Giant Steps כתב:
על זה :
ניתן לראות כי יחידת המיד נכנסת ל breakup modes מ - 3000 הרץ. זהו מצב בו היחידה כבר לא נעה כבוכנה בהתאם לסיגנל אלא מתעוותת :
http://www.vibroacoustics.co.uk/audio/fsacbens.htm . בסשה הדבר קורה בתחום של רגישות השמיעה המקסימלית. בתכנון משתדלים שהיחידה תעבוד בתחום האופטימלי שלה ומתכננים את הקרוס כך שמחוץ לתחום הזה העוצמה כבר תהייה חלשה מספיק כדי שהעיוותים לא יורגשו. כאן רואים שב 4000 הרץ העיוות מאוד מורגש וקרוב בעוצמתו לזה של הטוויטר - הקרוס לא משכך אותו מספיק.
אם בוחנים את ציר הזמן : הוילסון :

לעומת ההרבת' :

רואים שוב שבתחום 3000 - 9000 הרץ בהרבת' העוצמות דועכות במהירות ואילו בסשה ישנו צבר של גבעות שנמשך הרבה יותר זמן ובעוצמה גבוהה.
גם הטוויטר בסשה מאוד לא שטוח בתחום שבו הוא מטפל.
שלום
בהתיחסות לגרף הראשון (בצבעים) הוא מתאר מצב
טוב.
עבור נק' החיבור בין 2 גרפים של היענות, נקודת המפגש ביניהם ב-3dB- אופטימאלית.
באותה נקודה, 2 האלמנטים מספקים 1/2 מההספק, יחדיו = 1
כל תזוזה על ציר התדר למעלה או למטה, מפחיתה את תרומתו של אחד מהם ומגבירה את השני, עד למקום שבו תרומתו של זה
שדואך, חסר משמעות...לגבי כל נק' בתוך "העמק", חיבור 2 העוצמות בשאיפה צ"ל = 1.
כדי ליצור מהגרף המסופק (למעשה 4) גרף אחד רציף, צריך לחבר אריטמתית את הנקודות (אין משמעות רבה לפחות מ-10 ד.ב.).
ממבט על הגרף החיבורים מקימיים (בקירוב) את הדרישה הזו.
עוצמתו של הגרף האדום (סאב) נראית נמוכה מהקו (התיאורטי) שמחבר את הייתר. ברם, בתחום הזה אני מניח שעזרת הקירות מוסיפה.
להזכירנו, ש-2 קירות יוסיפו לו כ-6 ד.ב. וכך העוצמה של הסאב תשתווה לקו של ייתר התדרים.
ככל שהתדר עולה השפעת הקירות פוחתת, והצליל יותר כיווני.
אפילו ה-PEAK של ה-20KHZ, נראה במקום, או בשל צורך לפצות על כיווניות, או לטובת רובנו שממילא בתדרים הנ"ל מאבדים
מרגישות השמיעה.