עכשיו 19/03/24 10:43

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 6   [ 55 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: המערכת של יהושע
הודעהפורסם: 16/08/11 23:40 
חבר האתר


הצטרף:
15/09/09 23:52

הודעות: 5170
מיקום: תל מונד
חלק א'.

בהודעות הבאות אפרט את המערכת שלי.
את המסעות שלי עם מערכות שמע קודמות ועם המערכת הנוכחית שלי אפרט בהודעות הבאות בשרשור זה, או בשרשורים נפרדים.

הערה:
הצילומים הנוכחיים הם לא באיכות טובה דייה והם לא מעודכנים. אשתדל לעדכן אותם בימים הקרובים.

הבהרה:
איני מבקר, או סוקר מערכות שמע, אין לי יומרה ולא רצון להיות כזה. כל מה שרציתי הוא לנסות להעביר לאחרים באופן מילולי, עד כמה שאני יכול, את התכונות והמאפיינים של מערכת השמע שלי ושל כל אחד מרכיביה.

כאשר אני מתאר את התכונות והמאפיינים של רכיבי המערכת שלי, איני יודע באיזו מידה המונחים בהם אני משתמש הם אלה המקובלים באודיופיליה, או שהם מונחים ותיאורים אישיים שלי. זה משום שאיני בקיא במונחים האודיופיליים המקובלים – אני ממעט מאד לקרוא ביקורות על מוצרים וכאשר אני קורא, איני מנסה להתעמק במשמעות המונחים התיאורים בהם משתמשים הסוקרים. גם לא נראה לי שאני אודיופיל במובן המקובל.

הגדרה אישית שלי: "מערכת מוסיקאלית"
כאשר אני משתמש במונח מערכת שמע מוסיקאלית, או פריט למערכת שהוא מוסיקאלי, אני מתכוון למערכת שכאשר מאזינים דרכה למוסיקה, המוסיקה משכנעת וכובשת. אני שוקע במוסיקה ונסחף איתה, כאשר איני שם לב לתכונה כלשהי של המערכת, אלא רק למוסיקה.

בעיניי ולטעמי, ה"מוסיקאליות" של מערכת שמע היא התכונה החשובה ביותר בה. כל שאר הנתונים ה"אודיופיליים" של המערכת משמעותיים רק באופן ובמידה שהם תורמים למוסיקאליות של המערכת – כשלעצמם, אין להם כמעט שום משמעות בעיניי. דהיינו, בעיניי, החשוב ביותר במערכת שמע כלשהי הוא המידה בה שמיעת מוסיקה דרך המערכת כובשת, סוחפת ומהנה את בעליה. החשוב הוא שכאשר מוסיקה מתנגנת, שומעים את המוסיקה – ולא את המערכת – כאילו המערכת לא קיימת, רק המוסיקה קיימת.

נראה לי שהערכת "המוסיקאליות" של מערכת שמע, או של פריט כלשהו למערכת שמע, היא אישית מאד. כנראה שמה שמוסיקאלי יותר לאחד עשוי להיות פחות מוסיקאלי לאחר – וההפך.

א' – רמקולים והגברה

רמקולים: Brodmann VC 2
להערכתי ולטעמי, הרמקולים האלה הם הפריט הטוב ביותר במערכת שלי. נראה לי שגם אם אזכה בפרס הגדול בפיס, אחליף את מרבית רכיבי המערכת שלי – אבל לא את הרמקולים.

איני יודע אם אני יכול לתאר במילים את אופי הרמקולים ולעשות איתם צדק.
אנסה.
נראה שהתכונה הטובה ביותר שלהם היא שהם "מוסיקאליים" במידה לא רגילה.
אנסה להסביר את המונח "מוסיקאלי".

לבד ממוסיקאליות, נראה לי שהתכונה הבולטת ביותר של הרמקולים האלה היא שכלי נגינה – בין אם כלי נגינה בודדים ובין אם קבוצות כלי נגינה, או תזמורת – נשמעים דרכם "טבעי" יותר ו"נכון" יותר – יותר מאשר כל רמקול אחר ששמעתי (לבד מהדגם הגדול יותר באותה סדרה (VC 7 .

תכונה נוספת שלהם היא שהם ניטראליים לחלוטין, נעדרי "צבע" משל עצמם.

תכונה נוספת, החשובה לי מאד, היא שהאיזון הטונאלי שלהם הוא מושלם (לאוזניי) ונעדר "תפרים", או מעברים. צלילים שונים בתדרים שונים (גבוהים, בינוניים, נמוכים) נשמעים זהה – מבחינת אופי הצלילים. לאוזן זה נשמע כאילו לרמקולים האלה יש רק אלמנט אחד, בעל אופי אחיד לכל טווח מנעד הצלילים.

הם גם מפורטים מאד, דינאמיים מאד שקופים מאד, דהיינו, כל שינוי – ולו גם הקטן ביותר – במקור, בהגברה, בכבילה או בטיפול בחשמל – משתקף דרכם בבירור.

להערכתי, הפרזנטציה שלהם היא לא קטנה מאד ולא גדולה מאד. גם נראה לי שהם רמקולים All Around , כשם שכלל המערכת שלי היא כזאת. כוונתי היא שהרמקולים – וכלל המערכת – "מנגנים" היטב את כל סוגי המוסיקה שאני שומע: מוסיקה קלאסית לסוגיה השונים, ג'אז, רוק קלאסי ומוסיקה אתנית. במוסיקה סימפונית הייתי שמח מאד לפרזנטציה גדולה יותר ולבמה גדולה יותר – אבל נראה לי שהמגבלה כאן נובעת מחלל ההאזנה הנוכחי שלי, יותר מאשר מהמערכת עצמה.

עם כל הרגישות של הרמקולים לכל מה שנמצא לפניהם, הם שומרים על ה"מוסיקאליות" שלהם כמעט בכל מצב, לפחות בכל מצב אותו אני ניסיתי. כאשר קיבלתי את הרמקולים, לפני כשנה וחצי, רציתי להריץ אותם באמצעות נגינת מוסיקה במשך שבוע, ברציפות. מאחר ומגבר ההספק שלי באותו זמן היה מגבר שפופרות, הרצתי אותם באמצעות רסיבר וינטאג' דו-ערוצי שברשותי, NAD 705 , בן 35 וואט לערוץ. אם כי זה לא ממש רסיבר High End , או SOTA , המוסיקה שבקעה מהרמקולים דרכו נשמעה נהדר. נראה לי שבלית ברירה, הייתי יכול לחיות עם הרסיבר הזה עד היום ועד בכלל ולהנות ממוסיקה ללא סייג. (אגב, הרסיבר עדיין ברשותי, הוא לא מוצע למכירה והוא לא יוצע למכירה – הוא משמש אותי בהמתנה לשעת חירום, אם ההגברה הראשית תתקלקל, עד שהיא תתוקן).

זה מביא אותי להנחה שהרמקולים הם הפריט בעל המשקל הגדול ביותר במערכת, מבחינת איכות הצליל הכוללת. כל זה מבלי להמעיט בחשיבות ההתאמה של ההגברה לרמקולים. רוצה להגיד, ניסיתי כמה מגברים בעלי תכונות נהדרות, אבל בעלי הספק נמוך מדי לשם שליטה טובה ברמקולים. מגברים אחרים הוסיפו יותר מדי "צבע" למערכת, מה שמאד לא מוצא חן בעיניי. מגבר מסוים נשמע מעולה עם הרמקולים הקודמים שלי, אבל עם הרמקולים הנוכחיים הוא היה בלתי נסבל.

לכל פריט במערכת יש חשיבות רבה והשפעה ניכרת על איכות הצליל הכוללת של המערכת, רק, להערכתי, לרמקולים, או לשילוב של הרמקולים עם ההגברה, יש את המשקל הגדול ביותר. כמובן, כל זה רק לאור ניסיוני – ניסיונם של אחרים בהחלט יכול להיות שונה.

תמונה


מגבר הספק: Pass Labs XA30.5
מגבר מצב מוצק (SS – Solid State) המבוסס על רכיבי FET , הפועל ב- Class A בהספק של 30 וואט לערוץ על 8 אוהם ברוגע (גם ללא אות שמע), או 60 וואט לערוץ על 4 אוהם ברוגע. בהספקים גבוהים יותר, או במעברים חדים (transients) הדורשים הספק גבוה יותר מהממוצע, המגבר עובר ל- Class AB ומגיע להספק שיא של למעלה מ- 115 וואט לערוץ על 8 אוהם.

בראש ובראשונה – זה מגבר מוסיקאלי במידה לא רגילה, המגבר המוסיקאלי ביותר שהיה במערכת השמע שלי.
המשמעות של מגבר מוסיקאלי היא שהמוסיקה המתנגנת דרכו מערבת, כובשת וסוחפת.
שתי דוגמאות להמחשה:

1. המגבר הודגם על המערכת שלי פעמיים, בטרם הרכישה. בפעם השנייה שהוא הודגם על המערכת שלי – וגם כמה פעמים לאחר מכן, בשבועיים שהוא אצלי – זלגו דמעות מעיניי. דמעות של אושר הנובע מיפי המוסיקה המתנגנת דרך המערכת שלי.
הפעם הקודמת היחידה שזלגו דמעות מעיני (בהקשר של מערכת השמע) הייתה כאשר שמעתי בפעם הראשונה על המערכת שלי את הפטפון של Nottingham .

2. בלילה, בדרך כלל (כמעט כל יום), לפני השינה, אני רואה סרט מוקלט על מערכת הקולנוע הביתי. מה שקורה במרבית הפעמים הוא שהסרט מעורר אותו, לכן, לאחר שהוא מסתיים אני עדיין ערני. אז אני מאזין זמן מה למוסיקה, עד שאני מרגיש רדום מספיק – ואז אני הולך לישון. מאחר וזה קורה בשעות הקטנות של הלילה, עוצמת הקול – גם של הסרט וגם של המוסיקה – היא נמוכה.
את ההרצה של המגבר ביצעתי דרך נגן DVD זול מאד שנקנה במחסני חשמל, רק לצורך הרצות. דרכו גם אני שמעתי מוסיקה בעת הרצת המגבר, טרם השינה.
פשוט התענגתי מהמוסיקה, גם דרך אותו נגן DVD זול. גם הוא לא הצליח לקלקל את המוסיקאליות של המערכת עם המגבר הזה.
(מדובר בהאזנה למוסיקה בעוצמה נמוכה. הנגן DVD הזה לא יכול להחליף את נגן התקליטורים CD שלי, בהאזנה ייעודית).

תכונות המגבר:

1. את מגבר ההספק הקודם שלי (המונובלוקים של תדי פרדו) בחרתי בשל תכונה אחת, אופיינית ובולטת מאד – הצלילים הבינוניים-גבוהים היו מאד עדינים, בעלי מעין רכות מיוחדת. אגב, ,עדינות" או "רכות" זאת של הצלילים הבינוניים גבוהים, היא זאת שבעצם אפשרה לי לחזור ולשמוע מקורות דיגיטאליים מאז שחזרתי לפטפון, לפני כשנתיים.

למגבר XA30.5 צלילים בינוניים-גבוהים הרבה יותר מעודנים מאשר למגבר הקודם שלי.

2. מידת הפירוט של הצלילים הבינוניים-גבוהים הייתה גדולה הרבה יותר מאשר במגבר הקודם שלי.

3. בצד זה שהצלילים הבינוניים-גבוהים מעודנים מאד ומפורטים מאד – יש להם הרבה יותר "נפח", או "בשר", מאשר למגבר הקודם. הדבר מתבטא בטקסטורה הרבה יותר מלאה, מוחשית ונכונה (לאוזניי) של כלי נגינה רבים. בדרך כלל שתי התכונות האלה – הפירוט של הצלילים הבינוניים-גבוהים והנפח שלהם – באות האחת על חשבון השנייה. כאשר יש יותר פירוט יש פחות נפח – וההפך. במגבר זה, שתי התכונות האלה מתקיימות האחת בצד השנייה – ולא האחת במקום השנייה.

4. הבמה התרחבה מאד ונהייתה הרבה יותר מדויקת – כלי הנגינה השונים ממוקמים באופן הרבה יותר מובחן, או מדויק.

5. התדרים הנמוכים (בסים) הרבה יותר הדוקים.

זה מובחן באופן ברור ובולט במיוחד במוסיקה עמוסה מאד, כמו בסימפוניה החמישית של מהלר. בפרק הראשון יש קטעים בעלי עוצמה אדירה בתחום התדרים הבינוניים-נמוכים והנמוכים, יותר מאשר בכל מוסיקה אחרת שאני מכיר. מנגנים יחד – ובעוצמה אדירה – מספר תופי-דוד, קונטרהבסים, צ'לי, טובה, טרומבונים ובסונים (בצד עוד קבוצות כלי נגינה, כמו כינורות, חצוצרות, קרנות וכלי נשיפה אחרים).

קודם לכן, המסה האדירה ורבת-העוצמה הזאת בצלילים הבינוניים-נמוכים והנמוכים נשמעה, במידה מסוימת, כמו מסת-צליל די אחידה – קשה היה להבחין בין הכלים השונים וקבוצות הכלים השונות באותה מסת-צלילים. עכשיו, עם המגבר הזה – מסת-הצליל הזאת, שהייתה אחידה במידה מסוימת – הופרדה לעוצמה אדירה בה מובחנים בבירור כלי הנגינה השונים וקבוצות כלי הנגינה השונות. העוצמה בתחום התדרים הבינוניים-נמוכים והנמוכים נשארה כשהייתה, רק עם הרבה יותר פירוט והפרדה בתוך אותה מסה. גם תופי-הדוד והקונטרהבסים פחות "מהדהדים" – דהיינו, הם יותר הדוקים.

משמעות הדבר היא שעד עכשיו, עם כל המגברים הקודמים שהיו לי, הבסים היו מרוחים (במידה מסוימת).
כיצד לא הבחנתי בכך שבעבר הבסים היו מרוחים?
אין לי תשובה מלאה.
יכול להיות שנדרש לשמוע בסים הדוקים כדי להבחין בבסים מרוחים.
נראה לי שחשבתי שאלה היו ההקלטות וזה מה שניתן היה להפיק מהן.
לא תיארתי לעצמי שניתן להגיע למידה כזאת של הבחנה (רזולוציה) באותם קטעים של מסת-צלילים אדירה, כמו בסימפוניה החמישית של מהלר.

תמונה


קדם-מגבר: Unison Research Mystery Two
קשה לי מאד לאפיין את הקדם-מגבר הזה, לבד מזה שלהערכתי הוא "קדם-מגבר טוב", אולי אפילו "טוב מאד".

תכונות חיוביות (עבורי) של הקדם-המגבר:
1. יש לו שלט-רחוק השולט על בקר העוצמה. זה מאד נוח לי, בפרט בשמיעת קולנוע ביתי. מערכת השמע הדו-ערוצית שלי משותפת גם למערכת הקולנוע הביתי, כאשר בקולנוע ביתי אני מוצא צורך לשנות את עוצמת ההגברה לעתים די קרובות.
2. בקדם-המגבר יש 3 שפופרות מדגם ECC83/12AX7 . מאחר ואני אלקטרונאי, אני יודע שהבחירה בשפופרות מדגם זה אינה אידיאלית לקדם-מגבר. שפופרות אלה נפוצות מאד בשל סיבות היסטוריות – יש להן הגבר גבוה מאד. בשל כך הן "חסכוניות", ניתן להשיג עם שפופרת מדגם זה מידת הגבר כזאת שעם שפופרת מדגם אחר היו נדרשות שתים או שלוש שפופרות אחרות. מאידך, יש להן חסרונות טכניים אחרים (זרם עבודה נמוך מאד והתנגדות פנימית גבוהה מאד). היתרון הגדול בשפופרות מדגם זה הוא שיש מבחר גדול מאד של שפופרות כאלה, בין אם שפופרות "חדשות-ישנות" (NOS – New Old Stock) ובין אם שפופרות מייצור עכשווי. מסתבר שלכל אצווה של שפופרות אלה יש חתימת צליל משלה. כך, באמצעות משחק עם שפופרות של יצרנים שונים ומתקופות שונות, ניתן לשלוט על חתימת הצליל של הקדם-מגבר. מבחינתי זה יתרון גדול. ניתן לקבל צליל "מלא ועשיר", או צליל "מפורט מאד אבל רזה", או סתם "רזה". הצליל יכול להיות "חם", או "בהיר" – רק לבחור.

פירוט השפעת שפופרות שונות על חתימת הצליל אעלה בשרשור נפרד.

תכונות שלילית של הקדם-מגבר:
1. יש לו "רק" 5 כניסות. מאחר ויש לי 8 מקורות, לא כל המקורות יכולים להיות מחוברים בו-זמנית.
2. הוא יקר מאד, יחסית.
להערכתי, מחירו לצרכן מנופח מאד ביחס לעלויות הייצור שלו.
אמנם זה משהו המשותף לרבים מהמוצרים בעלי מיתוג High End , אבל עדיין – זה חורה לי.
בכל אופן, זה נושא לדיון בפני עצמו – במקום אחר ובזמן אחר.

תמונה


הערה:
תמונות החדר הם עדיין עם מגברי הספק הקודמים שלי.
אשתדל בקרוה לעדכן את הצילומים.

_________________
בברכה,
יהושע גומא


נערך לאחרונה על ידי Joshua_G בתאריך 24/10/11 23:53, נערך 2 פעמים בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: המערכת של יהושע חלק ב'
הודעהפורסם: 16/08/11 23:42 
חבר האתר


הצטרף:
15/09/09 23:52

הודעות: 5170
מיקום: תל מונד
ב' - מקורות אנלוגיים

פטפון: Nottingham Ace Space עם זרוע מקורית
איני יכול לאפיין במילים את הפטפון הזה, משום שלא השוויתי אותו לפטפונים אחרים על המערכת שלי.

להערכתי, הוא פטפון "אודיופילי" טוב.
כמובן שיש פטפונים הרבה יותר טובים. העניין הוא שרוב רובם של התקליטים שלי הם משומשים – ולא במצב מזהיר. כך שנראה לי שעם התקליטים שיש לי אין הרבה טעם להשקיע בפטפון טוב יותר – משום שהתקליטים הם החוליה החלשה אצלי.

ראש: ZYX R1000 Airy3 S / SB, ZN
ראש MC בעל מתח יציאה נמוך.

הגעתי לראש הזה בעקבות המלצתו של ארטורו סלבטורה. אני יודע שרבים לא מעריכים את ההמלצות שלו, בלשון המעטה. במקרה של הראש הזה אני שמח מאד שנעזרתי בהמלצתו.

נראה לי (וגם לכמה אחרים ששמעו אותו על המערכת שלי) שהוא ראש מעולה, יתכן שאחד מהטובים ביותר בכלל.

גם כאן, בשל מצב מרבית התקליטים שלי, לא נראה לי שיש טעם להשקיע בראש טוב יותר.

ראש חלופי: Grado Reference Sonata
ראש MM בעל מתח יציאה גבוה, כמקובל בראשים כאלה.

זה היה הראש הראשון שלי, בטרם רכשתי את הראש של ZYX .
השתמשתי בו גם כאשר הראש של ZYX נשלח ליפן לתיקון.

להתרשמותי הוא ראש טוב, אולי אפילו טוב מאד – בפרט למחירו.

תמונה


שנאי-מעלה לראשי סליל נע (MC Step-up transformer): E.A.R. MC4
שנאי טוב מאד, אם כי, כמובן, לא הטוב ביותר.

גם כאן, בשל מצב מרבית התקליטים שלי, לא נראה לי שיש טעם להשקיע בשנאי טוב יותר.

דרגת פונו (Phono stage):E.A.R. 834P
משודרגת על ידיי, מרבית הרכיבים הפנימיים הוחלפו ברכיבים "אודיופיליים": נגדים, קבלים, תושבות שפופרות, דיודות יישור ושקעי מבוא ומוצא. איני יודע מהי השפעת השדרוגים שביצעתי, משום שלא השוויתי אותה לדרגת פונו מקורית, לא משודרגת, מדגם זה.

כמו בקדם מגבר שלי, גם בדרגת הפונו יש 3 שפופרות מדגם 12AX7/ECC83 . גם כאן, באמצעות החלפת שפופרות לכאלה של יצרנים שונים ומשנתונים שונים ניתן לשחק עם חתימת הצליל.

זאת דרגת פונו טובה מאד, אם כי, כמובן, בשום אופן לא הטובה ביותר הקיימת.

תמונה


טייפ סלילים:Revox B77
טייפ סלילים Reel to Reel בן 4 ערוצים (שני ערוצים בשני הכיוונים, כל ערוץ כולל בערך רבע מרוחב סרט ההקלטה) ושתי מהירויות, 3+3/4 - 7+1/2 אינץ' לשנייה.

הטייפ הזה נקנה לאחר שיפוץ כללי במעבדה אוסטרית המתמחה בטייפים של Revox .
הוא נחשב לאמין מאד ולאחד מהטייפים הביתיים הטובים ביותר משנות השבעים.

אני לא ממש נהנה משמיעת מוסיקה דרכו. לכן – וגם משום שאין לי מספיק כניסות פנויות בקדם-מגבר, הוא לא מחובר באופן קבוע למערכת.

יש לי מחשבות על החלפת מגבר הנגינה (play back) שלו במגבר שפופרות. יתכן שאז הוא ייהנה יותר בנגינת מוסיקה דרכו. הזמן יגיד.

מקלט FM (Tuner):McIntosh MR78
מכשיר משנות השבעים, נחשב למקלט FM טוב מאד מבחינת הקליטה שלו, אבל לא נחשב לבעל צליל "אודיופילי".
באזור המגורים שלי, לצורך קליטה טובה של קול המוסיקה ושל תחנת 88 FM נדרשת אנטנה חיצונית.
כרגע לא מותקנת אצלי אנטנה חיצונית. לכן – וגם משום שאין לי מספיק כניסות פנויות בקדם-מגבר, הוא לא מחובר באופן קבוע למערכת. לכן גם עדיין לא ייצא לי להתרשם מהצליל שלו.


ג' - מקורות דיגיטאליים

נגן תקליטורים:AMR CD-777
אני אוהב מאד את האופן בו הנגן הזה נשמע לי על המערכת שלי, נגן "מוסיקאלי" מאד, לטעמי, בעל צליל קרוב מאד לצליל אנלוגי.
בהשוואה למערכת האנלוגית שלי, הנגן הזה נופל ממנה במעט, בנקודות, לא בנוק-אאוט – במערכת האנלוגית שלי, הבמה ובעיקר הפרזנטציה גדולות יותר. היא גם נשמעת לי יותר דינאמית.

לנגן הזה כניסה דיגיטאלית קואקסיאלית וכן כניסת USB, כך שהוא יכול לשמש גם כממיר DAC. בעבר השתמשתי בממיר DAC ייעודי לצורך שמיעת הטלוויזיה מערוצי YES. כיום אני שומע טלוויזיה דרך נגן התקליטורים והממיר DAC הייעודי יצא מהמערכת.

תמונה


נגן אוניברסאלי:OPPO 83SE Nuforce Edition
מנגן תקליטורי Blu-ray, DVD, DVD-Audio, SACD, CD .
משמש אותי בעיקר לקולנוע ביתי – וגם זה לעתים רחוקות.
הוא נשמע לא רע, או אולי אפילו טוב, יחסית לנגן אוניברסאלי, אבל הוא רחוק מאד באיכות הצליל שלו מהנגן CD שלי.
ממילא אין לי כמעט תקליטורי SACD – ומהמעטים שיש לי, אף לא אחד מהם הוא ממש איכותי.

מחשב קולנוע ביתי (HTPC) : לפי מפרט עצמי
המחשב הזה הורכב במקור לצורף צפייה בסרטים. לאחר שחבר YES ייצאו עם YES MAX HD , המחשב הזה כבר לא שימושי עבורי לצורך צפייה בסרטים.

בשלב כלשהו, בעזרתו של אדם המתמחה בפתרונות שמע ממוחשב, הבאתי את המחשב למצב כזה שהקלטות של תקליטי ויניל שאני עושה עליו, מהמערכת האנלוגית שלי, נשמעות זהה למקור. מבחינת איכות נשמעת, איני מצפה ליותר מזה.

השימוש העתידי של המחשב הזה הוא נגינת קבצי HD . העניין הוא שנכון לעכשיו לא מצאתי מקור לרכישת קבצי HD שנעשו בהקלטות ממש טובות, על סוגי המוסיקה שאני שומע בעיקר. הקלטות שאינן ממש טובות אין לי עניין לשמוע כלל, מכל מקור שהוא. אז בינתיים הוא רק מונח לו, כחלק ממערכת השמע, אם כי הוא לא פעיל כרגע.

_________________
בברכה,
יהושע גומא


נערך לאחרונה על ידי Joshua_G בתאריך 31/12/11 14:33, נערך 3 פעמים בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: המערכת של יהושע חלק ג'
הודעהפורסם: 16/08/11 23:44 
חבר האתר


הצטרף:
15/09/09 23:52

הודעות: 5170
מיקום: תל מונד
ד' – כבילה

כבלי רמקול
כבלי רמקול יש לי משני יצרנים שונים, מחוברים במקביל (האחד עם סיומות בננות והשני עם סיומות מזלג).
כבלי הרמקולים הקודמים שלי היו Synergistic Research TESLA Quad , שהם כבלי רמקול טובים מאד וזולים מאד. הסיבה שהזמנתי אותם היא כי אלה הכבלים המשמשים לחיווט הפנימי בתוך הרמקולים שלי.
לפני זמן מה בחנתי את כבלי הרמקול NeoTech NES-3002 ומצאתי שהם טובים יותר במידה משמעותית מהכבלים של סינרג'יסטיק. גם הם די זולים, בפרט ביחס לכבלים באיכותם. כאשר הכבלים של נאוטק הגיעו אלי, ביקר אצלי ידיד אודיופיל. הוא שמע את המערכת עם הכבלים הקודמים של סינרג'יסטיק ומיד אחר כך עם הכבלים החדשים של נאוטק, שנשמעו כמובן טוב יותר מהקודמים. הוא העלה את הרעיון לחבר את שני סוגי הכבלים במקביל. כך עשיתי – והפלא ופלא – השילוב של שניהם במקביל נשמע טוב יותר מאשר כל אחד מהם בנפרד. מאוחר יותר, כבל הרמקול של סינרג'יסטיק הוחלף בכבל מתוצרת Sac, דגם Rasta 3 (המחובר כיום במקביל לכבל של נאוטק).

כבלי חיבור (interconnect)
כבלי חיבור (interconnect) יש לי משני "יצרנים" שונים, אבל רק משיקולי תקציב.
בין הקדם-מגבר למגברי ההספק וכן בין המקורות העיקריים שלי לקדם מגבר, כבלי החיבור הם NeoTech NEI-3002 , שהם כבלים מעולים בכל קנה מידה – על אחת כמה וכמה ביחס למחירם, שהוא יחסית נמוך לאיכותם.
למקורות המשניים שלי נשארו כבלי החיבור הקודמים שלי, שהם כבלים שאחד היצרני המקומיים בנה בזמנו בבנייה עצמית. הם כבלים ממש טובים וכן הם זולים מאד, ביחס לכבלים איכותיים. הכבלים של נאוטק הרבה יותר טובים מהם, אבל נכנס כאן שיקול של תקציב. יתכן שבהמשך כל כבלי החיבור יהיו של נאוטק.

כבלי חשמל
כבלי החשמל הם בבנייה עצמית שלי.
מדובר בכבלי חשמל שניתן לקנות לפי מטר, דהיינו, כבלים בלבד, ללא תקעים בקצוות. הכבלים הם מתוצרת NeoTech. התקעים שחוברו לכבלים הם של Oyada. לכבלים חוברו תקעים מדגמים שונים. פירוט ניתן לראות כאן: %D7%9B%D7%91%D7%9C%D7%99-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C-%D7%91%D7%94%D7%A8%D7%9B%D7%91%D7%94-%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%99%D7%AA-%28%26quot%3B%D7%A2%D7%A9%D7%94-%D7%96%D7%90%D7%AA-%D7%91%D7%A2%D7%A6%D7%9E%D7%9A%26quot%3B%29-%D7%97%D7%9C%D7%A7-%D7%90-t7539.html

ה' – נתיכים
במגבר ההספק, בקדם-מגבר, בדרגת-פונו ובנגן תקליטורים CD, הנתיכים המקוריים (הנגישים להחלפה בגב המכשירים) הוחלפו בנתיכים מתוצרת HiFi Tuning, מדגם Supreme (עשויים מסגסוגת של 99% כסף עם 1% זהב).

ו' – מעמדים ומשככי רעידות
מערכת השמע ומערכת הקולנוע הביתי מונחות על 3 מעמדים Agora Acoustics Pedigree-EX4 .
מגברי ההספק מונחים על מעמד נפרד, בעל מדף אחד.

הפטפון, הנגן CD והקדם מגבר, כל אחד מהם מונח על משטח שיכוך רעידות של SRA מהדגם הבסיסי.
מגברי ההספק והמחשב, כל אחד מהם מונח על משטח שיכוך רעידות של Auralex .

הרמקולים מונחים על רגליות ("ספייקים") של BDR .

ז' – טיפול אקוסטי
כאשר עברתי לביתי הנוכחי, בסלון הייתה רמת הדהוד גבוהה מאד, בלתי נסבלת.
בעיית ההדהוד נפתרה על ידי התקנת ווילונות על מרבית הקירות. הווילונות הם מבד שהיה מצוי בחנות הווילונות, אם כי בחרתי את הבד העבה ביותר שהיה להם.

מעבר להדהוד שהונחת במידה כזאת שאינו מפריע יותר כלל, איני מבחין בבעיות אקוסטיות אחרות כלשהן הדורשות טיפול אקוסטי.

תמונה


ח' – טיפול בחשמל
בקיר, במקום שקע החשמל הישראלי הרגיל, הותקן שקע חשמל כפול של אוידה מדגם R1 (בריליום) המותקן במסגרת אלומיניום ומכסה סיבי פחם, גם הם של אוידה.

לאחד השקעים בקיר מחובר שנאי מבדל המזין את מגברי ההספק. זהו שנאי מתוצרת Topaz , בהספק של 5KVA , שבמוצא שלו הותקן שקע כפול של אוידה מדגם SWO-DX (בעל ציפוי כסף). למבוא כניסת המתח שלו חובר ישירות כבל מתח של נאוטק ובקצהו תקע של אוידה מדגם P-037 , בעל ציפוי כסף.

אותו סידור של שקעי מוצא דומים ושל כבל כניסת מתח במבוא נעשה בכל השנאים המבדלים האחרים.

לשקע השני שבקיר מחובר מפצל חשמל של אוידה מדגם TB-4 עם שני שקעים כפולים מדגם SWO-DX (בעלי ציפוי כסף).

למפצל החשמל חוברו שלושה שנאים מבדלים:

שנאי אחד מזין את המקורות האנלוגיים העיקריים (קדם-פונו וקדם-מגבר). זה שנאי מתוצרת Topaz בהספק של 1KVA .

שנאי שני מזין את המקורות הדיגיטאליים (נגן CD, נגן אוניברסאלי וממיר DAC). זה שנאי שהוזמן על ידיי מבית מלאכה מקומי לליפוף שנאים, בהספק של 1KVA . במוצא שלו הותקנו 2 שקעים כפולים של אוידה, המאפשרים חיבור 4 מכשירים.

שנאי שלישי מזין את המחשב, הרסיבר קולנוע ביתי והמקורות האנלוגיים המשניים (טייפ סלילים, טיונר ומנוע הפטפון). גם זה שנאי שהוזמן על ידיי מבית מלאכה מקומי לליפוף שנאים, בהספק של 3KVA . במוצא שלו הותקנו 2 שקעים כפולים של אוידה, המאפשרים חיבור 4 מכשירים.

_________________
בברכה,
יהושע גומא


נערך לאחרונה על ידי Joshua_G בתאריך 20/06/13 16:11, נערך 2 פעמים בסך הכל.

חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת של יהושע
הודעהפורסם: 16/08/11 23:51 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 03:12

הודעות: 7061
כל הכבוד יהושוע תודה על ההשקעה והשיתוף. (Y)
רואים שהושקעה מחשבה במערכת ואני בטוח שנשמעת גם מצויין.

_________________
Speakers: Wilson Alexandria X-2.2 Preamp: Momentum HD Preamplifier Amp: Dan D'Agostino Momentum Stereo Amplifier Source: MSB Analog DAC with Analog Power Base and Premium QUAD USB2 Cables: Transparent Reference XL MM2


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת של יהושע
הודעהפורסם: 16/08/11 23:58 
חבר האתר


הצטרף:
15/09/09 23:52

הודעות: 5170
מיקום: תל מונד
תודה. (F)
אתה מוזמן לשמוע, כאשר תהיה בארץ.

_________________
בברכה,
יהושע גומא


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת של יהושע
הודעהפורסם: 17/08/11 02:24 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 03:12

הודעות: 7061
בוודאי!, יש לי סיבוב גדול בביקורי הבא :lol:

_________________
Speakers: Wilson Alexandria X-2.2 Preamp: Momentum HD Preamplifier Amp: Dan D'Agostino Momentum Stereo Amplifier Source: MSB Analog DAC with Analog Power Base and Premium QUAD USB2 Cables: Transparent Reference XL MM2


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת של יהושע
הודעהפורסם: 17/08/11 04:35 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:05

הודעות: 7318
נשמע ונראה אחלה, תהנה (Y)


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת של יהושע
הודעהפורסם: 17/08/11 06:15 
חבר האתר


הצטרף:
29/12/10 21:08

הודעות: 165
יהושע אהבתי את הגדרתך לענין "המוסיקליות" שבמערכת .
המבחן המוסיקלי שלי לשינוי במערכת הוא ערימות הדיסקים והתקליטים שנערמו, והשעות הרבות בהאזנה בלי להתעייף.
אם קטעים מסוימים גרמו לי לתופף בלי לשים לב לכך או לקום לפזז ולרקוד אזי אפשר להצביע "לייק".
המערכת נראית מטופלת ומושקעת אני מאמין שגם נשמעת כך.
תוכל לומר מה עשה למוסיקליות ענין "ציפוי הכסף" ?
תודה על השיתוף.
יהודה

_________________
I know nothing!


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת של יהושע
הודעהפורסם: 17/08/11 06:24 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
06/10/08 18:46

הודעות: 3499
וואו, כל הכבוד יהושע -
גם על המערכת שרואים ש"גודלה באהבה"
וגם על הפוסט המושקע והמפורט.

אני מאד מתחבר כמובן ל:

"בעיניי ולטעמי, ה"מוסיקאליות" של מערכת שמע היא התכונה החשובה ביותר בה. כל שאר הנתונים ה"אודיופיליים" של המערכת משמעותיים רק באופן ובמידה שהם תורמים למוסיקאליות של המערכת – כשלעצמם, אין להם כמעט שום משמעות בעיניי. דהיינו, בעיניי, החשוב ביותר במערכת שמע כלשהי הוא המידה בה שמיעת מוסיקה דרך המערכת כובשת, סוחפת ומהנה את בעליה. החשוב הוא שכאשר מוסיקה מתנגנת, שומעים את המוסיקה – ולא את המערכת – כאילו המערכת לא קיימת, רק המוסיקה קיימת."

כבעלים לשעבר/לשעתיד של ZYX דומה (3S-SB), אני שותף להתלהבות מהראש.

אולי תספר קצת יותר על השדרוגים של הפונו?

תודה.

_________________
תנו לייק, בחייאת:
http://www.youtube.com/watch?v=n5fpamNooIo
האיש הכי חרמן על סקרצואים בעולם!!


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: המערכת של יהושע
הודעהפורסם: 17/08/11 07:17 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 20:35

הודעות: 18197
יהושוע, כל הכבוד.
ללא ספק "ככה בונים חומה" .
שיתוף ממצה, רחב, מוסבר ומרתק. קראתי הכל בשקיקה.
(F)

אני דווקא בעד כתבה\פוסט על השנאים המבדלים בייצור עצמי שהכנסת אל המערכת.
כולל עלויות, רכיבים, זמנים, מספרי טלפון וכל דבר שיעזור להדיוט להרכיב לעצמו גם כן (או להזמין)
:coffee:

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 6   [ 55 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5, 6  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות