לאחרונה התנסיתי בבדיקת כבלים, פיוזים

ו........גרניט. עשיתי שני ניסיונות בשימוש בגרניט במערכת ושניהם - אני שמח לאמר, הצליחו מאוד.
הראשון היה עם הקדם מגבר. לפני שלושה שבועות גיליתי שהקדם המנורתי שלי מוציא את המיקרופוניות גם ממנורות שלא חשדתי בהן בכך. העניין הוא שכל בתי המנורות מורכבים על משטח אלומיניום אחד - דק ומאוד נתון לרעידות. הקשבתי לתקליט רוק די רועש וגיליתי רעש עמום שנשמע גם לאחר שהתקליט כביכול סייים לנגן. חשדתי באיזושהי לולאת משוב אקוסטי שמערבת את הרמקולים (החדר בעצם) הפטפון והפרה. נקשתי על המנורות ושמעתי רעשים. למעשה, יכולתי לשמוע רעשים ברמקולים גם כאשר סובבתי את כפתור הווליום בפרה.....
אירע המקרה ויום אחר כך אירחתי בביתי אודיופיל שבא לקנות ממני את רמקולי הווינטג' שלי. הוא הקשיב לסופרטק ואמר...."כן, אני מכיר את הבעיה הזו....הפרה הזה הוא ה"טבעי" ביותר ששמעתי אבל מאוד מאוד מיקרופוני".
מאוד מיקרופוני?????? עכשיו הייתי די מעוצבן. מה עושים? זה לא יעזור לשים כל מיני טבעות והתקנים חוץ מנורתיים (בהחלט התכוונתי לאסוציאציה כאן) - כי הבעיה בבסיס. לשמחתי היו לי בבית כמה פיסות גרניט. הרכבתי אותן על הפרה - ולשמחתי האפקטים המיקרופוניים (בנקישה על המנורות) נעלמו כמעט לגמרי, וגם תופעת המשוב היתה כלא היתה.
גרניט....אה?

אחת הבעיות בחדר שלי, היא שהריצפה אינה מאוד יציבה. הרמקולים קלים מאוד ודי מרחפים עליה- מה שכמובן השפיע מאוד על הבאס ויציבות האימאג'. החלטתי לעשות ניסיון, ולא סיפרתי לאף אחד....בטח לא למתכנן, שלו היה שומע שהתעסקתי לו ברמקולים היה בטח תולה אותי הפוך על פנלים אקוסטיים ועם חוט כסף של קונדו.
אז ככה: הליווניג וויס בנוי למעשה משתי יחידות נפרדות - תיבת הרמקול עצמה והסטנד השחור שמתחתיה. הנה תמונה
מהסקירה של אפי.
שתי היחידות מחוברות ביניהן באמצעות בלו טק. כן...זה לא יאומן שרמקול בנוי כך, אבל זה מה שזה (וזה נשמע יופי). לכן חשבתי - מה אם אשים פלטה די עבה של גרניט בין שתי היחידות? מצד הזכות, זה יגדיל את משקל הרמקול וייצב אותו על הריצפה, יבודד את ויברציות הריצפה. מצד החובה, זה יגביה את הרמקול ממה שתוכנן, וישנה את איפיון הרזוננס שהוא חלק בלתי נפרד מתכנון הרמקול הזה.
מצד שלישי - זה לא משהו קבוע ו(גיליתי לשמחתי) גם לא יקר. אז כך שאם זה מתגלה כפלופ - לא קרה כלום.
הלכתי לחנות הרלוונטית עם ממדי הרמקול- וכעבור 30 דקות ו 100 ש"ח (באמת) היו ברשותי שתי פלטות אפרפרות שהרכבתי בין הסטנד ותיבת הרמקול.
התוצאה? פחות או יותר מה שקיוויתי אליו- בס הדוק יותר, אימאג'ינג מדוייק יותר. החשוב מכל -במבחן ההאזנה המתמשך והחשוב מכל, מדובר בהצלחה גדולה מאוד.
האם אני ממליץ על הטויק הזה לכל בעלי הרמקולים הללו? כמובן שלא. לדעתי, על ריצפת שייש רגילה אין בו צורך. לא שהייתי נמנע מלנסות, כמובן
אוקיי ערן, Bring it On, Man
