עכשיו 04/06/20 11:04

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 2   [ 17 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Vivaldi - Concerto For Two Violins
הודעהפורסם: 17/03/10 10:47 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 17456

Vivaldi - Concerto For Two Violins



vivialdi.jpg



אני לא מאלה שכל כך מתחברים למוסיקה עתיקה בז'אנר הקלאסי.
בכלל כל דבר שהוא דרומה מידי מהתקופה הקלאסית, הוא בדרך כלל די משעמם אותי.
מלחינים בודדים מן התקופות המוקדמות.. הבארוק למשל שמצליחים להוציא ממני תחושות התפעלות, או אושר עילאי.
אנטונויו ויואלדי הוא ללא ספק אחד מהם.
אולי זה בכלל הזיקה האדירה שיש למלחין הזה לכינור (אשר ידוע שיש לי חיבה גדולה לכלי) ואולי זה בכלל שהוא לא מצלצל בארוקי מידי.

אנטוניו ויואלדי היה כומר במקביל להיותו מלחין מוכשר ורב תוצרת.
מורה לכינור ולויולה, כותב אופרות, יצירות דתיות ועוד ועוד.
ויואלדי כנראה גם המלחין שכתב הכי הרבה קונצ'רטים אי פעם.
יש לו מעל ל 500 יצירות קונצ'רטי, מתוכן 230 לכינור!!!
ארבעה מהם מהווים את היצירה המפורסמת ביותר שלו וכנראה אחת המפורסמות אי פעם מהז'אנר כולו – "ארבע העונות".

לא מכירים את ויואלדי שנים רבות כל כך. לאחר מותו, המוסיקה הלחנותיו והופעותיו נפסקו ונגנזו כמעט לחלוטין.
בתקופת באך היית התעוררות בזכותו, לכמה וכמה מהיצירות שלו. באך כתב ושיכתב טרנסקריפציות ועיבד אותן לטובתו.. אך זה לא היה מספיק "זה" כדי להחיות את ההילה סביבו וסביב לחניו.
רק בתחילת המאה ה 20 התעוררה המודעות למלחין ומחקר רחב יריעה העלה את כובד יצירותיו שנעלמו מאות שנים..
במחציתה השנייה של המאה ה 20 התחילו גם להקליט יצירות רבות שלו, לרבות "ארבע העונות" כמובן, "גלוריה" ועוד רבים וטובים מיצירותיו.

בשנים האחרונות היה גידול אדיר אף יותר, בביצועים חדשים ואף כאלו שלעולם לא הוקלטו, או הועלו על בימות הקונצרטים.
ב 2008 יצא כותר אשר מביא לנו שישה מהקונצ'רטים של המלחין ל 2 כינורות ותזמורת מלווה
(במקור - strings and continuo).
המבצעים הם: ג'וליאנו קרמיגנולה האיטלקי וויקטוריה מולובה הרוסיה.
CAR.jpg


מלווים אותם האנסמבל שעובד בצמוד לקרמיגנולה בכמעט כל אלבום שיצא לו בשנים האחרונות – "תזמורת הבארוק של וונציה" בניצוחו של אנדרה מרקון כמובן.
האלבום יצא תחת דוייטשה גרמופון..
carm.jpg


שני הכנרים הללו הם חוד החנית למוסיקה מתקופת הבארוק ובתור מבצעים בכלל כיום.
רמת הוירטואוזיות, הטכניקה, הרגש והסאונד שהזוג מצליח להפיק מהכלי, הוא פנומנאלי.

הם בחרו בשישה מתוך עשרות קונצ'רטים לשתי כינורות, עצם הבחירה לא מובן, נראה כאילו הם לקחו באקראיות מתוך האופוסים. למרות מה שכנראה היה במציאות והם נבחרו בקפידה על ידי המבצעים.
אני מניח שזה באמת היה לאחר למידה כלשהי..ניסוי, קריאה מהתווים וכדומה..
לא הצלחתי להגיע לאיזה מין קו בסיסי שיבהיר את העניין מוסיקאלית.
אך זה לא סותר את יופיין הגולמי והמקסים של היצירות. על אחת כמה וכמה בידיהם של המבצעים המעולים הללו.
הסאונד הוא בארוקי לחלוטין, גם הכנרים והאנסמבל עצמו מנגנים בכלי התקופה והסאונד בהתאם.
אין שום דרך לטעות כאן ולחשוב שזה מלחין אחר, או יצירות מתקופה אחרת. למרות שויואלדי בתקופת הבארוק היה נחשב לחדשני ושובר מוסכמויות .. (אה הא.. כן .. ).
הסאונד מרשים בקוהרנטיות וכן גם נגינתם, ניואנסים וקישוטים רבים על טהרת הבארוק אך עם המון אנרגיה וזרימה מדהימה.
דו השיח והטכניקה בשילוב 2 הכינורות יחד עם האנסמבל המלווה, רק מגלה עד כמה כשרוני היה ויואלדי שתמיד חתר למלודיות ומוסיקאליות ופחות על החוקים שחלו אז על המוסיקה השונה.
אין רגע דל, למי שאוהב את התקופה והסגנון ממתינה פה פנינה אמיתית, לאלה שלא מכירים או פחות מחוברים, גם כן.

מומלץ (F)
אביעד.


_________________
אביעד בריד - "Byrdio"
יבוא;
CH Precision, DS Audio, Koetsu, SAEC, Arte Forma
and more to come...

052-6161-497


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Tow Violin
הודעהפורסם: 17/03/10 12:28 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 16:54

הודעות: 9698
ציוצי הבארוק נעימים לאזניי לפעמים
יש בהם משהו קסום של קוסמים ואגדות ומשתאות וסליז פוריטאני מוסווה
וזמן אחר, FEEL ייחודי.

לא ידעתי שהאדון ויואלדי הותיר מורשת כה רחבה ובלתי מנוצלת :
מצד שני בשביל זה יש אותך.
מצד שלישי אולי לא לחינם היא לא נוצלה, שכן, סבבה : הלחנה : MORE OF THE SAME
זה לא ש'פעם' היו גאונים בתקופות שונות [ בארקיים/קלאסיים..]
אלא שזה לדעתי מבטא את התקופות שקולטות את היצירה
ותיזמון מדוייק של היוצרים :

זה לא שרק 'אז' [ 'אז' כלשהו ] היו מלחינים מוכשרים,
אלא שכתמיד היה יוצר מוכשר וטיימינג נכון ליצירתו וכמובן חדשנות מצידו
ואז עוד שלל גורמים שהצטרפו לכדי כך שנודע שמו לתהילה.

לא תיראה היום דרישה לציור מלאכים שמנמנים על קאפלות,
כמו שלא תראה דרישה ליצירות בסגנון ג'קסון פולוק
או צילום בסגנון אדאמס [ או לחילופין בראסון ].
כל אלו היו מוכשרים - כמו הרבה אחרים, אלא שבין השאר הם נהנו מטיימינג.

האם יצירותיו ה'גנוזות' של ויואלדי מחביאות אוצר ?
ובכן, ייתכן שכן, ומצד שני מר ויואלדי כבר אמר את דברו [ וכולם האזינו ].
אז יש באמתחתו עוד ציוצי בארוק עם הג'סטר מרקד בחצר המלך, סבבה
גם למיכלאנג'לו אולי חבויים עוד קופידונים ולפולוק עוד קישקושים.

אני לא בטוח שצריך לחפור כמה מאות אחורה בשביל לחן טוב [ בכל ז'אנר ]
ואני מהמר שיש היום מלחינים מוכשרים רבים, שאולי לא יוודעו
[זה תלוי בעוד גורמים פרט לכשרון ואיכות המוצר ].

אני חושב שכיום זה מבטא עירוב של גלוריפיקציה עם אינטרס מסחרי,
ויותר קל להצליח עם הו-הא-ויואלדי הגדול מאשר עם מלחין יפני או נורווגי אלמוני -
מה פתאום שתתכנס תזמורת עבורו ? מי ישלם ?
אז מוכרים שוב איזו קלטת לא נודעת של הביטלס עם ג'וינט חצי מעושן של הנדריקס
שמים שני אנשים נאים על העטיפה [ מה חשבת, אחינו, שזה יעבור בשקט ?]
וקדימה לאולמות.

אז בכל זאת, אולי פוגו מאס בזה וניתץ זאת מול עינכם, 'בהיכל' כמו שאמר בר-קצ
והקונוטציה היא ל'צלם בהיכל' בעיני.

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Tow Violin
הודעהפורסם: 17/03/10 12:36 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 17456
שמע, אלה האשמות לא קלות.
למרות ש-גם מלחינים בין זמננו מקבלים את ה"חשיפה" שלהם.
זה מרגיש יותר כמו "מס שפתיים" לפעמים שדוחפים לנו אותם פנימה בתחילתו של קונצרט עם תכנייה מעניית ביותר (פרט ליצירה המודרנית הזו)

בסופו של דבר ולאחר השוואות, כל המלחינים העתיקים הללו, מחזיקים וזה כנראה בשל כשרונם הרב.
להגיד לך מדוע ויואלדי לא היה מפורסם עד כדי כך כפי שקיבל מאמצע המאה ה 20, אני כנראה לא יכול.
יש חוקים טובים ממני לדבר.
ממה שהבנתי הוא היה נחבא אל הכלים ולא {בטח אפילו לא חלקיק} מלחניו יצאו לאור בכלל, כפי שכמה עשרות שנים לאחר מכן המלחינים התאמצו מאד לעשות כן.

בסופו של דבר את מה שהוציאו מויואלדי ומאד גאונים כאלה של פעם, אי אפשר להשוות למוסיקה של היום.
בטח שלא בז'אנר הזה.
לגבי אמנות בכללי.. זה כבר משהו אחר והשאלה הפילוספוית של טיימינג וכשרונות עכשווים נשאלת די הרבה.
רק שאימפקט.. אין עדיין.

_________________
אביעד בריד - "Byrdio"
יבוא;
CH Precision, DS Audio, Koetsu, SAEC, Arte Forma
and more to come...

052-6161-497


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Tow Violin
הודעהפורסם: 17/03/10 12:56 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 16:54

הודעות: 9698
Mona Lisa was not well known until the mid-19th century when artists of the emerging Symbolist movement began to appreciate it, and associated it with their ideas about feminine mystique.

The painting's increasing fame was further emphasized when it was stolen on August 21, 1911

ומהגברת הנ"ל נקפוץ לעזה.
מאות אלפי אנשים כבר נהרגו השנה [2010] בקרבות - אפריקה ואסיה וכלמיני.
באפריקה נהרגו רק בחודש האחרון איזה בוחטה, פוטין השמיד לאורך העשור
את כל הציוויליזציה הצ'צ'נית [ מוערך 200/300,000 הרוגים ] ועוד ועוד.
הם לא מעניינים איש ממס' סיבות - בין השאר כי הם רחוקים ומפחידים [אפריקה]
או כי רוצחיהם מפחידים [ פוטין ], ובעיקר כי הם לא מפורסמים.

מי כן מפורסם בעולם ? הפלסטינים למשל.
למרות שהסכסוך ישראלי-ערבי לאורך עשורים הניב בקושי פסיק מהרוגי עירק של השנה,
הפלסטינים נקטו בשיטה מתוחכמת מאוד - טרור.

הטרור לא נועד להשמיד את ישראל, הוא לא מזיז ברמה הקיומית, ההישרדותית.
הטרור הוא אמצעי פירסום. זו הסיבה שתוקפים/תקפו בהתחלה מוקדי התעניינות
בין לאומיים - נמלי תעופה, מטוסים, אוניות, דלפקי אל על העולם, שגרירויות וכך הלאה.

כיום כל אחד בעולם יודע על הפלסטינאים - לא בהכרח זוכרים למה התפרסמו,
הם פשוט מוכרים ועל סדר היום. כנ"ל 'אל קעידה'.

אם היה איזה עם דארפורי או טג'יקי שהיה מפגע לו ברחבי העולם,
אזי גם אתה היית מכיר את בעיותיהם ומודע אליהם וחושב ש"זה לא יפה"
מה שעושים להם, והיית בעדם, מה, מסכנים.

[ בנוסף זה גם קרוב ובטוח לאו"ם להחזיק בעזה מרכזי סיוע מהגדולים שיש
לו - כולה שעתיים טיסה עבורם, ומזג אוויר נעים, ושירותי בריאות ישראליים,
ומלחמה מאוד עדינה ומתקדמת שבזכותה הם מגייסים מאות מליונם להחזיק את
המנגנון האדיר. כיום האו"ם מתדלק את הסכסוך שכן הוא התשובה לשאלה העתיקה
בלטינית- 'מי נהנה'. אבל נניח לזה. ]

בקיצור, ויואלדי [ושאר החבר'ה המפורסמים ] אינם 'הכי טובים'
ולא זו סיבת פרסומם. מהטובים, הם אלו שהתפרסמו. אם בעולם
עתיק ומפגר חיו כ"כ הרבה כשרונות, שווה בנפשך מה קורה ב-30 השנים האחרונות
באקדמיות המובחרות למוזיקה, תחשוב על לונדון או טוקיו או מוסקבה...

כמו הפיגוע שעשו עם המונה-ליזה ומאז היא בכותרות,
שנאמר,
יאללללללה.

פוגו זה דבר אחד בלבד : מעגל גדול, מוטורהד מנסרים, והחזק שורד.
:)

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Tow Violin
הודעהפורסם: 17/03/10 13:37 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
21/09/08 19:45

הודעות: 4574
למה להעליב את הנדריקס או ויואלדי תחת טיעונים מוצדקים כמו רצח עמים מתמשך באין מפריע..?
אבל חוץ מזה, גם היהודים ולבטח הישראלים, פסיקון בעולם, יודעים לעשות חתיכת באזזזזזזזזזזז רציני..וחסר למישהו שלא שמע עליהם...

_________________
folknrock


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Tow Violin
הודעהפורסם: 17/03/10 13:51 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 16:54

הודעות: 9698
כ...ן,
אבל היהודים [והישראלים] פחות 'מפגעים' [אם בכלל...], נגיד,
יותר מנצלים את היותם 'עם הספר', דהיינו, בעלי מסורת של אינטלקטואליות,
ע"מ לזכות בנובל או לתפוס תפקידי מפתח בכלכלות/ממשלים זרים :)
ופחות, בוא נאמר, מיליטנטיים, בהשוואה,
יותר מנסים להגביה עצמנו בכוחנו ומתוכנו, באופן כללי,
בכלל, כל המלחמות, מי מארגן אותן ?
לא חושב שיש למי מאיתנו פה בפורום איזה סכסוך עם איש פלסטיני, למשל,
מה שכן חלק ניכר מאיתנו יכולים מחר לקבל צו ומחרתיים כבר לירות ע"מ להרוג -
או להיהרג בפיגוע באיזה אוטובוס -
כמו עשרות אלפי אמריקאים שמתו בג'ונגלים של וייטנאם -
כמו שקישון אמר -
'בשמם של גנרלים מנופחים'.

זה הכל ויואלדי אשם. הוא ושכמותו.
:)
אולי זה לא היום שלי היום, אגב, לפני שיתחילו לשים לב

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Tow Violin
הודעהפורסם: 17/03/10 14:56 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 17456
ס. ריכטר כתב:
שנאמר,
יאללללללה.

פוגו זה דבר אחד בלבד : מעגל גדול, מוטורהד מנסרים, והחזק שורד.
:)



_________________
אביעד בריד - "Byrdio"
יבוא;
CH Precision, DS Audio, Koetsu, SAEC, Arte Forma
and more to come...

052-6161-497


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Tow Violin
הודעהפורסם: 17/03/10 15:05 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 16:54

הודעות: 9698
צפיתי בהכל, לא היה פוגו, אבל היה ניצנוץ של תקווה ב 5:02
נכמרו רחמיי על המבצע שנאלץ לחרוך את גרונו לחינם
מה קורה להם כשהם מתבגרים, החבר'ה האלה,
ההבי-מטאל עובר לך,
ואתה תקוע בקריירה שכזו.
כנראה המליונים מפצים אותך.

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Tow Violin
הודעהפורסם: 17/03/10 15:08 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 17456
האמתי שבמקרה שלהם, הכסף כנראה הלך לבתי המלון שהם הרסו בדרך ולכמויות האלכוהול המטורפות שהם צרכו.
והבי מטאל זה לא קריירה - ITS A WAY OF LIFE.

_________________
אביעד בריד - "Byrdio"
יבוא;
CH Precision, DS Audio, Koetsu, SAEC, Arte Forma
and more to come...

052-6161-497


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Vivaldi - Concerto For Tow Violin
הודעהפורסם: 17/03/10 15:22 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 16:54

הודעות: 9698
byrdparis כתב:
והבי מטאל זה לא קריירה - ITS A WAY OF LIFE.


כן, חייתי אותה לאורך כמה שנים
עם שיער ארוך והתפרעויות למינהן
עד שההורים שלי הסבירו לי
שכאשר אבא ואמא שכירים רגילים,
אין להם איך לסדר את הילד לשארית חייו,
והוא צריך יהיה לדאוג לעצמו בעתיד למשכורת, למשל
אז נטשתי את דרך החיים הזו, והתגייסתי
לא אומר חלילה שנשאבתי לשאר החיים השגרתיים
אבל אני גם לא ממש מחוץ להם
http://en.wikipedia.org/wiki/Limbo

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 2   [ 17 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות