עכשיו 08/11/24 21:05
 מציג סקירות בנושאים:  רמקול
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
הסטנטור נשמע לי כמייצג אופייני של רמקולים מודרניים, דווקא לא מהזן האנליטי מאוד, כן מהזן שאפשר להוציא ממנו הרבה יכולות שאי אפשר להוציא מרמקול "תקופתי" כמו שלי. ברוק, בלוז או פיוז'ן, וגם בז'אנרים שלי בהקלטות הטובות יותר הוא נשמע נפלא ולעיתים משמעותית טוב מהרמקול שלי. התיבה הסגורה תועיל למי שאוהב באס מדויק, וגם למי שיש חדר קטן יחסית ורוצה רמקול גדול עשוי להרוויח מזה. אפילו אני שלא כל כך מתחבר לזן, כשחזרתי לאחר תקופה לשמוע ברמקול שלי פתאום הרגשתי שהוא "מרוח" מידי.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
לטעמי ה- 3.7 הוא רמקול מדהים בכל קנה מידה. הוא "אוכל" כל סיגנון מוזיקלי, מסוגל לנגן מצוין בכל SPL, יש לו סאונד גדול יחסית, טונאליות מאוזנת, אין לו בעיה לנגן מוזיקה בכל סקאלה כולל סימפונית, ולטעמי יש לו את הדינמיות הקרובה ביותר לדינמיות של צליל טבעי. אבל יותר חשוב מכל זה, ה- 3.7 תופרים יותר יפה מכל רמקול אחר בו נתקלתי את האהבה למוזיקה עם האהבה לאודיופיליה. שום דבר אינו "בלתי שמיע", ויחד עם זאת מקבלים שיחזור אודיו מדויק וריאליסטי.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול מדפי
זאת לא היתה בדיוק סקירה סטנדרטית. אבל אני לפחות הרגשתי שלמדתי הרבה מצמד ה- QM10. נהניתי מאוד משילובם בסטאפ המשני, וצר לי להפרד מהם. אני מאמין שלהרבה אנשים זאת פנטזיה שיהיה קשה לממש אחרת. גם צמוד לקיר ולא מפריע, גם מראה שיקי ומודרני וגם, בקונפיגורציה כזאת, סאונד גדול עם באס נמוך ושפע יכולות.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול מדפי
אני חושב שמה שבאמת תפס אותי זה שבעצם לא היה כאן שום אלמנט ״מיוחד״ מידי. הם העניקו חוויה סונית, חושית ודרמטית בלי שום טריק טונאלי או אחר. הצליחו להיות ארטיקולטיים מאוד (מורגש במיוחד בבאס ובמיד) מבלי להיות ״כוחניים״ או אנליטיים או יבשים. הצליחו להציג פירוט גבוה משאני רגיל מהרמקול שלי מבלי להשמע לרגע בהירים. העניקו פרזנטציה די גדולה ועמוקה יחסית לגודלם, אבל לא הלכו לכיוון המנופח, ולא לכיוון הפרזנטציה המסותתת בסכין חדה.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
המיוחד בו היא אותה אחידות ממכרת עליה דיברתי ללא הרף במהלך הסשן, רבדי הטקסטורה שאינם נגמרים, והפרזנטציה המיוחדת הנתמכת כנראה בגובה היחידה ושיטת הקרנת הצליל הדו-קוטבית. במגרש בו הוא משחק, ה- 1.7 הוא אחד הרמקולים הטובים והמיוחדים ששמעתי ללא שום קשר למחירו. המגרש הזה הוא המגרש האקוסטי, בסקאלה גדולה כמו בקטנה, ג'אז, ווקאל, קלאסית, פולק, קאונטרי עד רוק ובלוז רכים. אך כל זאת למי שמעריך את הצליל הטבעי, את הניואנסים של המהות ופחות את הקצוות והשוויץ.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
ה- Sei מתחבר לך ללב ולרגש, פעם מלטף ומפנק, פעם מייצר דרמה, תמיד "מיוחד". נכון שיש משהו "על-טבעי" בתחום הגבוה שלו, אבל הוא בכלל לא בהיר או מנסר. למעשה יש בו רוחב ועומק שאני בכלל לא בטוח ששמעתי מרמקול אצלי בבית. רמקול מיוחד, יתאים לחובבי התחום הגבוה אך גם לכל מי שליבו לא אבן. מרגיש לי כמו שותף אופטימאלי לסלון ישראלי טיפוסי, ובגימור הנבחן לא אתפלא אם גם בת הזוג תתאהב בו.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
לאחר תקופת הברייק-אין הראשוני שהיתה אומנם די מתסכלת, צמד ה- A9 הצליח להרשים אותי מאוד עד לרמה שקבעתי שזהו אחד הרמקולים הטובים ביותר ששמעתי על הסטאפ שלי. אם נתייחס לרגע לרמה הגלובלית, אוכל להגיד שהם מאוד מאוזנים, יציבים ומתמודדים בקלות הן עם סגנונות מוזיקה וגם עם ערכי SPL מגוונים. הם מעניקים מבט צלול לתוך ההקלטות, אך חשוב לא פחות מסוגלים להעניק מבט צלול גם אל תוך המוזיקה והביצוע, לשקף עדינות ורגש ויחד עם זאת כח ודינמיות.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
אני יכול להגיד שה- 4.2 לא נשמע לי כמו רמקול צעצוע, הוא נשמע לי מאוזן ודי ורסטילי יחסית לציפייה שלי מקבוצת הרמקולים המיועדים בעיקר לקולנוע ביתי. לטעמי זהו סט מצויין למתחילים בתחום או לאוהבי מוזיקה שתחום האודיופיליה ממש לא מעניין אותם. לדעתי הוא ישמע טוב ומוזיקלי משמעותית מסטאפ ק"ב במחיר דומה ואולי אף גבוה יותר. מה שכן, אלו לא רמקולים שהייתי בונה עליהם להתקדמות בתחום. סביר שהם יהיו הראשונים לעזוב כשרוצים לשדרג.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
לסיכום החלק הראשון אומר שה- 701 התגלה כרמקול שונה לחלוטין, אפילו הפוך בתכונותיו מה- WLM La Scala. בעוד ה- La Scala נוטה להבליט קצת את המיד ולספק באס גדול, רך ועמוק יחסית למידותיו עם גבוהים בעלי טאצ' ליכלוך וסלחנות, ה- 701 הולך לכיוון של טוויטר עם צליל סולידי ללא גבול עליון, מיד ונמוכים מדוייקים וללא פיק או חורים ניתנים לזיהוי. הייתי יכול לדבר עכשיו על יחס התמורה לכסף הנדיר, ועל עוד כל מיני תכונות והשוואות, אך אני מעדיף לשמור את הסיכום האמיתי לחלק הבא.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול מדפי
אני מניח שכבר הסקתם מההקדמה הארוכה, מסשן ההאזנה ומהטון הכללי בו כתבתי את הסקירה שמאוד נהנתי לארח את האורסה אצלי.
בהנתן המגבלות (באס, תיכף נגיע לזה) זה ממש לא עניין טריוויאלי.
אפילו אגדיל ואומר שזה בין הרמקולים שהכי נהנתי לשמוע כאן, רק שיש לקחת בחשבון שחלק נכבד בהרגשה הזאת קשור גם לעניין נוסטלגי המפורט בתחילת הסקירה.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
הרמקולים בעלי אופי פתוח המסרבים לוותר על שום ניואנס בגיזרת התחום הגבוה, אך עושים זאת עם סאונד צלול וחלק ללא גרייניות ולא גורמים לעייפות או תחושה של אובר אנליטיות. באספקט הזה אהבתי במיוחד את שיחזור הפסנתר וכלי הנשיפה שבלטו לטובה בכל אלבום בהם השתתפו עם שפע של אוברטונים, סממני אוירה ותחושת ריאליזם. הבאס, למרות הנתונים הפאסימיים, דווקא היה נוכח ועמוק דיו גם בחדר הקשה שלי, והלך יותר לכיוון מדויק וארטיקולטי מאשר נפוח ורפה.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול מדפי  |  רמקול ריצפתי
בתום תקופת הסקירה נותרתי עם הערכה בלתי צפויה לחברת Mark & Daniel ולפרי יצירתה ה- Aragorn.
תנו לו את התנאים להם הוא זקוק ותקבלו חוויה מאוד מיוחדת. תחום ענק (700 הרץ ומעלה) מאוד קוהרנטי, אחיד, צלול, מקרין סאונד במהירות ודיוק שלא שומעים כל יום. תחום תחתון עם יכולות בהם לא נתקלתי במוניטורי, והאמת שגם לא ברצפתי בסדר גודל פיזי שכזה (פלוס).
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
הייתי מגדיר אותו רמקול להרפתקנים. עיצוב מטורף שדואג לעשות שימוש בכל צבע וצורה גאומטרית. באס אימתני אך גם רך ונעים, מיד באס עם משקל משמעותי, וגבוהים בין כהים לסופר מחודדים כתלות בפוזיציית המאזין והתדר.
הנה מצאתם לכם הרפתקה, נראה אתכם מאלפים את הרמקול הסורר ועוד מעבירים אותו גם את מבחן בת הזוג.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול מדפי
ה'מקסימוס מוניטור' של חברת מארק אנד דניאל הוא רמקול מצוין שהטכנולוגיה והתכנון ניכרים בו מהעיצוב ועד להאזנה והסאונד המופק ממנו. הוא מתאים לאלו שחייבים את המוסיקה על ידם נקייה וחסרת כל צבע או מניפולציה. אלה שימצאו שטעמם דומה לתיאורי בסיקור יאהבו מאד את מה שה'מקסימוס' מציע ולשם כך הוא כנראה גם נבנה, בנוסף ליכולות שלו לעמוד באולפן לשם עבודה מקצועית.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
המקום בו ה- ASP תמיד הצטיינו על הסטאפ הנבחן היה כשהיו צריכים להתמודד עם מוזיקה דורשנית, אם יהיה זה רוק קשוח, פיוז'ן או סימפוניה הם הצליחו לרנדר במה גדולה, עם באס מאסיבי ומדוייק ולא לקרוס מעומס כלים.
לאוהבי הבחורה עם הגיטרה, סורי, פחות מתאים, לפחות בסטאפ הנבחן.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
הלאונורה הוא הרמקול המאוזן ביותר ששמעתי בחדרי (לפחות לאוזני), לא מצאתי בו שבב של הגזמה או מחסור לאורך כל התחום הטונאלי. הוא לא מייפיף ולא מסתיר דבר, What you put in is what you get והוא עושה זאת על הצד החי והפתוח.
אם זה לא ברור עד כה, לטעמי ובתפיסתי הרמקול שווה את מחירו. בקלות. אני אפילו לא מזהה מתחרה פוטנציאלי ביחס ישיר לתכונותיו.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול מדפי
שלושה מאפיינים חשובים בקטע הראשון באלבום Lagrimas Negras Bebo & Cigala. הראשון, הפסנתר של Bebo, שנשמע אמיתי, מפורט ובעל פרזנטציה טובה. שני, הקול הצרוד של Cigala, שנשמע אמיתי גם כן, מפורט ועם נפח. שלישי, הבאס הנהדר שמלווה אותם, מפורט מאוד, ממוקד ועמוק מאוד. האלבום למי שמתעניין בעל איכות מצוינת.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
וכאן בא לידי ביטוי אחר מיתרונותיו הגדולים ביותר של ה- Finn. ה- Finn יודע להציג במה תלת מימדית, מרווחת ואורירית במיוחד.
בתוך אותה במה נוכל למקם את הכלים בדיוק כה רב עד שממש נרגיש שאנחנו "רואים" את הנגנים עושים בהם שימוש.
אני לא זוכר שהרגשתי תחושה כה אותנטית של הופעת טריו ג'אז בביתי.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
זמן רב חיכיתי למפגש אינטימי עם סדרת ה- EX, וההמתנה כך מסתבר היתה משתלמת מאוד.
ה- S-3EX הוא רמקול ניטראלי מאוד אשר לא נופל למלכודת השיעמום. טווח טונאלי עשיר מקצה לקצה ונוכחות של רמקול גדול. מצאתי את השילוב של תחום גבוה פתוח לחלוטין עם מיד מעט כהה כממכר. שילוב של דרייברים איכותיים, צלילות גמורה ונפח משופר בבאס מוסיפים לעניין.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
"והפעם, השילוב עם תיבה גדולה ושני וופרים הפך את החבילה לתואמת לחדר ההאזנה שלי. עכשיו עם יכולת להזיז יותר אוויר הרמקול יודע לספק כאן באס במידה מספקת (אולם לא הייתי מגדיר את הרמקול הזה כמכונת באסים אימתנית, וטוב שכך), מה שהשלים יפה את שאר הטווח הטונאלי וסיפק תוצאה מאוזנת ויפה"
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
ובכן, ל- Force צפוייה משימה לא קלה, הוא עומד להתמודד ראש בראש עם רמקול שאני אוהב עד כדי כך שלא עמדתי בפיתוי ורכשתי אותו.
האם אני אובייקטיבי?
אודיו  |  רמקול  |  רמקול מדפי
הרמקול ידע להתמודד יפה לא רק עם הרכבים מוסיקלים קטנים אלא גם עם תזמורות גדולות. התחושה שהרמקול נתן הוא שנשמר האיזון וידעת למקם היטב את הכלים. היתה הרגשה שהכל במקום ושום דבר לא בורח. הבמה שמתקבלת היא ריאלסטית ורחבה דייה.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
המיד והטוויטר מספקים סאונד נקי ושקוף מבלי להיות כירורגיים וחדים.התוצאה הכוללת נשמעת יפה ומאוזנת, מאוד "אודיופילית",לחלוטין לא מה שציפיתי מרמקול בבניה עצמית.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
הצליל היה לחלוטין שונה. במה גדולה הרבה יותר. צליל "חי" משמעותית יותר. אני "נידלקתי" לגמרי מהרמקול.
אודיו  |  רמקול  |  רמקול ריצפתי
רמקול בדרגת כניסה של WLM שהבאתי רק בשביל "הקטע" נתן לי את התוצאה המהנה ביותר שהיתה לי עד היום...

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות