ציטוט:
בולשיט.
אם זאת רמת התגובות שאתה יכול לספק לפעמים עדיף לא לכתוב כלום
גם אני לא יודע אם תוספת משקל חיונית לאיכות הקריאה, ולכן אני נמנע אחר כבוד מלקבוע שכל תכלית המשקל היא שיווקית, אבל נדמה לי שלסוגיית אמינות הקריאה מ RB יש יותר מגישה אחת לפתרון. כאיש תוכנה משובח (ע"פ האתר לפחות
) גם אתה יודע שיש גישות תכנותיות לפתרון הבעייה (ריבוי דגימה, באפרינג,ואפילו פתרונות אונליין להבטחת דיוק). במובן הזה, קשה לקבוע שהמשקל בכלל, או המסה המופעלת על המדייה בפרט היא הגורם המשמעותי בחתירה לדיוק.
שלום
הפתרון המכני לעניין הרתימה של הדיסק לציר וסיבובו במהירות הרצויה, קיבל פתרונות רבים.
ה-CD הראשון של PHILIPS היה TOPLOADED והכיל מכסה וללא משקולת. לא עפו משם דיסקים.
אח"כ כמו ברוב היח' של אותה תקופה חיפשו מכשירים שהם FRONT LOADED לטובת חסינות בפני אבק, ויכולת להניח אותו
הערימת הציוד.
הפתרון של TOPLOADED ומשקולת הם צירוף שאינו הכרחי. עובדה שיש גם פתרונות אחרים ממשקולת.
יש משקולת גם ב-2 דגמים שציינתי, של SONY ושל ניים, והם לא TOPLOADED. אני מניח שיש עוד.
רוב הנגנים הניידים הם TOPLOADED והאחיזה היא ע"י מהדקי פרח בציר. נכון יש להם גם מכסה.
לא ראיתי בפוסט הפתיחה שנאמר
שהנגן פתוח מלמעלה והוא TOPLOADED הנגנים הנ"ל הם מקרי פרטי ל-CASE, ובהם יתכן וזה הפתרון היחידי או העדיף.
בהיקש רעידות, טרנספורט יותר מאסיבי הוא בהחלט פתרון. ברם שים לב שבכל הנגנים ברכב, ובחלק גדול של הנגנים הניידים,
וככל הנראה גם בביתיים, הפתרונות אינם במבנה הטרנספורט, כי אם בהגדלת החוצץ, ושיפור מע' העקיבה של הראש.
רוב נגני ה-CD יסבלו תפיחה בכף היד על גבם, ולהמשיך לנגן ברציפות.
בשנות ה-80 זה היה אחד המבחנים של S&V: עמידות לתפיחה מלמעלה ומהצד.
בתקופה מסויימת הייתה לי הזדמנות להשתתף בנסיעות שטח עם רכב שטח, שצוייד בנגן CD, וברוב מהמורות הדרך,
הנגן לא הושפע, גם כשנוסעי הרכב הטלטלו ואף ראשנו פגע בתיקרת הרכב.
בניגוד ל-LP, היות וה-CD פותח כך שימנע מרוב תחלואיו של זה, גם נועד להיות עמיד בפני משוב אקוסטי (רגיש לרעידות התדר הנמוך).
הייתה תקופה שנמכרו טבעות שנועדו לעלות על היקף הדיסק לייצב אותו בזמן סיבוב, ונמכרו בחבילות בצבעים שונים.
הטרנד לא הלך והופסק.