עכשיו 04/06/20 12:29

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 2 מתוך 2   [ 17 הודעות ]
עבור לעמוד הקודם  1, 2
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Tow Violin
הודעהפורסם: 17/03/10 17:17 
חבר האתר


הצטרף:
30/10/08 17:56

הודעות: 6
ראשית, תודה לאביעד על החומר המופלא שהוא מעלה כאן ללא לאות (שגורם לי לחריגה מהאוברדרפט החדשי ולהגדלת ההכנסות של החנויות המקוונות...)
שנית-לא חושב שבאך השתמש ביצירות של ויולדי, זה לא סביר בהתחשב בעובדה שנולדו ומתו בערך באותו זמן ולשניהם לא היה אינטרנט. אפשר אולי להעריך שמונטוורדי היה האבא הרוחני של שניהם.
ואחרון - לויולדי יש יצירות ווקליות מופלאות כמו Gloria, לא פחות יפות מהיצירות לכינור לדעתי.

דרך אגב-גם את באך כמעט שכחו אלמלא מנדלסון שדאג להחיות אותו.
יומטוב


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Tow Violin
הודעהפורסם: 17/03/10 17:54 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 19:45

הודעות: 4574
רק תיקון קל בכותרת.. two

_________________
folknrock


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Tow Violin
הודעהפורסם: 17/03/10 20:47 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
27/05/09 12:38

הודעות: 1232
אריה כתב:
ראשית, תודה לאביעד על החומר המופלא שהוא מעלה כאן ללא לאות (שגורם לי לחריגה מהאוברדרפט החדשי ולהגדלת ההכנסות של החנויות המקוונות...)
שנית-לא חושב שבאך השתמש ביצירות של ויולדי, זה לא סביר בהתחשב בעובדה שנולדו ומתו בערך באותו זמן ולשניהם לא היה אינטרנט. אפשר אולי להעריך שמונטוורדי היה האבא הרוחני של שניהם.
ואחרון - לויולדי יש יצירות ווקליות מופלאות כמו Gloria, לא פחות יפות מהיצירות לכינור לדעתי.

דרך אגב-גם את באך כמעט שכחו אלמלא מנדלסון שדאג להחיות אותו.
יומטוב


אריה,

באך הושפע מאוד מויולדי על אף שהפרש הגילאים היה של 7 שנים בלבד לטובת "הכומר האדום".
הוא עיבד קונצ'רטי של ויולדי לנגינה על צ'מבלו ועוגב.
גם הקונצ'רטו ל 4 צ'מבלי של באך, הוא עיבוד לקונצ'רטו ל4 כינורות של ויולדי.
באך נמשך למלודיות ה"חמות" של סגנון הכתיבה האיטלקי,
שהיוו קונטרסט חריף לנוקשות הסגנון הצפוני שבמסגרתו פעל.

מצד שני, באך היה "גרופי" של בוקסטהודה ה"צפוני" – הוא יצא לחופשה של מספר שבועות על מנת לפגשו בעיר ליבק, וחזר רק לאחר מספר חודשים. מה שעורר תרעומת מובנת בקרב מעסיקיו.
(הוא הלך ברגל 400 ק"מ לכל כיוון, TALK ABOUT DEDICATION...)

ואכן, יתכן מאוד שהמתאוס-פסיון היה נידון לאבדון אלמלא מנדלסון גאלו מתהום נשיה...
לך תדע כמה דפי תווים שאין לנו מושג לגביהם, שמשו לעטיפת נקניקים מעושנים ודגים מלוחים.

זיפ

_________________
זיו פרלמן
http://www.audiozip.co.il
08-6901815


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Two Violins
הודעהפורסם: 17/03/10 22:22 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
27/05/09 12:38

הודעות: 1232
לריכטר,

הקטלוגים של ויואלדי, או של טלמאן שגם כתב בסיטונאות, שווים "חפירה" כי מדי פעם בינות
הפנינים, מתגלה איזה קוהינור או קולינאן שלא ידענו על קיומו.
בסופו של דבר הם היו צריכים "לייצר" מוסיקה עבור הפטרון בהתאם לדרישה.
אמנם ברוב המקרים יצירות נכתבו בתצורת "שגר ושכח" ובד"כ העניין בהן אובד מהר למדי,
אבל מדי פעם אתה עשוי למצוא משהו מיוחד שבשבילו שווה לעשות את המסע.
(כמו כייבל הוג שמצא מים איפה שלא היו...)
מעבר לכך יש עוד עשרות מלחינים פחות ידועים, עם איזה מאסטרפיס בצקלונם.
ואכן לעומת מונה-ליזה המשמימה, תאר לך שמתגלה ציור לא ידוע של ברויגל או הירונימוס בוש...

ואם כבר במושפיטים עסקינן (ההופעה של DOWN ביפו הייתה תענוג צרוף!),
קבל א ביסל אלטשול: !IN DA PIT


לאביעד,
(F) על הפוסט, נראה לי שזה רק עניין של זמן ותהיה שקוע במוסיקה טרום באך,
(וקבל התנצלותי על מעשה הבר-קצ שאני עושה בשרשור ..)
זיפ

_________________
זיו פרלמן
http://www.audiozip.co.il
08-6901815


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Two Violins
הודעהפורסם: 18/03/10 00:07 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
07/02/09 23:22

הודעות: 2477
אם מדברים על מורים ותלמידים
אם מדברים על סטיות משרשורים ועל מעשים שלא כדרך הטבע שנעשים בהם
הרי שפה תלמידי עולים עלי בעוד מלאכים אומרים שירה !
להגיע מוויוולדי לרצח עם ורוק כבד (לא יודע מי מהשניים יותר גרוע לטעמי)
זה באמת הישג נדיר.

דרך אגב קראתי על הביצוע והמבצעים המוכשרים (בדיאפזון ) ושמעתי דוגמית ממנו בדיסק המצורף. אכן מעניין. משווים אותם עם הביצוע מ1959 של שטרן ואוייסטראך. עדיין וויוולדי בשבילי זה הגננים ההרמוניים יותר מהכל.

ולגבי שרידות היצירות לאורך ההסטוריה - באך שמגלה את וויוולדי ומתגלה בתורו על ידי מנדלסון .... האם זו הוכחה שגאונות סופה שתתגלה מחדש או בדיוק ההפך - שיש המון גאונים חבויים שרק מחכים שיגלו אותם ואולי לעולם לא יתגלו ? כמו בסיפור (הדימיוני) על מוצארט וסאליירי, על יד כל גאון יש הרבה מוכשרים בינוניים פלוס. יש כל מיני הוצאות של מלחינים בלתי ידועים שאפשר למצוא פה ושם - הניסיון מלמד שבדרך כלל יש סיבה לכך שהם בלתי ידועים. האם מישהו יפשפש פעם בעליית גג מעופשת בצרפת גרמניה או איטליה (או סלובניה או צ''צניה או קניה) וימצא כתבי יד של מלחין אלמוני מדהים שמעולם לא שמענו עליו ושהוא שילוב של מוצארט בטהובן באך וברהמס כולם ביחד ? ייתכן. אבל גם לא סביר.

_________________
הכל טוב ויפה
אבל ברקץ -
יש רק אחד ....


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Two Violins
הודעהפורסם: 21/03/10 00:42 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 32267
רב תודות, מעניין, הפעם "מכרת לי" :)

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Two Violins
הודעהפורסם: 21/03/10 21:49 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 04:12

הודעות: 6730
תודה!

_________________
Speakers: Wilson Alexandria X-2.2 Preamp: Pass Labs XP-30 Amp: Dan D'Agostino Momentum Stereo Amplifier Source: MSB Analog DAC with Analog Power Base and Premium QUAD USB2 Cables: Transparent Reference XL MM2


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 2 מתוך 2   [ 17 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד הקודם  1, 2

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות