מחבר |
הודעה |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 07/02/11 23:19
הודעות: 198
|
שמתי לב שלמרות שהסטאפ שלי יודע לשחזר במה בצורה יפה מאוד, גם לרוחב וגם לעומק, ועושה זאת בהצלחה גם במוזיקה שבה איזשהו כלי מנגן בצד אחד (סקסופון שמתנגן רק מרמקול ימין, נאמר, לא נשמע "דבוק" לרמקול) - מה שאנחנו קוראים "הרמקולים נעלמים בחלל" - ישנם תקליטים ודיסקים שבהם הבמה לא "מתרנדרת" (מלשון render) יפה בכלל עד כדי ממש שמיעה מהרמקולים נטו ללא במה כלל.
מכירים את התופעה? מאיפה לדעתכם זה מגיע, איזשהו מסאטרינג או איכות הקלטה או משהו ברמת הייצור? או שמישהו הצליח לשים לב לאיזה מכנה משותף אחר כלשהו?
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 21/03/10 19:34
הודעות: 1234
|
איך אתה מסביר את זה , הרי ברוב ההקלטות שאתה מקשיב, לא הייתה באמת במה ומאוד יכול להיות שחלק מהנגנים אפילו לא הוקלטו באותו זמן  אז מאיפה אותה "במה" נוצרה?
_________________ If you cannot hit a listening level with the 1st watt, you are not likely to hear what is happening in that 1st watt
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 07/02/11 23:19
הודעות: 198
|
אז זהו שאני לא מסביר אני שואל.
מה שכן אני יכול לשער. אני משער שזה משהו ברמת עבודת האולפן שאחרי ההקלטה.. מה שיכול להיות מאוד מעניין, איך גורמים להיווצרות של אשלייה תלת מימדית של דמויות סטריאופוניות? אולי כשנדע את התשובה לשאלה הזו, נדע בהיעדר איזו עבודת אולפן לא נוצרת האשלייה הזאת ומתקבלת במה "שטוחה" או חוסר במה בכלל.
אגב המוזיקה שאני נוהג לשמוע במקרה כן מוקלטת עם כל הכלים ביחד (ג'אז של שנות ה 40-50-60) אבל אם אני צריך לנחש אין לעובדה הזאת השפעה על מה שאנחנו מדברים עליו, קח לדוגמה מוזיקה אלקטרונית, Portishead לצורך העניין, במה מדהימה...
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 29/11/10 20:26
הודעות: 1902
|
בעבר התופעה הייתה מוכרת לי, כיום כל ההקלטות מנוגנות מאיזור מרכז הרמקולים.... ואם מדובר בהקלטה לא איכותית זה פשוט ישמע פחות 'מורכב' - פחות רבדים למוסיקה.... חשוב לציין - שגם בהקלטות מטורפות שהרמקולים נעלמים וניתן להצביע על כלים בחלל, לעתים יש צלילים שיוצאים מהרמקולים עצמם...
בקיצור, תצטרך לתת דוגמה להקלטה לא מרונדרת כלשונך ואבדוק אצלי...
|
|
חזור למעלה |
|
 |
הצטרף: 21/03/10 19:34
הודעות: 1234
|
במה היא לרוב ארטיפקט . יש אודיופילים שבודקים את המערכת שלהם על פי הארטיפקט הזה או נותנים לארטיפקט הזה חשיבות גבוהה בכיוון המערכת שלהם ממש כמו שבס מהודק והדוק הוא סוג של ארטיפקט .יש אפילו אודיופילים שיגדירו ,פירוט רב, "מהירות" ,במה ,בס הדוק -כולם ביחד כמשהו מוזיקאלי למרות שהם שורה של ארטיפקטים שלא קיימים במציאות.
אם אתה שומע ג'אז , הבאס של הקונטרבס הוא לא מהודק והדוק כנ"ל לא בסקשן הקונטרבסים בתזמורת פלהרמונית .
יש כאילו שטוענים שרמקולים עם דרייברים קרמיקה משמיעים מוזיקה עם תחושה של מהירות. מישהו יכול להסביר לי איזה חברת פסנתרנים הצלילים שלה נשמעים מהירים יותר? סתם סוג של ארטיפקט שאודיופילים משתמשים ואין בו שום עיגון למציאות של מוזיקה בכלי נגינה שאינם מוגברים.
_________________ If you cannot hit a listening level with the 1st watt, you are not likely to hear what is happening in that 1st watt
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 07/02/11 23:19
הודעות: 198
|
יורי כתב: סתם סוג של ארטיפקט שאודיופילים משתמשים ואין בו שום עיגון למציאות של מוזיקה בכלי נגינה שאינם מוגברים. במציאות, אם יכנסו אליך לסלון קווארטט (מאחל לך, אל תשכח לקרוא לי) וינגנו, לא תהיה מולך במה? מי ימינה, מי שמאלה, מי קדימה ומי אחורה? לא מובנת לי האמירה הזאת ד"א ציטוט מהערך "סטריאו" בויקיפדיה - "הקלטת צליל בעזרת שני מיקרופונים המרוחקים זה מזה (למשל, שני מיקרופונים הסמוכים לאוזניו של אדם), מקרבת את הצליל שמוקלט לדרך בה האדם רגיל לשמוע אותו. בשנות ה-30 הוכח כי ניתן ליצור אף אפקטים של מרחב תלת-ממדי באמצעות שני רמקולים בלבד."
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 02/10/08 16:54
הודעות: 9699
|
לרוב מה ששומעים זה עבודת טכנאי אולפן. גם כשמשדרים הופעות, עושים בלאנס כזה ומייצרים תמונת סטריאו. ה"במה" היא לרוב פונקציה של איזה כלי מוגבר יותר באיזה צד וכד'.
_________________ אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 25/12/11 19:50
הודעות: 1491
|
ס. ריכטר כתב: לרוב מה ששומעים זה עבודת טכנאי אולפן. גם כשמשדרים הופעות, עושים בלאנס כזה ומייצרים תמונת סטריאו. ה"במה" היא לרוב פונקציה של איזה כלי מוגבר יותר באיזה צד וכד'. אז איך נוצרת התופעה של כלי הנשמע מחוץ לרמקולים ? לפי מה שכתבת ניתן לשחק כך בין הרמקולים בלבד. אני ממשיך את מה ששאל פותח השרשור. שמתי לב בזמן האחרון שיש הקלטות שהסקסופון נשמע מעבר לרמקול ולא בין הרמקולים והתופעה הזו נשמעת רק לאחר שינוי במיקום הרמקולים שבצעתי לא מזמן.
_________________ ?Sometimes I look at people and think, Really? That's the sperm that won
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 02/10/08 16:54
הודעות: 9699
|
בלי קשר לנ"ל, שינוי במיקום הרמקולים הוא אחד הדברים המשפיעים ביותר.
מה שאמרתי לעיל לא מוגבל ל'בין' הרמקולים אלא תופס לכל הצליל המשודר. אני לא יודע להשיב על השאלה שלך, אבל יצא לי כבר בפורומים ישראליים לקרוא חבר'ה שמאוד מבינים בזה, מקווה שידעו כן להשיב לך. בשורה התחתונה זה אמצעים טכניים כמו וליום, ריוורב וכד', יש עשרות ערוצים לכל הקלטה וכמה ערוצים לכל כלי ובוחטה של שכבות במיקס, זה אחד הגורמים שהופכים את כל הדיון על "נאמנות" ל " "מקור" " למגוחכים במיוחד.
_________________ אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם
|
|
חזור למעלה |
|
 |
חבר האתר
|
 |
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33193
|
daniel.hilzenrat כתב: שמתי לב שלמרות שהסטאפ שלי יודע לשחזר במה בצורה יפה מאוד, גם לרוחב וגם לעומק, ועושה זאת בהצלחה גם במוזיקה שבה איזשהו כלי מנגן בצד אחד (סקסופון שמתנגן רק מרמקול ימין, נאמר, לא נשמע "דבוק" לרמקול) - מה שאנחנו קוראים "הרמקולים נעלמים בחלל" - ישנם תקליטים ודיסקים שבהם הבמה לא "מתרנדרת" (מלשון render) יפה בכלל עד כדי ממש שמיעה מהרמקולים נטו ללא במה כלל.
מכירים את התופעה? מאיפה לדעתכם זה מגיע, איזשהו מסאטרינג או איכות הקלטה או משהו ברמת הייצור? או שמישהו הצליח לשים לב לאיזה מכנה משותף אחר כלשהו? זה שילוב של כמה דברים. יש טכניקות הקלטה פיוריסטיות שנותנות את החוויה הזאת גם בלי משחקי טכנאות, אבל לרוב מה שאתה שומע כן בושל באופן מלאכותי. זאת משום שלרוב הכלים מוקלטים באופן פרטני עם מיקרופונים יעודיים, וכעת בשביל לבנות פרזנטציה מציאותית (שלא חייבת להיות תואמת למציאות בה הוקלטו אלא למציאות וירטואלית כלשהי שהמפיק יחליט עליה) הטכנאי חייב למקם אותם במרחב. לדעתי מרבית ההקלטות כן בנויות כך, משום שמלבד האספקט הריאליסטי מרחבי זה גם עוזר בשמירה על הטונאליות של ההקלטה. יש בכל זאת הקלטות שלא עובדות כך, הדוגמה האחרונה מבחינתי היא out here של מקברייד, שמבחינתי ירדו לה נקודות על סאונד בסגנון הופעה מוגברת מהאספקט הזה (וחבל כי דווקא הסאונד באופן כללי לא רע).
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
 |