עכשיו 11/12/17 15:25

פורסם: 12/10/11 17:21 ע"י aloni


Zingali Zero Sei



Zingali Zero Sei - 6


כשאפי ואני הקמנו את hifimusic לפני קצת יותר משלוש שנים נהגנו לעטר את הסקירות בכל מיני כותרות, פעם מתחכמת, פעם הומוריסטית, אך בשלב מסויים תפסנו את הראש וחשבנו לעצמנו, בשביל מה אנחנו בעצם צריכים את הכותרות הדביליות האלו? במסגרת אחד משידרוגי האתר גם הלכנו אחורה והסרנו את רובן.
אוקי אז מה לסיפור הדרמטי הזה ולזינגלי שאנחנו סוקרים היום?
העניין הוא שבמשך תקופת הסקירה הרמקול הזה הקפיץ לי לראש כל מיני סיסמאות, רובן סובבות ביטויים המציינים שהרמקול הזה תוכנן לרגש אותך, לא להניח לך להיות אדיש.
כפי שאתם רואים עמדתי בפיתוי, וכותרת דבילית לא תמצאו פה, אבל הי, לפחות יצא לי מזה סיפור פתיח.

סדרת ה- Zero של חברת זינגלי האיטלקית חדשה יחסית בשוק, כתבנו עליה בדסק החדשות ביוני השנה ועדיין אין לה אפילו זכר באתר היצרן.
כפי שנראה מייד הסדרה החדשה מממשת חלק מהטכנולוגיה המוכרת של זינגלי, אך העיצוב הפעם מאוד מודרני ודי שונה מהקו העיצובי של סדרות ה- Twenty או ה- Italy.

Zingali Zero Sei



ה- Sei (שש באיטלקית כן?) הינו הקטן מבין שלישיית הרצפתיים של סידרת ה- Zero (הכוללת גם מדפי, סנטר וסאב פאסיבי אגב).
שם הדגם, כמה מפתיע, מרמז על גודל שלוש היחידות.

ואם ביחידות עסקנו, אז בואו נפרט מה מציע לנו ה- Sei.

Zingali Zero Sei - 6


הטוויטר בקונפיגורצית הורן המוכרת בזינגלי בשם Omniray כוללת שופר קצר יחסית הבנוי בעיקול ופרופורציות יחודיים לחברה. היחידה הפנימית בגודל 1", הקוטר החיצוני כ- 6".

Zingali Zero Sei - 6


נרד קצת על גבי הפאה הקדמית ונמצא שני וופרים, שקועים גם הם מעט אל תוך הדופן.
קוטר הוופרים הינו 6", כמו הטוויטר, מה שדומה לתכנון בסדרת ה- Twenty (ולא ב- Italy) ועל פי החברה עוזר להמנע מ"מחלות" שונות של מימושים שופריים ועוזר להשיג אחידות בתחום הזמן/פאזה.


תחילה חשבתי שמדובר בתכנון 2.5Way כלומר שאחד הוופרים לא מספק את הטווח הטונאלי המלא של השני, אולם בקריאה גיליתי שמדובר בתכנון 2Way כשנקודת הקרוס עם הטוויטר עוברת ב- 1.5khz נמוכים יחסית מה שמעביר חלק נכבד מהמיד הגבוה ליחידת הטוויטר.

אנו מדברים כאן על תיבה בעלת פורט, ואם לא מצאתם אותו בתמונות זה משום שהוא נמצא בתחתית (כמו ברמקול שלי). אני די מחבב רמקולים עם פורט שכזה.

Zingali Zero Sei - 6


בתמונה זו תוכלו לראות גם של- Sei בסיס לא קונבנציונאלי ושטוח, ושבמקום ספייקים הוא עושה שימוש במין נעצים מעוגלים על גבי גבהות ה- MDF.

כן, התיבה עשויה MDF בכמה עוביים, כאשר היא מצטמצמת מקדימה לאחור, אך לא בעיגול אלא בשלוש זויות. בכלל הרמקול משלב בצורה מודרנית קוים ישרים בעיקר עם כמה קוים יותר עגולים (בעיקר בתחתית ובפאה הקידמית).

אם חיפשתם את הגרילים אז קצת קשה לראות אותם, הם בנויים לתוך הרמקול - מין רשת דקיקה המכסה את הוופרים. עד כמה היא יכולה להגן עליהם ממשהו אני לא בטוח.

Zingali Zero Sei - 6


שני זוגות טרמינלים בחלק האחורי הצר, מתאימים ל- BiWiring או BiAmping, יש אפילו מדרגה לחיבור יותר נוח.
למי שלא זקוק לאופציה זו יש כמובן מגשר.

Zingali Zero Sei - 6


במציאות הרמקול באמת מדהים ביופיו, חבל לי שלא ניתן להתרשם מהתמונות שלא יצאו מוצלחות במיוחד הפעם.
הגימור של הרמקול הנבחן היה לבן גלוסי במרבית התיבה והטוויטר, ושחור או אפור כהה עם שבבים בוהקים בפאה הקידמית.
כשמסתכלים על הרמקול ממקום ההאזנה הוא בעיקר שחור ולא "תופס מידי את העין", אך כשמסתובבים בחדר קשה להתעלם ממראהו המצודד.

למרות שאינו קטן במיוחד, הפרופורציות של ה- Sei אינן מעמיסות על החדר, וויזואלית הוא יתאים לטעמי גם לחדרים קטנים יחסית.
גם משקלו (כ- 20 ק"ג) מאפשר להזיז אותו ממקום למקום בקלילות.

סטאפ


כש"אדון אמיר ארמה היי-אנד" הביא את היצירה (שהפעם היתה כבר אחרי ברייק-אין תודה לאל) לא התאפקנו וחיברנו אותה פרוביזורית לסטאפ כשה- WLM עדיין במקומם וה- Sei קרובים יחסית האחד לשני.
הם נשמעו נהדר כבר בקונפיגורציה הזאת, וסיקרן אותי מאוד כיצד ישמעו לבד בחדר במיקום יותר אופטימאלי.

כשיכולתי לוותר על ה- WLM הצבתי את ה- Sei במיקום של ה- WLM שם אני תמיד מתחיל בהצבת רמקולים.
מהר מאוד היה לי ברור שה- Sei לא יכולים להתמודד עם המרחק הזה ושעלי לקרב אותם משמעותית האחד לשני על מנת לקבל צליל אחיד ומלא יותר וכך עשיתי.
הם היו כעת קצת קצת יותר רחוקים האחד מהשני מאותו ניסוי ארעי ראשוני.
מבחינת Toe-In הם ניצבו בזוית המקרינה קרוב מאוד לאוזני, טיפה פחות מה- WLM (הגיוני משום שאלו רחוקים יותר).

יש לציין שה- Sei מקרינים את התחום הגבוה שלהם בצורה שונה על גבי המישור האנכי של החדר. אומנם לא שמעתי הבדלים משמעותיים על פי גובה הישיבה שלי, אולם כאשר עומדים יש roll off די משמעותי בגבוהים.

מבחינת שאר הסטאפ יש לנו כאן כמו תמיד את סטאפ הבחינה המוכר (טרום 1611) המפורט בסוף הסקירה.

Zingali Zero Sei - 6


סשן האזנה


Third World Love – Third World Love Songs
לכבוד ביקורנו בהופעה של ההרכב הישראלי לפני כמה ימים אני עובר על האלבומים שלהם ונזכר שבכל זאת יש לי את האלבום הראשון למרות שזה פרח מזכרוני אחרי שלא שמעתי אותו זמן רב. אני אוהב את הטרקים הארוכים שלו, ואת העובדה שהוא פחות מעורר אצלי מזהים אתניים.

כבר מהדקה הראשונה אפשר לזהות את חיבתו של ה- 6 לצלילי הטרבל והמיד הגבוה.
המצילות של פרידמן, התחום הגבוה של החצוצרה של כהן, האוקטבות הגבוהות של אבישי (יונתן).
כפי שנראה במהלך הסשן ל- Sei תחום גבוה מיוחד עליו אחראי הטוויטר השופרי. הייתי אומר שהטוויטר הזה דומיננטי, אך לא בצורה שאנחנו רגילים לשמוע טוויטר דומיננטי.
אני בדר"כ לא מתחבר לרמקולים בעלי טוויטר דומיננטי, יש בהם בדר"כ סוג של "קושי" ואפקט "ניסור" כפי שאני מגדיר את זה, וזה אחד הדברים שיכולים להפריע לי מאוד בשיחזור מוזיקלי. לא מפתיע שבחרתי לעצמי רמקול עם טוויטר מעודן.

במקרה של ה- Sei מדובר בטוויטר שאומנם דומיננטי, אך ממש לא הולך לאותו כיוון "מנסר" וקשה. ההיפך, יש בו עומק, יש בו רוחב ויש בו חלקות. הוא ממש לא מציק אבל הוא כן מספק הרבה מהאפקטים שנותנים לנו את ההרגשה החיה הזאת. המהירות, המיידיות, האמביאנס, והתחושה התלת מימדית.

מאוד מהנה להאזין דרכו לג'אז, לרוב גם לווקאל, כלי נשיפה וכו'. הוא מספק חוויה שמתחברת לרגש, וזה מאוד מזכיר לי את הרמקול שלי אך הוא עושה זאת בצורה מאוד שונה (אולי הפוכה).

במקרה של תחום או דרייבר דומיננטי חשוב מאוד לבדוק את התפירה לשאר הדרייברים והאם הרמקול מתנהג באופן טבעי.
במקרה שלנו מדובר בשני מיד/וופרים של שישה אינצ', נקודת החיתוך של הקרוס הינה ב- 1.5khz. זה אומר שהטוויטר אחרי על די הרבה מהאינפורמציה בתחום הגבוה, מיד גבוה ומעלה.
מצאתי שהוופרים תואמים מאוד לטוויטר במהירותם, הם לא מרגישים עצלים אף פעם. קיים בכל זאת הבדל סוני מסויים בין הטוויטרים לוופרים, כפי שקורה כמעט בכל רמקול בעל יחידות מסוגים שונים, כאן הוא פשוט מגיע מעט נמוך יותר על הספקטרום.
מתחת לנקודה זאת יש אחידות מצויינת החל מהמיד ועד הבאס הנמוך ביותר שה- Sei מסוגל לייצר. מייד נגיע גם אליו.

Illinois Jackuet – The Blues;That’s me
לפני שאנחנו ממשיכים לז'אנרים אחרים נעבור להקלטת ג'אז ותיקה יותר של מר אילינוי, אחד מהגדולים שרק לאחרונה אני מתחיל להכיר לעומק.
האלבום מתחיל בטרק הנושא, וזה ביצוע בלוזי ארוך ומדליק שעד שנכנס בו אילינוי (עמוק בתוך הטרק) ניתן לחשוב שגריימס (גיטרה) הוא הסולן כאן (אגב ווינטון קלי על הפסנתר, באסטר וויליאמס על הבאס ואוליבר ג'קסון על התופים). אחר"כ ארבעה ביצועי ג'אז בקצבים מהירים יותר ופחות לחילופין, כולל את Round’ Midnight בו הטנוריסט מחליט לנגן על בסון, וחוזרים לטרק בלוז מסכם.

ה- Sei מייצר פרזנטציה מיוחדת, הסקסופון של אילינוי והמצילות של ג'קסון יוצאים החוצה יפה, יש משחק עומק נהדר למרות שבמיקום שנאלצתי להעמיד אותם לא היה רוחב במה מקסימלי אבל כאן זה פחות מפריע לי.

ה- Sei פשוט מייצרים פרזנטציה וסאונד חוויתיים, קשה לי להפסיק לחזור על זה משום שזה מאוד מדבר אלי. הם נורא שונים מהרמקולים שלי כמעט מכל בחינה סונית, ומצד שני זה הרמקול הכי דומה לשלי מבין אלו שבחנתי בהיבט זה.
שני הרמקולים עוזרים לציוד להגיע לתוצאה מוזיקלית למרות שזאת תכונה שאנחנו נוהגים בדר"כ לשייך יותר לאלקטרוניקה.

הדגש של התחום הגבוה מייצר סקסופון קצת פחות מלא, אבל הוא עדיין מעניק נאמנות גבוהה לכלי בתחומים משלו. הבאס של וויליאמס נשמע לאורך האלבום אבל הוא מעט יותר ביישן מאשר דרך הרמקול שלי כדוגמה.
אך לבאס של ה- Sei יש תכונה חשובה שלא כל רמקול מצליח לייצר. הוא מצליח להיות משכנע גם כשצריך באס רך ומלא, נניח בס של קונטרבס (דווקא האלבום הקודם מספק לנו דוגמה יותר טובה של כזה) אך גם גיטרת בס שצריכה להיות יותר מדויקת ומהירה משוחזרת דרכו בצורה מצויינת.

Souad Massi – O Houria
את מאסי אני מכיר בזכות אחת הסקירות של אפי כאן באתר, את האלבום הזה רכשנו יחד בדיסק סנטר אם אני זוכר נכון.
מדובר באלבום די מגוון, בשפות, בשיתופי הפעולה, ובסגנונות מהפופי/רוקי, לפולקי ולאינטימי שבדר"כ יגיע בערבית.

ואם דיברנו עם הכיוון האינטימי, אז ה- Sei מצליחים לשחזר את הטרק הראשון בצורה מאוד מרגשת. הרבה אמביאנס, הקלטה קרובה עם הרבה פירוט בקולה של מאסי.
יש כאן יופי של ניקיון וצלילות, ואין זכר לקימפרוס או מגבלה כלשהי של הטוויטר.

ב- Nacera מקבלים את הסאונד היותר מלא שה- Sei גם יודעים לשחזר.

כלי המיתר, וביניהם הגיטרות השונות נשמעות מצויין באלבום הזה, מפורטות אך טבעיות. בסיכום אני אדבר קצת גם על מצבים שונים בהקלטות מסוג אחר.

Mahler/Frankfurt Radio Synphony/Jarvi – Symphony No. 2
לפני מספר חודשים התחלתי לממש תוכנית שהיתה על השולחן (יותר נכון מדף [הדיסקים]) כבר זמן רב, והיא להאזין לסימפוניות של מאהלר, מן הסתם בעיקבות העניין שהצליח לעורר בי אביעד בסקירותיו הנהדרות. האמת היא שגם תפסתי אותו (אביעד) יום אחד בו ביקרנו בסנטר ונתתי לו לבחור ביצועים מומלצים (עבורי) מתוך המבחר שהיה זמין באותו יום לכל הסימפוניות שחסרו לי. כך הגעתי לאלבום הזה, והאמת היא שאם אני זוכר נכון זאת היתה אחת הסימפוניות הראשונות שהתחלתי איתן (אחרי הלידרים).
למי שלא מכיר ולא הספיק לקרוא את הסקירה מומלץ להתחיל שם.

בניגוד לשישית ממנה ממש סבלתי, את השניה אהבתי כבר בהאזנה ראשונה. למרות שלא חסרים בה אלמנטים בומבסטיים, אני לא חש כאן מוכנע מהעומס, הרבה בזכות ההפוגות המוזיקליות בתוך הפרקים וביניהם.

טוב אבל התכנסנו בכלל כדי לדבר על ה- Sei וכדאי שנחזור אליו.
באופן עקרוני, אני מוצא מוזיקה קלאסית סימפונית משוחזרת בצורה הטובה ביותר על מוצרים בעלי איזון טונאלי טוב ככל שניתן. רמקול (או בכלל מוצר אודיו) שמכוון אל "הרגש" בדר"כ לא ילך לכיוון הזה.
בכל זאת ה- Sei הצליח להפתיע אותי בכמה מישורים עליהם מייד נדבר, וגם בשורה התחתונה של שיחזור היצירה, עם זאת היו גם כמה דברים שפחות אהבתי ואולי נתחיל דווקא איתם.

האמת שמדובר בעיקר בשני נושאים. הראשון מתבטא בעיקר בחלק הראשון של היצירה ה- Allegro. כאשר מנגנים כלי הקשת הנמוכים, לדוגמה בפתיחת היצירה, הם נשמעים נהדר מלמעלה עד למטה. יש משקל בתחום הנמוך ויש טקסטורה לכלי.
גם כאשר כלי הנשיפה והכינורות מנגנים בפני עצמם זה נשמע טוב, אולי מעט יוצא החוצה קצת יותר ממה שאני מצפה.
הבעיה מתעוררת כאשר שני התחומים מנגנים יחד, לדוגמה בסביבות הדקה החמישית כאשר הקונטרבסים מנגנים את המוטיב של ה- טם, טם, טם האיטי ואחריו מהיר ומתחילים להעלם ברקע מאוד קשה לשמוע אותם בגלל הפוקוס המוגזם על התחום הגבוה ולא מקבלים טקסטורה של כלי אלא רק זכר לבאס של המלודיה.

עניין שני שאינו ממש "אשמתם" של ה- Sei אלא ההתאמה לחדר שלי שדרשה להעמיד אותם די קרוב האחד לשני בעוד אני יושב רחוק יותר צמצמה את רוחב הבמה המושגת, שביצירה כזאת תורמת מאוד להרגשה המלכותית של התזמורת הגדולה. אם הייתי יושב כמטר אולי אפילו חצי מטר קרוב יותר זה היה משתפר מאוד.

אוקי, עכשיו כשסיימנו עם הטרוניות אפשר לעבור למחמאות. היצירה הזאת בעלת תחום דינמי גדול מאוד, ישנם חלקים המנוגנים חלש מאוד וכאלו המנוגנים בעוצמה אדירה. הטוויטר הדומיננטי של ה- Sei בשילוב גודלו הצנוע יחסית והנצילות גרמו לי לחשוב שלא אוכל להאזין ליצירה באותה רמת ווליום ואצטרך להגביר בחלקים השקטים ולהנמיך בחזקים.
זה ממש לא היה המצב!
גם בקטעים בעלי עוצמה אדירה הטוויטר לא רק שלא התקמפרס, אלא ממש שמר על החלקות שלו וזה היה די מדהים. שמעתי את כל היצירה מבלי לגעת בכפתור הווליום, ולא רק שהטוויטר הפליא, אלא הרמקול כולו עמד ברמת SPL שבחיים לא הייתי חושב שיהיה מסוגל לעמוד בה. זה כולל גם את הבאס, שאולי לא היה הכי נמוך בעולם, אבל גם כשנתן אימפקט אדיר זה בכלל לא השפיע על שאר התחומים.

בחלקים היותר "רומנטיים", כמו הווקאל בחלק הרביעי או הכינורות, ה- Sei הציג את יכולותיו כפי שלמדנו להכיר במהלך הסשן עד כה.

בשורה התחתונה ה- Sei ביצעו את היצירה הזאת נהדר, ללא ספק יותר טוב מהרמקול שלי שאומנם נותן באס יותר נמוך, אך אינו מסוגל לעמוד ברמות ה- SPL כפי שחוויתי עם ה- Sei. ובהתחשב בכך שה- Sei קטן יותר פיזית, ולמרות שיש לו דרייבר נוסף הוא עדיין 2Way וזה יפה מאוד.

Zingali Zero Sei - 6


סיכום


בשבוע שעבר פרסמתי את סקירת את ה- A9 של ספנדור, ומצחיק עד כמה שני הרמקולים האלו שונים בתפיסה ובביצוע.
ה- A9 מתחבר לך למוח ולהגיון, מראה לך שוב ושוב כיצד הכל מאוזן, "נכון" ובעל יכולות טכניות. ה- Sei מתחבר לך ללב ולרגש, פעם מלטף ומפנק, פעם מייצר דרמה, תמיד "מיוחד".
בהקשר החווייתי הזה הזכיר לי ה- Sei דווקא את הרמקול שלי, אני מניח שאם תקראו את סקירתו באתר תמצאו הרבה דברים מהמשותף, וזאת למרות שבהקשר הסוני נטו הם רמקולים מאוד שונים, כמעט הפוכים.

במשך הסקירה דיברתי לא פעם על "טוויטר דומיננטי", כדאי מאוד שאסביר את הנושא הזה על מנת שלא תקבלו רושם מוטעה, אני מודה שביטוי כזה היה עלול לעורר אצלי רושם שלילי, ובמקרה הזה שלא בצדק.
טוויטר דומיננטי מעורר אצלי מחשבה על תחום גבוה "מנסר", מציק, רמקול בהיר וצווחני.

זה בכלל לא המקרה ב- Sei, נכון שיש משהו "על-טבעי" בתחום הגבוה שלו, אבל הוא בכלל לא בהיר או מנסר. למעשה יש בו רוחב ועומק שאני בכלל לא בטוח ששמעתי מרמקול אצלי בבית.

כן, בהקלטות פחות טובות וחושפניות, נניח הגיטרות ב- Sea Change של בק הטוויטר הזה יציף יותר את הבעיות והן עלולות להציק, אין מה לעשות...
הבאס של ה- Sei אומנם לא מהמאסיבים ששמעתי אצלי, הבאס של ה- WLM יותר מלא ויותר נמוך, אך זה של ה- Sei יותר מוגדר, יותר מדויק, והפליא לשחזר גם את הנפח והרכות של קונטרבס וגם את הויברציה המדויקת של גיטרת באס, נניח באלבום הפולקי יותר של ג'יל ברבר - For All Time (אני מנצל את המקום הזה להשחיל עוד שני אלבומים כי עברתי את מכסת המילים בסשן מהר מידי ונכנסו רק ארבעה :) ).

אני חושב שה- Sei אופטימלי בגודלו ובסאונד שהוא מפיק (והאמת שגם במראה) לחדרי מגורים סטנדרטיים מודרניים. בסביבה כזאת הוא יתן את הסאונד של רמקול רצפתי, ועדיין לא יעמיס על החדר יותר מידי.
לחדרים גדולים יש עוד שני דגמים במעלה הסדרה, היה יכול להיות מאוד מעניין לשמוע אותם פה.

אם אסיים פה אין לי ספק שיקום החוכמולוג ויגיד: "הלו, רמקול נציל, עם כזה טוויטר אפשר לשלב עם מגבר שפופרתי!", ובגלל שאני חושב שיש בזה משהו אני אקדים אותו.
למרות שה- Sei הרגיש לי הרבה פחות נציל מהרמקול שלי, אני עדיין סבור שהוא יכול לחיות בשלווה באזור מגברי השפופרות בעלי הספק/כח סטנדרטיים.
הטוויטר שלו יכול להתמודד גם עם roll off קטן בגבוהים, גם ניפוח מיד באס לא יהרוג אותו, רק לא הייתי ממליץ על מוצר בעל בליטת טרבל/מיד גבוה רצינית, ומצד שני גם לא לנסות לשדוד מה- Sei את הקסם שלו.

ולסיכום הסיכום - רמקול מיוחד, יתאים לחובבי התחום הגבוה אך גם לכל מי שליבו לא אבן. מרגיש לי כמו שותף אופטימאלי לסלון ישראלי טיפוסי, ובגימור הנבחן לא אתפלא אם גם בת הזוג תתאהב בו.

Zingali Zero Sei - 6



נתונים טכניים


נצילות: 92db ב- 1 וואט מ-1 מטר
נקודות חיתוך בקרוס: 1.5 קילו הרץ
טווח היענות: 35 הרץ עד 20K הרץ
עכבה נומינלית: 6 אוהם
מידות: גובה 100 ס"מ, רוחב 21.5 ס"מ, עומק 34 ס"מ
משקל: כ- 20 ק"ג ליחידה


סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, PC based Music Server,M2Tech hiFace Evo, Lenco L70, Denon 103R
הגברה: MBL 8011S, MBL 5011
כבילה - חשמל: Siltech Ruby Hill II, MBL, Elrod
כבילה - סיגנל: Siltech Compass Lake, Siltech Prince, Siltech i770, Furutech Formula2 USB
טיפול חשמל: Isotek Orion
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala


מחיר : 15,900 ש"ח
יבואן: ארמה אודיו




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות