עכשיו 18/08/18 13:42

פורסם: 06/10/11 07:00 ע"י aloni


Spendor A9



Spendor A9


ישנם אנשים שרק ציון השם "ספנדור" יעלה עבורם חיוך על השפתיים. ככה זה עם אגדות אודיו אתם יודעים... בתחום הרמקולים הבריטיים מילת המפתח היא כנראה BBC וחברות האודיו שיצאו ממנה (הרבת', רוג'רס, ספנדור...) זוכות לסטטוס מיוחד. זאת תופעה המעודדת הן על ידי המדיה והן על ידי החובבים, וגם אם היא לא בהכרח מונעת רק על ידי פרמטרים רלוונטיים אני מוצא בה איזה קסם נוסטלגי.

יצא לי במשך השנים לשמוע כמה אקזמפלרים של צאצאי מוניטורי ה- BBC מכל מיני תקופות, אך ממש לא הייתי רוצה לקחת את הסקירה לכיוון הזה. לחברת ספנדור יש היום ארבעה קווי מוצרים לרמקולים קדמיים, מתוכם ה- Classic כפי ששמה הראוי מרמז, כוללת את הגילגולים העדכניים לדגמים הקלאסיים ואילו סדרת ה- A מתוכה נסקור היום את הרמקול הבכיר מציגה קונספט די שונה.

רמקול רצפתי Spendor A9



רמקול רצפתי אמרת???
כן כן, סדרת ה- A כוללת (נכון לרגע זה) ארבעה דגמי רמקולים רצפתיים, מה- A3 הקטן (גובה של כ- 75 ס"מ שמרגישים פחות) ועד ל- A9 (קצת יותר ממטר שמרגישים יותר).
אם כבר התחלנו עם מימדים אז כפי שניתן לראות מייד בתמונה, ה- A9 די דומה לרמקול שלי במימד הגובה, אך צר ממנו ברוחב ויותר עמוק ממנו (בערך באותה מידה, כ- 8 ס"מ).

עם זאת, כאשר ה- A9 עומד לבד בחדר ההאזנה הוא מרגיש מסיבה כלשהי יותר גדול, יותר "רמקול".

Spendor A9


אז כפי שציינתי ה- A9 הינו הדגם הבכיר כיום בסדרת ה- A, הוא גם הגדול ביותר, היחיד בעל ארבעה דרייברים והיחיד שעובד בתצורת 3Way.

איזה דרייברים מרכיבים את התצורת הזו אם כן?

צמד וופרים 7" צמודים ממוקמים בערך במרכז התיבה. מדובר בדרייברים מבוססי קוולר ביצור ותכנון של ספנדור. הם מרגישים קשיחים ושטוחים יחסית ובעלי סרואנד גמיש שנראה שמסוגל לנוע די הרבה.

Spendor A9


מעל הוופרים נמצא את יחידת המיד, 6" גם ביצור עצמי של ספנדור, אך בניגוד לוופרים נמצא דרייברים דומים (בגדלים שונים) גם בדגמים אחרים של החברה.
הקונוס עשוי מפוליפרופילן שקוף משהו (לא כל כך רואים את זה בתמונות).

המיד שהדרייבר הזה מייצר היה אחד האלמנטים הראשונים ששמעתי, ממנו אי אפשר היה להתעלם, אבל נשמור את התיאורים הסוניים להמשך הסקירה.

Spendor A9


אחרון במעלה התיבה ניצב טוויטר דום, בקוטר של קצת יותר מאינצ'.
כפי שתראו בתמונה מייד, הטוויטר מותקן בתוך תושבת אליפטית די מיוחדת. מה שאולי לא תבחינו זה שמדובר בחומר רך. האמת היא שגם הטוויטר מאוד הפתיע אותי, רק שלו לקח קצת יותר זמן לעשות את זה, טוב, כאמור עוד נגיע לשם.

Spendor A9


עוד בנושא התכנוני אנחנו יכולים לזהות פורט אחורי מלבני, נמוך ורחב שבעצם מרמז על טכנולוגית ה- Linear Flow המוכרת של ספנדור. יש הטוענים שהיא מאפשרת גם הצבה סמוכה יחסית לקירות, אצלי זה לא כל כך רלוונטי או אפילו בר בדיקה.

גבי (מסאונדקווסט) הזכיר לי מספר פעמים את בניית הקרוס היפה בתוך המבנה המונובלוקי הכולל גם את הטרמינלים. אז הנה, העברתי זאת גם לכם, חיפוש פשוט בגוגל גם יעניק לכם את התמונה.
הטרמינלים אגב של WBT, ורק צמד בודד, ללא אפשרות ל- bi-amping וכו' (בינינו, עדיף מהגשר הסטנדרטי למי שלא מעוניין בכך).

Spendor A9


עוד מוסתרים בתוך התיבה חיווט כסף, מגוון החיזוקים והשיכוכים שספנדור הטמיעה בה. אני לא כל כך אוהב לדבר על מה שאני לא רואה בעיניים, אך את פלטת הייצוב התחתונה קשה לפספס.

התיבה עצמה מרגישה מאסיבית וחזקה, ניגוד מוחלט לרמקול שלי. די בלתי נתפס שה- A9 שוקל רק שלושה קילוגרמים יותר מהרמקול שלי. אם לשפוט על פי טכניקת הנפת הרמקולים הרגילה שלי, שלושת הקילוגרמים האלו מאוד "כבדים" (כנראה עניין של פיזור המשקל).

אם כבר דיברנו על התיבה, אציין שלמרות שיש לנו כאן צורה וגימור פשוטים ברמה העיצובית, איכות הביצוע/הרכבה כאן היתה ברמה הגבוהה ביותר שניתן לבקש. לא הצלחתי לזהות אפילו פגם מינורי.
הצבע של הרמקול הנבחן היה עץ (אלון) בהיר כפי שבוודאי שמתם לב בתמונות, ישנם עוד שלושה גימורים לבחירה.

Spendor A9


ה- A9 מגיע עם גריל שחור, המחובר לתיבה בעזרת שבעה זיזים לחיבור מאוד יציב.
יש בגריל מרכיב עיצובי כשהוא מכסה את הדרייבר התחתון בצורה טרפזית משהו, אך האמת שאני העדפתי את המראה ללא הגריל וכך גם האזנתי לרמקול.

Spendor A9


סטאפ


את הרמקול קיבלתי כשהוא חדש לגמרי ונפתח מאריזתו אצלי לראשונה.
בהרבה מקרים זה גורר צרות גם לי וגם ליבואן. לי משום שהרמקול דורש ממני הרבה זמן ותשומת לב לתהליך ההרצה, ליבואן בגלל שזה אומר בדר"כ זמן סקירה ארוך מאוד ולעיתים אולי גם מסקנות סקירה נמוכות מהפוטנציאל האמיתי של הרמקול.

ל- A9 היה מזל. הוא התייצב אצלי בתקופה מאוד נוחה, זה היה קצת אחרי תערוכת מינכן כשעשיתי הפסקה בקבלת ציודים לסקירה והיתה לי רק סקירה אחת לסיים (טרנספורטר) פלוס כמה סקירות מוכנות מלפני התערוכה, ועוד הרבה סקירות של התערוכה. כך שהיה לי הרבה זמן להתעסק איתו.

והזמן אכן נדרש.
כבר ביום הראשון כשה- A9 חובר לסטאפ הראשי נתגלו מספר תכונות חיוביות ביניהן מיד מיוחד ונקי (אך לא בכל התחום), אך הבאס היה מאוד אנמי, הקשר לטוויטר די רופף, והוא נשמע באופן כללי כרמקול עם פוטנציאל לא ממומש.
בשלב הזה ניתקתי אותו על מנת לסיים את הסקירה האחרונה ואחר כך הוא חזר לסטאפ הראשי.

במשך השבוע הראשון הוא הלך והשתפר, אחת התכונות שהכי הפריעו לי היתה איזה תדר מעצבן בתחום הווקאל הנשי שגרם לזמרות להשמע מאוד מכניות. ממש מיום ליום הרגשת בשיפור הולך ומתפשט, בעיקר בחיבור בין המיד והטוויטר והאיכות של כל אחד בפני עצמו. הבאס עדיין בשלו.

גבי ביקר אותי מידי פעם לשמוע את הרמקול, ושנינו נהנינו לראות את ההתקדמות שלו.
בשלב מסויים המיד היה כבר ממש מופלא, החיבור עם הטוויטר פרפקט וגם את תכונות הטוויטר עצמו מאוד אהבתי. הבאס מאוד השתפר אבל לא הרגשתי שהגיע למיצוי וכבר הייתי זקוק לסטאפ בשביל בחינה אחרת לכן עברו ה- A9 לחדר העבודה לסטאפ המשני.

כאן הם עברו עוד סידרת הרצה, כולל ווליום חזק כשאני לא בחדר וכולל דיסק הרצה.
התחלתי לשמוע שהדרייברים של הבאס מתקרבים מאוד לנקודה הקריטית משם הם כבר לא ישתחררו בצורה מהותית, וברגע שהסטאפ הראשי התפנה הם חזרו אליו.

כעת ההבדל מהיום הראשון היה עצום והייתי מאוד מרוצה מביצועי הרמקול. עם זאת, יש לזכור שמדובר סה"כ בסביבות 200 שעות ניגון מוזיקה, זה בדר"כ לא מספיק בשביל לפתוח רמקול לאופטימום אבל זה המקסימום שיכולתי להשקיע בשלב הזה.

כאן התחיל סשן הבחינה, אבל קודם הצבה.
בחדר שלי מרבית הרמקולים שאני בוחן לא יכולים להתמודד עם המפתח הרחב יחסית בו אני משתמש ברמקולים שלי. עם ה- A9 זה דווקא עבד מצויין מה שמראה אולי שהם גם מנגנים בהתאם לגודלם.

ה- A9 נצילים יחסית (90db) ובעלי עכבה נוחה של 8 אוהם נומינלי היורדת עד 6.2 אוהם. לא אמור להיות קושי גדול לרוב המגברים, עם זאת ברמת התחושה הרגשתי שהם אוהבים מגבר חזק והוא נותן הרבה יותר אימפקט מאשר ברמקול שלי כדוגמה.

שאר הסטאפ כרגיל, ומפורט כמו תמיד בסוף הסקירה.

Spendor A9


סשן האזנה


Wynton Marsalis – Standards & Ballads
אולי לא הייתי מגדיר את אלבום האוסף הזה של מרסליס כאלבום חובה, אך יש כאן כמה עיבודים מאוד נחמדים (וכמה משעממים). ולמרות ההבדל הזה, ולמרות שמדובר באוסף של טרקים שמקורם בשני עשורים (80-90) עם שלל מלווים, הצליחו בכל זאת לעשות כאן קומפילציה נחמדה עם קול די אחיד.

צמד ה- A9 חופר לתוך ההקלטה אך במובן הטוב של הביטוי. החצוצרה של מרסליס מוציאה יותר גוונים מאשר ברמקול שלי, והיא גם יותר דוקרת כשצריך.
מאוד אהבתי את המיד של ה- A9, הוא צלול, מדוייק, תפור יפה מאוד ליחידות שלמטה ולמעלה, אני בטוח שתקראו אותי חוזר על זה במשך כל הסשן.

אבל התלהבתי מאוד גם מהטוויטר. לא היתה כאן חדות אופיינית לרמקולים מודרניים, ומצד שני היו פתיחות, מהירות ופירוט מצויינים. בטח ובטח ברמה אחרת מהרמקול שלי.
באלבום הזה אפשר היה לשמוע את התופעה יפה מאוד (גם) בכלי הקשת שעלו לגבהים אליהם הרמקול שלי לא מגיע, אבל הם גם לא היו בכלל בכיוון של ניסור על-טבעי.

הבאס של הקונטרבס נשמע מוחשי בצורה מספקת בהחלט, אבל יותר תפוס/הדוק/מדוייק, זה נותן טקסטורות יותר מדוייקות של הכלי אבל קצת פחות "מפנק".

בלא מעט מהטרקים הפסנתר נשמע פשוט מדהים, שמתי לב לכך בעיקר בסולואים שגרמו לי ממש להתרכז בו.

Leonard Cohen – Ten New Songs
אנחנו משנים ז'אנר ומתקדמים לאלבום בעל השם המופלא Ten New Songs של כהן מ- 2001, כמעט עשר שנים אחרי The Future, וגם אלבום הסטודיו העשירי של כהן כך שנראה שיש כאן מספר מפתח.
אתם בטח מכירים את האלבום ותוכנו אז לא אקשקש יותר מידי, כהן ורובינסון יצרו אלבום מאוד "עשוי" מבחינה מסויימת (רובינסון ניגנה כמעט על כל כלי הליווי), וכנראה שהקליטו את רובו באולפן הפרטי של כהן אך זה יוצא מאוד מתאים לתוכן.

הדבר הראשון שאני מבחין באלבום הזה במעבר ל- A9 זה המבט הצלול יותר לעבודות האולפן. האמת שאם אני הייתי קורא את המשפט הזה בסקירה, זה כנראה לא היה כל כך מוצא חן בעיני. זה היה גורם לי לדמיין סאונד אנליטי, לכן חשוב לי לציין שכאן קרה בערך ההיפך הגמור.

בטח נתקלתם בתופעה בה אנשים מתרגשים מהסאונד שהם שמעו באולפן, אפילו קראנו זאת לא פעם בפורום שלנו, ובדיוק לפני כמה ימים נתקלתי בזה בסדרת המופת "חי ב-לה לה לנד" כשזמרים ישראלים חוו משהו שמימי בפגישה בגפן רקורדס.
תמיד הנחתי שהחוויות האלו קשורות להאזנה למאסטר.
אז אין לי מושג איך זה נשמע בסטודיו בו ביצעו את ההקלטות, המיקסינג, המאסטרינג או בכל סטודיו אחר לצורך העניין, אך הצורה בה שמעתי את האלבום כאן היא בדיוק הצורה שדמיינתי את החוויה. וכאן נוגן רד-בוק כמובן.

ה- A9 הציגו שילוב של ניקיון, פירוק הסאונד לגורמים והרכבתו מחדש בחדר, שמירה על תחום גבוה חלק וריאליסטי כשהמיד התחתון כל כך מלא בקולו הענק של כהן והביטים בבאס ממלאים את החדר ומנענעים אותך פיזים, וכל זה בו זמנית, וללא הבדל גם בווליום צנוע של כ- 65db ועד ווליום בלתי נסבל של 90db.

אבל אם זה לא היה מרגש גם ברמה המוזיקלית זה לא היה שווה הרבה, כאן לדעתי בא לידי ביטוי שילוב מתאים עם שאר הסטאפ.
השחזור של האלבום הזה היה חוויה בה לא נתקלים כל יום בתחומנו, אך יותר ברמה האודיופילית מהמוזיקלית.

מה יותר הרשים אותי כאן, הגבוהים? המיד? הבאס? אני לא יכול לקבוע. זה היה כל המכלול.


J.J Johnson & Kai Winding - The Great Kai & J.J
טוב, אנחנו מתרשמים מאוד מיכולות הרמקול עד כאן, אז הגיע הזמן להעמיד אותו במבחן שכמעט תמיד מכשיל את הרמקול שלי.
ישנם שני כלים, טרומבון וסקסופון בריטון, שבהרבה אלבומים בכיכובם (לא כולם כמובן) מצליחים להפיל את הרמקול שלי ולהכניס אותו לסוג של דיסטורשן מרגיז. במיוחד כשהם מוקלטים קרוב למקרופון ונותנים בראש.

הפעם הראשונה שנתקלתי בתופעה הזאת היתה כשחברנו זי ביקר אצלי עם איזה דיסק של ג'יימס קרטר, מצחיק שדווקא הוא זה שהעניק לי במתנה את האלבום שאנו שומעים כעת (אני לא זוכר איך ולמה זה קרה בדיוק, אבל תודה!).

עכשיו אל תבינו לא נכון, זה לא שה- A9 מצליח להחליק 100% מהאלבום הזה, אני לא חושב שזה אפשרי משום שיש קטעים בהם כנראה המיקרופונים עצמם נכנסו לדיסטורשן, אבל אני לא חושב שניתן להשוות בכלל את ההצלחה של ה- A9 לשחזר את הטרומבונים באלבום הזה (ודומיו) ביחס ל- La Scala.

אם לא התעכבתי על הנושא עד עכשיו אז הרשו לי להגיד זאת מפורשות. זוהי יחידת מיד מדהימה. גם לא הצלחתי להכניס אותה לעיוות בשום חומר, היא גם מתאימה לכל כלי מגיטרה, דרך כלי נשיפה ועד ווקאל, היא גם מנגנת צלול ואחיד בכל ווליום וגם תפורה נהדר לשאר היחידות. יופי של דבר.

אז הבנו שיש לנו כאן יופי של טרומבונים, אבל זה לא הכל. יש לנו כאן בו זמנית יופי של מצילות (מתחילות במיד ועולות לטוויטר כמובן) פתוחות אך גם בשרניות במידה ריאלית (לא מוגזמת), תיפוף מהיר, פסנתר מדויק, ובאס מוחשי אך גם מוגדר ולא רפה כפי שאני רגיל בדר"כ.


Gretchen Parlato - In A Dream
מצחיק, האלבום הזה מככב לאחרונה בסקירות שלנו, אבל כולן נכתבו בכלל לפני כמה חודשים (יוני/יולי כמדומני), כנראה שהייתי מושפע מההודעה שפרלטו מגיעה לפסטיבל. בינתיים הפסטיבל חלף מזמן, מי שפיספס מוזמן להתעדכן כאן ועל הדרך יזכה גם לצפות בתספורת האוונגרדית שלה משני הצדדים.

אנחנו רוצים לבחון במקרה זה ווקאל נשי. גרטשן שרה גבוה ובעלת קול אוורירי כזה שמזכיר לחישה, וה- A9 משחזר אותו בכישרון עם הרבה אוויר, טבעיות וחלקות טונאלית. ועדיין אני מתקשה להתרכז בקולה.
ה- A9 מוציא כל כך יפה ומדויק את הכלים המלווים שהם כל הזמן מסיחים את דעתי. הבעיה היחידה (אומנם לא אשמתו של ה- A9) היא שכעת גם הקולות שמישהו עושה שם עם הפה, מן ציקצוקים כאלו, הרבה יותר בולטים, וממש שומעים את הרוק וזה פשוט דוחה אותי. לא מסוגל כמעט לשמוע את הטרקים האלו (בעיקר הראשון והשלישי).

היציבות הטונאלית וחוסר העיוות גם בווליום גבוה מושך אותי הלאה במעלה הווליום, וזה נותן לי יותר מהכל, אבל מוחשי יותר בבאס שדי קשה לשחזר בחדר שלי וגם באלבום הזה ה- A9 מצליח מצויין.

Saint Saens\Munch\Boston – Symphony no 3
לקראת סיום אני חוזר לעוד אלבום שכבר הופיע בסקירותי בעבר, אליו התוודעתי בזכות סקירתו של חברנו אביעד כשהפעם אנחנו רוצים ללמוד איך מתמודד ה- A9 עם ביצוע עתיר כלים וטווח דינאמי.

האמת שבנושא הטווח הדינאמי לא הייתי מודאג, ידעתי שה- A9 מצטיין ללא שום השוואה מול הרמקול שלי בניגון עתיר דציבלים. האמת היא שביצירה הזאת נקודת הפתיחה שלו צריכה להיות קצת יותר גבוהה מזאת של הרמקול שלי, אבל כשהוא עולה למעלה אני פשוט לא מצליח לזהות את הגבול שלו. במקרה הזה הגעתי לפיקים של מעל 100db (מבקש מחילה מהשכנים) אבל העוצמה זה לא הכל, אני יכול להגיע לווליום הזה גם עם הרמקול שלי, אך הצורה הנקיה, הצלולה, חסרת המאמץ היא זו שמדברת אלי. והאמת היא שאת היצירה הזאת כנראה שצריך לנגן כך, כשהקרשנדואים מגיעים לעוצמה כזאת זה פשוט עושה לך משהו בבטן, ונשבע לכם שזאת לא בחילה :)

מלבד הווליום, יש לנו כאן הפרדה שאין מה לעשות, רק רמקול מרובה אלמנטים (יחסית) יכול לעשות, וזה משהו שמתבטא לכל אורך היצירה. בניגוד לג'אז שם יש לבאס הרפה קסם אקוסטי משלו, ביצירה סימפונית באס יותר מדויק ומוגדר יותר יתאים. אולי האורגן קצת פחות מוחשי בתחום הנמוך שלו מאשר ברמקול שלי, אבל אם הייתי נשאל איזה רמקול עדיף לביצוע הזה לא הייתי מתלבט כלל.

Spendor A9


סיכום


לאחר תקופת הברייק-אין הראשוני שהיתה אומנם די מתסכלת (ובמצב אופטימאלי לא אמורה להיות חלק מהבחינה), צמד ה- A9 הצליח להרשים אותי מאוד עד לרמה שקבעתי שזהו אחד הרמקולים הטובים ביותר ששמעתי על הסטאפ שלי.
אם נסתכל עליהם לרגע ברמה הגלובלית, אוכל להגיד שהם מאוד מאוזנים, יציבים ומתמודדים בקלות הן עם סגנונות מוזיקה וגם עם ערכי SPL מגוונים. הם מעניקים מבט צלול לתוך ההקלטות, אך חשוב לא פחות מסוגלים להעניק מבט צלול גם אל תוך המוזיקה והביצוע, לשקף עדינות ורגש ויחד עם זאת כח ודינמיות.

ברמה היותר פרטנית, ואם נחלק את תחום התדרים על בסיס היחידות, היה (הרבה) מה לאהוב בכל חלק שכזה. אהבתי את היכולות הטכניות של הטוויטר (פירוט, מהירות, אויר וכו') ואת העובדה שהוא מבטא אותן בעדינות והרמוניות בלי להשמע קליני ומכני, הצלילות והטבעיות של המיד היו בין הפרמטרים הבולטים ממפגש אוזן ראשון, ויחידות הבאס העניקו אימפקט, דיוק, מהירות, מבלי לנפח או להתעוות בכל התחום בו הן פועלות.

ברמת הפרזנטציה צמד ה- A9 הצליח לייצר במה רחבה ותלת מימדית בחדר שלי. הם לא ניפחו את דמויות הסטראו למימדים לא טבעיים אך גם לא צימקו אותן ושמרו על הפרדה טובה ויציבות מרחבית.

במשך הסקירה דיברתי לא מעט על ניטראליות או על יכולת "לחפור" לתוך ההקלטה, נשאלת השאלה האם צמד ה- A9 גולש לתחום האנליטיות.
הפירוש של "אנליטיות" מבחינתי אינה איזון או ניטראליות, פירושה על-טבעיות הפוגמת בדר"כ בחוויה המוזיקלית. ותחת ההגדרה הזאת אין סיכוי שהייתי משייך את ה- A9 לזן האודיופילי הזה, על הסטאפ הנבחן הם שמרו על טבעיות כוללת שמעטים מהרמקולים הצליחו לייצר אצלי.

אז מה בכל זאת ה- A9 לא יודעים לעשות?
מי שמחפש רמקול שיעניק לו בעצמו את החמימות, או הפינוק, או רכות או מהצד השני את האדג' או התוספת הקטנה בגבוהים או בבאס, או בקיצור צבע, לא ימצא את זה ב- A9.
גם מי שמחפש באס נמוך מאוד (ואנחנו לא מדברים כאן על קונטרבס) יתכן שזה יחסר לו קצת. עם זאת אני חייב לציין שהנתון היבש שניתן על ידי ספנדור של טווח היענות של 50 עד 20K הרץ מאוד מטעה. אני סבור שמדובר במדידה מאוד מאוד שמרנית.
לטעמי ה- A9 מפגין באס בסגנון רמקולים המפורסמים כיורדים ל- 35-40 הרץ, ואולי פרמטר המדידה בחדר של 28 הרץ במינוס 6db מסביר את זה. בחדר סטנדרטי, על פי הפרמטרים שלי, יהיה ל- A9 באס גם נמוך וגם מאסיבי מאוד.

לפני סיום, סיפור צדדי קצר.
לא רבות יוצא לי לשמוע רמקול שסקרתי אצל היבואן. בפעם האחרונה שזה קרה התוצאה מאוד הפתיעה אותי, סיפרתי על זה כאן.
משום שגבי מתגורר לא רחוק ממני, ואת הרמקול בחנתי כבר לפני חודשים ארוכים, קרה שיצא לי להאזין לו לכמה דקות אצל גבי בבית.
זאת היתה חוויה מאוד מעניינת, החדר של גבי הרבה יותר "חי" משלי, והרבה פחות בולע למרות שהוא די גדול. הציוד כמובן שונה מאוד, אחד המשולבים של Hegel שרק הוכנס לחשמל, ה- HD20 ומחשב המריץ בעיקר iTunes.

אם לומר את האמת אני לא ממש זוכר בדיוק איזה סאונד היה שם, אני רק זוכר שהייתי המום מההבדל הסוני בין אותה תוצאה לזאת שאצלי. אומנם כל הציוד היה שונה מלבד ה- HD20 שיצא לי לשמוע את ה- A9 עימו לזמן מה אצלי בבית, אך אני סבור שמרבית ההבדל נבע דווקא מהאקוסטיקה. החדר יצר גבוהים מאוד שונים וגם הבאס הלך לכיוון אחר. אם משהו איכשהו הזכיר לי את הביצוע אצלי זה היה המיד, אבל גם הוא מושפע ממה שסביבו.

בקיצור, כפי שבטח הבנתם מהסקירה מאוד אהבתי את ה- A9, אך מה שרציתי להזכיר בעזרת הסיפור הוא שכל מוצר צריך לשמוע באוזניך, ואם מדובר ברמקול בסדר גודל מחיר כזה אז כדאי מאוד שזה יהיה בחדר המיועד.

ולסיכום הסיכום, אם התחברתם לתאורים בסקירה וה- A9 עומד במסגרת התקציב שלכם, אני ממליץ בכל פה לנסות אותו.
אך זיכרו שבניגוד לאסוציאציות שהשם אולי מעורר בכם, אין לצפות לסאונד "וינטאג'י", בהקשר הזה אפילו הרמקול שלי יתן מענה יותר תואם. אך בתחום האיזון, הצלילות, הדיוק, ועוד לא מעט פרמטרים סוניים ה- A9 הוא רמקול מליגה אחרת לגמרי.

Spendor A9


נתונים טכניים


נצילות: 90db ב- 1 וואט מ-1 מטר
נקודות חיתוך: 500 ו 5K הרץ
טווח היענות: 50 הרץ עד 20K הרץ ב- 3db+-
היענות בחדר טיפוסי: ירידה ל- 28 הרץ עד מינוס 6db
עכבה נומינלית: 8 אוהם
עכבה מינימלית: 6.2 אוהם
מידות: גובה 103 ס"מ, רוחב 20.5 ס"מ, עומק 36 ס"מ
משקל: כ- 27 ק"ג ליחידה


סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, PC based Music Server,M2Tech hiFace Evo, Lenco L70, Denon 103R
הגברה: MBL 8011S, MBL 5011
כבילה - חשמל: Siltech Ruby Hill II, MBL, Elrod
כבילה - סיגנל: Siltech Compass Lake, Siltech Prince, Siltech i770, Furutech Formula2 USB
טיפול חשמל: Isotek Orion
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala

מחיר : 32,495 ש"ח
יבואן: Soundquest




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות