הטכנאי קרמר כתב:
אני מאזין למוזיקה משנת 1960 חלק מהמגברים והרמקולים בניתי בעצמי . עד שזה החל להיות יצור המוני . אגב גם הייתה לי חנות בשנות השבעים של ציוד סטראו . ואחד הסוחרים שקניתי מימנו הייה "יוסי מלכית" ז"ל ואדיב בחיפה , ואלמור מכיכר המדינה . בשנת 1974 קניתי את הרמקולים AR3 מאלמור ב26 תשלומים . סכום אגדי אז 2600 לירות .
אילו היו הרמקולים הטובים אז ועד היום . אני לא מיתכוון לרמקולים של 100 אלף ש,ח . אלה רמקולים ממוצע טוב מאוד. רמקולים שבונים היום בסכומים של 50 אלף ש"ח דומים לדגם של הAR3 יש לו רמקול של 12' שוקל לפחות 25ק"ג . בשנת 2002 קניתי את הקווד 57 ששופץ היום . רק השיפטץ עלה כ3.5K . כך שהמרווחים גדולים . אני מבקר המון בבתים וראיתי המון ציוד שלא מגיעה לצליל שלי . אנימאמין שיש אנשים עם מערכות של 100K ומעלה . אבל הם בודדים .
חוץ מיזה מר רוי אני מיתכןן לציוד ממוצע . ולא ציוד של 200K שבשביל זה חיים בחובות כול החיים . וגם זה לא נכון
שלום
בנוגע לגדרה של הכי טוב, נשאלת השאלה הכי טוב למי? ומה שטוב לך אולי לא טוב לאחר. כך גם התקציב לרכישת הכי טוב...
לא נראה לי שהמגבלות שלך לתקציב הכי טוב, ושל האחים עופר, סטף וורטהימר או אל מסרי (משיו"ש) דומים.
החלפה, ומה עושים עם הישן?
בחיפוש אחר השלמות, או התקדמות טבעית בציוד, כתלות בתקציב ושינוים בהרגלי השמיעה והטעם, מובילים אותנו להתחדש
עם השנים בציוד. מה עושים עם הישן?
אחת הדרכים היא TRADE IN. פחות בלבולי מוח אולי קצת פחות כסף, אבל במועד כניסת החדש יוצא הישן.
הבעיה הספציפית שלך ב-QUAD, לא אמורה להתרחש. לא מחזיקים בבית מקרר SPARE, מכונת כביסה SPARE וכו'...
מכל מכשיר אחד SPARE למקרה שהמכשיר יתקלקל.
הרמקולים שלי עובדים שנים ומעולם לא ניזוקו. גם אין סיבה שמשהו יקרה להם בעתיד.
הייתי מציע לך לבחון אפשרות איך לא להזיק לרמקולים שלך, מאשר אפשרות להחזיק עבורם SPARE עבור המקרה שינזקו.