הקדמה
אתחיל מהסוף, כבר כמה חודשים אני הבעלים של המגברים הנ"ל ומאוד מרוצה. המגבר אינו חף מחסרונות, אבל לשמחתי אילו חסרונות שאני יכול לחיות איתם. חיפוש מגבר אצלי התחיל עקב שדרוג vc2 שנדחף על ידי לקסמן 600a. למרות שהייתי מרוצה אש, לא עמדתי בפיתוי לשדרג ל vc7 כשנפלה ההזדמנות, וכך מצאתי את עצמי בחיפוש מתסכל אחר מגבר בתקציב הגיוני שישאיר אותי נשוי באושר.
על החברה
אני מניח שאין פה אפילו קורא אחד שלא שמע על חברת QUAD. החברה נוסדה על ידי פיטר ווקר באנגליה בשנת 1936 ומהווה את אחת החברות הוותיקות בתחום. המוצר המפורסם ביותר שלהם הוא הרמקול האלקטרוסטטי 57 ESL שיצא בשנת 1956 ומאז יש להם ליין שלם של רמקולים אלקטרוסטטים, כאשר הפרוטוטייפ האחרון הוצג במינכן השנה ( נדחפים עם QMP). קואד בנו את המגבר הטרנזיסטורי הראשון שלהם בשנת 1967 שהוא ה 303 המפורסם. ב 1975 הם שחררו את מגבר ה 405 בטכנולוגית current dumping שעליה ביססו את רוב ההגברה הטרנזיסטורית שלהם עד היום כולל ה 909. בשנת 1997 החברה נמכרה ל IAG ומוצרי קואד מיוצרים במפעל הענק שלהם בסין. למה אני מספר לכם את כל זה אם אתם יכולים למצוא הכל באינטרנט? כי זה מקשר אותי לפסקה הבאה.
על המגברים
ה QMP הם מגברי מונובלוק בטכנולוגיה current dumping. בלי להכנס יותר מידי למונחים טכנים הם בנויים בשני שלבים כאשר הראשון הוא הגברת קלאס a בזרם נמוך והשני ab זרם גבוה, תצורה שקאוד טוענים מקטינה עוותים. כל מונובלוק מספק 260 וואט מה שמאפשר לו לדחוף כמעט כל רמקול נורמלי. ה VC7 שברשותי לא קלים במיוחד, ויורדים ל 3 אוהם. הקואד דוחפים אותם ללא בעיה מיוחדת.
דבר נוסף, כל מונובלוק בעצם מורכב מ שני מגברי 909 בברידג. טופולוגיה דומה ל mono 909 שלהם, פרט לעובדה שקואד טוענים לשימוש ברכיבים טובים יותר. בשיטוט באנטרנט ראיתי שכל מונו מכיל שני ספקים היושבים בקדמת המגבר כאשר האלקטרוניקה יושבת מהמרכז אחורה, וכך גם צלעות הקירור. המגבר כמעט אינו מתחמם, בטח לא ברמות של מגברי קלאס a.
כמונובלוק אין למגבר יותר מידי פיצרים. יש כפתור סטנד ביי קטן בחזית המגבר. בנוסף בשל טופולוגית ברידג, מתבקשת כניסת XLR, ואכן היא קיימת. למגבר גם כניסת rca וקאוד לינק. אני משתמש ב xlr בלבד, זה מה שהקדם שלי מאפשר, לא בדקתי את המגבר עם rca.
הפורם פקטור הוא כקוביה, בערך שלושה רבעים מרוחב מגבר אודיו סטנדרטי. בנוסף כמונובלוקים הוא נותן את היתרון של העמדה קרובה לרמקולים ושימוש בכבלים קצרים. רגישות כניסה של חצי וולט מאפשרת לו עבודה עם קדם מגברים פסיבים. צבע המגבר הוא אפור עכבר, לא שחור או כסף סטנדרטים.
סטאפ והעמדה
וואלה לא בטוח מה בדיוק להגיד פה.. אצלי המגברים מונחים על הרצפה, כל מונובלוק בערך 30 סנטימטר מהרמקול שהוא דוחף, כאשר כבלי הרמקול באורך מטר בלבד. איכות בניית השאסי גבוהה, ללא חלקים נעים או בעלי פוטנציאל לווברוץ. ניתן לחבר ספיידים או בננות ללא בעיות מיוחדות. כל מונובלוק מחובר לתקע חשמל אחר. עניין הקרבה לרמקולים לא "מגיע בחינם" ודורש אינטרקונקטים ארוכים יותר. כרגע מחובר כבל sommer xlr במחיר בדיחה, חמש מטר לצד, למרות שאפשר פחות, הזמנתי חמש כי לא הייתי בטוח איך יעמוד הסטאפ בזמן שקניתי את הכבלים. בכל מקרה לא נתקלתי בבעיות מיוחדות.
סאונד
את המגברים לא שמעתי קודם בחנות, פשוט סחבתי אותם הבייתה ברגל מפיוז וחיברתי. הרושם הראשוני שלי היה "וואט דה פאק, מה זה המיד הזה"? למי שלא מעוניין להמשיך לקרוא ולעצור פה כנראה לא יפספס הרבה. זה בהחלט "מגבר של מיד", ומהבחינה הזו הוא לא נופל ואפילו עולה בטיבו כמעט על כל מגבר ששמעתי. המגבר "בילתי עצבין" ביחוד בשילוב עם הברודמן, אי אפשר לגרום לטוויטר לנסר, הסאונד זורם וקולות אנושיים נשמעים ראליסטי ללא שמץ קליניות או סיביליאנס. ואולי זה גם החסרון שלו, למי שמחפש את המילה האחרונה בפירוט או גבוהים מתפוצצים לא ימצא את זה ב QMP. למרות שבעני רבים הקאוד הוא מגבר זול שלא בטוח נכנס למשפחת המגברים שאודיופילים כבדים מתעניינים בהם במיוחד, בעני הוא ממשפחת המגברים המאוזנים שלא מרשימים בטווח הקצר, אולם קשה להחליף אותם בטווח הארוך כי הם עושים המון דברים מאוד נכון. מכיוון שהמגברים אצלי כמה חודשים וזכרון האודיו די קצר, לא אתימר להשוות למגברים אחרים, אבל בכל זאת אתאר מספר אלבומים בקונטקסט של הקאוד ללא השוואה לציוד אחר.
Duke Elington & Ray Brown - THE ONE'S FOR BLANTON אלבום של PABLO שהוקלט ב 1972, לא חושב שיש שבוע שלא מתנגן אצלי לפחות פעם אחת. ההקלטה נהדרת, הQMP מרנדרים נפלא את שני הכלים עם המון גוף. למרות שאין כאן המון כלים, הם מנגנים לעיתים מהר ובסימולטניות. ההפרדה בין הפסנתר לבאס מעולה וניתן להרגיש את הדו שיח המוזיקלי בין אלינגטון לבראון. הרגיסטרים הגבוהים של הפסנתר ממש ראליסטים שומעים ממש את העץ של הפסנתר. הדבר היחיד שלא בטוח לגביו זו מהירות השחזור, יש איזה קטע שבראון מנגן שמרגיש לי משוחזר קצת יותר איטי ממה שהייתי רוצה, אבל לא בטוח אם זו ההקלטה או המגבר.
Paul Gonsalves - GETTIN TOGETHER מידי פעם אני אוהב לקנות אלבומים 'על עוור', סתם נכנס לחנות ולוקח כמה דיסקים לפי ההרגשה, בלי שמשמיעים לי. אוהב את גורם ההפתעה ומקדיש לי זמן להתעמק בבית. ככה נחשפתי לגונזבלס (סליחה עמי). בקיצור אחלה סקסופוניסט שבעולם. האלבום הזה כולל קאסט מרשים של נאט אדרלי, קלי, סם גונס על הבאס וקוב בתופים. אלבום הארד בופ מגניב וסוחף. הQMP מנגנים בצורה כזו שניתן לעקוב אחרי כל כלי בנפרד מצד אחד ומצד שני הכל מתחבר יחד. הבס קצת יותר רך ממה שהיתי רוצה אבל לא משהו שמפריע לי במיוחד, התוים נשמעים בבירור הכל בסדר, רק לא כמו מגברים גרמנים עם דמפינג 500. מצד שני ה QMP מעביר את הטקסטורה והעומק של הכלים בצורה מרשימה שאנה נופלת מאף מגבר קלאס A ששמעתי.
Elliott Smith - Figure 8 לאליוט נחשפתי לפני שנים לאחר חיפוש בגוגל של הזמר ששר את כל הפסקול בסרט וויל האנטינג. (בסוף הסרט נפל האסימון "מי זה פאקינג הזמר הזה?"). לא קל להתחבר, אבל אם נתפסתם אכלתם אותה כמוני, אז תזהרו. האלבום הספציפי הזה הרבה יותר רוקיסטי משאר הדברים שעשה, למרות שגם בשירי הרוק שלו ניתן לשמוע דיכאון מובנה. פה הכח של ה QMP נותן את אותותיו. הקטע can't make a sound מתחיל על מי מנוחות ומתגבר עם איזה באס שה QMP בווליום הנכון מעיפים לי לתוך הבטן. למרות שהקטע מאוד עמוס גיטרות ודיסטורשנים אין הרגשת ניסור באוזן ואני מוצא את עצמי מזיז את הראש לכוונים מוזרים. בקיצור בתוך המוזיקה.
סיכום:
ה QMP מגברים שריריים ועדינים ביחד, כאילה שלא משוויצים שהם בריונים. על הסקלה בין טונליות/טקסטורה לפירוט יתר או קליניות הם בהחלט בצד של הטונליות, אבל מפורטים במידה מספיקה המוציאה תוצאה מהנה גם בתחום הקצב. הגזרה היחידה שהייתי משפר בהם הוא הבאס התחתון שהיתי מעדיף אותו קצת יותר הדוק. שוב, לא משהו הסטרי. מצד שני ה QMP מוציאים מיד כל כך נכון, ששאר החסרונות שלהם לא מפריעים לי בכלל. למי שמחפש מגבר בתקציב שפוי, זו תהיה טעות לא לשמוע אותם. בהנחה שתצליחו, לא בטוח שיש עוד אקזמפלרים בפיוז.
סטאפ להשוואה: רמקולים: BRODMANN VC7 מקור: LUXMAM DA06, C.E.C TLN3L ,Quad 99 CD קדם מגבר: טורטוגה אודיו פסיבי מבוסס LDR כבילה: רמקולים ATLAS MAVROS, אנטרקונקט DIY ג'נה לאבז ו sommer xlr חשמל: שום טיפול מיוחד. כל הכבלים ATLAS EOS 4DD הגברה להשוואה שהייתה לי (למרות שלא זוכר לעומק): PASS XA30.5 LUXMAN M600A
ריטייל: 22K
_________________ מה שאת מוציאה נשאר בפנים בשבילינו. יש אצלי מקום, קצת אאחר.
|