Giant Steps כתב:
Sonus,
אינני סבור שמדובר במקרה של " רצפה עקומה "' והרמקולים כוונו ונבדקו במקום ע"י טכנאי מוסמך של וילסון.
מיכאל לנג כתב:
בהתיחסות לגרף הראשון (בצבעים) הוא מתאר מצב טוב.
עבור נק' החיבור בין 2 גרפים של היענות, נקודת המפגש ביניהם ב-3dB- אופטימאלית.
באותה נקודה, 2 האלמנטים מספקים 1/2 מההספק, יחדיו = 1
כל תזוזה על ציר התדר למעלה או למטה, מפחיתה את תרומתו של אחד מהם ומגבירה את השני, עד למקום שבו תרומתו של זה
שדואך, חסר משמעות...לגבי כל נק' בתוך "העמק", חיבור 2 העוצמות בשאיפה צ"ל = 1.
כדי ליצור מהגרף המסופק (למעשה 4) גרף אחד רציף, צריך לחבר אריטמתית את הנקודות (אין משמעות רבה לפחות מ-10 ד.ב.).
ממבט על הגרף החיבורים מקימיים (בקירוב) את הדרישה הזו.
.
מיכאל,
לא שמעתי את הרמקול וכפי שציינתי הניתוח הוא של המדידות בלבד.
חיבור העוצמות הוא אכן דבר חיובי כאשר המיד דועך והטוויטר מתחזק בתנאי שהם פועלים בתחום העבודה שלהם - כלומר נוהגים בצורה צפויה ואופטימלית. אך מה אנו מסכמים כאן? הרי אין מדובר במצב הרצוי הבא :
cross.jpg
אם במקרה הזה לפחות דרייבר אחד מעוות, הרי שסיכום העוצמות אמנם לא חזק מהרצוי אך הוא מעוות! ( Two wrongs don't make a right ) ולא זו בלבד אלא שעיוות ב - 3dB- הוא בהחלט שמיע, הדבר מתרחש בתחום המיד בו האוזן רגישה ביותר. האם קראת את הניתוח בקישור המצורף?
פרסמתי את הניתוח מאחר ורבים גילו עניין ברמקול המדובר, וכדי לחדד למה עליהם לשים לב בבואם לבחון אותו. אני בהחלט יכול לחשוב על מתכננים שהייתי שוקל לרכוש רמקול מהם ללא בדיקה - מר וילסון אינו אחד מהם.
שלום
למשפט הסיום שלך, לא הייתי קונה שום רמקול ללא בדיקה! ולא משנה כמה טוב או רע הוא נמדד.
מספר המשתנים רב, וגם אוסף מדידות מהימן לא יצור עבורי את התונה הסונית שתתקבל בהאזנה.
אני יכול לעשות את זה ביתר קלות עם נגן CD קדם מגבר או מגבר.
מכמה דוגמאות שנעשו לאחרונה ע"י אנשים קרובים, התוצאות בהאזנה תאמו באופן מדויק את התחזית ע"פ הנתונים.
ואני מדבר על PRE שפפרתי של מקינטוש שהחליף PRE ישן יותר ו-SS שלהם,
ומגבר 2X250W של חברת EMOTIVA שלקח בסיבוב CLASSE, בהספק דומה.
בהתיחסות לעיוותים - התייחסתי וכך אמרתי - רק לגרף התדרים.
תודה על הצירוף של הגרף לנק' החיתוך.