שלום לכולם
{מתנצל מראש על שגיות או השמטת אותיות וללא פסיקים ונקודות }
הבוקר קבלתי מגרמניה JPC הגיע בקופסא גדולה ובתוכה עוד קופסה עם מלא קלקרים פתחתי RCA/SONY השקיעו בקופסה קשיחה ומעוצבת יפה כל הכבוד עם חוברת כבדה עם כל הפרטים כולל ההסברים שהיה על עטיפות התקליטים ותמונה מקורית של התקליט .
https://www.jpc.de/jpcng/classic/detail ... um/3184033אמזון
http://www.amazon.co.uk/Living-Stereo-C ... 396&sr=1-1פרסטו
http://www.prestoclassical.co.uk/r/RCA/88765414972אוסף בלתי
רגיל של שנות הזהב של הקלטות RCA מ1953 עד 1968 לערך
ביצועים שעומדים ברוח הזמן והאומנות המוסיקאלית היחודית של האמנים כמו פריץ ריינר שארל מינש רובינשטיין
ואן קליברון שנפטר לאחרונה
התחלתי בהאזנה לדיסק הראשון שהכיל קטעים נחמד עם די ברור עם הפרדה כלית וקולית מרשימה
עברתי למארשים בניצוחו של מורטון גולד גם נחמד
כל זה לפני האזנה רצינית
טוב ישבתי להאזין לדיסק מאחרונים של מוסיקה ספרדית האהבה הקוסמת כובע משולש הקצוות דה פליה אלבניז
עם תזמורת שיקגו פריץ ריינר
נשמע עם עומק בלתי רגיל מבחינה מוסיקאלית ודנמיות בקטעים שאותם אני מכיר היטב מביצועים של דוטואה בדקה
גוליני EMI אנסרמה דקה ועוד
עוד בילדותי ראיתי את התקליטים הנהדרים האלו בהדפסה ישראלית בחנות התקליט בהרצל 9 בחיפה חנות אהובה על וכל ילדותי ביליתי לא מעט זמן עם המוכר נעמי ובחור צעיר שנפטר בדמי ימי שכחתי את שמו
וגם חנות אלגרו בתא בשלב מאוחר יותר
כיום אני מחזיק לא מעט העתקים של אותם יצירות הנמצאות באוסף בפורמט הוניל המעולה
טוב אמרתי לעצמי בוא נלך ונשמע את עליצות פריזאית עם ארתור פידלר ותזמורת הטיילת בוסטון מתוך האוסף
ישבתי לאחר כבוד עם דווקא באוזנייות HD600 ולא רמקולים
כאשר המגבר הוא DENON PMA-2000IVR
כבל אינטרקונקט VDH טנדרליין
המקור הוא SONY CDP-XA50ES
{רמקולים TANNOY NERCURY V4 כבלים VDH CS-122}
טוב מתחיל בהאזנה ואני לא מרגיש בנוח משום מה ??.
אמרתי אולי אני עייף אוזני סתומות גם אובך או מזג אוויר חם משפיע על חדות השמיעה .
נשמע אומנם רחב אך ???? מפורט וחם
טוב הלכתי ושמתי את הדיסק המקביל שקניתי לא מזמן באי בי בדיוק אותו הדבר
אבל זה יצא בסוף שנות 90 עבר רימסטר של 20 ביט והחדש עבר DSD לSACD השכבה של הCD זה באוסף החדש
חברים !!!
הרימסטר הקודם עם באס מעולה צליל מלא גבוהים מדהימים אומנם לא כזה רחב כמו בDSD החדש
אבל בקטעים מסויימים ניתן לשמוע אפילו רכבים כבדים העוברים בחוץ כל זה נעלם ברימסטר החדש
טוב אמרתי נו
הלכתי למקור אחר SONY CDP-X303ES /
/DVP-S9000ES SONY
כטרנספורט
DAC מרנץ CDA-94 16 BIT
סקרן אותי היות ויש לי כמה העתקים גם של המקור של DSD בSACD וגם CD רגיל וגם תקליט
השוואתי את המקור מהסט החדש מול השכבה של CD מתוך SACD של אותה יצירה וביצוע ולכאורה בדיוק אותו המקור !!!
בקונצרטו לתיזמורת של ברטוק שאני מכיר כל כך טוב עם ריינר
בדיסק בסט נשמע מעט עגול אך לא בהרבה וגם העתקים האחרים היו כמעט קרובים לסט החדש ממש קשה לשמוע אם כי שמעתי בברור כי הסט החדש מקור הCD אינו כה עשיר כמו במקור בשכבה של CD מתוך SACD
הלכתי לדוגמא שלישית סימפוניה דומסטיקה של שטראוס עם ריינר ושיקאגו יש לי את הדיסק משנות 90 מאוחרות ומהסט החדש
כאן להפתעתי הרימסטר DSD החדש עלה על קודמו בכל פרמט כמעט באופי הצליל הבמה ומיד ובצליל מלא יותר
הלכתי לדוגמא נוספת - כה אמר זרתוסטרא מ1954 יש לי בהדפסה קודמת וחדשה
גם כאן שמעתי הבדלים בקודמת שומעים יותר את הכלים בתוך איקוסטיקה באולם עם האוויר שבהקלטה שברימסטר החדש אומנם ההפרדה בין הערוצים שופרה אבל על חשבון הצליל המלא עם באס עמוק וקצת יותר קדמה
DSD יותר רחב עמוק אבל לא חיי כמו הקודם
כרגע אני שומע את הקונצרטו לצלו עם פיטיגורסקי ותזמורת בוסטון מינש מעלה ברמקולים
צרפתי את התמונות של הדיסקים המדוברים
אגב באי בי שילמתי במיכרז מחיר פי שתיים לדון גובאני של מוצרט עם גוליני ברימסטר 1987 כאשר רימסטר חדש עולה בדיוק חצי לאחר שבאמזון משהו ציין בפרוש את ההבדלים בין שתי ההוצאות 2002/1987
בפוסטים הבאים אביא רשמים מהביצועים של הסט כולל ביצועים מקבלים
בברכה