עכשיו 16/04/24 08:30

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 4   [ 34 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: Schumann - Mitsuko Uchida
הודעהפורסם: 18/10/10 12:46 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18215

Schumann - Mitsuko Uchida - Davidsbündlertänze\Fantasie



schumann%20uchida.jpg



אחרי חמש עשרה שנה מאז הוציאה את אלבום השומן הראשון שלה והאחרון עד היום..
מיצוקו אושידה (Mitsuko Uchida) יוצאת בכותר מרהיב מוסיקאלי ואדיר מבחינה רגשית.
ב 1995, אושידה מנגנת ומקליטה שתים מהיצירות הידיעות והמפורסמות של אחד המלחינים שמגדירים
את התקופה הרומנטית – רוברט שומאן. Carnaval ו Kreisleriana בפיליפס כמובן.

אושידה שתמיד משלבת עבודת פסנתרנות עמוקה, מרגשת ותמיד עשירת מימדים- מתחברת לסגנון
כתיבתו של המלחין וקולעת באמצעותה לאינטרפרטציה מענינת ומרגשת כאחד.
לצערי זו הייתה ההקלטה היחידה של אושידה בכיוונו של שומאן, ועיקר עבודתה במשך השנים התמקדה
ברפרטואר הנפלא של מוצארט ולאחר מכן (ובמקביל) בפרנץ שוברט הגדול ועוד.

ממש בימים אלה, יצא כותר חדש בכיכובה של אושידה, כשהיום אנו עדים למסת הקלטות וקונצרטים
חיים משובחים על קו זמן ארוך במיוחד בתחום.
אושידה כיום היא אחת מהפסנתרנים המפורסמים, הטובים והמוערכים ביותר בז'אנר.
לביצועים הללו שהוציאה כיום, חיכינו לא מעט.
אושידה חזרה לשומאן הרומנטי והמורכב עם זוג יצירות גרנדוזית ומדהימות – שוב.

תחת פיליפס (כמובן) אושידה מקליטה את ה – Davidsbündlertänze, ובהמשך הכותר גם את
ה Fantasie OP 17 לפינאלה. הם ללא ספק ה-יצירות של רוברט שומן לפסנתר סולו לטעמי
וכנראה שהקונצנזוס מתאים מאד בהשוואה.
הכותר פותח ביצירה הענקית של המלחין: "Davidsbündlertänze"
(Dances of the League of David).
זוהי יצירה בת 18 פרקים לפסנתר סולו, אשר שומן כתב בשנת 1837 ומאחוריה סיפורים רבים.
השרעתו לכתיבת היצירה הזו באה בעיקר מדמיונו הפורה והפואטיות הספרותית שהוא היה שרוי בה כל חייו.
בראשו הקודח והדמיוני הוא רושם את התווים לכבוד "הליגה לדיויד" שהיא למעשה מועדון של אמנים בתקופה
הרומנטית שבראשם יש לשמור על המסורות ועל התרבות כפי שהיא, שמנגד אלו שמנסים בעזרת המודרניזציה
להכחיד כל זכר ולהנחיל שטחיות תרבותית.
רוברט הגיע ממשפחה עם מודעות לסגנון, תרבות ונימוס וכל חייו סבו סביב מודעות זו.
גם כתיבתו המוסיקאלית והטקסטואלית (התחיל שני רומנים ספרותיים) הייתה מופלאה ומלאה ברגש וכבוד למסורת.

לפרקים השונים הוא קורא "ריקודים" למרות שאלו לא מינאוטים ולא בעלי קווי מתאר ריקודיים..
על אף היופי המלודי והמרגש שלהם.
את היצירה הזו הוא כתב כשמאחוריה - זוג דמויות שהוא המציא וכתב לא מעט "בעזרתן".
Florestan ו Eusebius הם פרי דמיונו הספרותי של רוברט שומאן, כאשר הן פנים שונות לאיך שהן רואות
את החיים, הרגשות ופרספקטיבות בעניינים שונים – שתי אלו, הן בעצם הוא עצמו - מהאספקט הספרותי.
כך הוא יכול פשוט להלחין כביכול מזוויות משונות כפי שהוא חושב בראשו המופרע.
ביצירה זו ובתרגום לעברית - "מחולות בני ברית דיויד" הוא חותם על כל אחד מהפרקים באותות E ו F..
כאשר כך הוא מסמן ומאותת באיזו זווית הפרק נכתב ומה אנחנו מתעתדים לשמוע.

Florestan – הוא המהיר יותר, חזק, עם המון אנרגיה מתפרצת ועושר תוים רב.
Eusebius (מבטאים – איוזאביוס) – מייצג את הקטעים, העדינים יותר, העצובים, המרגשים
והמורכבים יותר.
שומאן מתחיל בפרק הראשון של היצירה בהצגה של שתי הדמויות, כך שבהתחלה היצירה, אנו יכולים כבר לשמוע
את הכיוונים של שתיהן והפרק הראשון כולו הוא מאין פתיחה נושאית למה שיבוא מייד אחריו.
שומאן היה גאון בהצגת נושאים בזמן קצר במיוחד.
בהיותו סופר ובעל רגש פואטי, הוא הצליח לתאר ולתרגם את נושאיו לתוים נפלאים מבלי להתפזר יותר מידי.

uchida2.jpg



נגינתה של אושידה נהדרת! היא פסנתרנית מוכשרת עם הבנה פנומנאלית של התוים העומדים לנגד עיניה
ונגינתה אקספרסיבית מאוד, מה שמתאים ביותר למוסיקה של שומאן כאשר היא מובנת בצורה חלקה ורהוטה.
הטמפי שהיא בוחרת בכל אחד מהפרקים כאשר שומאן חילק בין הדמויות:
3, 4, 6, 10 ו 12 הם של פלורסטן ו 2, 5, 7, 11 ו 14 הם של איוזאביוס כמובן. מעולה לטעמי.
היא מצליחה להעביר לא רק את בניית הנושאים כפי שהתכוון כנראה המלחין, אלא גם את החלוקה הווירטואלית
בין הצדדים באופן מעורר הערצה.
בהשוואה לפוליני ( Deutsche Grammophon - 471369 ) למשל, שהיה קצת איטי יותר היא
מזרימה דם קצת יותר מרגש ומורכב והיא חופרת לעומקה של היצירה באופן מלומד יותר כנראה.
הפרקים השונים כאמור, כתובים וכן מנוגנים ע"י אושידה כך שהם פועלים כקונטרסט כפי שהם מצטיירים בעולם
של פלורסטן ואיוזאביוס.

מייד לאחר המחולות, אושידה החליטה להקליט את הפנטזיה (Fantasie – בעצם שומאן טעה באיות המילה
מצרפתית וכך זה נשאר) של המלחין.
זוהי יצירה בת שלושה פרקים (סונטה) עם כמות רגש עצומה, שנכתבה בקיץ 1836.
היא נחשבת ובצדק גמור לטעמי - לאחת מעבודות הפסנתר הטובות והחשובות בתקופה הרומנטית המוקדמת
ושל שומאן בכלל. את היצירה הוא הקדיש לפסנתרן הענק – פרנץ ליסט.
שומן רשם את הפנטזיה שלו כקטע מוסיקאלי שרווחיו יועדו לזכרו של לוודיג ואן בטהובן שנפטר
כ 10 שנים לפני כן. שומן ביסס ושילב נושאים מהמוסיקה של בטהובן ביצירה.
חלק באופן מובהק, כגון העתקת פראזות או נושאים וחלקם רק במידה מרומזת. למשל הפינאלה של הסימפוניה
השביעית של בטהובן שהתכוון לשזור גם כן, אך בסופו של דבר זנח את הרעיון ומה שנשאר מזה, הם הדים שהשתרבבו
לפרק השני ביצירה. בעיקר בקו הבס.

היצירה היא במודל סונטה כאמור, אך די משוחררת מבחינת חוקיות.
הפרק הראשון מתאר נושאים מרגשים ועתירי אמוציות, בפרק השני שומאן כותב מארש פומפוזי ואדיר מימדים
כאשר הוא חוזר על נושאים מהפרק הראשון גם כן. הפרק השלישי כתוב עם עדינות מופלאה שממצה את הרוח הרומנטית
וכן את אהבתו של שומאן והערכתו לבטהובן ובכלל לסגנון.

פסנתרנים רבים ניסו את כוחם בביצוע היצירה, אך לצערי חלקם פשוט מפספסים את מאסת הרגש הזו ואת היכולת
להכניס את המאזין למצב של "חלום".
אושידה, אותה אני אוהב מאוד, מצליחה אך אני חושב שהיא קצת מהססת, או מנגנת מבלי להכניס את עצמה
"לאזור הסכנה" באופן טוטאלי.
נשמע שהיא מנגנת את התווים והבנתה מצוינת, אך היא מגבילה את עצמה להיכנע לרגש
והאקספרסיביות שלה נפגמת במעט.
האמת היא, שאם לא הייתי שומע במפגש המוסיקה הראשון שלנו אצל עמיר, את הביצוע של וויסנברג ליצירה הזו,
עוד הייתי יכול להתאהב מאד בזו של אושידה, אך כשמקבלים טעימה מרפרנס שכזה (וויסנברג) קשה שלא להשוות.
למי שתוהה, זה לא רע ולא בינוני, זה גם לא רק "טוב". זה ביצוע מצוין!.
אך יש טובים ממנה לפנטזיה מסתבר. בכל זאת, נגינתה קולחת, ועל אף האיפוק, היצירה מועברת בצורה יפה מאד.

הכותר החדש יצא גם בגרסה מיוחדת ובאריזה מהודרת אותה רכשתי לעצמי.
חוץ מה Look היוקרתי יותר והספר מלא בתמונות ובמידע על המוסיקה המוקלטת, חברת פיליפס הוסיפה
דיסק מדיה נוסף שבו מראיינים את אושידה על המוסיקה של רוברט שומאן כחצי שעה לערך.
בראיון היא מספרת על אהבתה למוסיקה, על כיווני האינטרפרטציה שלה ועוד בנושא.
גימיק נחמד ומעשיר מאד על יחסה של המבצעת שבסיס המוסיקה שהושמעה רק עתה.

זהו אלבום מצוין נוסף, מאחת הפסנתרניות המוכשרות והנהדרות שיש היום לז'אנר להציע לחובבי המוסיקה
שבסיסו מוסיקה מדהימה ביופייה כאמור.

מומלץ מאד. (F)
אביעד.

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Schumann - Mitsuko Uchida
הודעהפורסם: 18/10/10 13:07 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/03/10 12:33

הודעות: 3367
בראבו על הסקירה (F) (Y)

בדיוק כששאלתי את עצמי בראש איפה היא עומדת יחסית לוייסנברג קיבלתי את התשובה

שמעתי כמה סונטות שלה לשוברט. לא מצאתי בביצוע שלהן משהו יוצא דופן באופן מיוחד יחסית לאחרים...
בסונטות של מוצרט היא ממש טובה, למרות שברוב המקרים אני אישית מעדיף את האינטרפרטציה היותר איטית, רגועה ואולי "חושבת" של מארי ז'ואו-פירס.

_________________
"אולי אהבנו בתמימות, יותר מדי שירים
והאמנו שנמות, על מה שהם אומרים"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Schumann - Mitsuko Uchida
הודעהפורסם: 18/10/10 14:28 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
02/10/08 16:54

הודעות: 9699
נעים להכיר את הגב',
תודה על ההשקעה

_________________
אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Schumann - Mitsuko Uchida
הודעהפורסם: 18/10/10 17:08 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
01/09/08 15:14

הודעות: 33105
פייר? נשמע מעניין מאוד.

_________________
ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד.
I have been supported from the bottom of my heart
בוכה דה פלורסנט


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: Schumann - Mitsuko Uchida
הודעהפורסם: 18/10/10 18:58 
חבר האתר


הצטרף:
03/04/09 03:35

הודעות: 5288
תודה!


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: Schumann - Mitsuko Uchida
הודעהפורסם: 18/10/10 23:32 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
12/08/09 22:58

הודעות: 1297
תודה, אביעד! (F)

אני מסוקרן לשמוע.

היא פסתרנית מ-ד-ה-י-מ-ה, לא רק במוצארט, שוברט (דווקא עם המון ייחוד, BooBoo :), והמון ריכוז, ובנייה נהדרת!), וסונאטות של בטהובן, אלא גם בסט המדהים ביותר ששמעתי, טכנית ומוסיקאלית, לאטיודים של דביסי (לא חלמתי שייש לה כזו טכניקה! אוכלת את פוליני לארוחת בוקר בלי תבלינים!), בסונאטה של ברג ובקונצ'רטו שלו לכנור, פסנתר ו-13 כלי נשיפה, קונצ'רטו של שנברג, ומי זוכר מה עוד (זה מהדיכרון - פשוט נחרת עמוק!), שלא להזכיר גם את דיסק השומאן הקודם שלה.

אכן, אם זכור לי נכון, כל ההקלטות הקודמות שלה היו בפיליפס, אבל בצילום של העטיפה אני רואה את הסמל של Decca.
מוזר, כמו שמוזר לי גם הדיסק הכפול של מוצארט/ברנדל שקניתי לאחרונה, שאני בטוח שהוקלט בפיליפס, אבל יצא ב-Decca Duo.

מו-זר, כפי שאמרה פרה אחת לרעותה ברפת, כששמעו פרה לא מוכרת מבחוץ.

מה שאולי כדאי לציין זה ששתי היצירות שעל הדיסק הזה יכלו להיכנס בדיסק אחד, אבל זה בשני דיסקים יקרים, מה שנראה ממש לא לעניין, ושמעתי על עוד כאלה, בנוסף אלי, שאינם מוכנים לרכוש את הדיסקים במחיר האבסורדי הזה. ואכן, Presto Classical אפילו אומרים, למרות שייש להם אינטרס ברור למכור את הדיסקים: "Please note: In our view this single CD with bonus disc is ridiculously expensive but the powers at Decca seem to think that fans of Mitsuko Uchida will still buy it whatever the price. Therefore please accept our apologies for the price of this item, and hopefully the label will re-think their decision shortly".

ובכל זאת, אשמח לשמוע (בלי לצרוב :) ).

עמיר

_________________
ה"אמת" אינה אצלי בכיס. כל מה שאני כותב הן מחשבותי האישיות בלבד, לא יותר, אבל גם לא פחות


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Schumann - Mitsuko Uchida
הודעהפורסם: 18/10/10 23:46 
עוסק בתחום

עוסק בתחום
סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
26/09/08 21:35

הודעות: 18215
עמיר, ללא ספק מדהימה בהשוואה להמון פסנתרנים מצוינים אחרים. ציינתי את שוברט ומוצארט מכיוון שהיא פשוט הקליטה המון מהם
והוספתי "ועוד" לכל האחרים המדהימים שלה בנוסף... שציינת אתה גם כן.

לגבי הסט הזה, 2 היצירות נמצאות על דיסק אחד בודד, הדיסק השני הוא עבור הראיון בלבד... שהוסיפו כגימיק וכו.. שוב כפי שציינתי.
לגבי המחיר, אתה צודק - הוא גבוה. אבל היא שווה את זה ;).

אשמיע לך אותו בכיף בהזדמנות הראשונה, למרות שכדאי לך לרכוש :).

_________________
אביעד בריד - Byrdio
V.Y.G.E.R - CH Precision - Aries Cerat - Kharma - Clarisys audio - Boenicke - J.Sikora
VYDA - Pink Faun - SubBase - DS Audio - Aidas - Etsuro - SAEC - SOtM - CSport - Fono Acustica

טל - 052-6161-497
Gמייל - byrdparis@gmail.com


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Schumann - Mitsuko Uchida
הודעהפורסם: 18/10/10 23:55 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
04/09/08 14:27

הודעות: 9287
AK1 כתב:
אכן, אם זכור לי נכון, כל ההקלטות הקודמות שלה היו בפיליפס, אבל בצילום של העטיפה אני רואה את הסמל של Decca.
מוזר, כמו שמוזר לי גם הדיסק הכפול של מוצארט/ברנדל שקניתי לאחרונה, שאני בטוח שהוקלט בפיליפס, אבל יצא ב-Decca Duo.

מו-זר, כפי שאמרה פרה אחת לרעותה ברפת, כששמעו פרה לא מוכרת מבחוץ.

עמיר


דווקא לא מוזר בכלל :)
פיליפס נבלעה לתוך decca כבר ב 1999, וכל הקטלוג של פיליפס עבר אליה.

_________________
Jazz washes away the dust of everyday life.” - Art Blakey"
"הכל סופר ונשמר תויק ודווח"


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Schumann - Mitsuko Uchida
הודעהפורסם: 18/10/10 23:57 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
12/08/09 22:58

הודעות: 1297
byrdparis כתב:
עמיר, ללא ספק מדהימה בהשוואה להמון פסנתרנים מצוינים אחרים. ציינתי את שוברט ומוצארט מכיוון שהיא פשוט הקליטה המון מהם
והוספתי "ועוד" לכל האחרים המדהימים שלה בנוסף... שציינת אתה גם כן.

לגבי הסט הזה, 2 היצירות נמצאות על דיסק אחד בודד, הדיסק השני הוא עבור הראיון בלבד... שהוסיפו כגימיק וכו.. שוב כפי שציינתי.
לגבי המחיר, אתה צודק - הוא גבוה. אבל היא שווה את זה ;).

אשמיע לך אותו בכיף בהזדמנות הראשונה, למרות שכדאי לך לרכוש :).

חזרתי על השוברט לא כהשלמה למה ש(לא)החסרת, אלא כדי (א) להציע בעקיפין לבובו להקשיב שוב, אולי בהשוואה לאחרים, נגיד בסונאטה ה-21, D960, ו(ב) להדגיש שלא מדובר רק בקלאסי/רומאנטי אלא בטווח גדול הרבה יותר וביצירות סופר-תובעניות טכנית, שזה ממש הפתיע אותי לאור הרקע ה"תמים".

או, במילים אחרות, לא הייה חסר כלום במה שכתבת!
לא יכולת לנחש שלי ספציפית הייתה ההפתעה הזו בעניין הטכניקה שלה.

(F)
עמיר

_________________
ה"אמת" אינה אצלי בכיס. כל מה שאני כותב הן מחשבותי האישיות בלבד, לא יותר, אבל גם לא פחות


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: Schumann - Mitsuko Uchida
הודעהפורסם: 19/10/10 00:02 
--- מושעה ---

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
12/08/09 22:58

הודעות: 1297
offirs כתב:
AK1 כתב:
אכן, אם זכור לי נכון, כל ההקלטות הקודמות שלה היו בפיליפס, אבל בצילום של העטיפה אני רואה את הסמל של Decca.
מוזר, כמו שמוזר לי גם הדיסק הכפול של מוצארט/ברנדל שקניתי לאחרונה, שאני בטוח שהוקלט בפיליפס, אבל יצא ב-Decca Duo.

מו-זר, כפי שאמרה פרה אחת לרעותה ברפת, כששמעו פרה לא מוכרת מבחוץ.

עמיר


דווקא לא מוזר בכלל :)
פיליפס נבלעה לתוך decca כבר ב 1999, וכל הקטלוג של פיליפס עבר אליה.

ידוע, אבל ההפרדה בין ה-labels נשמרה הרבה אחרי כן.

למשל ה-SACD שלה עם הסונאטה D568 והמומנטים המוסיקאליים יצא ב-2002, ואין לי כוח לחפור אחרי דוגמאות, אבל יש גם מאוחרות בהרבה.

ע

_________________
ה"אמת" אינה אצלי בכיס. כל מה שאני כותב הן מחשבותי האישיות בלבד, לא יותר, אבל גם לא פחות


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 4   [ 34 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות