dys כתב:
למה יש לי רושם שאצל הרוב כאן ישנו מחסום כמעט בלתי עביר למוזיקה שנכתבה אחרי המאה ה 19 אולי תחילת המאה ה 20. נדמה ששום דבר בעל ערך לא נכתב מאוחר יותר. זה בולט באשכול הזה וגם בסקירות אחרות באתר.
כנראה שאחרים לא יכולים להסביר לך למה יש לך רושם כזה
במיוחד כשהמסקנה לא נובעת לוגית מהמציאות בשרשור המוזכר:
*** היצירות שנדונו היו פרי בחירתו של אדם אחד
*** גם אם האדם הזה בחר בינתיים רק יצירות לא מודרניות, זה לא מוכיח שאפילו לגביו אישית יש "מחסום כמעט בלתי עביר" למוסיקה כזו
*** עוד פחות זה מוכיח לגבי מה שקורה "אצל הרוב כאן", שלגביהם אין בכלל בסיס לאבחנה כזו
*** מנתוני המציאות שברשור אי אפשר אפילו להסיק שיש אדם אחד שאינו אוהב את כל היצירות של כל המלחינים המודרניים ביותר, שלא לדבר על הסקת קיומו של "מחסום כמעט בלתי עביר" אצל מישהו
dys כתב:
כתבתי כאן מה שכתבתי משום שאכן זה כך. אם נבדוק את היצירות שהופיעו כאן אני חושב שאני צודק. הרוב המכריע, אם לא כל היצירות שהופיעו כאן מתאימות לאבחנה שלי.
לפי האמור לעיל, לא נראה שאתה "צודק" בעניין זה ו/או בעניין ש"הרוב המכריע, אם לא כל היצירות שהופיעו כאן מתאימות לאבחנה".
להיפך, לא בלתי סביר שלרוב המכריע של האנשים כאן אין שום בעייה עם חלק גדול מיצירותיהם של "סטרווינסקי, ברטוק, בריטן, שוסטאקוביץ", שכפי שאמרת בעצמך, "מזמן הפכו להיות קלסיקה". ייתכן שחלק מהאנשים לא אוהב חלק מהיצירות שלהם, וכנראה שרק לחלק קטן, אם בכלל, יש "מחסומים" בעניין.
האם אתה מצפה שיסבירו/יצטדקו למה לא היו עד כה יצירות כאלה בשירשור (מתוך ה-10!), או האם זו בקשה בדלת האחורית לדון גם במוסיקה כזו?
עמיר