עכשיו 03/12/24 23:46

פורסם: 03/12/09 02:18 ע"י aloni


מגבר משולב ונגן תקליטורים Simaudio CD.5 & I.5



Sim Audio I.5 & CD.5


לפני שנתחיל וידוי קצר. מעולם לא הייתי בעליו של ציוד סטריאו בעל תג מחיר דומה לזה של הסט שאני סוקר עבורכם היום. מבחינתי היכרות אמיתית עם סגמנט מוצרים מגיעה רק עם בעלות על מכשיר שכזה (זה לא אומר שלא שמעתי מוצרים בעלי תג מחיר דומה כגון אודיולאב, ארקם, NAD וכו') ועדיף יותר מאחד. זה אומר שאת הסקירה הזאת אני מבצע מנקודת מבט אובייקטיבית מחד (משום שיש לי פחות דעות קדומות, הנחות עבודה וכו') אך פחות השוואתית מאידך (משום שאני מבצע השוואות רק מול מה שאני מכיר היטב ושמעתי בביתי).

ואם לומר את האמת, עניין אותי מאוד לבצע את הסקירה הזאת. מלבד העובדה שעוד לא שמעתי מכשיר של Simaudio במגרש הביתי שלי, המוצר הקודם שסקרתי שהיה בעל תג מחיר עוד בתחום השפיות ה- ATOLL IN200 התגלה כתמורה מצויינת לכסף ומכשיר מהנה בפני עצמו. אני סקרן האם נצליח לשמור על אפקט ההנאה במחיר נמוך משמעותית.

רגע לפני


מכיוון שזו הופעתה הראשונה של חברת Simaudio במסגרת האתר נציג אותה בקצרה.
החברה הקנדית פעילה מתחילת שנות ה-80 מה שמגיע לכמעט 30 שנות פעילות בתחום.
למרות שבססמאות אתר החברה ניתן למצוא לא מעט איזכורים של וידאו, בליין הנוכחי מצאתי רק פרוססור רב ערוצי וממתג HDMI. שאר מוצרי החברה מיועדים לתחום האודיו.
החברה מציעה שני קוי מוצרים. ה- Moon שמתחיל עם הסט אותו נסקור הפעם, וה- Moon Evolution הרי היא הסדרה היוקרתית המכילה את הטוב ביותר שהחברה מסוגלת לספק.
במשך השנים קראתי לא מעט ביקורות מפרגנות למוצרי החברה, הפעם הגיע הזמן לבדוק בעצמי.

מה בתפריט?


מגבר משולב Simaudio I.5
נגן תקליטורים Simaudio CD.5

כן, החלטתי לבחון את הצמד כסט. העיצוב הדומה, שם הדגם (וגם התוצאה) מרמזים שהם מתוכננים לעבוד כך. אני סבור שזו הצורה בה יעבדו רוב המשתמשים. פתרון אלקטרוניקה כולל בשתי קופסאות.

ורגע לפני שנמשיך בואו נתעכב קמעה על שם הדגמים. שימו לב, מדובר על נקודה חמש (כלומר חצי) ולא חמש (שהוא בכיר בשלוש דרגות מהדגם הנסקר).
מדוע בחרה החברה בשם דגם כל כך מוזר (ואולי לא מחמיא)? אני מניח שהסיבה היא שאלו מוצרים חדשים יחסית שיצאו אחרי ה- Entry Level הקודם - ה- 1 והעדיפו שם שכזה מאיזו המצאה חדשה.
מבלי לראיין את קברניטי החברה אני מניח שהרעיון מאחורי המוצרים האלו הוא לתת ללקוחות הפוטנציאליים מוצרים טובים, הבנויים היטב במחיר נוח מאוד במטרה שימשיכו לשדרג בתוך המשפחה. אני אוהב את הקונספט, ובתנאי שהביצוע לא מערער את האמון במותג, אם כי אני בטוח שיש כאלו שיעדיפו חברות שלא מתפרסות על כל תחום המחירים. זכותם.

מבנה, עיצוב ופיצ'רים


ה- Form factor של שני המוצרים זהה.
שסי קטן ונמוך יחסית אך עדיין שומר על גודל מכובד לעין. רוב פאות הקופסאות הן בצבע אפור כהה, כמעט שחור, כאשר הפלטה הקידמית מגיעה בצבע כסוף (אלומיניום מוברש) או שחור.
שני הסמפלים הגיעו בגירסה הכסופה, ואני חושב שהם נראים נהדר למחירם. אלגנטיים, בעלי עיצוב סולידי שלא נמאס מהר אך גם מחמיא. אם שאר הקופסא היתה בצבע דומה לפלטה הקידמית זה היה מעניק למוצר לוּק יותר יוקרתי.

איכות הגימור והבניה (חיצונית) הם ברמה גבוהה משציפיתי. הכפתורים השונים, הבוררים, המגירה המהירה אך שקטה וחלקה. מוצרים במחיר כזה מגיעים בדר"כ מסין ואנחנו מוכנים ואפילו מצפים לחיות עם פשרות מסויימות בתחום הזה. הצמד מיוצר בקנדה ולא הרגשתי פשרה כלשהי באיכות המוצר ביחס לציפיות שלי.

אבל אם חייבים לקטר, ואני יודע שצריך :| , הייתי יכול לחיות עם קונקטורים יותר רציניים לרמקולים ואולי גם שלט יותר סקסי.

ברמת הפיצ'רים המגבר המשולב מציע חמש כניסות RCA בעזרת בורר כניסות מרובה כפתורים בשורה רצופה ונוחה בחזית המכשיר, ויציאת RCA נשלטת ווליום (pre out) אחת.

לצד בורר הווליום (ללא חיווי דיגיטלי) נמצאת גם יציאת אוזניות (לא נבחנה) וכניסת PL המיועדת לחיבור נגנים ניידים (אנלוגית), נחמד.
עוד פיצ'ר לא קונבנציונאלי הוא האפשרות לכבות לחלוטין את יציאות הרמקולים. זה יכול להיות שימושי אם משתמשים במגבר המשולב כפרה בלבד, או כאשר משתמשים באוזניות.

Sim Audio I.5 & CD.5Sim Audio I.5 & CD.5


Sim Audio I.5 & CD.5


נגן התקליטורים מצידו, מציע תצוגה גדולה ואדומה שמזכירה לי את האאודי. אהבתי מאוד את העובדה שהמגירה אינה בגובה מלא אלא דקיקה. מלבד מראה אסטטי זה כנראה גם עזר במימוש תנועה חלקה ומהירה.
הנגן מציע יציאת SPDIF דיגיטלית אחת בתצורת RCA.
ארבע הרגליות דומות לאלו של המגבר ובתחתיתן חומר רך למניעת שריטות (מזל עם הסטנד הגלוסי הזה...).

Sim Audio I.5 & CD.5Sim Audio I.5 & CD.5


Sim Audio I.5 & CD.5


השלט נוח והגיוני לתפעול. הוא שולט על שני המכשירים כאשר עבור פעולות מסויימות צריך לבחור יעד (כגון פעולות כיבוי והדלקה) ופעולות אחרות משוייכות תמיד למכשיר המתאים (ווליום, נגן וכו').

Sim Audio I.5 & CD.5


בניית הסטאפ


העובדה שהמגבר מוציא 40 וואט ב-8 אוהם גרמה לי לשמוח שה- WLM מאוד נצילים ובטוח לא יעמיסו על המגבר שלמרות שההספק שלו לא בשמיים, הוא מכפיל אותו ב- 4 אוהם ובעל שנאי גדול שתופס כמעט חצי מגודלו.
ובהנתן רמקול מתאים, פשוט שלפתי כמה כבלים מהסט שלי (כבלי חשמל של MBL אינטרקונקט SQ110 של סילטק וכבלי רמקולים של Crystal Cable מדגם ultimate) כשאני מרכיב את שני הרכיבים הנבחנים במקומות הפנויים על הסטנד החדש והגדול (ממש תענוג כמה שזה נוח!).

הדלקה והמתנה של כשעה לפני שאני בודק את התוצאה, אבל לא, לא הולך. זה לא זה.
אני מגלה הרבה עיוותים בסאונד, בעיקר ארטיפקטים דיגיטליים, לתחום הגבוה יש הילה מרגיזה.
מה עושים?

כאן אנחנו נכנסים לנושא שאולי לא יהיה מקובל על כל אחד, אז אנא סובלנות ואורך רוח.
כבר מזמן גיליתי שהמון פעמים כאשר משלבים ציוד מרמות איכות (ומחיר) רחוקות מידי, התוצאה עלולה להיות קקפוניה מוחלטת.
כאן השתמשתי בכבלים שכל אחד מהם יקר יותר מכל סט האלקטרוניקה יחד. אחד מהם בהרבה.

אז אני יודע שזה נשמע מוזר, וההיגיון הבריא אומר שכבל טוב אמור להיות טוב תמיד, ולכולם, אבל כאשר חיברתי זוג סילטקים ישנים שלי מסדרת הכניסה (פריז וניו-יורק) - פאף - רוב המחלות נעלמו, הסאונד הפך למעניין, מאוזן, ואף הפתיעה אותי הסינרגיה הכללית.

נותר רק מכשול אחד. לתחום הגבוה עדיין היתה הילה מלאכותית והאמת שגם בתחום המיד היתה איזו בליטה מיותרת אך זו לא ממש הפריעה.
ההילה הזו היתה מוכרת לי מאוד ממכשירים שעוד לא עברו ברייק אין. אני תמיד מבקש מהיבואנים שימסרו מכשירים שעבדו מספר שעות מינימאלי שזה לא יפריע לבחינה, אך כאן הרגשתי שהמכשירים עוד רחוקים.
נתתי לזוג לנגן שעות רבות במהלך שלושת הימים הראשונים. אני חושב שהם עברו משהו כמו 50 שעות נוספות מה שהעלים לחלוטין את אותם ארטיפקטים בתחום הגבוה, שיפר מאוד את המיד והתחום הנמוך שגם היה מעט נפוח מידי, ובכלל העניק תצוגה יותר מוזיקלית.

יופי, עכשיו כבר בכלל הייתי מופתע מהסינרגיה. הרמקולים, הכבלים והסט הנבחן התאימו האחד לשני כמו כפפה ליד.
המגבר הזיז את הרמקולים ללא שום קושי, ויותר חשוב, התקבלה תוצאה בעלת טונאליות נכונה שאינה מנת חלקם של כל המוצרים ברמת מחיר זו.

Sim Audio I.5 & CD.5


סשן האזנה


Tord Gustavsen Trio - Being There
אני הרבה פעמים מזכיר את העובדה שכל אחד מאיתנו מחפש משהו קצת אחר בשיחזור מוזיקה אצלו במגרש הביתי. לכל אחד יש את סדר העדיפויות שלו.
אחת התכונות שנמצאות אצלי גבוה ברשימה היא היכולת להעביר תחושה, אוירה (או state of mind) הנמצאת באלבום. אחד האלבומים המייצרים תחושה מאוד אופיינית ומוגדרת הוא Being There של גוסטבסן והשלישיה שלו, אותו כבר סקרתי כאן.

מבחינתי האלבום הזה היווה מבחן קבלה, אם לא תתקבל תחושה מספקת מהאלבום אז אולי כדאי שאפסיק כאן, לא אבזבז את זמני ואת זמנכם. אולי אין טעם לבחון ציוד במחיר כזה (כן, נתקלתי כבר בציוד שלא מסוגל לעשות זאת).

צמד ה- 5. צלח את המבחנון הזה ללא שום קושי. הם העבירו את ההרגשה המעט אפלה, מעט ECMית בצורה טובה מאוד.

מתוך סשן ההאזנה האמיתי שלי (בניגוד למקוצר המפורסם פה) זהו האלבום הראשון בו ממש התייחסתי לנושא הטונאליות. היה ממש מפתיע ומשמח למצוא מכשיר במחיר כזה בעל נכונות טונאלית כה גבוהה.
בדר"כ יבחרו היצרנים להשתמש בכל מיני טריקים על מנת לייצר עניין מלאכותי במכשיר: עודף באס או מיד באס, פתיחות מדומה בתחום הגבוה וכו'. כאן לא מצאתי אף אחד מאלו.

זהו הסיכום שלי עבור האלבום, וזה אומר שבאופן כללי אנו מקבלים כאן תצוגה ריאליסטית וטובה.
אך אם ממש נחפור לעומק, נוכל למצוא בתחום הגבוה טקסטורות מעט מדומות. זה לא כל כך מתאים לפסנתר אבל דווקא מחמיא לתיפוף מהיר.
אני ממש לא מחשיב "גילוי" זה כאכזבה. עוד לא נתקלתי במכשיר זול מ- 10K ש"ח שלא מתנהג בצורה כזאת, פשוט התרשמתי כל כך מהצמד שהרשתי לעצמי לאתגר אותו מעבר ל- class שלו.

Jaymay - Autumn Fallin
אני לא בטוח מה גרר אותי להתחיל להאזין למוזיקה כזאת. אני לא מוציא מכלל אפשרות שמדובר במזוכיסטיות לשמה משום שבהתחלה ממש סבלתי.
אבל עם הזמן, והרבה בזכות הסקירות האלו המכריחות אותי להאזין לסגנונות להם אני לא מאזין בדר"כ, התחלתי להתרגל לסגנון האינדי מתחנחן/מתרפק הזה, ולא תאמינו, אני אפילו עלול למצוא חשק להאזין למשהו כזה (אחת לשנה בערך).

צמד הירחים צלח את המבחן בהצלחה מרובה. האלבום הזכיר לי שאני ממש מרוצה מהסינרגיה שבין כל הרכיבים בסטאפ. קולה של Jaymay נשמע בדיוק כפי שרציתי. פשוט ואמיתי.
גם שאר הכלים (על רובם היא גם מנגנת אגב) נשמעו ריאליסטיים מאוד, במיוחד הגיטרות.

אני אוכל להתעקש ולומר שכמה פריטות באס היו קצת נפוחות מידי. אני מאמין שיכולתי לסדר זאת בקלות על ידי הגבהת הספייקים ברמקול שלי (פורט תחתון) או הרחקה מהקיר ברמקול קונבנציונאלי, אך זה היה כל כך מינורי שאפילו לא טרחתי.

Leonard Cohen - The Future
לפני מספר חודשים החלטתי לרכוש מחדש את כל הדיסקים של כהן מהם נפטרתי כשהייתי צעיר וטיפש. על פי המחיר המגוחך שהם עלו אני מניח שהדיסקים יוצרו בארץ.
The future הוא אחד מהם, ואם אתם חושבים שאספר משהו על האלבום עצמו אתם יכולים לשכוח מזה.

ההקלטה אמנם לא מהמשובחות ביותר, אך הצמד הצליח להעביר את האלבום בצורה מצויינת. זה כלל גם את Waiting for a miracle שעלול להתבלגן בסטאפים המנפחים את הבאס.

מלבד זאת אנחנו מקבלים כאן את כהן בגודל נכון (גודל של הופעה, לא של אדם שר מולנו), ב- pitch הנכון ואני יכול להבחין בטקסטורות הצליל בכל מקום רלוונטי בהקלטה.

האם האלבום נשמע יותר טוב על הסטאפ שלי? כן, חסר לו שלא ;) . והאמת שכמעט בכל מדד, אך זה לא הוריד מאום מהיכולת שלי להנות ממנו עם הצמד הזה.

עם ה- The astounding eyes of Rita של מר Anouar Brahem אין ספק שהייתי Astound. ברצינות.
אני יושב ומאזין ולא מאמין שאני מקבל חוויה כזאת מהסטאפ הכי זול שסקרתי עד היום.

אז נכון שהשעה מאוד מאוחרת, והכל סביב דומם, ונכון שהייתי בדיוק במוּד הנכון להאזין לאלבום הזה, אבל עדיין...
הקלרינט כל כך חלק וממכר, מכות הדרבוקה/בנדיר כל כך מלאות, עגולות, אמיתיות, ופריטות העוד... עונג צרוף.

מכשול קטן ניסה להרוס את ההרמוניה. תדר מסויים במיד הנמוך יצר עומס גדול מידי על האוזן. התדר הזה קיים בהקלטה ומופיע גם בסטאפ שלי אך זה איכשהו מצליח לעגל אותו למשהו יותר נסבל.

זה קטן, זה זניח, ואולי הזכרתי זאת רק שיהיה מה לבקר. כן. יודעים מה? אני לוקח בחזרה.

Ann Hampton Callaway - Slow
אפשר להגיד שהגברת המכובדת הזאת מייצגת את מה שאני לא אוהב בזמרות הג'אז בנות ימינו.
אותה פרזנטציה קברטית אובר דרמטית.
אבל לפעמים יופי הוא כמעט אבסולוטי ופחות קשור לטעם אישי, ולדעתי באלבום הזה יש כמה קטעים בעלי יופי כזה.

בכלל אני מעריך את ההרכבה של האלבום הזה, שילוב מוצלח בדר"כ של יצירותיה של הזמרת הנכבדה (מילים ולחן) ועיבודים ליצירות מוכרות של אחרים (ג'ובים, קרול קינג, ואן מוריסון ועוד).

צמד הירחים מעביר את האלבום בתחושה מצויינת. אתה נכנס לאוירה ומאזין למוזיקה וקול הזמרת בשקיקה. על הנכונות הטונאלית כבר דיברנו, קולה של Callaway לא עצום בגודלו.
זה טוב מבחינתי, הוא מעט גדול יותר מאשר בסט שלי, ופחות מדוייק ומפוקס, אך עדיין ברמת הנורמה בהחלט.

עכשיו תראו, התוצאה יפה. מתחיל בתחום יכול להנמס מלשמוע תוצאה מאוזנת וריאליסטית כזאת, בעצם לא רק מתחיל. אבל אני לא יכול להגיד שזה מתקרב לצורה בה אני מעוניין לשמוע ביצועים כאלו.
זה בדיוק סוג הביצועים שמושכים אותי להתפרע עם ציוד. עם כל עליית מדרגה אתה מקבל יותר, וכאשר אני שומע את האלבום הזה עם ה- MBL זה כאילו אני שומע אלבום אחר (מה שבפירוש לא יהיה המצב עבור כל אחד! תלוי מאוד מה אתה מחפש).

בכל מקרה אני לא מאשים את הצמד שבמבחן משום שאני לא מאמין שקיים ציוד במחיר הזה שמסוגל להציג את האלבום כפי שהייתי רוצה. וכנראה שגם לא יהיה קל למצוא אחד שיעשה זאת היטב כמו צמד ה- Moon.

Miles Davis - My Funny Valentine
הקלאסיקה הזאת תחתום את סשן ההאזנה שלנו להפעם.
המוזיקה טובה (בלשון המעטה), ההקלטה סבירה. האם יצליח הצמד ה- "נכון כלכלית" להוציא את מלוא האוירה מהאלבום?

ב- Slow כבר רמזתי שלווקאל ג'אז איטי ומרגש אני סבור שצריך סטאפים רציניים מאוד בשביל להוציא את מלוא הרגש. ג'אז אינסטרומנטלי לא שונה בהרבה (אם כי זקוק לפרמטרים מעט שונים).

אל תבינו אותי לא נכון, זו לא טענה פלצנית שאי אפשר לשמוע סגנונות אלו במערכות פשוטות או זולות, ממש לא, רק אומר שעם ההתקדמות ברמת המוצרים אני חש התקדמות גדולה באיכויות הסאונד, לפחות בפרמטרים שאני מחפש.

הצמד פעל כמצופה, הוא לא הצליח להעביר 100% מהתחושה והאוירה שהאלבום הזה מעניק. אבל הוא כן הצליח להוציא את ה- core. אולי קצת מלוכלך בתחום הגבוה וקצת חסר את השקט הדרמטי, אבל בסך הכל בהחלט ניתן להנות ולהעריך את המוזיקה.


אולי שמתם לב שבכל סשן ההאזנה לא התייחסתי כלל לפרזנטציה ובמת הצליל. אחת התכונות של הסטנד הנוכחי היא שהוא משנה את תפיסת הבמה הקונבנציונאלית. התרגלנו לשפוט מוצרים במינוחים של במה רחבה או צרה, איכשהו הסטנד הזה מצליח לנרמל את הפרזנטציה למצב מאוד טבעי המונע ממך לחשוב במינוחים הרגילים.
הזוג הנבחן התנהג כמו הסט שלי במובן הזה, אולי מעט פחות תלת מימדי אך גם הוא הציג פרזנטציה טבעית ונכונה שמשתנה עם כל אלבום והקלטה.

Sim Audio I.5 & CD.5


סיכום


הסט הנבחן הציג נכונות טונאלית שאינה טריויאלית לקבוצת המחיר, עיצוב סולידי ונאה, בניה איכותית והנדסת אנוש מוקפדת. המוצרים שידרו לי תחושה של חברה שיודעת מה היא עושה, לא מנסה להתחכם עם טריקים סוניים, אלא מייצרת מוצר טוב בדרגת כניסה ממנו אפשר לצמוח.

הזכרתי בתחילת הסקירה את ה- IN200, כעת לקראת סיכום אני מנסה להעריך איזה מהמוצרים יתאים לכל פרופיל.
ה- ATOLL יקר משמעותית אך גם מספק חווית סאונד עדיפה משמעותית (אם כי פחות מאוזנת ומעט מדגישה את התחום הנמוך), אני מניח שלאודיופילים תהיה דילמה בין שני המוצרים האלו, האם התוספת הכספית שווה את התמורה בסאונד... אין לי ספק שיש כאלו שיבחרו לכאן ואחרים לשם, ואף אחד מהם לא יטעה.

החידוש הוא, שהיום יש לי רפרנס חדש לקבוצת המחיר הזאת, והיא רמה אחת מתחת לזאת של ה- ATOLL. זאת כבר רמת מחיר שיכולה גם להתאים לחובבי מוזיקה ולא רק לאודיופילים, ועבורם עד היום לא היתה לי תשובה.

אבל אם כבר הזכרנו את נושא התמחור, קשה לי שלא להתייחס לעובדה שהתמחור המקומי יקר ממחירי חו"ל + מע"מ אליהם התרגלנו. נכון, למוצרים בסקלה הזאת של המחירים כבר פחות נהוג למכור במחירי חו"ל, אך אם יחליט היבואן - מר אדון ארמה היי אנד לעשות עוד איזה קווטש במחיר זאת יכולה להיות עסקה אף יותר משתלמת.

ציוד בדיקה


רמקולים: WLM LaScala
כבלים סאונד: Interconnect Siltech New-York Speaker Paris
כבלים חשמל: MBL
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference

Sim Audio I.5 & CD.5


נתונים טכניים


Simaudio CD.5
DAC / Digital Filter BurrBrown PCM1793
Frequency Response (audible) 20Hz - 20kHz +0/-0.2dB
Frequency Response (full range) 2Hz - 72kHz +0/-3dB
Dynamic Range > 108dB
Signal-to-noise ratio > 108dB @ full output
Channel Separation > 103dB
Max. Analog Output @ 0dBFS - RCA 2.0 Volts @ 100 Ω
Power Consumption @ idle 15 Watts
Shipping weight 6.25 kgs
Dimensions (W x H x D) 42.9 x 8.9 x 33.2 cm


Simaudio I.5
Class of operation - Amplifier A/AB
Input Sensitivity 370mV - 3.0V RMS
Input Impedance 11,000 Ω
Output Power @ 8 Ω 40 Watts per channel
Output Power @ 4 Ω 80 Watts per channel
Output Impedance 0.04 Ω
Damping Factor > 200
Signal-to-noise Ratio 101dB @ full power
Maximum Current 14 amperes
Frequency Response 10Hz - 100kHz (+0/-3dB)
Crosstalk @ 1kHz -78dB
THD (20Hz - 20kHz @ 1 watt / @ 40 watts) < 0.015% / < 0.03%
Shipping weight 8 kgs
Dimensions (W x H x D) 42.9 x 8.9 x 37.5 cm


יבואן: ארמה אודיו
מחיר נגן תקליטורים: 6,490 ש"ח מגבר משולב: 6,900 ש"ח




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות