עכשיו 27/04/24 00:16

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 3   [ 21 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: X OVER SUB Vs RECEIVER
הודעהפורסם: 14/12/10 16:47 
חבר האתר


הצטרף:
08/03/10 16:04

הודעות: 206
מה עדיף לחתוך את הסאב מהרסיבר או מהקרוס של הסאב?


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: X OVER SUB Vs RECEIVER
הודעהפורסם: 14/12/10 18:05 
חבר האתר


הצטרף:
20/11/09 18:49

הודעות: 974
שלום,

מהרסיבר, כי אז מתדר החיתוך ומעלה הרסיבר יודע לנתב לשאר הרמקולים לפי ההגדרות שיש לו. אם תחתוך בקרוס של הסאב, איך יידע הרסיבר לנתב מתדר החיתוך ומעלה לשאר הרמקולים?
לי ידוע על מקרה אחד שבו חייבים לחתוך בסאב - כאשר שאר הרמקולים מחוברים לסאב. זה קורה בסטים מסוימים של סטליטים+סאב כאשר הסטליטים מתחברים לסאב (כמו דגמים מסוימים של בוז) אבל זה הולך ונעלם מהנוף...

ארז


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: X OVER SUB Vs RECEIVER
הודעהפורסם: 14/12/10 20:53 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 04:12

הודעות: 7061
קולנוע ביתי או סטראו?

בקולנוע ביתי חתוך מהרסיבר בסטראו חתוך מהסאב ותן לרמקולים פול רנג'. רק תדאג שהסאב מתחיל לנגן מאיפה שהרמקולים נגמרים.

_________________
Speakers: Wilson Alexandria X-2.2 Preamp: Momentum HD Preamplifier Amp: Dan D'Agostino Momentum Stereo Amplifier Source: MSB Analog DAC with Analog Power Base and Premium QUAD USB2 Cables: Transparent Reference XL MM2


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: X OVER SUB Vs RECEIVER
הודעהפורסם: 14/12/10 22:33 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 20:08

הודעות: 2776
לדעתי, הקונפיגורצייה האידיאלית היא כדלקמן:

1 לא להגדיר שיש ברסיבר SUB
2 להגדיר את הרמקולים הקדמיים כ LARGE או FULL RANGE איך שזה לא נקרא אצלך ברסיבר , וכל השאר SMALL.

בעקבות 1 ו 2 הרסיבר ישלח את ערוץ ה LFE לרמקולים הקדמיים.

3 לחבר את ה PRE OUT של L ו R מהרסיבר אל ה SUB (אפשר להשתמש במפצל, לא חייבים), ולחתוך את ה SUB כרצונך.

4 במוסיקה להפעיל את הרסיבר במצב bypass או pure direct או איך שלא בא לך.

יתרונות:
אין כל אבדן מידע בסרטים.
במוסיקה תוכל לקבל SUB גם במצב מוד direct כלומר ללא התערבות ה DSP של המגבר בסיגנל הדיגיטלי (= איכות). אם אתה אוהב את זה השאר את ה SUB, אם פחות, כבה אותו, כבכל מקרה עם הרסיבר לא תצטרך להתעסק.

חסרונות:
ייתכן שהווליום המקסימלי של המערכת בסרטים יהיה נמוך יותר, כיוון שלהגביר את התחום התחתון (נאמר אתה חותך ב 80HZ) שואב יותר מיץ מהרסיבר.
אם הקדמיים שלך הם רמקולים קטנים (סאטליטים או מדפיים קטנים), אז זה מיותר.
אם אתנ דווקא כן אוהב את ה DSP ברסיבר, אז גם כאן זה מיותר.

_________________
אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: X OVER SUB Vs RECEIVER
הודעהפורסם: 15/12/10 09:29 
עוסק בתחום

עוסק בתחום

הצטרף:
17/02/09 03:08

הודעות: 2949
לייזי - אתה צודק עקרונית, בתנאי שהסאב מספיק טוב למוזיקה - וזה לא טריויאלי. מעבר לכך, הנטייה בד"כ לחבר את Pre-Out של הרסיבר למגבר אינטגרייטד (לסטריאו) או מגבר הספק, מה שמצריך חיבור דרך מפצל (גם לסאב וגם למגבר)

_________________
AudioClinic


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: X OVER SUB Vs RECEIVER
הודעהפורסם: 26/12/10 15:20 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/12/10 12:56

הודעות: 1205
LazyBoy כתב:
לדעתי, הקונפיגורצייה האידיאלית היא כדלקמן:

1 לא להגדיר שיש ברסיבר SUB
2 להגדיר את הרמקולים הקדמיים כ LARGE או FULL RANGE איך שזה לא נקרא אצלך ברסיבר , וכל השאר SMALL.

בעקבות 1 ו 2 הרסיבר ישלח את ערוץ ה LFE לרמקולים הקדמיים.

3 לחבר את ה PRE OUT של L ו R מהרסיבר אל ה SUB (אפשר להשתמש במפצל, לא חייבים), ולחתוך את ה SUB כרצונך.

4 במוסיקה להפעיל את הרסיבר במצב bypass או pure direct או איך שלא בא לך.

יתרונות:
אין כל אבדן מידע בסרטים.
במוסיקה תוכל לקבל SUB גם במצב מוד direct כלומר ללא התערבות ה DSP של המגבר בסיגנל הדיגיטלי (= איכות). אם אתה אוהב את זה השאר את ה SUB, אם פחות, כבה אותו, כבכל מקרה עם הרסיבר לא תצטרך להתעסק.

חסרונות:
ייתכן שהווליום המקסימלי של המערכת בסרטים יהיה נמוך יותר, כיוון שלהגביר את התחום התחתון (נאמר אתה חותך ב 80HZ) שואב יותר מיץ מהרסיבר.
אם הקדמיים שלך הם רמקולים קטנים (סאטליטים או מדפיים קטנים), אז זה מיותר.
אם אתנ דווקא כן אוהב את ה DSP ברסיבר, אז גם כאן זה מיותר.


שלום
חולק על דעתך.
1. החיתוך העדיף ברסיבר. כך השילוב אופטימאלי. אין לדעת אם ה-ROLL OFF FRQ של הרמקול ושל הסאב משיקים, וזנק'
המפגש היא בדיוק במינו 3 ד.ב.
2. במקרה של חומר מקודד (רב ערוצי מסרט או SACD) עדיף לחלק את הערוצים כפי שקודדו. במקרה של ההמלצה שלך זה לא כך.
3. שימוש במע' הכיול ברסיבר, מניבה תוצעה עדיפה מזו שתתקבל בכיול ידני באמצעים של TEST CD ומד SPL ובטח מזה של
כיול ע"י האזנה בלבד.
4. קביעת נק' החיתוך, צריכה להיות במקום שבו סביר שגם הסאב וגם הרמקולים מתפקדים היטב (לא קרוב לתדר הקצה הנתון)
5. ב-DENON גם ב-DIRECT הרסיבר מנתב את הצלילים שמתחת לתדר החיתוך לסאב ואת מה שמעל לרמקולים.
ללא קשר ל-LARGE או SMALL בדו ערוצי מה שקובע זה התדר חיתוך.

_________________
תרגיש חופשי לשאול או לפנות בכל שאלה או סוגיה הקשורה לנושאי הפורום.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: X OVER SUB Vs RECEIVER
הודעהפורסם: 26/12/10 20:28 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 04:12

הודעות: 7061
מיכאל לנג כתב:
LazyBoy כתב:
לדעתי, הקונפיגורצייה האידיאלית היא כדלקמן:

1 לא להגדיר שיש ברסיבר SUB
2 להגדיר את הרמקולים הקדמיים כ LARGE או FULL RANGE איך שזה לא נקרא אצלך ברסיבר , וכל השאר SMALL.

בעקבות 1 ו 2 הרסיבר ישלח את ערוץ ה LFE לרמקולים הקדמיים.

3 לחבר את ה PRE OUT של L ו R מהרסיבר אל ה SUB (אפשר להשתמש במפצל, לא חייבים), ולחתוך את ה SUB כרצונך.

4 במוסיקה להפעיל את הרסיבר במצב bypass או pure direct או איך שלא בא לך.

יתרונות:
אין כל אבדן מידע בסרטים.
במוסיקה תוכל לקבל SUB גם במצב מוד direct כלומר ללא התערבות ה DSP של המגבר בסיגנל הדיגיטלי (= איכות). אם אתה אוהב את זה השאר את ה SUB, אם פחות, כבה אותו, כבכל מקרה עם הרסיבר לא תצטרך להתעסק.

חסרונות:
ייתכן שהווליום המקסימלי של המערכת בסרטים יהיה נמוך יותר, כיוון שלהגביר את התחום התחתון (נאמר אתה חותך ב 80HZ) שואב יותר מיץ מהרסיבר.
אם הקדמיים שלך הם רמקולים קטנים (סאטליטים או מדפיים קטנים), אז זה מיותר.
אם אתנ דווקא כן אוהב את ה DSP ברסיבר, אז גם כאן זה מיותר.


שלום
חולק על דעתך.
1. החיתוך העדיף ברסיבר. כך השילוב אופטימאלי. אין לדעת אם ה-ROLL OFF FRQ של הרמקול ושל הסאב משיקים, וזנק'
המפגש היא בדיוק במינו 3 ד.ב.
2. במקרה של חומר מקודד (רב ערוצי מסרט או SACD) עדיף לחלק את הערוצים כפי שקודדו. במקרה של ההמלצה שלך זה לא כך.
3. שימוש במע' הכיול ברסיבר, מניבה תוצעה עדיפה מזו שתתקבל בכיול ידני באמצעים של TEST CD ומד SPL ובטח מזה של
כיול ע"י האזנה בלבד.
4. קביעת נק' החיתוך, צריכה להיות במקום שבו סביר שגם הסאב וגם הרמקולים מתפקדים היטב (לא קרוב לתדר הקצה הנתון)
5. ב-DENON גם ב-DIRECT הרסיבר מנתב את הצלילים שמתחת לתדר החיתוך לסאב ואת מה שמעל לרמקולים.
ללא קשר ל-LARGE או SMALL בדו ערוצי מה שקובע זה התדר חיתוך.



חולק על דעתך
הרמקול שלך (או כל רמקול אחר לצורך הדוגמא) נועד לעבוד פול רנג' ובפול רנג' אני מתכוון לתדרים שהוא אמור לעבוד בהם. כל משחק עם זה כאילו יצרת רמקול חדש והתיבה והקרוס כבר לא אופטמלים (אם היו בעבר) ולכן מה שאתה עושה הוא טעות. לדעתי כמובן ומנסיון שלי.

אל תשחק עם הרמקול, אתה רוצה להוסיף סאב תוסיף רק מהתדרים שהרמקול מפסיק לעבוד בהם ומטה כמובן שצריך סאב מהיר ואיכותי בשביל זה. וולודין מהנסיון שלי לא משהו.

עוד דבר מאוד חשוב שהרבה אנשים לא מבינים זה שלא כל המגברים נשמעים טוב מתחת ל30 HZ ויכול להיות שאדם שמוסיף סאב למערכת הבאס התחתון נשמע לא טוב ואז הוא מאשים את הסאב או השילוב. ברוב המיקרים המגבר הוא הבעיה.

היה לי את ה 3808 בבית במערכת של הקלנוע הביתי ואני יכול להגיד לך שהנסיון שלי איתו במוזיקה רע מאוד.

_________________
Speakers: Wilson Alexandria X-2.2 Preamp: Momentum HD Preamplifier Amp: Dan D'Agostino Momentum Stereo Amplifier Source: MSB Analog DAC with Analog Power Base and Premium QUAD USB2 Cables: Transparent Reference XL MM2


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: X OVER SUB Vs RECEIVER
הודעהפורסם: 26/12/10 21:18 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 20:08

הודעות: 2776
מן הסתם, וזה נכון תמיד, כל קונפיגורצייה צריכה להיבחן במבחן האזנה. גם מנסיוני, עדיף לתת לרמקולים הקדמיים להישמע הכי טוב שהם יכולים, ולאפשר לסאב לתמוך היכן שנגמר להם האוויר. וכן, בפירוש מומלץ להשתמש ב SPL כדי למצוא טיפה יותר טוב את הנקודה האופטימלית, שהרי בסאב מכיילים גם פאזה, ווליום, כשמתאפשר גם מיקום ולא רק LPF.

_________________
אַנְ'לֹא שׁוֹתָה ווֹדְקָה, אַנְ'לֹא שׁוֹתָה רֶדְבּוֹל, רַק גִ'ין טוֹנִיק וּמֻעָבֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט בֶּט


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: X OVER SUB Vs RECEIVER
הודעהפורסם: 26/12/10 22:43 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/12/10 12:56

הודעות: 1205
ציטוט:
חולק על דעתך
הרמקול שלך (או כל רמקול אחר לצורך הדוגמא) נועד לעבוד פול רנג' ובפול רנג' אני מתכוון לתדרים שהוא אמור לעבוד בהם. כל משחק עם זה כאילו יצרת רמקול חדש והתיבה והקרוס כבר לא אופטמלים (אם היו בעבר) ולכן מה שאתה עושה הוא טעות. לדעתי כמובן ומנסיון שלי.

אל תשחק עם הרמקול, אתה רוצה להוסיף סאב תוסיף רק מהתדרים שהרמקול מפסיק לעבוד בהם ומטה כמובן שצריך סאב מהיר ואיכותי בשביל זה. וולודין מהנסיון שלי לא משהו.

עוד דבר מאוד חשוב שהרבה אנשים לא מבינים זה שלא כל המגברים נשמעים טוב מתחת ל30 HZ ויכול להיות שאדם שמוסיף סאב למערכת הבאס התחתון נשמע לא טוב ואז הוא מאשים את הסאב או השילוב. ברוב המיקרים המגבר הוא הבעיה.

היה לי את ה 3808 בבית במערכת של הקלנוע הביתי ואני יכול להגיד לך שהנסיון שלי איתו במוזיקה רע מאוד.


שלום
1. נניח שיש לך רמקול שיורד עד 30HZ אבל אתה מנגן בו קונצרטו לכינור (סולו) - האם מה שקורא בתיבה לא זהה למצב שהרסיבר/קדם
לא מעביר לרמקול נמוכים? אז מה התיבה תוכננה לתדר יותר נמוך...ואין חומר יותר נמוך אז הרמקול לא עובד במיטבו לתחום שיש?

2. עם כל הכבוד לנתוני יצרן שרמקול יורד עד 30HZ או כל תדר אחר, בבדיקת גרפים וכו' תגלה ששם העקום נופל והרמקול נמצא
בעצם בקצה גבול היכולת שלו. לדעתי, שום רכיב (גם רכב או טלפון סלולארי) אינם מתפקדים במיטבם באיזור הזה.
אז במקום להתעקש עם הרמקול, כי שילמת על רמקול שיורד עד 30HZ, עדיף לשחרר אותו קצת ולחתוך יותר גבוהה.

3. מה זה סאב מהיר?

4. אני מדבר על סאב הכולל הגברה (רובם כיום כאילו). לא התכוונתי לאפשרות שהמגבר דוחף גם את הרמקולים וגם את הסאב.
כך שלא אגיב, מלבד שאומר שזו אינה האפשרות העדיפה.

5. אני מאוד מרוצה מה-DENON. הוא עובד כ-PRE, עם מגבר הספק. המקור מחובר אנלוגי או ב-LAN ל-SACD,
שומע ב-PURE והתוצאה מהממת.

_________________
תרגיש חופשי לשאול או לפנות בכל שאלה או סוגיה הקשורה לנושאי הפורום.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: X OVER SUB Vs RECEIVER
הודעהפורסם: 26/12/10 22:51 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/12/10 12:56

הודעות: 1205
LazyBoy כתב:
מן הסתם, וזה נכון תמיד, כל קונפיגורצייה צריכה להיבחן במבחן האזנה. גם מנסיוני, עדיף לתת לרמקולים הקדמיים להישמע הכי טוב שהם יכולים, ולאפשר לסאב לתמוך היכן שנגמר להם האוויר. וכן, בפירוש מומלץ להשתמש ב SPL כדי למצוא טיפה יותר טוב את הנקודה האופטימלית, שהרי בסאב מכיילים גם פאזה, ווליום, כשמתאפשר גם מיקום ולא רק LPF.


שלום
1. למה אתה חושב שרמקול נשמע טוב במקום שיוצא להם האוויר?למה לא לעזור ולבוא לקראתו לפני שהם מגיעים למקום שנגמר להם האוויר (או יוצאת להם הנשמה)? אגב זה גם ההגברה שמתאמצת שם.
כיול SUB
שימוש ב-SPL גם במדידה ממוצעת (תגובה איטית) המדידה מכילה שגיעה ניכרת ואיש לא מבטיח לינאריות בתדר למד SPL.
גם המקורות בדיקה (TEST TONE) מוגבלים, ולא תמיד בתדרים הרצויים.
שימוש במיקרופון המכוייל שמגיע עם הרסיבר מניב תוצאה עדיפה. אחרי כיול והשמעה, הסאב משתלב להפליא, והוא מנגן עם הרמקולם כיחידה כוהרנטית אחת.

_________________
תרגיש חופשי לשאול או לפנות בכל שאלה או סוגיה הקשורה לנושאי הפורום.


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 3   [ 21 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות