עכשיו 29/03/24 01:53

פורסם: 25/11/09 23:04 ע"י efib


Shengya - A-203SE



Shengya - A-203SE


אני משוכנע שלא רק העצורים או הקשוחים בינכם יודו שהרגע הראשון של חיבור ציוד חדש שמגיע הביתה הוא מרגש. הייתי אולי אפילו מרחיק לכת יותר ואומר שלחלקנו הוא קסום. זה מתחיל בנגיעה בקרטון הלא חלק ולא בהכרח נעים למגע, ממשיך בפתיחת הקרטון והוצאת המכשיר, קילופו מניירות מרשרשים וניילונים שמריחים חו"ל. הצבתו על המזנון / סטנד לסוגיו וחיבורו. אז מגיע רגע ההדלקה ... השניות שמחכים עד לייצוב המתח במכשיר נראה כאילו לוקח יותר מהזמן המוגדר בשעון.

ללא יוצא דופן כך היה גם המקרה הזה ...

מיומנו של סוקר:
מצחיק איך אני ממשיך להתלהב מחיבור של קופסא חשמלית בבית. הקופסא נחתה אצלי בסלון דיי מאוחר ואף על פי שהייתי דיי עייף וכולם ישנים כל מה שענין אותי זה לחבר את המגבר ולהפעיל אותו.


האינטגרייטד של Shengya מצטרף לשאר הציוד הסיני שמיובא בתקופה האחרונה כשהוא לא מתחבא בלאומיותו. יש לא מעט חברות סיניות שעובדות כספק OEM לחברות מערביות ועובדות בשיתוף פעולה עיסקי כזה או אחר, Vincent למשל היא חברה גרמנית שמשווקת מגרמניה עם תכולת פנים סינית של Shengya. Shengya ועוד לא מעט חברות סיניות הן דוגמאות לחברות סיניות שעברו פאזה בהתבגרות העיסקית או בבטחון העצמי ומשווקות בשוק המערבי כחברות עם BRAND סיני.

מעבר לענין הרב שחלק מהחברות הללו יוצר יש שני מאפיינים שאי אפשר להתעלם מהם בציוד הסיני.
הראשון הוא העיצוב ... רוב המותגים הסינים מחצינים עיצוב שאיך נאמר בעדינות ... לא מתאים לכל בית מערבי סטנדרטי. אגב, נתקלתי בייחודיות של העיצוב הסיני גם בשווקים אחרים שהם לא אודיו.

נקודה שניה מענינת היא המשקל ... לא מעט ציוד סיני שנתקלתי בו שוקל המון ... :)
המגבר הנוכחי שוקל 40 קילוגרם והוא ממש לא חריג בתמונה הסינית.


על החברה


Shengya נוסדה ב- 1991 ועיקר פעילותייה העיסקיות היו כספק OEM ליצרנים מערביים.

Shengya - A-203SE


הטכנולוגיה הראשונה שהתבססה עליה הייתה בארכיטקטורת מנורות והיום החברה מתבססת בעיקר על ארכיטקטורת טרנזיסטורים, פרט אולי לפתרונות שעדין מסופקים ל- Vincent.

החברה מנוהלת על ידי זוג נשוי שהאישה מתפקדת כמנהלת העסקים והגבר כמהנדס המתכנן של החברה.

תאור האינטגרייטד



Shengya - A-203SE


ה- 203-A של Shengya משווק בשני דגמים. הראשון הרגיל שמעבר לתכנונו ויצורו הסיני גם רכיביו הם תוצרת סין.
השני משווק כ- SE והוא נעשה בתכנון בשיתוף עיסקי עם JAS AUDIO.

Shengya - A-203SE


השוני הוא ראשית בהחלפת חלק מהרכיבים הפנימיים, למשל החלפת שנאים למותג יפני והחלפת כל הקבלים למותג גרמני. שוני שני הוא במיקום האינטגרייטד בקופסא שהייתה מיועדת למונו בלוקים ותרומתה בפיזור חום טוב יותר.

המגבר הוא מגבר אינטגרייטד טרנסיזטורי בטופולוגית Class A.

מהיבואן נמסר שכעת כל מוצרי החברה ישווקו כ- SE.

תאור פיזי


האינטגרייטד SE203-A של Shengya גדול וכבד כבר אמרנו.
העיצוב משדר OVER עיצוב. צבע שחור מוחצן, כפתורי שליטה ששייכים אולי לעבר. אריזה מעוצבת באופן מעט מוקצן.

Shengya - A-203SE


כפתורי השליטה שהערתי לגבי עיצובם נוחים מאוד. ראשית הם גדולים ויושבים טוב ביד. שנית הסיבוב שלהם נעים ונוח מאוד. מעגל הבקרה הוא מעגל אלקטרוני, כך שסיבוב עדין מאוד משנה את עוצמת ההאזנה ואת מקור הכניסה. צג המידע גדול ונוח לקריאה.

Shengya - A-203SE


המגבר מגיע עם שלט אך סופק לסקירה ללא, כך שלא אוכל לחוות דיעה עליו.

המגבר מכיל 5 כניסות , אחת ב- BALANCED והאחרות RCA.

Shengya - A-203SE


המוסיקה



Shengya - A-203SE


אי אפשר לטעות בשליטה המצוינת של המגבר ברמקולים שלי. ניתן לחוות זאת בבאס הממוקד, האיזון שנשמר היטב והבמה הרחבה שנחוותה.


באלבום Teo & Tea של Jean Michel Jarre מכונת התופים נשמעת ברור, נעימה לאוזן והדינאמיות של התופים ובכלל של כל המכונות האחרות נשמרת ונשמעת היטב דרך ה- SE203-A האינטגרייטד של Shengya. הקיבורד והסינטיסייזרים של Jean Michel Jarre נשמעים מלאים, מפורטים ויושבים טוב על האוזן. בלי ספק המגבר משתלב טוב עם סוג מוסיקה כזה והדינאמיות הטובה שלו עושה רק טוב.







האלבום שהחליף את Jean Michel Jarre היה שלישיית אבישי כהן באלבום Gently Disturbed אלבום שבעיני הוא יפה ומוקלט באיכות גבוהה. אין מה לאמר ... האינטגרייטד מככב בז'אנר המוסיקה הזה. הפסנתר מדהים עם צליל ענק, מלא ויפה מאוד לאוזן. הבאס ממוקד מאוד, דומיננטי עם צליל מפורט. הדינאמיות הטובה של המגבר בהחלט באה לידי ביטוי בפריטה של אבישי בבאס. התיפוף הקל מאוד על התופים והשמיעה הכל כך טובה שלו בא להגיד לנו את הפרוט והדינאמיות הטובים שיש במגבר הזה ומביאים לידי ביטוי צלילים חלשים אלו.





מיומנו של סוקר:
מדהים איך שמוטיבים מוסיקליים חוזרים יכולים לעניין ולסקרן ובזמן אחר לעצבן.




האלבום Madar של Anouar Brahem ושל Jan Garbarek ושל Ustad Shaukat Hussain ההודי מצטרף לז'אנר המוסיקה שנשמע לטעמי הכי טוב עם ה- 203-A. נשמע הכי יפה ומרגש וזאת בזכות השליטה הנהדרת של המגבר על הרמקולים שלי והיכולת הדינאמית המופלאה של המגבר הזה. הדינאמיות מאפשרת ל- Hussain לרוץ על הטאבלה בקצב אש ולהציג את כל הסאונד לעומקו ורוחבו מבלי להפסיד כלום. Garbarek מעט הפתיע אותי אם לומר בכנות. ציפיתי מהסקסופון שלו שעולה לגבהים לא סטנדרטיים שיגיע לקצוות של המגבר ויוריד מתחושת ההנאה מהמוסיקה. אך הדבר לא היה כך ... הסקסופון נשמע מלא גם בגבוהים ובוודאי שבנמוכים ומצליח לרגש (את מי ש- Garbarek מרגש כמובן ...) בוירטואוזיות שלו. Anouar Brahem איך נאמר ... נשמע מדכא כרגיל ... :) העוד שלו נשמע נהדר באופן לא חריג משאר הכלים האקוסטים והאתניים שנשמעים טוב דרך המגבר הזה.


באלבום Deb (שבורת לב) היפהפה של Souad Massi האלג'יראית הגולה שחיה בצרפת, הניגוד בהשמעת המוסיקה בא לידי ביטוי ונשמע היטב. האלבום בבסיסו הוא פולק עם כלים אקוסטיים אתנים ומערביים כאחד. בשמיעת האלבום דרך ה- 203-A כלים כגון תוף הודי וגיטרה אקוסטית נשמעים נהדר עם הרבה אוויר, ריאליסטיים, צליל גדול ועמוק המגבר מתגלה פירוט מצוין. בכלים כמו חליל הצליל נשמע פשטני יותר וחד ולא נעים לאוזני. הקול של Souad נשמע מפורט, גדול ועם פרזנטציה גדולה, יפה ומרגשת.






מיומנו של סוקר:







המגבר כוחני ... את זה קשה לפספס, כעת הצעד הנכון הוא לבדוק האם כוחניות זו יכולה גם להפריע או שהיא רק תורמת ועובדת בהרמוניה טובה כמו עם הז'אנרים של מוסיקה אקוסטית, ג'אז, אלקטרוני ורוק.
האלבום העולה בגורל הוא Look to the Rainbow של Astrud Gilberto. הזמרת הברזילאית מי שגם כונתה מלכת הבוסה נובה יכולה בקלות להעמיד למבחן את ה- 203-A. קולה המלטף של Astrud Gilberto יכול בקלות להיגרר לגבולות ע"י מגבר חזק מאוד. אך השירה שלה נשמרת ונשמעת רכה ועדינה. החצוצרה שרק נשיפה קלה מניעה אותה נשמעת היטב ובצורה נעימה וכיפית לאוזן. הנגיעה הקלה עד מאוד על התופים בקצב האחיד נשמעת היטב ובאופן מפורט.






אלבום נוסף שיכול העמיד את הכוחניות למבחן זה האלבום של John Coltrane ו- Johnny Hartman. האלבום הזה צועק בעדינות שלו וברכות, כל כוחניות מיותרת תהיה מורגשת מיד אצל קולטריין אך המגבר יודע לשמור על הסקסופון באלבום רך ומלטף באופן בלתי רגיל. קולו של הרטמן ממלא כהרגלו את כל החדר ומהדהד ברומנטיות. הצד הגבוה יותר של הפסנתר נשמע לטעמי קצת שטוח ולא מלא אך הצד הנמוך נשמע מלא, עמוק ומהנה.






מיומנו של סוקר:
בכל פעם שאני חוזר לאלבום של קולטריין והארטמאן אני נדהם מיופיו. אלבום גדול ... פשוט גדול ...



ז'אנר נוסף שנבחן הוא המוסיקה הקלאסית. אני חייב להודות שכאן המגבר היה פחות מהנה ופחות ריגש אותי. קשה לי להצביע בדיוק למה כי דינאמיות לא חסרה לו, כמו כן במה והרבה אוויר. אך האלבומים שניגנתי היו פחות מהנים מבדרך כלל שאני שומע אותם.
למשל Emmanuelle Bertrand הצ'לנית הנהדרת ו- Pascal Amoyel הפסנתרן המוכשר באלבומם ליצירות של Grieg. הצ'לו היה כאילו לפתע בצל יותר ודומיננטי פחות ונוטה לכיוון הגבוהים יותר. הצ'לו והפסנתר נראה שהם שטוחים יותר.





אלבום נוסף ששווה להזכיר אותו הוא הרביעיה לקלרינט של מוצרט. אלבום יפהפה ומרגש ש- Wolfgang Meyer מנגן בו בקלרינט עם הרביעיה Mosaiques. הקלרינט נשמע יפה ומלא ונעים מאוד לאוזן אך את כלי המיתר אהבתי פחות, הם משכו יותר לגבוהים, היו מעט שטוחים והיו פחות נעימים לי באוזן.








סיכום



Shengya - A-203SE


ה- SE203-A של Shengya בביקורו העניק לי ימים מהנים ביותר. מצאתי את עצמי נע על חלק לא קטן של התקליטיה הג'אזית והאקוסטית שלי. חוויתי מגבר חזק ששולט היטב ברמקולים, עם רמת פירוט טובה מאוד אך לא חריגה מאוד לרמות מחיר אלו של מגברים. דינאמיקה מצוינת ועידון שהולך ביחד עם הכוחניות שהמגבר מקרין. תחום המיד מבוטא באופן מרשים שנותן לזמרות ולזמרים צליל גדול עם המון במה ואוויר.

המגבר לטעמי לא ורסטילי באופן מושלם. הז'אנרים שהצטיין בהם היו האלקטרוני, אקוסטי וג'אז. בקלאסי פחות נהינתי והתרגשתי. ברוק המגבר לא היה לי אחיד, הוא היה לרוב מהנה אך היו מעט אלבומים שלא הרוויחו משידוך זה.

לטעמי המגבר שווה שמיעה ובחינה. בטח למי שיש רמקולים לא קלים לדחיפה ובטח למי שעיקר המוסיקה שלו היא אלקטרונית, ג'אז ואקוסטית. יש לו קסם וחן שאפשר בקלות ליפול בשביו.

אם מישהו היה רוצה לשאול (ותמיד מישהו שואל ... :)) איך ה- 203SE בהשוואה למגבר הביתי שלי היום היוניסון ריסרץ' יוניקו אז כך...
ה- 203SE:
הרבה יותר דינאמי ושולט טוב ברמקולים.
יותר מפורט ועם במה גדולה יותר.

היוניקו:
ורסאטילי יותר ושווה בכל הז'אנרים.
המיד שמן יותר (ב- 203 הוא גדול יותר אך פחות שמן).
זול יותר בחצי.

נתונים טכניים:


Frequency Response Range: 10Hz - 20kHz, +/-0.5dB
RMS Output Power: 100w x 2 (Class A, 8ohm)
200wx2 (Class A, 4ohm)
THD: <=0.1% (1kHz, 1W)
Input Sensivity: 280mV
S/N Ratio: 90 dB
Input Impedance: 47kohm
Size: 18.3" W x 17.7" D x 8.5" H
Net Weight: 40kg



ציוד בדיקה:


נגן: Unison Research - Unico CDP
רמקולים: Opera - Quinta
כבל רמקול: Siltech
אינטרקונקט: Siltech

מקום בדיקה: סלון משפחתי ( 3 * 6 ) כמעט ממוצע שפתוח בצידו לשאר הבית.

יבואן: אודיו דרימס
מחיר לגירסה הרגילה: 3950$ + מע"מ *
מחיר לגירסת ה- SE: 3950$ + 20% + מע"מ *




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות