michael123 כתב:
נייר מעניין יצאה לא מזמן על מדידה היותר רלוונטית
http://www.vertexaq.com/images/stories/ ... 20only.pdfוהרצאה מוקדמת יותר מ-RMAF
http://audiofest.net/2011/video_player. ... 5b346fdafaAs audiophiles we all intuitively know one fundamental thing - basic published measurements (whether they come from manufacturers or magazines) whilst they might, for instance, guide us when it comes to matching the electrical characteristics of an amp and speakers, bear little or no relation to the musical quality of the resulting listening experience. We've all heard systems where the bits of kit measure with 0.01% distortion yet the system sounds bad; and weʼve all heard other systems, with higher levels of measured distortion, say 0.1%, which deliver extremely enjoyable musical results. How can this be unless our existing measurement techniques are missing something absolutely fundamental?
The work done by Acuity does NOT provide all of the answers. It does NOT provide any one critical answer. What it does provide is a wholly new perspective that significantly extends the usefulness of what we already know. This is an addition to existing measurement techniques, which gives us a new viewpoint both when it comes to system performance and how we can interpret and understand the results of what we already know.
Over the coming year, our aim is to design, develop, test and release a downloadable, end-user measurement tool based on the core work we have done thus far.
אמן
שלום וחג שמח
1. אין הנחתום מעיד על עיסתו.
לטובת העניין, היה עדיף אם הסמינר, "המחקר" והדו"ח היו נעשים ע"י גוף בלתי תלוי, נניח מוסד אקדמי או לפחות חברה
שעוסקת בציוד מדידה ולא ביצרן כבלים, שמעיד על מוצריו. זו פרסומת לכל דבר.
2. בלינק ה-1 יש איור שבו מראים גל שמע (אדום) שמשוחזר ע"י דגימות (ירוק) והגל מצוייר כנע אחורה בזמן!
אני מקווה שאחרי שהוכיחו שכבל POWER משפיע, וכו', מסע אחורה בזמן הוא עניין פעוט
3. המאמר, אינו מדעי, אינו כתוב בלשון מדעית ואינו מיועד להוכיח מאומה לקהילה המדעית. זה פשוט לא הסגנון והדרך.
יש המון מלל שאומר ממש מעט.
4. על אף שהם מיצרים את המוצר, ועל אף שהם מנסים להוכיח בהדגמה שהוא משנה, הם לא מדברים על הצד הטכני,
מדוע יש לו השפעה, מה הם עושים לכבל (במידת האפשר לשמירת הסוד המסחרי), וכיצד זה עובד?
או במילים אחרות, עדין לא מצאו לנכון להוציא את ההיגיון מהמחבוא.
מנקודת מבט שיווקית, מעניין מה הרעיון מאחורי הדברים?
מי שמאמין שכבל כזה (POWER...) משנה, ממילא אינו זקוק לחיזוקים שלהם.
מי שעיקש בדעתו שזה לא משנה, חבל על הזמן והמאמץ.
מי הוא הקול המתנדנד, שהמאמץ הזה מיועד לו, והושקע עבורו?