הורנלס,
אכן, על פי מה שהבנתי, התכנון והחומרים של השינדו נשענים הרבה על וינטג'. לגבי המרנצים (ואתה לא צריך לשכנע אותי שזוג כזה עשוי להשמע מדהים) לא מפתיע אותי העניין שלו - הרי הלפרין מאוד אוהב וינטג' נקודה- ר' הענין שלו ב301 דרך ולא רק דרך שינדו. אישית, אם הייתי צריך לבחור בין המרנץ שלך לשינדו (ברמת הפנסיה כמובן, היות ולא שמעתי את המונובלוקים שברשותך) ה2 היו נעלמים מרשותך לפני שהייתי מספיק לשים לב...
ההבדל המשמעותי בין המרנצים לשינדו, בעיני, הוא שהראשונים יוצרו בהיקף רחב בהרבה והיו ציוד איכותי מאוד, אבל בשום פנים ואופן לא אזוטרי, לזמנם. זה אומר שגם לאחר שהחברה המקורית השתנתה יש בסיס רחב של משתמשים וטכנאים שמכירים את המוצר. השינדו מהווה אזוטריקה מלכתחילה ומאוד מאוד תלוי בחברה קטנה מאוד יחסית. תוסיף לזה את השימוש ברכיבים שקשה יחסית להשיג (כולל שפופרות מדגמים שאינם מיוצרים יותר) ותבין למה חששתי מהקניה (אני אומר חששתי ולא משהו חד משמעי חס וחלילה על מה נכון ומה לא לדעתי).
לגבי הלבן, נראה לי שהלפרין מיצב אותם בהצלחה כאנטרי לבל לשינדו בקטגוריה של ציוד רטרו יפאני . שמעתי את החברה כמה פעמים ובכל פעם התרשמתי יותר מהמגבר הקטן והזול יותר שלהם (300 לעומת 600). ה300 נשמע קסום, מה שבדרך כלל אנו מדמיינים כשאנו חושבים על ציוד מנורתי אזוטרי (למרות שהוא כבר ממש לא אזוטרי, רק ממותג כך) ה 600 נשמע מצויין, אבל הרבה פחות קסום (ואין לי מושג איך ניתן להגדיר את המילה הזו באופן שכולם יבינו את כוונתי).