עכשיו 17/08/25 04:55

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 9   [ 88 הודעות ]
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  הבא
מחבר הודעה
 נושא ההודעה: טרנזיסטורים, שפורפרות- ונוצות.
הודעהפורסם: 29/03/11 22:53 
--- מושעה ---


הצטרף:
22/11/08 10:11

הודעות: 1252
מצטער על התגובה המאוחרת- אבל דבריך בהחלט ראויים לתגובה, לטעמי.

לאור ההמצאות שאתה כותב כאן אפשר לתת לך ציון טוב בתור מדען יותר מאשר שאתה סוחר ממולך שמנסה להצטייר כאן כאחד שעושה מפגשים לשם שמיים. נו טוב זה כבר לא מצחיק ודורש ממני לתת לך הסבר על השטויות שאתה כותב.

להתחלה שווה לשמוע שאנחנו מסכימים שהצד המסחרי לא בולט בכתיבתי, בהחלט שינוי מהפוסטים הקודמים. לגבי מדען אני חושב שזה תואר מוגזם, אסתפק באדיופיל כמאפיין לכתיבתי אם זה בסדר מבחינתך.

כך נייר ועט ותתחיל להעתיק את מה שאני כותב לך. מוכן? יופי

לא מפריע לי להעתיק או ללמוד- אני לא יודע כמה יקראו את התשובה, תיקוותי שלפחות אצליח לעשות משהו חיובי בהמשך ההתייחסות.

א. כשמדובר ברמקולים קשים להנעה למגבר מונו 60 וואט אין אפשרות לעשות כמה דברים שטרנזיסטור איכותי
יעשה כמו למשל שליטה מוחלטת ברמקול בכל סיגנון מוזיקה מהטובעניים ביותר, ועוד מעט נגיע לזה.

בא ננסה להגדיר כמה דברים:

1. גומט אינו רמקול קשה להנעה, מאיפה הגעת למסקנה שהוא קשה להנעה?
2. מרבית הרמקולים מהסיגנון של גומט דורשים הגברה טובה אבל לא מיוחדת במינה בתכונות כאלו או אחרות, כדוגמת ריבונים.
3. לשחרר הצהרה ש 60 וואט לא יכולים לעשות מה שטרנזיסטורי עושה הם בגדר הצהרה לא עובדה, לניסיוני- וכאן ההבדל ביננו.


הנה דוגמאות שיעזרו לך להבין שהנחות תיאורטיות אינן תחליף לניסיון:

1. זוג מונובלוקים 48 וואט של EL-34 עשו עבודה טובה יותר בנגינת מאסטרים מאולפני הקלטה של מוזיקת היפ-הופ, דאנס, טרנס- וכל שאר 'החולרות' לעומת מגברים טרנזיסטוריים בעלי מאות וואטים- לא לדעתי, אלא לדעת בעלי אולפני הקלטות ושני הטכנאים שלו (לקוח שרכש אותם עם רמקולים לא שונים בהרבה מגמוט).

2. זוג מונובלוקים של 75 וואט ניגנו בצורה טובה יותר, באופן משמעותי ביותר- זוג רמקולי ענק- לעומת מגבר טרנזיסטורי של 450 וואט לצד, ועם שליטה יותר טובה ב 8 מתוך 9 החלוקות שציינתי.

3. זוג של מונובלוקים 60 וואט מנגן טוב יותר- וללא איבוד שליטה- רמקולים 'קשים' אצלנו ממנובלוקים של 600 וואט לצד ב 4 אוהם.

איפה החסרונות לעומת טרנזיסטורים, ולמה זה כמעט לא בא לידי ביטוי בחדרי האזנה רגילים.לכל מגברי השפורפרות מהסוג של מיעוט וואטים, יחסית, אין יכולת לנגן בווליומים גבוהים מדי (אותם ווליומים של מערכת שנחשבים לסאונד גבוהה עד הטרדה)- כי אין לה מספיק וואטים להוציא.

אבל מדוע זה לא בא לידי ביטוי ביום יום כי כל המערכות מנגנות בין וואטים בודדים לעשרות וואטים בלבד ב 95% מהחדרים והמקרים, מה שהופך את שפע הוואטים לדבר מיותר ברוב המקרים.

(ואנא לא לבלבל בין וואטים ליכולות לדחוף ללא ליאות רמקול מהרזבוות וזמן ההתאוששות של המגבר- שני נושאים שונים לחלוטין).


ב. הדינמיות המהירות והמידיות של המונו בלוקים מסין לא יעמדו באותה ליגה של הטרנזיסטור המדובר, וגם בזה ניגע עוד מעט.

כי אתה אומר? אני לא רוצה להיכנס להשוואות עם ציוד אחר ככתיבה בפורום, זה מיותר.

הדבר היחיד שאני מוכן לכתוב זה שללא קשר מי היא חברת הטרנזיסטורים, ביבוא שלי או של מישהו אחר, צורת הניגון בנושא הדינמיות והמיידיות בשפורפרות מוגשת אחרת אבל לא פחותה מהחלופה הטרנזיסטורית.

אם לא היה הבדל בצורת ההגשה- לא היינו דנים, ולא אחרים, בנושא.


ג. קילו נוצות זה קילו נוצות בכל דרך שלא תסתכל על זה. אין לי מושג מדוע סובבת את הדיון על מנורות מול טרנזיסטור כאשר אני מבחינתי טוען שגם מגבר טרנזיסטורי יתקשה להניע רמקול שאינו נציל בעליל.

אין שום קשר בין נושא השפורפרות או הטרנזיסטור- להנעת רמקול קשה, אתה חייב להפנים זאת בכלל ולא קשור לדיון הספציפי.

מה שקובע בהנעת רמקול קשה אינו הוואטים (כי בדרך כלל משתמשים בחלק קטן מהם) אלא הרזרווה וזמן ההתאוששות- ברמקולים דינמיים שני הטופולוגיות עמדות במשימה, בריבונים / אלקטרוסטטים רק טרנזיסטוריים.


לכן על מנת שיהיה בסיס לדיון, עזוב לרגע את אופי הצליל שכן יש מגברים מנורתיים שנשמעים פחות טוב מטרנזיסטור מקביל ולכן הטיעון שכל מגבר מנורות טוב יותר מכל מגבר טרנזיסטורי ב8 מתוך 9 הפרמטרים הוא פשוט לא נכון,ואין אדם שיוכל להוכיח שהטענה שלך נכונה

בא נפריד בין האמירות:

1. אופי צליל שפורפרתי אינו קשור להאם יש טובים יותר או פחות מטרנזיסטורי- בעיקרון הטכנולוגיה מבוססת כאמירה כללית ומקובלת בתעשיה ששפורפרות טובות יותר כצליל, אין טעם להתווכח עם 'ידיעה כללית'.

2. לגבי הפרמטרים- זו נגזרת מהאמירה הכללית, הסאונד יותר טוב אז מנסים לאפיינו בהיכן הוא מצטיין. ניסיתי לתת לך בחלוקה מספרית 'לעיכול' את תמצית היתרונות של השפורפרות לניסיוני משולב 'בספרות האדיופילית' כפי שהיא מוצגת באין ספור השוואות ומאמרים.

3. אם זה לא עזר לך לא קרה כלום, אם יש לך הסתייגויות מהאמירה עדיין לא קרה כלום- וזכותך המלאה לערער עליה.

4. אבל לא בסיגנון אף אחד לא יכול להוכיח- כי ההוכחה היחידה זה עשרות אלפי הניירות שניכתבו לאורך עשרות שנים, וזו דעתם של שומעים, מכובדים יותר או פחות, וכך נתפסת בעייני הכותבים יתרונה בצליל של הטכנולוגיה.


לעניננו, על מנת לחזק את הטענה שלי ולסייע לך במסע הלימוד שאתה חפץ בו ואף לטענתך מוכן להשקיע מזמנך הפרטי לחשיפה והדרכה של אודיופילים מתחילים לצליל האמיתי והנכון, לאסוף ממך בחסותו של איש מטעמך, את שני המונובלוקים הנ"ל ולהשוות אותם מול הפאס 350. יחד עם זאת ארחיק לכת והתאמץ למען הלימוד ואשווה את הסוברין פאור שלי אל מול המונובלוקים הנ"ל על הרמקולים הקשים ביותר שאתה מחזיק בתצוגה.

עידו, אין לי בעיה ובשמחה שתגיע עם המגברים שאתה רוצה להשוואה, נחבר אותם לרמקול בתצוגה- בהתכנסות של קבוצת אדיופילים בערב האזנה עם עוד 15 מאזינים, ואשמח להשתתף ולתת לאחרים להביע את רשמיהם.

זו פעילות מבורכת שאשמח אפילו להמשיכה בעוד ערבים נוספים.

לכך יש שתי הסתייגויות:

האחת, אני לא שינעתי לרותי ציוד להעשיר את ניסיונה- אז תניח את אותן מיגבלות כלפיך וכלפי כל אדיופיל אחר שירצה לקיים פעילות מסוג זה.

השניה, תיצטרך להגיע עם פרה תואם שלך, כי הציוד הסיני שלי לא מוכן להתערבב ולהעניק מחסדיו עם כל 'פרחח' טרנזיסטורי אירופאי או אמריקאי.


מטרת ההשוואה היא להוכיח שמגבר חזק אם הוא טרנזיסטורי או שפופרתי יהווה יתרון מובהק בפרמטרים כגון:
שליטה, מהירות, מידיות, תוקפנות ויחד עם זאת השליטה הזו תתרחש בכל ספקטרום התדרים שכן, מה לעשות, מוזיקה מורכבת ממנעד תדרים רחב ולכן כאודיופילים שאוהבים מוזיקה אנו רוצים לשמוע את כל מה שמוקלט.

מקובל עלי ללא הסתייגות, ואם תירצה נעשה שתי השוואות:

60 וואט שלי על אפולו- לעומת שלך.
75 וואט שלי על קרמי- לעומת שלך.

גם תהיה תוכנית מגוונת וגם סוגי רמקולים 'קשים' לפי כל הגדרה.


חשוב להבהיר שקיום שנת 2011 טכנולוגיה טרנזיסטורית הצליחה להפגין יתרונות שבעבר היוו מכשול עבורם, מה שהביא את המנורות להיות סוג של רפרנס לצליל "הנכון".

שמעתי לא מעט טרנזיסטורים גם מודרנים 'שפתרו' בעיות- לא הצלחתי למצוא משהו שריתק אותי בכיוון הינה נמצאה הנוסחה הטרנזיסטורית שנותנת חוויה דומה לשפורפרות.

אתה טוען שכן- נעשה את ההשוואה וניתן לאנשים לספר את תחושותיהם- אולי תצליח לשכנע אותם.

אם לא תשתחרר מהבועה העתיקה הזו, תפתח תאוזניים ותפסיק לדבר על טופולוגיות ותתיחס לצליל נטו תבין שכיום למנורות בהגברה(ואני לא מדבר על מגברי ממוטות) תגלה שלמגבר כזה יש אך ורק יתרון אחד שגם הוא שנוי במחלוקת והוא גוון הצליל הרומנטי. מעבר לזה אין שום יתרון למגברי מנורות כאשר מולם עומד רמקול קשה להנעה.

לא מבין מה זה מגבר מנורות ממוטות- PAS זה מגבר מיקרו? ASR זה מגבר מיני? או שמא כל שאר המיפלצות הטרנזיסטוריות עם מאות הוואטים נכנסות לארנק של בחורה?

לא יודע לגבי 'בועת הענתיקה' שלי- תישאל את בובו איך מנגן 75 וואט לד זפלין וסגול כהה, ואחרי שתשים למולו את הטרנזיסטורים המדוברים- נדבר, לצערי כל מה שכתבת הוא לא יותר ממחשבות חופשיות ולא ממש דיון לגופו של ניסיון.

_________________
AUDIO DREAMS יבוא והפצת מערכות משובחות למוזיקה, קולנוע בייתי ו'בית חכם'.
רח' חרושת 3 רמת השרון, 052-7301999


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: טרנזיסטורים, שפורפרות- ונוצות.
הודעהפורסם: 30/03/11 12:11 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
06/06/09 16:42

הודעות: 10536
אני לא מסכים עם ההכללה של "סאונד מנורות"

_________________
מיכאל


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: טרנזיסטורים, שפורפרות- ונוצות.
הודעהפורסם: 30/03/11 12:42 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
05/04/09 14:57

הודעות: 1810
באופן כללי, למפלצות עתירות הוואטים הטרנזיסטוריות (ואולי גם לשפופרתיים) יש בעיה רצינית.
רמת הסיבוכיות של המגברים האלו בדרך כלל גדולה וזה יוצר פשרה מבחינת הסאונד (כמובן שיש מפלצות איכותיות... אבל בנימה הכללית, באותו הכסף אפשר לקבל יותר איכות ופחות כמות אם היה לנו רמקול נציל יותר).

העניין הוא שישנם רמקולים שאם לא יחוברו למפלצות -פשוט לא ינגנו ואז לא נוכל לחבר אליהם מגבר לא מפלצתי.
אם הרמקול נציל יחסית אז כשבונים מערכת זה יכול לעזור לפישוט מסלול הסיגנל מבחינת ההגברה.
אפשר לשקול מגברים מינימליסטיים, פחות חזקים ובאותו הכסף גם כנראה יותר איכותיים.
אפשר לשקול התאמת פרה פסיבי וכו' וכו'...

כל מני דברים שאי אפשר לעשות כאשר הרמקול לא נציל ומצריך תחנת כח בבית שזוללת חשמל ופולטת חום עם בלאי מהיר יותר.
האמת שכאן נכנס Class D...


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: טרנזיסטורים, שפורפרות- ונוצות.
הודעהפורסם: 30/03/11 14:08 
--- מושעה ---


הצטרף:
22/11/08 10:11

הודעות: 1252
michael123 כתב:
אני לא מסכים עם ההכללה של "סאונד מנורות"


מיכאל,
אין הכללה 'טובה'; מהיותה הכללה היא סובלת מחסרונות.

אבל אני חושב שהנקודה כי יש שוני בין צורת הגשת המוזיקה בטופולוגיית שפורפרות לטרנזיסטורים, הובנה- גם אם לא 'חודדה' לכל קצה אפשרי או דוגמא מזערית שטווח שוליה קרוב להגברה בטופולוגיה האחרת.

דבר אחד ברור- מעולם לא פגשתי מגבר טרנזיסטורי שניגן 'כמו מנורות' בטווח האמצעי של התפלגות עקומת הגאוס (שני סטיות התקן מעל ומתחת לציר האמצע)- והגברה שפורפרתית כן פגשתי שניגנה אולי לא את 'לב' הטרנזיסטורי- אבל בהחלט דיגדגה' את השוליים.

ותמיד פרה שפורפרתי עזר יותר להגברה טרנזיסטורית, מאשר הפוך.

כמו שאמרתי הכללה היא הגדרה 'רעה'- אבל מהותה אני חושב הובנה.

_________________
AUDIO DREAMS יבוא והפצת מערכות משובחות למוזיקה, קולנוע בייתי ו'בית חכם'.
רח' חרושת 3 רמת השרון, 052-7301999


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: טרנזיסטורים, שפורפרות- ונוצות.
הודעהפורסם: 30/03/11 14:19 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
06/06/09 16:42

הודעות: 10536
אתה חושב שכל מגברי המנורות סובלים עם רמקולים full range?
אולי זה משנה איזה רמקול?
אותו זוג מונובלוקים של Nagra ש-Verity מדגימים איתם, או מגברים של Lamm שמחוברים לרמקול שמפיק 16הרץ
לא ברור לי..

_________________
מיכאל


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: טרנזיסטורים, שפורפרות- ונוצות.
הודעהפורסם: 30/03/11 14:38 
חבר האתר


הצטרף:
20/11/09 18:49

הודעות: 980
אילן,

קבל זר של (F) (F) (F) בגין זה שלא נגררת לסגנון ה"לא נעים" והגבת באופן ענייני כפי שהגבת.
לא הרבה היו מתאפקים....(מוריד את הכובע - למה אין סמיילי כזה?).
שלא לדבר על הרמת הכפפה שתתן הזדמנות גם לאחרים ללמוד ולהנות... (Y)

ארז


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: טרנזיסטורים, שפורפרות- ונוצות.
הודעהפורסם: 30/03/11 14:57 
--- מושעה ---


הצטרף:
22/11/08 10:11

הודעות: 1252
michael123 כתב:
אתה חושב שכל מגברי המנורות סובלים עם רמקולים full range?
אולי זה משנה איזה רמקול?
אותו זוג מונובלוקים של Nagra ש-Verity מדגימים איתם, או מגברים של Lamm שמחוברים לרמקול שמפיק 16הרץ
לא ברור לי..


למי השאלה?

_________________
AUDIO DREAMS יבוא והפצת מערכות משובחות למוזיקה, קולנוע בייתי ו'בית חכם'.
רח' חרושת 3 רמת השרון, 052-7301999


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 
 נושא ההודעה: Re: טרנזיסטורים, שפורפרות- ונוצות.
הודעהפורסם: 30/03/11 15:23 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
05/04/09 14:57

הודעות: 1810
אילן,
האם חיברת פיזית זוג מונובלוקים טרנזיסטוריים של PASS Labs Class A והשוות אותם לאודיו ספייס שלך?


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: טרנזיסטורים, שפורפרות- ונוצות.
הודעהפורסם: 30/03/11 16:34 
חבר האתר

סמל אישי של המשתמש

הצטרף:
06/06/09 16:42

הודעות: 10536
אילן סודרי כתב:
michael123 כתב:
אתה חושב שכל מגברי המנורות סובלים עם רמקולים full range?
אולי זה משנה איזה רמקול?
אותו זוג מונובלוקים של Nagra ש-Verity מדגימים איתם, או מגברים של Lamm שמחוברים לרמקול שמפיק 16הרץ
לא ברור לי..


למי השאלה?


אליך

_________________
מיכאל


חזור למעלה
 פרופיל אישי הסטאפ שלי  
 
 נושא ההודעה: Re: טרנזיסטורים, שפורפרות- ונוצות.
הודעהפורסם: 30/03/11 16:55 
--- מושעה ---


הצטרף:
22/11/08 10:11

הודעות: 1252
stereophile כתב:
אילן,
האם חיברת פיזית זוג מונובלוקים טרנזיסטוריים של PASS Labs Class A והשוות אותם לאודיו ספייס שלך?

לא; וגם אם הייתי עושה אתה יכול להניח שלא הייתי מפרסם את דעתי.

אני גם לא חושב שיש בעיה טכנית או עקרונית מצידי לעשות זאת- לא בגלל התחרות או לא, אלא להבין איזה הבדל בהגשת הצליל בין הטכנולוגיות.

_________________
AUDIO DREAMS יבוא והפצת מערכות משובחות למוזיקה, קולנוע בייתי ו'בית חכם'.
רח' חרושת 3 רמת השרון, 052-7301999


חזור למעלה
 פרופיל אישי  
 

פרסם תגובה פרסם נושא חדש עמוד 1 מתוך 9   [ 88 הודעות ]
עבור ל:  
עבור לעמוד 1, 2, 3, 4, 5 ... 9  הבא

הצג הודעות החל מה:  מיין לפי  



חפש:

hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות