע"י אסף ביחד עם ידידנו אביעד :D . (אביעד עם יש לך את מה שכתבת עליו בזמנו- לא מצאתי- אתה מוזמן להעלות).

הפטיפון של OL, החליף את ה- PJ RPM5. עם ראש גראדו כסף. שהיה טוב לרמת הפתיחה כאשר בחנתי האם אני חוזר לאנלוגי...
כמעט 17 שנים אחורה, היה לי את הטכניקס- SL10.... אולי לא אודיופילי במוסגים של היום, אבל בהחלט קלאסיקה שאני מצטער שלא שמרתי עליו אצלי.
אגב ב- 87 עברתי לגור בחו"ל העברתי את הפטיפון למכר, ולאשתי דאז, הודעתי באופן שאינו משתמע לשתי פנים- זהו התקליטים עברו מהעולם. עד היום גרושתי לא סולחת לי על זה שהיא זרקה את אוסף האריות שלה לזבל.... נו, לא נורא יש עוד כמה דברים שהיא לא סלחה לי עליהם...
אגב חלק מהאוסף שלי שנשאר בבית הורי, נישמר עד היום. בקיצור צריך להיזהר עם הצהרות על משהו שמת עד שהוא לא באמת מת. :!:
-2.JPG


דיגיטאלי- CDP AVI
ה CD הזה, מצטיין בניקיון ובשקיפות שבו. מעביר את מה שניצרב על הדיסק לטוב ולרע. היה טוב מאד בזמנו, וטוב גם היום.
אבל החלק הבא בשדרוג אצלי יהיה (כנראה) הסבה לתחום המיוזיק סרבר+דאק ראוי.
ה- AVI החליף נגן של ROTEL, ולפני עוד דגם ישן יותר של ...ROTEL, ולפני, מי זוכר...

ומשהו על תפישות.
מידי פעם עולה השאלה, מה יותר טוב/נכון- האנלוגי או דיגיטאלי?!
אני לכשעצמי חי טוב עם שני העולמות, לא מערבב בניהם. לא עסוק בהשוואות, כן נהנה ממוזיקה שיש לי בתקליטים שלחלקם, אין לי דיסקים במקביל. אני, כן אוהב את האופי המיוחד של הצליל האנלוגי ולא מפריע לי לקום ולהחליף צד כל- 20 ד' כמו גם כול עניין התחזוקה שמסביב.
מה שכן, האנלוגי והדיגיטאלי הם שתי מידיות שונות המתרגמות את הקול בטכנולוגיה שונה. אין לי ספק שהאנלוגי יישאר עוד כאן, ועוד נמשיך ונראה קהל של מאזינים לתקליטים.
לעומת זאת, הערוץ הדיגיטאלי מתחיל עכשיו סוג של שינוי עם ההתפתחות הטכנולוגית לכיוון המחשוב הייעודי. דווקא לגבי ה- CD, אני מאמין שהוא יילך וייעלם בדיוק כמו שהפאלפי-דיסק נעלם מעולם המחשוב. או כמו שזיכרון ה- HD יילך ויפנה את מקומו לזיכרונות SSD.

הגברה.
מגבר-Croft Micro 25 version "R" Pre-amplifier
פרה- Series 7 version "R" Power Amplifier Croft

כמה מילים על קרופט. גלן קרופט, אינו שם זר לותיקי עולם ההי-אנד בעולם ומוכר מזה למעלה מ 25 שנה.
קרופט, אינדיבידואל מחונן, בעל חזות סגפנית, 'מוזר משהו' המאמין ומתעקש על דרכו שלו.
את דרכו הוא התחיל כמהנדס אלקטרוניקה מצטיין שערך מחקר על ציוד לשחזור קול. על בסיס עבודתו האקדמית, הוא פיתח דרך תכנון ועיצוב ייחודית, הדוגלת בצמצום אלמנטים שאינם חיוניים לשחזור הסאונד, גישה קצרה- מינימום חיוט, ללא מעגלי משוב, שימוש ברכיבים איכותיים (ולא בהכרח יקרים).
התכנון של קרופט נחשב חלוצי ומיחוד. לא תמיד מהנדסים מהתחום מצליחים להבין אך התכנון שלו מצליח בכלל לעבוד ועוד כל כך טוב...
בהתחילה הציוד של קרופט, היה מוכר וידוע בעולם המוצרים המיוחדים, האיכותיים ויוקרתיים. אך בראשית המילניום, הוא נפרד מהשותף ובסופו של דבר החברה נסגרה.
ב- 2008 פתח קרופט מחדש את החברה כחברת בוטיק והציוד שלו נבנה ידנית במעבדה שהקים בחווה שלו באנגליה.

לא ארחיב על הציוד עצמו, אך קבלו שלוש סקירות ממצות של הסט שברשותי:

http://bluebirdmusic.com/Croft%20Acoustics.htm
http://www.tonepublications.com/review/croft-pair/
http://www.avguide.com/review/croft-aco ... er-tas-213

אישית, הסט הזה הראה לי שלא תמיד הכול טמון במספרים. אומנם הוא מוציא רק 45W RMS לצד. לכאורה לא אמור להסתדר עם העכבה של 86DB של ההרבס, אך בפועל הסינרגיה שלו עם ההרבס 5 פשוט נפלאה.
אומנם אין שלט, והכול דואל מונו מלא וצריך לקום בשביל להתאים את שני כפתורי הווליום, ודי הופתעתי שהתרגלתי לכך מהר מאד. על התמורה באיכות המתקבלת יעידו אותם חברים שהיו אצלי לשמוע את הסט. אסכם במילותיו של האחרון שבהם, "עכשיו אני יודע איך מערכת צריכה להישמע". (גם לו הרבס- 5).
מה שעוד מעניין, הוא המחיר הנמוך יחסית לאיכות המוזיקאלית והתמורה המדהימה של VFM שיש לסט הזה.
עם ההגברה הזאת ניראה לי שאני אשאר עוד זמן. רק אם אשדרג פעם את הרמקולים, אשקול את הסט החדש של קרופט, המבוסס על מונו בלוקים, ופרה עם ספק יעודי (הספק מכיל 6 שנאים טודיאלים).
ההגברה הזאת החליפה אצלי את ה Bladelius המשולב, שהחליף את ה- AARON המשולב, שהחליף את ה...ולא אפרט את כולם אבל אברו אצלי די הרבה הגברות ולקח לי זמן למוצא את המגבר הנכון לרמקולים שלי.
בעבר היותר רחוק, היה לי סט- מגבר+ פרה+נגן+טיונר של ROTEL. ולפני זה (כשגרתי בחו"ל), סט של Cyrus- מגבר+פרה+נגן . קצת לקראת אמצע שנות השמונים - בתקופת שיא ההתלהבות מהמזעור, היה לי סט מיקרו/מידי של Technics, ולקראת אמצע שנות השבעים, היה קיט של יוניק- מגבר משולב שחברה ישראלים תכננו ויצרו.
אבל, ההתחלה הייתה עם מגבר משולב DIY, שתכננתי ובניתי עם הרמקולים הראשונים כפרויקט במסגרת לימודי האלקטרוניקה בתחילת שנות השבעים...

ומשהו על תפישות.
בכדי לקבל את המיטב שהרמקול שלך יודע לתת, יש להתנסות בלא מעט הגברות שונות, ולא להיות נעול רק שפורפרות או רק טרנזסטורי בלבד. לא להיות משועבד רק למספרי וואטים ונתונים- לא שהם הם חשובים, אבל הכי חשוב, זה להביא את הכול הביתה, למספר ימים של האזנה ביחד עם הרמקולים שלך ובשקט שלך. המפתח כאן היא הסינרגיה!

כבלים
רמקולים- Venustas Purist
אנטרקונקט, בין הנגן לפרה ובין הפרה למגבר- Venustas Purist
לפטיפון- כבל זרוע של OL
מהסטפאפ לפרה- DIY של אסף מאקווה.
-3.JPG


כמה מילים על סט הכבלים של פיוריסט.
את החברה הכרתי עוד מימי יאיר תמם כיבואן. בדקתי את כבל הרמקול אבל מהסדרות היותר נמוכות. התרשמתי לטובה אבל לא מספיק בשביל ללכת עליו. הסקירה של אלוני על הפיוריסט, עוררה את סקרנותי מחדש, ותוך זמן קצר בחנתי אותם על הסט שלי.
כאשר ה- Venustas התחבר אצלי לסט והתחלתי להאזין, די מהר, היה לי ברור שכאן אני הולך לעצור.
וחברים, זה אחרי שנים של לא מעט בדיקות של כבלים שונים שעברו אצלי.
הונוסטס, העניק לסט שלי איזון מוזיקאלי, שיפור משמעותי בתלת מימד ותיקון הנטייה לבמה האחורית שיש להרבס.
וכמובן מה שידוע אצל פיוריסט- השקט וניקיון שלא על חשבון הפירוט בכל טווח הספקטרום.
הסה"כ של הסט הזה (ביחד), יוצר אצלי הרבה רקע שחור-שקט. שקט שמאשפר לקבל את הפירוט באופן מלא, מאוזן ורוגע מאד.
הכל נשמע נכון כל כך- גם מוזיקאלית וגם וטונאלית .
חייב לציין שאצלי הכבלים דרשו burn-in די ארוך הרבה מעבר ל 200 שעות.

ומשהו על תפישות לגבי כבלים- אני חושב שהשרשור הזה ממצה את הנושא, יחד עם מה שציינתי שם על העקרונות שלי.

חשמל:
בבית:, חשמל מטופל מהארון, זה נפרדת ומסלול ישיר עד לשקע של המערכת. שקע אירופאי (בוא אישי).
מפצל משולב פילטר: ISOL 8.
כבלים: הכבלי כח של PS Audio AC10ה- מהשקע למפצל,
וה- AC5 מהמפצל לאלמנטים
לטעמי טיפול בחשמל הבית פותר את רוב/עיקר הבעיות שיש בגין איכות החשמל והרעשים המתלבשים על הקו.

שיכוך.
מיתוך אילוצים, על שאין לי חדר האזנה יעודי, והסט משולב בסאלון, והזוגה מאד רגישה לעצוב, נבנתה לפני 11 שנים, שידת 'סטנד' "מרכז הבידור". השידה, מעץ בוק מלא משולב 'בריץ' ורגליות מתכת. באופן מפתיע עם קצת 'עזרה', עושה את העבודה יפה מאד.
ציוד 'לעזרה':
לרמקולים- סטנד יעודי של Skylan, עם רגליות מיוחדות של- [url]http://www.soundcare.no/ ][/url]. הרגליות נבחרו מאחר והספייקים, פגעו בריצוף השיש, ועצבנו את הזוגה והעוזרת, ורגליות מעוגלות קצה, פגעו בסאונד. הסטנד של סקילן, החליף סטנד DIY שמצא בית חם ואוהד אחר.

לפטיפון משטח יעודי של SRA.
משטח שיכוך ובידוד מעולה, מעבר לשקט, תורם גם ליציבות של הספקים המובנים בפטיפון, שעל משטחים אחרים גילו נטייה להחלקה. חסרונו הוא מחירו...
לסט הגברה ולפרה- משטח יעודי של –BRIGHT STAR, המונח על רגליות ISO NODE.
בין המגבר לפרה- 3 רגליות BDR.
מתחת לנגן- רגליות- ISO NODE
תובנות אישיות-
כאן, נושא השיכוך והבידוד, הוא הרבה יותר ספציפי ומחייב הרבה ניסוי, תהייה וטעייה. יש אלמנטים שאצל אחד יעבדו יפה ואצל אחר לא ישפיעו או אפילו יקלקלו. מניסיוני למשל עם שעם באיכויות שונות, לרוב פגע מאוד- מרח את הצליל. רגליות מאולתרות מעץ בריץ, עשו עבודה יפה גם בהשוואה לרגליות ייעודיות ויקרות בהרבה.
ואנקדוטה.
בהמלצת אודיופיל ותיק, ערכתי פעם מבחן עיוור עם אחד היבואנים הותיקים. האמצעי- קפיצי נחושת שפורקו ממיזרון ישן. בכל פעם שהונחו הרגליות מתחת למגבר, הצליח כל אחד בתורו לשמוע הבדל לטובה כאשר המגבר הונח על הקפיצים...

קולנוע ביתי.
אצלי הקולנוע הביתי הוא מטבע הדברים חלק מהסט הבידורי בסאלון. אך אין הוא תופס מקום מרכזי בחיי. אוהב לראות סרטים ולהרגיש את האפקטים, אך לא ברמה אודיופילית. במוזיקה- אני אוהב להקשיב לה, ופחות מתרכז בלראות הופעות.

מסך- פנסוניק 10-V 50'.
רסיבר- קמברידג' AZUR 604R. הרסיבר משורשר לקרופט.
סטרימר – TVIX- S1.
כבל HD - של פיוריסט.
רמקול סנטר- משהו סיני
לוויינים- הפרואקים המדפים.

-4.JPG



ראובן בר


נערך לאחרונה על ידי barvfr בתאריך 12/01/12 02:48, נערך 16 פעמים בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת שלי
הודעהפורסם: 07/09/11 00:41 
חבר האתר


הצטרף:
15/09/09 23:52

הודעות: 5170
מיקום: תל מונד
תודה על השיתוף. (F)

barvfr כתב:
על בסיס עבודתו האקדמית, הוא פיתח דרך תכנון ועיצוב ייחודית, הדוגלת בצמצום אלמנטים שאינם חיוניים לשחזור הסאונד, גישה קצרה- מינימום חיוט, ללא מעגלי משוב, שימוש ברכיבים איכותיים (ולא בהכרח יקרים).

גישה זאת מדברת אל לבי מאד. גישה דומה ניתן למצוא אצל מתכנני ציוד שמע ידועים אחרים, כמו אלן רייט (Allen Wright) המנוח, ג'והן קרל (John Curl) יבל"א – ועוד.

_________________
בברכה,
יהושע גומא


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת שלי
הודעהפורסם: 07/09/11 05:01 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:05

הודעות: 7318
יופי של פוסט ליופי של מערכת (Y)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת שלי
הודעהפורסם: 07/09/11 05:35 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
17/11/10 17:12

הודעות: 944
תודה (Y)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת שלי
הודעהפורסם: 07/09/11 05:41 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
04/09/08 13:27

הודעות: 9287
תודה על ההשקעה (Y)

_________________
Jazz washes away the dust of everyday life.” - Art Blakey"
"הכל סופר ונשמר תויק ודווח"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת שלי
הודעהפורסם: 07/09/11 05:56 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 14:14

הודעות: 33095
סחטיין על הפירוט והשיתוף ראובן (F)
(ואפילו הספקת להוסיף תמונות לפני שביקשו :D )

כתבת גם כמה דברים שאני מתחבר אליהם (וכמה שלא), מומלץ לקרוא הכל.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת שלי
הודעהפורסם: 07/09/11 06:50 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 15:54

הודעות: 9699
יפה ומעניין מאוד, תודה על השיתוף וההשקעה,
נהניתי לקרוא.

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת שלי
הודעהפורסם: 07/09/11 07:27 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 18:45

הודעות: 4741
מרתק לקרוא! מערכת סופר מושקעת. אני בטוח שבעלת סאונד לטעמי.
מעניין אגב מה הוביל לשדרוג הבלדליוס.

_________________
folknrock


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת שלי
הודעהפורסם: 07/09/11 08:11 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
28/09/08 13:50

הודעות: 739
מיקום: קדימה צורן
יפה מאד ראובן תודה על השיתוף (F)

_________________
ido romash


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת שלי
הודעהפורסם: 07/09/11 09:10 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
28/09/09 23:10

הודעות: 3556
aloni כתב:
סחטיין על הפירוט והשיתוף ראובן (F)
(ואפילו הספקת להוסיף תמונות לפני שביקשו :D )

כתבת גם כמה דברים שאני מתחבר אליהם (וכמה שלא), מומלץ לקרוא הכל.


לגבי התמונות- במקרה הכינותי מראש :)
קבלו עוד אחת- קצת מהבלאגן של הכבלים...

לגבי הדברים שאתה פחות מתחבר, אפשר ואפילו רצוי להעלות- נפתח דיון.


קבצים מצורפים:
-5.JPG



נערך לאחרונה על ידי barvfr בתאריך 07/09/11 11:12, נערך פעם אחת בסך הכל.
חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 6   [ 60 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות