עכשיו 19/03/24 06:51

פורסם: 19/09/15 18:43 ע"י aloni


ממיר דיגיטל לאנלוג Resonessence Labs Concero HD


והופעת אורח ל- Audiomica Pebble Consequence USB


Resonessence Labs Concero HD


בפנינו היום ה- Concero HD, ממיר דיגיטל לאנלוג, אפשר להגיד "בעיקר" USB לאנלוג, אך במקביל יודע להמיר את האות גם ל- SPDIF.
הפורם-פקטור קטן, מוזן חשמלית מה- USB, זה מן סגנון של מכשירים שהתחיל להיות פופולארי בשנים האחרונות עם קבלת ה- USB כממשק הסטנדרטי לאודיו (בתחום האודיופילי, בתחום הפרו ובתחום הביתי).
למעשה כבר סקרנו מכשיר בסגנון דומה, ה- HD2 של הגל, אך ה- Concero שלפנינו מתקדם פי כמה וכמה מה- HD2, אבל בואו נתחיל מהתחלה...

Resonessence Labs Concero HD


Resonessence Labs Concero HD


לפני שנתחיל לדבר על ה- Concero (תסלחו לי, מעכשיו אכנה אותו קונסרו כדי להפחית קצת בכמות ה- Alt Shift שהסקירה הזאת תדרוש), אולי שווה להגיד כמה מילים על החברה.

חברת רזונסנס (שימו לב, לא רזוננס אלא רזונסנס) לאבס הקנדית היא חברה צעירה יחסית, האתר גורס ששורשיה בחברת ESS משם שאבה ניסיון בתחום ההמרה בין דיגיטל לאנלוג (וההיפך) ואת הניסיון והידע של מאחורי הקלעים ברמת הצ'יפ מנצלת להפקת מוצרים שלמים, נכון להיום בשלוש סדרות: סדרת ממירים "שלמים", כניסות, יציאות, מסך, כפתורים ואפילו אפשרות לניגון קבצים ישירות מ- SD.
סדרת מכשירים בגודל "דונגל" רק במקום להיות מחוברים ישירות ליציאת ה- USB של המחשב יש להם כניסת Type B (פייר? הרבה יותר נוח גם אם לא הכי יעיל).
וסדרת הקונסרו אותה נכיר עכשיו מקרוב.

לפני שלוני הביא אלי את המכשיר, יותר נכון אפילו לפני שהוציא אותו מהקופסא, היתה לי איזו קונספציה מסויימת בראש לגבי גודלו, זאת על פי התמונות שראיתי בפרסומים ששם אצלנו באתר. אני דמיינתי משהו קצת יותר קטן ממק מיני נניח...
בפועל מדובר במכשיר פצפון, שמתי לכם אייפון 6 כרפרנס.

Resonessence Labs Concero HD


אז כאודיופילים זה אולי לא מרשים אותנו במיוחד, אבל בינינו, מה כבר צריך לשים שם? כולנו ראינו את תמונות הפנים של דאקים בגודל סטנדרטי עם קופסה כמעט ריקה גם כשלא ניסו לחסוך במקום.
ופה יש לנו כמה וכמה תכונות שעוזרות לשמור על פורם פקטור מינימלי:

- אספקת החשמל דרך ה- USB כך שאין צורך בקונקטור יעודי או שנאי פנימי
- יציאה אנלוגית בודדת על RCA
- קומבו כניסת/יציאת SPDIF קואקסלי על RCA
- אין מסך או לדים יעודיים לרזולוציה, יש לד אחד, רב שימושי בחזית.
- כפתור פיזי בודד

עניין קומבו ה- SPDIF דורש אולי התייחסות מיוחדת, ואני מודה שהאפשרות הזאת הפתיעה אותי מאוד.
זה עובד כך:
כאשר המכשיר מחובר ב- USB למחשב, קונקטור ה- SPDIF משמש כ- Digital Out ובעצם ממיר מ- USB ל- SPDIF (בנוסף לאנלוג על ה- RCAים כמובן).
אם רק ניתן לו חשמל דרך ה- USB הקונקטור ישמש כ- Digital In ונוכל להשתמש בו כממיר לכל טרנספורט שמוציא SPDIF.

ומה אם מישהו רוצה להשתמש גם ב- USB וגם בכניסת SPDIF?
יש פתרון, אפילו עם שלט! (סטנדרטי של אפל)
הפתרון הזה גאוני לדעתי, אומנם לא בדקתי את זה בפועל משום שהרגשתי שהיציאה הדיגיטלית יותר שימושית בקונטקסט שלנו, אבל החשיבה הזאת מחוץ לקופסא והניסיון לתת פתרון לכל משתמש למרות המגבלות הפיזיות הרשימו אותי מאוד.

Resonessence Labs Concero HD


וכאילו לא מספיק, הקונסרו מחביא עוד סוד בחובו. בחיבור נורמאלי וללא שום הגדרה הוא עובד במצב סטנדרטי ללא פילטר מיוחד. לחיצה על ה- menu בשלט אפל מעביר אותו למוד upsampling עם פילטר IIR (אפסמפלינג כפול 4, כלומר יעבוד רק מרזולוציות 44.1 ו 48khz ל- 176.4 ו 192khz).
לחיצה נוספת תבצע אפסמפלינג זהה רק עם פילטר Apodizing, ולחיצה נוספת תחזיר לעבודה ללא פילטר או אפסמפלינג.
בסשן אנחנו בוחנים את הקונסרו באותו מצב סטנדרטי.

רזולוציות? איזה שתרצו...
PCM עד 352.8khz על פי הספק באתר (כמדומני בפירמוור אחרון ניתן להגיע ל- 384khz אך לא יצא לי לבדוק את זה בפועל), אפשר להיות רגועים, יש גם DSD ברזולוציה סטנדרטית (64) וגם ברזולוציה כפולה (128).

אבל מעבר לתמיכה הרשמית, מאוד שמחתי לראות שכל רזולוציה שניסיתי, כולל DSD, תמיד השתנתה במהירות ויעילות, בלי גמגומים, בלי רעשים, הדרייבר יציב והכל פשוט עובד. ולצערנו זה לא תמיד המצב, אפילו (אולי בעיקר :) ) במכשירים "יקרים".

טוב, אני חושב שעברנו על עיקר התכונות, אפשר להתקדם לסטאפ ולסשן.

Resonessence Labs Concero HD


סטאפ


אני בדר"כ לא קורא על או חוקר מכשירים לפני שהם מגיעים לכאן פיזית, וזה היה המצב גם הפעם. חוץ מזה שמדובר בדאק USB לא ממש ידעתי עליו הרבה.
כאשר הבנתי שהוא מקבל חשמל מהמחשב, יודע להמיר מ-USB ל- SPDIF ותומך בכל הרזולוציות האלו, פתאום הוא נראה לי כפתרון נפלא לסוגיה שאני מתלבט בה.

כידוע הדאק האישי שלי תומך רק עד PCM 24/96 וזה בעיקרון די מתאים לי (משום שבפועל אני שומע 99% רד-בוק בכלל, ובדר"כ באחוז הנוסף לא ממש איכפת לי) אבל מידי פעם כן יש רצון לשמוע אלבום ברזולוציה אחרת (או שעלה רנדומלית לפלייליסט) וזה די מרגיז ללכת פיזית, לחבר דאק אחר, לשנות הגדרות בתוכנת הניגון, לשנות כניסה בקדם וכו'

אז חשבתי בהתחלה שאני פתוח לרעיון של החלפת הדאק, אבל בינתיים לא נתקלתי במשהו שהייתי מוכן להחליף את שלי איתו. ואז פתאום חשבתי על זה, הקונסרו תומך בכל הרזולוציות, וגם יודע להמיר מ- USB ל- SPDIF.
כלומר אוכל להמשיך להשתמש בדאק שלי 99.9% מהזמן (הוספנו עכשיו רזולוציות נוספות) ואת המעט שנותר אוכל לשמוע בלחיצת שלט (או אפליקציה) אחת, אני אפילו יכול לעשות לזה אוטומציה.

וכל הסיפור הזה בשביל להסביר איך השתמשתי בקונסרו רוב הזמן :)
חיברתי אותו למחשב במקום ה- EVO, יציאות אנלוגיות לכניסות הקדם ויציאה דיגיטלית לכניסת הדאק. חלק משמעותי מהסשן עבר כך, כשהשוותי בין הקונסרו לדאק שלי כשהקונסרו ממיר מ- USB עבור שניהם.
מאוחר יותר אני משווה בין הקונסרו ל- EVO כממיר מ- USB ל- SPDIF וקצת DSD (רק בקונסרו).

עוד עניין משמעותי פה היה בתחום כבל ה- USB ומתחבר גם לשחקן האורח בסקירה.
בעקרון, רציתי לתת לקונסרו את אותם תנאים שמקבלים ממירים אחרים (וה- EVO) לכן הוא חובר עם הכבל איתו אני עובד כל יום, אך בדיעבד הסתבר שזה כנראה לא הכבל הכי מתאים עבורו, ובהמשך נחבר את האודיומיקה וגם כבל יותר "עממי" (ויותר הגיוני תקציבית) ונראה איך הם משפיעים על המסקנות המקוריות בסשן.

Resonessence Labs Concero HD


סשן האזנה


Charlie Haden – Jim Hall
נפתח עם הדואט שהשאירו לנו שני המוזיקאים שעזבו אותנו לאחרונה (יחסית), למרות שהחומר הוקלט לייב לפני כ-25 שנה כידוע הוא שוחרר רק בסוף השנה שעברה (אני מניח שהיידן היה עוד מעורב, קשה לי להאמין שהספיקו לעשות את זה אחרי מותו).

האלבום, למי שלא הספיק לדגום (למרות שקשה להאמין שמישהו שזה מעניין אותו עוד לא רכש), הוא די מה שאתה מצפה שיקרה בין שני המוזיקאים האלו, לטוב ולרע. היידן המוכר, אולי עם יותר סולואים מהרגיל ועם First Song המזוהה (שתמיד תוקע לי את "אין כבר דרך חזרה" בראש) ו- Down by antigua של הול שיכול ללוות עם פריטות רבעים נאיביות ורגע אחרי לתת סולו חלומי.
כפי שניתן לצפות מהקלטה כזאת, היא גדולה וקרובה, לכן יכולה להיות די "מחמיאה" כמו שאומרים פה, אבל קשה שלא להשוות לדואט של בראון ואלמיידה (אומנם אולפני) שמוקלט הרבה יותר טוב לטעמי.

אני לא יודע מה אתכם, אבל כאשר אני מקבל ממיר לא גדול בהרבה מקופסת סיגריות, ואפילו אינו מתחבר להזנת חשמל יעודית, יש לי ציפיות סאונד מסוימות (למרות שאני יודע שזה דבילי). אבל אז כשאתה שומע אלבום כזה, ומקבל את כל העושר שאתה מצפה לו, עם סאונד גדול וכבד זה די מחטיף לך כאפה.

אבל אני רוצה להיות ברור, זה לא מגיע מאופי מיוחד של הממיר... ה- Concero HD הוא לא מזן הממירים ש"עושים רושם" בסאונד. אין לו את התחום הנמוך של ההגלים, אין לו אוויר של iFi, תלת מימדיות של BFA או כוחניות של W4S. מה שיש לו זה סאונד מאוזן שמעביר את מה שיש. אני אוהב ממירים כאלו, ולדעתי כשנמצאים בתחום המחירים הזה כדאי מאוד ללכת על סוג כזה של ממיר, משום ששם השמיכה די קטנה, וכאשר מושכים אותה לכיוון מסויים צד אחר יהיה מאוד חשוף.

ואכן האלבום הזה מתרנדר בצורה אליה אני רגיל, כנראה שלא הייתי שם לב אם היו מחליפים לי את הממיר שלי ב- Concero כשהוא מתנגן, כן, ככה, מודה. אם בכל זאת אני טורח ומשווה (כשהממיר שלי מוזן מהיציאה הדיגיטלית של ה- Concero), אני די מופתע לגלות שהגיין ממש דומה (וזה הרי אחד הפרמטרים הכי משפיעים), ושה- Concero נותן יותר דגש על ההתקפיות ושלי יותר על ההמשכיות. מה עדיף כמובן תלוי בטעם ובהקלטה, נניח פה לפעמים פחות אהבתי את ההתקפיות, היא הדגישה לדוגמה את החלק שנשמע קצת "חשמלי" בבס של היידן, אבל במקרים אחרים היא נתנה יותר חיים וכשחזרתי לשלי הוא פתאום נשמע לי "חלול" לרגע עד שהתרגלתי.

בהשוואה המדוקדקת אני שומע עוד ניואנסים, אבל נשמור כמה לאלבומים הבאים.


Dorati - Stravinsky Petrouchka, Le Sacre Du Printemps
הסיבה שהשתרבב לנו לכאן האלבום (היפה) הזה (שלא שמעתי כשנתיים אני מעריך) היא שממש לקראת סוף השבוע של סשן ההאזנה פתאום הרגשתי שמזמן לא קניתי/שמעתי משהו קלאסי חדש, ובגלל שלהזמין משהו יקח זמן חזרתי לקופסת המרקורי שעברה עד אז ריפ חלקי ביותר.
עצרתי על הבלט פטרושקה שזכרתי לטובה מימי סיבוב הדיסקים (בדיסק גם פולחן האביב הדרמתי והאטיודים, אבל תמיד חיבבתי את הראשון יותר), ומשום שה- Concero היה זה שמחובר למערכת הוא זה שזכה לנגן אותם (ראשון).
בהאזנה הראשונה לא היה מולי משהו לכתוב עליו, אבל אני זוכר כמה מהר עברו 30 הדקות של פטרושקה, ותחושת הדופק המהיר בסוף פולחן האביב. אני גם זוכר, שוב, את ההרגשה המוזרה בעקבות הניגודיות בין המכשיר הקטנטן שמציץ מהמדף וגודל הסאונד בקטעים הכבדים יותר.
אבל הפעם אני מוכן וההאזנה גם יותר ביקורתית. הבסיס לא השתנה, אני נהנה מאוד להאזין לאלבום, ומתרשם שהמכשיר הקטן הזה, שיכול להחליף כל כך הרבה קילוגרמים של מוצרים פה ונשמע כמו שנשמע.
עם זאת, דווקא פה, יותר קל להבחין ב"גסות" (לדוגמה כלי נשיפה מימין בפולחן האביב) ואולי גם ב"לכלוך" ברקע או שזה בעצם מדגיש רק את ההיס בהקלטה?

Eva Cassidy – Eva by Heart
עוד אחת שקצת נשכחה ממני עד לאחרונה היא הגברת קאסידי, שבקולה הגבוה והאוורירי אך לא ביישני והיא ממש לא מפחדת להפעיל אותו, תעזור לנו להעריך קצת ביצועים ווקאליים ותחום גבוה בפרט.
אני מחלק את האלבום לשני סוגי שירים, החלק הנוגה/בלאדות והחלק הבלוזי/גוספלי. החלק השני מתחיל בטרק השלישי, Wayfaring Stranger והוא נשמע ממש מצוין. אני אוהב את הרקע הבאסי שה- Concero מייצר פה.
האמת שלא דיברנו על זה עד עכשיו, אז אולי נעשה פאוזה קצרה. כידוע אני רגיל לעבוד עם ה- Evo לו יש באס נמוך, עמוק ומאסיבי, אך זה מתבטא יותר בתחום הנמוך באמת והוא פחות "מיד באסי" מפתרונות אחרים. ההמרה ל- SPDIF של ה- Concero מזכירה לי בבאס יותר את ההייפייס, הוא פחות "תוקף" ויותר "עוטף" ובעיקר מייצר יותר מיד באס. למי שצריך זה מצויין, למי שרק מחפש איך לרסן את הרמקולים בחדר או שאוהב את תופעת הבאס (המעוותת) של באס "פאנצ'י" מידי זה פחות יתאים.
אבל עכשיו אתם אמורים לשאול למה אני משווה את זה דווקא לממירי USB ל- SPDIF ולא ל-DACים באופן כללי. ובכן הסיבה היא שסוג הסאונד הזה מגיע גם דרך יציאת ה- SPDIF של המכשיר לכן אני דווקא משייך את זה להמרה מ- USB ולא להמרה לאנלוג.
נגע בנקודה הזאת עוד בהמשך לכן נחזור עכשיו לקאסידי.
ובכן באותם שירים להם טווח הענות רחב (לא משנה אם בלאדה או קטע בלוזי) אני מאוד מרוצה מהביצועים של ה- Concero, אני לא מרגיש שחסר לי כלום או רצון עז לחזור לממיר שלי (בפועל זאת הבדיקה הכי טובה שיש לי להציע).
אבל במידה מסויימת כן הצלחתי להקשות על ה- Concero עם האלבום הזה. לדוגמה בטרק הראשון, בעיקר לפני ששאר הליווי נכנס, הילת הטרבל מסביב לקולה של קאסידי (דבר אופייני להקלטות שלה) היתה קצת גסה מידי לטעמי. הייתי מעדיף שתהיה מושתקת יותר כמו בממיר שלי, או אוורירית יותר כמו בממירים מסוג ה- AMR, אבל עצור, אנחנו מדברים פה על ממיר שלא מתקרב בכלל לדרגת המחירים של אף אחד משני אלו, צריך לזכור את זה...

Eatliz – All of it
למרות שהיא מייצגת משהו שבעקרון שונה מאוד מהטעם המוזיקלי שלי, תמיד חיבבתי את הלהקה הזאת כשנתקלתי בה על גלגוליה השונים, אבל האחרון הוא האלבום היחיד שיצא לי לרכוש (דבר שצריך לזכור לתקן) ולכן היחיד ששמעתי בשלמותו מתחילה עד סוף.
כמובן שלא שיניתי את דעתי, ונחמד שזה נותן קצת גיוון מוזיקלי בסקירה, ומתאים במיוחד שזאת סקירה למוצר של לוני.
יצא שזה אלבום האחרון לפני שאנחנו עוברים ל- DSD, אז אני מוכרח לעבור לבחינה השוואתית של ה- Concero כממיר USB ל- SPDIF, אבל רגע לפני אספר שדווקא אהבתי את העבודה שהוא עשה כממיר דיגיטל לאנלוג על האלבום הזה, טיפת הטרבל הנוספת שהוא נתן פה היתה מתאימה, ולמעשה כשעברתי לממיר שלי הייתי צריך להוסיף קצת ווליום כדי לקבל חוויה דומה.
אוקי, לעומת שאר ההשוואות עד כה שהיו פשוטות לביצוע (לחיצה של כפתור בקדם), ההשוואה הזאת דורשת לקום, להחליף כבלים, לשנות הגדרות וכו', בנוסף לא צפוי שההבדל יהיה גדול במיוחד, אז כדאי להתרכז בקטע אחד כדי להשאיר פחות מקום לדימיון.
היה לי קשה לבחור, יכול להיות שבכל טרק היו תוצאות שונות, זה כאילו מישהו אחר בישל כל טרק. לא משנה, החלטתי על Potion שהרגיש שיש בו מהכל.

התחלתי עם הקונסרו כממיר ל- SPDIF (מחובר לממיר שלי כ-דאק), הדבר הבולט ביותר עבורי היה סוג של "מריחה" מסויימת במיד/גבוהים, שאיכשהו השתפרה מאוד בפזמון.
עברתי ל- EVO, הרבה יותר ברור, צלול, יותר שכבות סאונד/תלת מימדיות. באס נמוך מאסיבי יותר אך פחות מיד באס.
הפזמון שהסתדר קודם פתאום נשמע בהיר מידי עד כדי שמישהו עשה פה פאשלה רצינית במאסטרינג.

הבדיקה הזאת מתאימה למסקנות עד כה בסשן. נראה שההמרה של הקונסרו ל-SPDIF פחות טובה או אולי פחות מתאימה לסטאפ שלי (שהותאם לתכונות ה- EVO). אני מאמין שחלק גדול מהדברים שפחות התרשמתי מהם עד כה מקורם דווקא בהמרת ה- USB (יש לציין שבאופן עקרוני זה משהו שאני חש כשאני משווה כל ממיר USB חיצוני ל- EVO, גם כאלו שזה כל תפקידם בחיים).


DSD


שוב יש בידי ממיר שתומך ב- DSD אז אנחנו חוזרים לפינתנו שאני מאמין שתהיה נפוצה כשמדובר בממירים. פינת ה- DSD.

אך הפעם אין לי חדשות מרעישות. שמתי את האלבום היחיד שאני בטוח ביכולותיו המיוחדות ב- DSD (שלבי לין) ולא הצלחתי לשחזר את ה"קסם" ששמעתי בעבר. הגרסה המוצלחת יותר בהמרתה ל-PCM נשמעה כמעט זהה, יכול להיות שאפילו נשמעה טיפה יותר טוב :shock:

ניסיתי גם את So Many Stars של Moriarty ברזולוצייתו הכפולה, גם פה לא שמעתי משהו מיוחד, ההבדל הוא שבאלבום הספציפי הזה אני בכלל לא בטוח שיש משהו מיוחד לשמוע...

אבל שיהיה ברור, זה לא שהסמפלים האלו נשמעו כמו רד בוק, הם נשמעו יותר כמו הירז PCMי, ויש הרבה שאוהבים את הסאונד הזה אז הכל טוב.
ברמה הפונקציונאלית הכל עבד חלק, כולל מעברים בין PCM ל- DSD, רגיל לכפול וכו'.


אודיומיקה Pebble Consequence USB


Resonessence Labs Concero HD


וככה באמצע הסשן אני חותך בעצם לסקירה אחרת.
הסקירה הזאת תתן לנו ערך מוסף גם בעניין של הקונסרו, אבל אם להודות באמת הסיבה היחידה שהיא מופיעה פה היא שלוני מסר לי את הכבל יחד עם הדאק, ואם כבר טרחתי לבדוק אותו קצת, למה שלא אשתף...

האבסורד (שלא נעלם מעיני אם כך חשבתם) הוא שהכבל עולה יותר מהממיר. קשה לי להאמין שמישהו יקנה אותם יחד, אלא אם מתכוון להשתמש ב- Concero כממיר USB ל- SPDIF (מה שאומר שכנראה שיש לו ממיר יקר יותר) אבל זאת לא תהיה הבחינה שאנו מבצעים כאן.


כמובן ששמעתי את הכבל בקונפיגורציות המופיעות בהמשך זמן לא קצר, אבל הסשן עצמו יהיה מקוצר ובעצם יתרכז בטרק Rain (האחרון) מתוך האלבום של ראבה Easy Living.

אני מתחיל עם השוואה מול כבל ה- USB שלי (פיוריסט אולטימייט מהסדרה הראשונה), במקום בו הוא מחובר בדר"כ (כלומר ל- EVO).
השורה התחתונה היא שהאודיומיקה יותר הולוגרפי, נניח שזה דבר חיובי. הבאס שלו פחות אטום, אבל פה אני כבר לא בטוח אם זה חיובי או שלילי. אני כן יכול להגיד שבגדול האודיומיקה יותר משוחרר.
על ה- EVO הפיוריסט נשמע מאוד מאוזן. לא מרגיש מעורפל בכלל, אבל כן נשמע מעט כהה ויותר אטום (מוצק, סולידי ההיפך מאוורירי).

מעניין מאוד, עכשיו אני יכול לקחת את שני הכבלים לקונסרו לראות מה קורה.
האודיו מיקה מפתיע אותי בגודל, ציפיתי שיהיה יותר דק. אבל הוא נתן סאונד ממש עשיר, תחום נמוך די מאסיבי, והיתרון מול מה ששמעתי עד כה (במהלך הסקירה של הקונסרו) זה שהוא נשמע פחות מעורפל או פחות מלוכלך, וזאת בעצם הטענה היחידה שהיתה לי מול הקונסרו עד כה.

עם הפיוריסט יש יותר גודל, נניח אתה מרגיש יותר מושפע מהרזוננסים של הפסנתר, התחום הנמוך יותר ממלא את החדר. אבל משהו באווירה קצת מלא מידי, קצת כבד מידי (לא טונאלית, או לפחות לא רק טונאלית)
זה גורם לו להשמע קצת זול יותר דווקא...
זה נשמע כמו סוג של אוברדרייב, אבל קשה לי להצביע של מה בדיוק.

טוב יש לנו כאן שתי תוצאות מאוד שונות, צריך לערב צד שלישי כדי להסיק מסקנות.
ניקח את הפורמולה של פורוטק, איתו עבדתי המון זמן והוא הרפרנס שלי לכבל USB במחיר סביר.
טונאלית הוא יותר דומה לאודיומיקה אבל פחות משוחרר ופחות מוזיקלי. עברתי על האלבומים בסשן של הדאק (שבוצעו כאמור עם הפיוריסט), תכלס, עדיף! הגבוהים קצת יותר קשים אומנם אבל פחות מעורפלים, ויש פחות הרגשה של אוברדרייב (אבל בכל זאת קצת יותר מאשר עם האודיומיקה).


אבל כדי להיות עוד יותר יסודי, חשבתי שראוי להוסיף עוד ממיר למשוואה. לקחתי את ה- Pulse X של LH Labs.
עם האודיומיקה שמעתי חצוצרה יותר אווירירית, יותר משוחררת, האמת נשמעת לי יותר טבעית.
עם הפיוריסט יש יותר באס, המרכז של דמויות הסטראו יותר גדול ומוחשי על חשבון גבוהים קצת מעורפלים יותר.
יש משהו יותר קליל ומשוחרר באודיומיקה, אבל מידי פעם חסר לי הכובד של הפיוריסט.

Resonessence Labs Concero HD


לסיכום ענייני ה- USB - עם מכשיר מושחז כמו ה- EVO העדפתי את הפיוריסט, עם מכשיר יותר "רך" כמו הקונסרו העדפתי את האודיומיקה (או הפורוטק בעלות היותר מתאימה), עם הפולס אהבתי את האודיומיקה והפיוריסט באותה מידה הייתי אומר. כדי לבחור ביניהם הייתי צריך להשקיע הרבה יותר זמן ממה שהיה לי לביצוע החלק הזה בסקירה.

Resonessence Labs Concero HD


סיכום


אוקי, יצא די ארוך, אבל כמעט הכנסנו כאן שתי סקירות.

ניקח צעד אחורה וננסה להבין מה למדנו. ה- Concero HD סתר בערך כל מה שציפיתי מכל בחינה. הוא הרבה יותר קטן משדמיינתי, יותר משוכלל משחשבתי, חתימת הסאונד שלו שונה משציפיתי ומאוד הפתיע אותי עד כמה לא התאים לכבל ה-USB שבדר"כ מועדף עלי.

לא יצא לי לשמוע הרבה ממירים בתחום המחיר הזה, אבל מבחינתי הוא לא מהווה ממש תחרות לממיר כמו ה- HEGEL HD12 (שעולה משמעותית יותר ממנו), אבל מציע הרבה יותר מהרבה בחינות מה- HD2 שעלה כחצי ממנו כשעוד נמכר.

אני יכול לדמיין מספר שימושים למכשיר כזה בשוק האודיופילי (אני מניח שהוא יקר מידי לשוק ה- consumer). כצעד ראשון ופשוט בעולם ה-"מחשוב האודיופילי", כמוצר משלים למי שיש דאק שלא תומך בכל הרזולוציות העדכניות (אבל לא יכול לוותר על הרד-בוק שלו), או למי שצריך המרה מ- USB ל- SPDIF.
גרסת ה- HP תתאים לאלו שגם צריכים פתרון לאוזניות.

Resonessence Labs Concero HD


והכי התחברתי לחתימת הסאונד. יחסית רגועה, לא כוחנית, לא אובר אנליטית, לא שוויץ ולא שעמום. משהו באמצע שמתאים להנות ממוזיקה למי שדבר כזה באמת מעניין אותו.
(אבל כנראה פחות יתאים לחובבי ה"סאונד נטו", משום שאין פה משהו "מרשים" במיוחד)

את כבל ה- USB של אודיומיקה יצא לי לשמוע פה לזמן לא קצר, אבל לא התעסקתי כל הזמן הזה בהשוואות. הוא עשה עלי רושם חיובי ביותר (חסר לו שלא במחיר הזה), גם משוחרר וגם עמוק, זה שילוב מצויין, שמתאים למגוון מערכות מתחום האמצע המאוזן ועד לצד ה"כבד". אישית כנראה שפחות אתחבר לשילוב שלו על מערכת או מוצרים עם סאונד "קליל" או בהיר או סופר מפורט וכו'.

לקונסרו, לפחות על הסטאפ שלי הוא מאוד התאים, אבל מה שממש לא התאימה היתה רמת המחיר של שני המוצרים האלו. אך כפי שאני מקווה שראיתם יש גם פתרונות במחיר סביר.

אני שמח שיצא לי להכיר במסגרת הסקירה הזו שתי חברות חדשות עבורי, הרושם משתיהן חיובי ביותר ואין לי ספק שמהיום "נשאר בקשר".

Resonessence Labs Concero HD


נתונים טכניים Concero HD (כפי שמפורסמים באתר היצרן):


רזולוציות המרה: 24 ביט PCM up to 352.8k, 64xDSD, 128xDSD (במקום אחר כתוב 384k, לא בדקתי)
מתח יציאה: 2V
סה"כ עיוות הרמוני ורעש: פחות מ- 0.001%
עכבת יציאה: 75 אוהם
טווח דינמי: יותר מ- 112dba


סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, MBL 1611, PC based Music Server,M2Tech hiFace Evo, Lenco L70, Denon 103R
הגברה: MBL 8011S
כבילה - חשמל: Siltech Ruby Hill II, MBL, Elrod
כבילה - סיגנל: Siltech Compass Lake, Siltech Prince, Siltech i770, Siltech Golden Eagle II, Purist Reference USB
טיפול חשמל: Isotek Orion
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala


מחיר - Concero HD (דאק): 4,000 ש"ח
מחיר - Pebble USB (כבל): 4,900 ש"ח
יבואן: ORAC

Resonessence Labs Concero HD




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות