עכשיו 26/05/17 19:45

פורסם: 22/09/13 21:02 ע"י aloni


iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini



iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


בעשור הקודם, בטח במחציתו הראשונה, היו למשתמשים ציפיות מסויימות למראה הפיזי של מוצר אודיו שישקלו אפילו לחבר למערכת.
מוצר כזה היה בדר"כ בגודל מלא, לפעמים מקושט לפעמים פשוט, אבל בדר"כ גדול. מקסימום (או יותר נכון מינימום) "חצי גודל" כמו הסיירוסים וניימים מסויימים.

אבל לקראת סוף העשור נפתחה נישה חדשה ממספר כיוונים. מצד אחד מיני מוצרים סיניים החלו לזלוג למערכות של משתמשים המחפשים מוצרים בעלויות נמוכות, ומצד שני, יצרן מכובד כגון Musical Fidelity הציג את סדרת ה- V בעלת מוצרים נהדרים לטעמי, זולים וקטנטנים (לפחות לאותה תקופה *) שהצליחה להכות גלים בתעשיה די יפה והיתה מסוגלת לפנות לשוק רחב יותר משוק ההיי-אנד והאודיופילים בכלל.

* נראה שהיום הכיוון נוטה למיניאטורות הדונגלים א לה דרגונפליי של אודיו קווסט והייפייס DAC של m2tech...

לקראת סוף 2012 (לפחות אז קיבלתי את "ההודעה לעיתונות") שחררה iFi Audio, חברת בת של Abbingdon Global Group (אתם יודעים, ביתה של AMR הבריטית) הודעה על מספר מוצרים חדשים, ממש בסגנון סדרת ה- V של MF, עם ממיר, פונו סטייג', מגבר אוזניות וספק כח.
אך הפעם עם קידומת i כיאה לדור ה- iPhone ואוריינטציה שיווקית (ואולי גם טכנית) לאודיו ממוחשב.

iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


גם כאן ה- form factor של כל המוצרים בסדרה דומה עד כמעט זהה. גם כאן (למרבה הצער) החיבורים מתבצעים משני צידי המכשיר מה שיכול להיות נוח לפעמים על שולחן עבודה אך לא כל כך במערכת יעודית. כאן לרוב המכשירים מקבלים את המתח ישירות מהמחשב (אלא אם משתמשים בספק היעודי, עוד על כך בהמשך) ולא מספק בסגנון "עלוקה". אך האמת שבמובן הויזואלי יש כאן קפיצת מדרגה משמעותית מסדרת ה- V המקורית (וגם מהנוכחית) עם מוצרים יותר נאים שפחות מתחשק לך להסתיר מאחורי וילון.

במרכז סקירתנו הפעם ה- iDAC, ממיר דיגיטל לאנלוג בעל כניסה בודדת מסוג USB, אך נשלב איתו שני מוצרים משלימים. ספק הכח היעודי המוריד את אחריות אספקת המתח מהמחשב וכבל USB בתצורה המודרנית של חיבורים נפרדים למתח ו- DATA.

ראשית בואו נכיר את המוצרים קצת יותר לעומק.


iFi Audio iDAC


iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


כאמור, ה- iDAC כפי ששמו מרמז, הינו הפתרון של iFi Audio לחיבור מחשב ישירות למערכת.
בעידן הנוכחי כשמיוזיק סרבר הוא עדיין הנושא החם בתעשייה, ממיר זול יחסית בעל פיצ'רים מתאימים יכול להיות קלף מנצח, ולדעתי זה מה שה- iFi השיגו עם הממיר הזה (כמובן ביחס לגזרת המוצרים הרלוונטית).

הפיצ'ר החשוב הראשון, ובמקרה הזה משום שמדובר בכניסה בודדת מסוג USB מקבל חשיבות גבוהה אפילו יותר היא כניסת USB אסינכרונית טובה.
כן, להרבה אנשים חשוב שכניסת ה- USB שלהם תתמוך ב- 24bit/192khz ואני מבין את החשיבה למרות שלדעתי זה לא בדיוק העיקר, וה- iDAC עושה זאת עד הסוף מה שלא נמצא (עדיין) בכל ממיר בגזרת המחיר הזאת. כולל דרייבר ASIO, והתקנה יחסית פשוטה כולל במערכות הפעלה עדכניות ללא דרמות מיותרות (כמו ב- MyDAC לדוגמה).
אך לטעמי יותר חשוב מהרזולוציה היא איכות ממשק ה- USB, וכאן לטעמי יש ממשק טוב, הייתי מהמר שמבוסס XMOS ועם אימפלמנטציה מתאימה מכל הבחינות.

אחד הנושאים הבעייתיים עם הממירים "הקטנים" האלו הוא ספק הכח. בדר"כ יש שתי גרסאות של כאלו:
ממירים המוזנים במתח דרך כניסת ה- USB, אז כמובן ישנה משמעות גם למחשב שמזין את הממיר (לדוגמה ה- HD2 של הגל).
וממירים המוזנים מספק "עלוקה" זול (כמו סדרת ה- V של MF) לעיתים עם אפשרות לספק ייעודי משופר, לעיתים המשתמש יעשה זאת עם מוצר After Market (כמו הספקים של תדי וכו').
מידי פעם ניתקל בממיר התומך בשתי השיטות (שמתי לב שזה נפוץ דווקא בממירים הסיניים הזולים).

iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


ה- iDAC יותר מתאים להגדרה הראשונה. את המתח הוא מקבל רק מכניסת ה- USB, זה מאוד נוח ופרקטי לחלק מהשימושים, אך iFi הגדילה וייצרה גם ספק ייעודי שיכול להזין את המתח לממיר דרך כניסת ה- USB ומיד נגיע גם אליו.

הפיצ'ר הבא כבר לא כל כך טריוויאלי, והוא מגבר אוזניות מובנה עם ווליום קונטרול אנלוגי.
כפי שבטח שמתם לב, אני לא בדיוק חובב אוזניות נלהב, ולמעשה אני אף פעם לא מאזין דרך אוזניות למוזיקה לשם הנאה נטו.
עם זאת, יוצא לי מידי פעם להשתמש באוזניות לצרכים פרקטיים כגון הקלטה או עריכה (בעיקר ריפים של ויניל), ועשיתי מבחנון שכזה גם ליציאת האוזניות בסטאפ המשני בחדר העבודה (עם AKG 242) ואני חייב להגיד שנהניתי מהתוצאה היחסית "חלקה" ומאוזנת ביחס לציוד אחר שנכח פה (גם הוא לא ייעודי לנושא), גם אם ההבדלים לא היו שמיים וארץ.

לצד יציאת האוזניות והווליום קונטרול שלה נמצא את היציאות האנלוגיות למגבר/פרה, סינגל אנדד על RCA למרבה המזל, ולא יציאת 3.5 מ"מ האופיינית למיניאטורות הנוכחיות.

עוד על המארז שלוש נורות חיווי, אחת מציגה קיום מתח הזנה, אחת חיבור אודיו תקין עם המחשב והשלישית מסמנת זיהוי של פלייבק מהמחשב.
חיווי לתדר או עומק דגימה לא בנמצא.

iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


עוד מאפיינים משותפים לכל המוצרים בסדרה, הם אריזה אטרקטיבית ומסודרת (בטח ביחס לבליסטרים של MF) עם דמיון מסוים לאריזות של אפל, קלף הוראות מקוצר, וכל מה שאתה צריך כדי לחבר את המוצר מיד ללא שום רכישה נוספת, וכאן זה אומר כבל USB וכבל RCA. נחמד.


iFi Audio iUSBPower


iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


אוקי, אז תפקיד ה- iDAC די ברור לכולם אני מניח, זה סה"כ ממיר דיגיטל לאנלוג עם כניסת USB אסינכרונית ותוספת של יציאת אוזניות.
אך כפי שתארתי בסעיף הקודם, ה- iDAC מקבל את המתח מכניסת ה- USB שלו. יש היום לא מעט מוצרים שעובדים כך, לדוגמה ההגל HD2, ההייפייסים (לא סדרת ה- EVO), אותו דרגונפליי וכו'.

אז איך משתמשים בספק חיצוני כאשר הכניסה משולבת גם לדאטה וגם למתח? מתערבים באמצע. וזה בעצם מה שה- iUSBPower יודע לעשות, בדומה למוצר של תדי שאביעד סקר בתחילת 2012 (והיה לדעתי בין המוצרים הראשונים אם לא הראשון שידע לעשות זאת).

אך בעוד הספק של תדי ידע לעשות זאת בעזרת קונקטורי Type A, הפתרון של iFi יותר אלגנטי.

מלבד הזנת החשמל מהקיר אליה מייד נגיע, ל- iUSBPower יש "כניסת" USB ושתי "יציאות" USB.
הכניסה מסוג Type B והיציאות מסוג Type A, וזה קודם כל אומר שאתה יכול להשתמש בכבלי USB סטנדרטיים, יהיו אלו כבלים יעודיים לאודיו או כבלי מדפסת – על פי בחירתך.

iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


אם כן שיטה אחת לעבודה היא לחבר כבל USB מאחת היציאות של המחשב לכניסה של ה- iUSBPower, הוא יתעלם מהמתח שעובר על הכבל הזה (אולי רק יציג לו עומס משום שמחשבים מסויימים דורשים זאת) ואת חיבורי הדאטה יעביר הלאה ליציאה.
ליציאה הזו הוא גם יוסיף את המתח המיוצב שלו והנה קיבלנו פתרון אלגנטי לאספקת מתח למכשיר המוזן דרך ה- USB.

אוקי, אבל אמרנו שיש ל- iUSBPower שתי יציאות. על שום מה?
כאן אנחנו מגיעים למוצר הבא שהשתתף בסקירה ה- Gemini. ה- Gemini יודע לקבל דאטה מיציאת USB אחת של ה- iUSBPower, ואת המתח מן היציאה השניה, להעביר אותם בשני כבלים נפרדים ורק במוצא לאחד אותם לתוך הקונקטור.
למרבה הנוחות היציאות על המכשיר והקונקטורים על ה- Gemini מסומנות שתוכל לדעת בקלות לאן לחבר כל אחת.

iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


עד כאן טוב ויפה. אבל מכשול נוסף לפנינו.
ה- iUSBPower צריך לקבל את מתח ה- DC שלו ממקור כלשהו לפני שיפעיל את הרגולציה/סינון שלו, ובמוצר שכזה, כצפוי, מדובר בספק ממותג בתצורת "עלוקה" (כזה שיושב על שקע החשמל).
זה אחד הדברים שהכי מפריעים לי במוצרים הקטנים האלו. נניח שהרגולציה של ה- iUSBPower פנטסטית והחשמל שיגיע לממיר איכותי מאין כמוהו, אבל מה עם הרעש שהספק הממותג מייצר על הרשת שיכול להשפיע על כל שאר הרכיבים שלנו?

אהבתי את העובדה ש- iFi מתייחסים לבעיה הזאת. למעשה אני חושב שהם הראשונים שעושים זאת.
הם מציינים על הספק הממותג שלהם (9V/1A לפני הרגולציה ל- 5V ביציאה מהמכשיר) "Ultra Low Noise" עד כמה זה נכון בפועל, אין לי שום מושג.

iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


הפיצ'ר האחרון של ה- iUSBPower הוא מתג המפעיל פעולה בעלת השם השיווקי המפוצץ IsoEarth.
בגדול היא אמורה להפחית את הרעש על קו ההארקה שבין המחשב ל- iUSBPower בפקטור של 10. איך בדיוק אין לי מושג, ולמעשה על המחשב שלי אני לא יכול להגיד ששמעתי הבדל כשהפיצ'ר מופעל או כבוי. בכל מקרה לא הזיק.

iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


שאר המאפיינים של המוצר זהים לשאר הסדרה וכבר דיברתי עליהם בהקשר של ה- iDAC. אגב, בתמונה תראו גם כבל לבן עם חיבור USB בצד אחד וקונקטור הזנת חשמל בשני. האמת שלא ממש בחנתי מה תפקידו, אני מניח שהוא מאפשר להזין את ה- iUSBPower מהמחשב במקום מהספק הממותג, אבל אל תתפסו אותי במילה.


iFi Audio Gemini


iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


ועל המוצר האחרון ברשימה, ה- Gemini, כבל USB בעל שתי כניסות (אחת למתח ואחת לדאטה) כבר הסברתי בסעיף הקודם.
הוא בעצם מוצר משלים ל- iUSBPower (למרות שכאמור אין חובה להשתמש בו).

הרעיון פה הוא הפרדה פיזית בין המתח לדאטה על מנת למנוע ככל שאפשר רעש הדדי. יש גם שלושה פריטים, שניים בקצוות ואחד במרכז כדי למזער הפרעות חיצוניות.

מה ש(מאוד)לא אהבתי ב- Gemini זה את הקונטורים שלו. באתר היצרן כתוב שהם מכוסים באלומיניום להגנה מפני רעשים. אני לא שמתי לב להצהרה הזאת כשבחנתי את המוצר, והם נראו לי פלסטיקיים וזולים. אבל מה שהכי גרוע זה שהקונקטורים, בעיקר קונקטור היציאה אבל גם הכניסות היו רופפים ונוטים להתנתק. כל כבל אחר שניסיתי ננעל בחוזקה על המכשירים האלו כך שבפירוש מדובר באשמת הכבל ולא המכשירים.
חבל, בתקווה זה משהו שהולך להשתפר.

iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


סטאפ

תודה לאל, סיימנו את התיאורים המשמימים ואנחנו מתקרבים לתכלס.
אך לפני שנצלול לסשן ההאזנה, אני חייב להסביר קצת איך הוא בוצע משום שמדובר כאן בכל זאת בשלושה מוצרים שונים וסשן אחד.

רציתי מצד אחד לתת לקבוצת מוצרי ה- iFi הזדמנות דומה למוצרים אחרים שנסקרים כאן, ומצד שני לא להכביד עליכם (ועלי) ביותר מידי השוואות משעממות.

החלטתי לבחון אותם כקבוצה שלמה, כלומר הספק + הג'מיני + הממיר. מחוברים למיוזיק סרבר התורן בעזרת כבל USB "אודיופילי" (פורוטק ופיוריסט) ולסטאפ הרגיל מצד שני.
וכתוספת להשוות את ה- iDAC לבדו מול כל השלישיה ובכך בעצם לתת מדד למי שמעוניין לרכוש רק ממיר וגם למי שמתעניין בתוספת של הספק וכבל ה- USB המיוחד.

בסשן אם כן, אם לא נאמר אחרת מדובר על שלושת המוצרים מחוברים יחד (ואכנה אותם בשם הבודד iFi), ובאלבום האחרון נעשה את ההשוואה המדוברת.


סשן האזנה


Aldo Romano – Just Jazz
מי שייצג עבורנו את ההקלטה היותר "אודיופילית" בסשן הפעם הוא Just Jazz של רומנו.
ועם העלתו לפלייליסט מופיעה אצלי המחשבה שעולה תדיר בסיטואציות כאלו: "זה לא בסדר ששומעים כל כך טוב עם מוצר כל כך בסיסי..." בשביל מה בכלל אנחנו רוכשים מוצרים יקרים?
יחד עם המחשבה הזאת, חשתי בתצוגת סאונד מעט שונה משאני רגיל, ואפילו שלא שמעתי את האלבום הספציפי כבר זמן מה יכולתי די מהר לזהות מהיכן נובע ההבדל.

ה- iFi הציג מן קלילות מוזיקלית ואווריריות, שכבר מזמן לא שמעתי על הסטאפ שלי. לא מדובר בקלילות טונאלית, כלומר זה בכלל לא סאונד בהיר, דק או רזה, בוודאי שלא באלבום הזה. אבל כן הוצגה בפני תצוגת סאונד יותר משוחררת משאני רגיל, פחות סוליד/אטום/כבד יותר מאוורר/רך.

לא הייתי חייב לעשות זאת, כי היה די ברור שהעסק מנגן טוב, אבל ערכתי השוואות כמעט של כל הטרקים בין ה- iFi והממיר שלי (מוזן מה- EVO). לא, אני לא יכול להגיד שה- iFi גרע משהו מההנאה המוזיקלית שהאלבום הזה מעניק. זה נכון לבלדות, לקטעים הדינמיים (כמו ההתחלה של Blues for Roy) ולקטעים היותר פרועים (אולי מעט פחות ב- Spring Tide).

מעבר לאווריריות ההבדל המשמעותי הבא היה בתחום הנמוך, שדרך ה- EVO והממיר שלי נשמע יותר "כבד" ומלא.

Nina Simone – Nina Simone in Concert
אך האלבום של רומנו, במיוחד בצורת ההקלטה שלו, לא מספיק עבורי כדי לבדוק את מלוא מאפייני הרגש שאני מעוניין לבחון. זאת אני עושה בדר"כ בעזרת אלבום ווקאלי, והפעם בחרתי אחד שאני מאמין שרובכם מכירים. נינה סימון בהופעה כל כך אינטימית, שלמרות שמלווה בבאס ופרקשנס מרגישה לי לעיתים כאילו אלו רק היא והפסנתר שלה.

ה- iFi מעניק לי את החוויה המלאה לה אני מצפה. להאזין ל- Pirate Jenny בשעת לילה מאוחרת יכולה להיות אחת החוויות הסיפוריות והדרמטיות שאפשר לחוות. בניגוד לאלבום הקודם כאן לא מדובר בשיאי איכות הקלטה (מלבד השנה זאת גם הופעה חיה לא נשכח) אבל ה- iFi מכוון את הזרקור יותר על סימון מאשר על רעשי הרקע או הטכניות של ההקלטה.

התוצאה מאוד אנושית, מוזיקלית, מערבת, מגוונת בצורה כזאת שאתה מרגיש בתוכך את האימפקט של המעבר מטרק סופר דרמטי לסווינג "שמח" יותר.
ולמרות שממש לא מתחשק לי, אני נאלץ לדבר גם על המאפיינים הסונים.

מי שחוזרת (ועוד תחזור לאורך הסקירה) ועולה היא אותה תחושה "אוורירית", שבאה לידי ביטוי עבורי בעיקר בווקאל. קולות אנוש מרגישים פחות "אטומים" ויותר משוחררים, ויש בזה משהו מאוד אותנטי.
ל- iFi יש סקאלה שלמה של באס, מיד וטרבל, שום דבר לא מרגיש חסר ושום דבר לא מרגיש מוגזם. לרוב מוצרים שנשמעים יותר "אווריריים" בפועל גם בהירים עם הגזמה טונאלית של התחום הגבוה אך זה לא המקרה כאן.

עם זאת, אם נשווה למוצרים על סקאלה יותר גבוהה, נוכל ללמוד שניתן לקבל "יותר". יותר באס, יותר אמביאנס וכו'.

The xx – Coexist
אתם בטח כבר יודעים שאני לא פריק של דינמיות. תמיד יש לי התחושה שאנחנו מגזימים בשאיפה לתכונה הזאת שבאה תמיד על חשבון דברים אחרים (עדינות, רגש, וכו').
ה- iFi כפי שבטח הצלחתם כבר לפענח הולך לכיוון שאני אוהב, אפילו יותר רך ועדין מהממוצע. אבל זה הופך אותו לפחות מתאים לז'אנרים מסויימים, נניח הכסאחיסטיים, או מרבית האלקטרוניים.

רציתי לתת לו צ'אנס עם אלבום בעל סאונדסקייפ עם אלמנטים אלקטרוניים ועדיין עדין ברמה המוזיקלית כדי לבדוק איך הוא מתמודד איתו מהבחינה הטונאלית. היו לי כמה רעיונות לאלבומים שכאלו, אך בחרתי ב- Coexist, בין האחרונים שיש לי מהז'אנר.

אומנם לא ציפיתי של- iFi תהיה בעיה כלשהי בשיחזור האלבום, אך התוצאה הפתיעה אותי בהצלחה מעבר למצופה.
ראשית לא היתה בעיה כלשהי עם הנוף האלקטרוני, הוא נשמע מצויין גם על הוויסינג של ה- iFi. ונכון שהאפקטים נשמעים יותר מרשימים על הממיר שלי, והבאס יותר חודר ומאסיבי, אבל אותו מבט אוורירי שה- iFi העניק לקולות הסולנים היה כל כך מענג, שעל פי הקריטריונים שלי ל-"כמות הנאה" העפיל על התוצאה של ממיר הבית.

Fischer/Zinman – Bruch & Dvorak
לרוב אני משבץ איזה אלבום קלאסי בעיקר כדי לרצות את דורשי הגיוון המוזיקלי, בטח כבר שמתם לב שאני פחות מתלהב מלבחון "עומס" של יצירות סימפוניות פומפוזיות.
במקרה של ה- iFi, היה לי ברור שאשלב ביצוע קלאסי תוך כדי השבועות להם האזנתי לו, הרבה בטרם תחילת הסשן הנוכחי, וזאת משום שהוא הפגין יכולת נהדרת בתחום זה. יותר מכל ממיר שבחנתי בגיזרת המחיר הרלוונטית.

זה לא עניין של עומס, זה לא עניין של דינמיקה, זה יותר עניין של וויסינג מסוים שבשילוב עם הסטאפ שלי פשוט הרגיש נכון.
זה קורה במגוון של ביצועים, סולו, קאמריים וסימפוניים כאחד. וגם במקרה שלנו, שני קונצ'רטי לכינור.

לפני שאנסה לתאר ואולי בעצם לנחש מדוע, אספר קודם דווקא מה ה- iFi לא עשה אצלי. הוא לא נתן את מלוא תחושת ה- "מלכותיות" שחלק מהממירים האחרים נותנים. התחושה הזאת מגיעה בדר"כ משילוב של גודל צליל ובאס, ובתחומים אלו ה- iFi לא העניק משהו מיוחד.

אבל מה שהוא כן העניק, זאת תחושה מאוד אורגאנית של צליל אקוסטי. אותה אווריריות וחוסר אטימות, עם פרזנטציה פחות מחודדת ויותר אמורפית, מאוד מתאימה לפרספקטיבה של כלים מנגנים בחלל גדול.
בשילוב טונאליות מאוזנת זה פשוט עושה את העבודה, וזה מה שקרה גם באלבום הזה. מרחב וירטואלי גדול, עליו מנגנים כלים בצורה "משוחררת", לא לוחצת, לא טונאלית ולא דינמית, זורמת ומרגשת.

התכוונתי במקור לשלב פה את ההשוואה בין עבודה עם ובלי ספק הכח והג'מיני, ואולי זאת היתה טעות משום שיותר קל לעמוד על ההבדל הזה דווקא בסאונד יותר "מהונדס" לכן נמשיך עם עוד אלבום.

Curtis Stigers – Real Emotional
אני לא ממש בטוח למה יש לי לא מעט אלבומים של הבחור הזה. כמו רוב זמרי הג'אז המודרניים הוא מביא לי ת'קריזה. מלבד המלאכותיות של השירה של הדור הזה, יש תמיד תחושה שהם שרים מהאף, קורט אלינג סטייל, מה שבעצם אומר שבובו יאהב אותו.

ההפקות של האלבומים שלו בדר"כ די אודיופיליות, "אולפניות" כאלו, ולכן יתאימו ליעוד שבחרתי והוא הגדרת אופי התרומה של הספק החיצוני.

במשך השנים שאני סוקר מוצרים וספציפית בודק שילוב של ספק חיצוני נתקלתי בשני סוגים של מוצרים.
כאלו ששילוב ספק משופר נותן "יותר", זה מה שקרה לדוגמה ב- VDAC I (יותר באס, יותר אמביאנס, יותר דרמה), וכאלו ששילוב של הספק המשופר נותן "פחות", נניח בהייפייס 1 (שכמו במקרה שלנו המתח שלו מוזן ישירות מה- USB) שעם ספק חיצוני גילה פחות רעש, פחות "בלאגן", וגם פחות באס לדוגמה.

את ה- iFi אני משייך לזן השני. כאשר אני מבטל את הספק החיצוני (והג'מיני), התוצאה יותר "מלאה", גדולה, הבאס מרגיש לי יותר מאסיבי, ואפילו הווליום מרגיש יותר חזק עד כמה שזה נשמע מוזר.
אבל מצד שני, כמה מהיתרונות שאהבתי עד כה ב- iDAC נחלשים ואפילו מתבטלים. יש הרבה פחות עידון, פחות אווריריות, ולמרות שבסה"כ הסאונד עדיין נעים ומוזיקלי, הוא נשמע יותר "זול".
[אני בטוח שאם לא הייתי שומע את התוצאה עם הספק לא הייתי מעז לכתוב או לחשוב את סוף המשפט הקודם, אך בהינתן שחוויתי את שניהם אני חייב לציין זאת]
ברמת הפרזנטציה, הגודל ה"משופר" ללא הספק מגיע יחד עם אימג'ינג יותר מעורפל אז יש כאן עניין של העדפה.

בסיכום אנסה לתת עוד כמה תובנות בנושא.

iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


סיכום


אחרי הסקירה הארוכה הזאת, אנסה לעשות סיכום מסודר.

ראשית התרשמות כללית מהסדרה, שעבורי כוללת עוד מוצר (iLink) שסקירתו תפורסם בהמשך.
ובכן ההתרשמות הכללית חיובית מאוד. כל המוצרים (למעט אולי הפאשלה בכבל ה- USB) נתנו לי הרגשה של מוצרים שמאחוריהם הושקעה חשיבה והכנה. החיצוניות נאה (ביחס לקטגוריה), האריזה מושקעת, אתה מקבל בתוכה את כל מה שאתה צריך בשביל להתחיל לעבוד, ההתקנה נוחה ואפקטיבית (לדוגמה במקרה של הדרייברים), המחירים (יחסית) שווים לכל כיס והכי חשוב, הסאונד, כפי שפורט בסשן ההאזנה, לא בדיוק "סטנדרטי".

ואם אגע בקצרה בכל אחד מהמוצרים:

iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


iDAC
לפני שאסכם את תכונותיו אגיד מה הוא לא. אין לו את הבאס של ה- HD2, אין לו את הדינמיות והגיין של ה- µDAC (למעשה יש לו גיין נמוך יחסית, עם ובלי ספק הכח היעודי) ואין לו את הפוקוס של ה- EVO DAC.
מה שהוא כן זה אוורירי ומשוחרר, וזאת ללא שום בהירות. יודע להפיק עידון ועדינות כשמתבקש, יודע להפגין דרמה - פחות ברמת הסאונד ה"שוויצי" יותר ברמה המוזיקלית.
מבין כל הקבוצה, שיחזר לדעתי קלאסית וקולות אנושיים בצורה הטובה ביותר.

על כל זה הוא מוסיף כניסת USB של 24/192 שבעצם אין לאף מוצר שהזכרתי כאן, וכן יציאת אוזניות עם ווליום קונטרול אנלוגי.
המשתמש ה"רגיל" יכול לחבר אותו צ'יק צ'ק עם כבל USB (שאפילו מסופק) למחשב ומצד שני למערכת או לאוזניות ופשוט להנות מפלייבק ממוחשב נוח וטוב.
אך מי שתכונות הסאונד אותן הזכרתי בסשן מדברות אליו, ישקול ברצינות להוסיף את ה- iUSBPower.

זה אולי נשמע קצת wishful thinking, אבל עם הספק וכבל ה- USB ה- iDAC הזכיר לי יותר מכל מוצר אחר שאני מכיר את סדרת ה- 777 של AMR שסקרנו כאן. הן את ה- CD והן את המגבר.

iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


iUSBPower
כפי שפירטתי באלבום האחרון בסשן, הרבה מהתכונות שאהבתי ב- iDAC היו קשורות לספק הכח החיצוני.
אם ה- iDAC והספק יתנהגו בכל סטאפ כפי שהתנהגו אצלי, אז הייתי מציע אותו למי שכבר יש סאונד "בריא" (בגודל ובמשקל) ומחפש להוסיף את העידון, האווריריות והשקיפות (לא, ממש לא סטריליות).

לא סתם כתבתי "אם". ממש דקות לפני שאני כותב שורות אלו ביצעתי חיפוש ברשת על מנת לבדוק את מדיניות התמחור של מאסטרו (שיצאה הוגנת ביחס למחיר הרישמי) ונתקלתי באיזו סקירה ברשת ספציפית על ה- iUSBPower, עליה הספקתי לרפרף ושמתי לב שחלק מהדברים שהסוקר שמע היו הפוכים מאלו שאני שמעתי.
לכן, כמו תמיד, מחליטים רק על סמך בחינה על הסטאפ המיועד.

התייחסתי עד כה ל- iUSBPower כספק יעודי ל- iDAC, אך בואו לא נשכח שזה בעצם פתרון ג'נרי למוצרים שמקבלים מתח דרך ה- USB, ואתם מוזמנים גם לשקול אותו ככזה.

iFi Audio iDAC, iUSBPower, Gemini


Gemini
עד כמה ה- Gemini עשה עבודה ברמה הסונית אני בעצם לא יודע, משום שתמיד השתמשתי בו כאשר עבדתי עם ה- iUSBPower ולא השוותי את הלינק הספציפי הזה לכבל אחר.
אבל, כפי שהבעתי את דעתי במשך הסקירה, מאוד התאכזבתי מאיכות החיבור הפיזי של הקונקטורים. אם אתם שוקלים להשתמש ב- Gemini אני מציע שתבדקו לפני הרכישה אם חיבור שכזה מספק אתכם.


נתונים טכניים:


iDAC
יחס אות לרעש: גדול מ- 111dba
ערבול אותו בין ערוצים ב- 1khz: פחות ממינוס 102db
סה"כ עיוות הרמוני: פחות מ- 0.005%
טווח היענות: 3hz עד 33khz עם ווריאציה של 0.1 עד 0.3db
נתוני יציאת אוזניות:
עוצמה: יותר מ- 150 מילי וואט ב- 15 אוהם
מתח יציאה: יותר מ- 3.3V ב- 100 אוהם
יחס אות לרעש: יותר מ- 97dba (ב- 400 מילי וולט)
סה"כ עיוות הרמוני: פחות מ- 0.003 (ב- 400 מילי וולט)
עכבת יציאה: פחות מ- 1 אוהם

מידות: כ- 16x7x3 ס"מ
משקל: 193 גרם


iUSBPower
מתח יציאה: 5 וולט +-5%
זרם יציאה: 1 אמפר
רעש יציאה: 0.1 מיקרו וולט
יציאת USB: תומכת USB2 עד 480Mbps
מידות: כ- 16x7x3 ס"מ
משקל: 195 גרם


סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, MBL 1611, PC based Music Server,M2Tech hiFace Evo, Lenco L70, Denon 103R
הגברה: MBL 8011S
כבילה - חשמל: Siltech Ruby Hill II, MBL, Elrod
כבילה - סיגנל: Siltech Compass Lake, Siltech Prince, Siltech i770, Furutech Formula2 USB, Purist USB, Purist Reference USB
טיפול חשמל: Isotek Orion
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala


מחירים:
iDAC בלבד: 1,800 ש"ח
iUSBPower בלבד: 1,300 ש"ח
Gemini בלבד: 1,200 ש"ח
יבואן: מאסטרו אודיו




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות