עכשיו 12/11/24 10:26

פורסם: 11/06/19 17:00 ע"י aloni


Pro-Ject Stream Box S2 Ultra



Pro-Ject Stream Box S2 Ultra


כבר עבר יותר מחצי עשור מאז ששוק הסטרימרים (האודיופילים) החל להתהוות. זה היה כיוון הגיוני של התעשיה במקביל למהפכת הדאקים (דאקים טובים, חלקם זולים, בעלי כניסת USB טובה שצצו כפטריות אחרי הגשם) שהתחילה לפני כעשור, ואולי כמענה לתופעת מחשבי ה- DIY. תחילה ראינו אותם במוצרים בודדים, חלקם משולבים בדאק (כמו ה- Bridge ב- PWD של PS Audio), חלקם כמוצר עצמאי לעיתים משולב סרבר (כמו האורנדר) אחרים סטרימר נטו.
היום אפשר למצוא סטרימר כמעט אצל כל יצרנית אלקטרוניקה. בדר"כ כחלק מדאק, לפעמים במוצר All In One כזה או אחר, ומידי פעם אפילו כמוצר עצמאי.
ואם פעם היינו תקועים עם פרוטוקול DLNA כשאנו מאזינים לריפים המקומיים שלנו, נראה שפרופיל ההאזנה עבר היום ל- Roon שולטת בטידאל, וזה משהו שכל חברה שמכבדת את עצמה דואגת להנגיש ללקוחותיה.

מושא סקירתנו הפעם הוא מוצר לא כל כך סטנדרטי מבית היוצר של פרוג'קט (Pro-Ject ליתר דיוק) שאני מניח שלא צריך להציג לאף אחד הקורא שורות אלו, אבל את הסטרימר הקטן והמוכשר אולי כן, אז בואו נתחיל.

Pro-Ject Stream Box S2 Ultra


Stream Box S2 Ultra


אחד הדברים המיוחדים ב- S2 Ultra (מעכשיו גם רק אולטרה לקיצור) זה שהוא מאוד מפוקס מצד אחד (לתת מענה למי שמעוניין בסטרימר עבור דאק USB), אך מצד שני הוא כל כך עמוס בפיצ'רים שאין סיכוי שאצליח לגעת בכולם בסקירה זו, לכן אתרכז באלו שהשתמשתי בהם או שראיתי בהם חשיבות.

קודם כל בואו נבהיר משהו. היציאה היחידה שיש לאולטרה היא יציאת USB (לדאק). כלומר למי שיש דאק ישן ללא USB (או לצורך העניין ללא כניסת USB איכותית) יכול לשכוח מהאולטרה או לחילופין לשרשר בינו ובין הדאק עוד מוצר הממיר מ- USB ליציאה דיגיטלית אחרת.

לדעתי הפיצ'ר האקזוטי ביותר של האולטרה הוא ה- "detox" שמייד נבין מה הוא עושה, ולמעשה הוא הסיבה שהאולטרה הגיע אלי. יום אחד שוחחתי עם רועי על נושא אודיו כלשהו (בהקשר של מוצר אחר), והוא הזכיר את הפיצ'ר הזה כדרך אגב. כשלא כל כך הבנתי על מה הוא מדבר הוא הציע לשלוח אלי מכשיר כדי שאנסה בעצמי.

ב- Detox בהקשר הזה מתכוונים ל- "ניקוי הרעלים" מהמחשב בדרך למערכת הסטראו שלנו. כלומר במקום לחבר את המחשב ישירות לדאק USB, נחבר אותו לאולטרה, האולטרה יקבל ממנו את המידע וינגן בעצמו לתוך הדאק.
רעיון נחמד ושימושי עבור מי שאין לו את המחשב הכי מושקע או מוצלח, אבל גם פתרון שימושי לבעיה אחרת... לרוב המוחלט של הדאקים יש רק כניסת USB אחת, אז מה אם כבר יש לי מחשב ואני בכל זאת רוצה להוסיף סטרימר? בבקשה הפתרון...

כדאי שאציין ששיטת ניגון זו שונה מאיזולטורי ה- USB שלמדנו להכיר במשך השנים (דוגמת ה- ReGen או iFi). לאלו בדר"כ לא חשוב מה אתה מתכוון לחבר למחשב, הם רק מבודדים את החלק החשמלי ומקסימום מייצרים שוב את אות ה- USB כמו ש- USB HUB עושה.
השיטה של האולטרה דורשת ממנו ממש להכיר ולהיות מסוגל לנגן למכשיר היעד, זה אומר שדאקים עם דרייברים אקזוטיים פשוט לא יעבדו משום שאין דרך להתקין אותם (כבר קשה לי לחשוב על דוגמאות כאלו היום כי זה ממש לא מקובל, אבל הייפייס1 או EVO1 ישנים הם דוגמאות שכאלו, בזמן שהגרסה השניה של שניהם אמורה לעבוד. בעצם גם מטרונומים ישנים שהיו מבוססים עליהם) לעומת זאת מכשירים תומכי USB Audio Class 2 יעבדו, וזו כאמור השיטה המקובלת כבר לא מעט שנים.
הבעיה היחידה פה היא שכניסת ה- USB (זו שמחברים אליה את המחשב) ממומשת על קונקטור מיני USB במקום Type B (קונקטור שנכנס לדאק, או למדפסת לצורך העניין) וזה קצת מקשה למצוא כבל נורמאלי למי שדבר כזה מעניין אותו.

Pro-Ject Stream Box S2 Ultra

(כאן ניתן לראות את הקונקטור מתחת לאנטנה)

אוקי, זה היה פיצ'ר מיוחד. יש לנו גם פיצ'רים יותר סטנדרטיים, כמו תמיכה ב- DLNA ו Roon Ready או שאר שירותי הזרמה, רדיו אינטרנטי וניגון דרך BT מהטלפון או הטבלט.
ועוד כמה שפחות נפוצים (אבל בהחלט לא יחודיים) כגון ניגון מדיסק רשת (אפילו בלי שרת DLNA!), ניגון מהזיכרון הפנימי (זעום למדי, אבל יכול להחזיק כמה אלבומים) וניגון מדיסק חיצוני מחובר ב- USB או מדיסק און קי.

גם האפשרות לצפות ולשלוט בפעולות הסטרימר ממסך מגע (או מסך רגיל ועכבר), ואם כבר דיברנו על שליטה, אחד הדברים שהכי אהבתי במכשיר זה הממשק הפתוח שלו. ניתן לפתוח דפדפן מכל מחשב או טלפון שאתה עובד עליו באותה הרשת ולבצע כל פעולה שתרצה (כגון pause/play או להחליף מקור) זה יותר מהיר מלמצוא/להפעיל עכשיו את Roon, ומעבר לזה, זה מאפשר להתממשק למערכת "בית חכם" די בקלות.

את כל הטוב הזה אנו יכולים לקבל גם בחיבור WIFI שאני מודה שעבד אצלי מצוין ללא שום תקיעות או בעיות ואיתו עבדתי בתקופת ההיכרות בחדר העבודה משום שזה היה מאוד נוח, וגם בחיבור קוי המועדף עלי.

ובהמשך לפיצ'רים זו הזדמנות להכיר טוב יותר את הפאנל האחורי:

Pro-Ject Stream Box S2 Ultra


שכנראה לא יפתיע אותנו במיוחד, אבל הוא כן מזכיר לי שמתח הכניסה של 18V לא כל כך אופייני למכשירים שכאלו... חשבתי לנסות ולשמוע את האולטרה מחובר לספק לינארי, אך הכי קרוב שאני יכול להגיע איתו זה 15 או 19 וולט. אני די משוכנע שלא תהיה בעיה עם 19V, אבל בגלל שזה לא המכשיר שלי העדפתי לא לקחת צ'אנס ולמנוע אי נעימות מיותרת.
עוד אנו רואים פה מאחור את יציאת ה- USB השמאלית לדאק, ואת כניסת ה- USB לדיסקים חיצוניים/פלאש/עכבר וזכרו שכמוה יש עוד אחת מקדימה.
יציאת HDMI לחיבור המסך, וכפתור ריסט חבוי.

מאחורי הקלעים


אני לא יודע אם הצלחתם לשים לב מהתיאור שלי, אבל לאולטרה יש סט פיצ'רים ממש לא קונבנציונאלי ורחב במיוחד למכשיר במחיר וגודל כזה.
הסוד שלו הוא תכנון מבריק שאני מתכוון לגנוב לפרויקטים שלי (לא בתחום האודיו כמובן).
כולכם בוודאי שמעתם על Raspberry Pi, למי שלא בעניינים אספר בקצרה שמדובר במחשב מבוסס מעבד ARM (כלומר סוג המעבדים שנמצאים בטלפונים שלנו (וברוב המוחלט של הסטרימרים), לא במחשבים האישיים), ונולד כפרויקט סוציאלי להנגיש טכנולוגיה לבתי ספר ומדינות מתפתחות, כלומר מחשב בעל יכולות סבירות בעלות נמוכה מאוד.

ההצלחה שלו היתה כבירה, אני לא בטוח עד כמה בדמוגרפית היעד שלו, אבל הוא הפך להיות מאוד פופולארי אצל "Makers" (טיפוסי DIY שמתכננים ובונים לעצמם ולאחרים כל מיני פרויקטים) ואפילו בתעשייה כאשר רוצים לייצר אב-טיפוס של משהו, וצריך מחשב קטן בעל יכולות חיבור מגוונות וצריכת חשמל זניחה.
הצלחה שכזו, המובילה למשתמשים רבים, מובילה גם לקהילת מפתחים גדולה ובתחום שמבוסס על קוד פתוח אומרת שיפור תמידי של רכיבי התוכנה הזמינים.

אפילו לתחום שלנו הוא הגיע, ונתקלתי בלא מעט פרויקטי DIY מבוססי Pi. כמחשב (מעבד) הוא מושלם לצורך הזה, בגלל סביבת התוכנה הבוגרת והרחבה יש זמינות של כל דבר שתחפש. החסרונות שלו אם אנחנו זולגים לתחום ההי-אנד קשורים לרכיבים ההיקפיים. ניהול החשמל וה- USB שפשוט לא תוכננו עבור אודיו איכותי.

תמונה

(הגרסה בפועל קצת שונה, אבל זה העקרון)

כאן מגיע הפתרון הנהדר של פרוג'קט. במקום להשתמש במחשב ה- Pi הם משתמשים במה שנקרא Pi Compute Module. זה מין כרטיסון המיועד לתעשיה, הכולל רק את הליבה של ה- Pi (לצורך העניין מעבד, זיכרון וניהול חשמל עבורם) ומאפשר לך לפתח את כל השאר בעצמך. במקרה שלנו זה מאפשר להרוויח את סביבת התוכנה הענפה, לחסוך את כל צד הפיתוח של הליבה ולהתעסק רק במה שרלוונטי למוצר. פה בקיצור זה אומר ניהול חשמל ו-USB אופטימאליים לאודיו (וגם כמה דברים פחות חשובים אך הכרחיים כגון ממשקי הרשת).

חזרה לאולטרה.
דיברנו על הפיצ'רים והחיבורים של האולטרה, אפילו דיברנו קצת על איך שהוא תוכנן, בואו ניגע באיך זה להשתמש בו בעולם האמיתי.

Pro-Ject Stream Box S2 Ultra


מהתמונות כבר הבנתם בטח שמדובר במכשיר קטנטן, לא היה לי פרי פוטוגני זמין במועד הצילומים, אז גיוונתי עם בקבוק השמן. מכשירים שלא דורשים קשר עין או פעולות אופרטיביות אני נוהג בדר"כ להסתיר מאחורי הקונסטרוקציה, כך אני עושה עם המחשב, ה- EVO, הספקים שלהם, פילטרים וכו'.
האולטרה ישב בינתיים מעל הקונסטרוקציה יחד עם מחשב הגיבוי ששודרגו לו הספק והמארז לאחרונה וגם זכה בכרטיס JCAT כי שניצל הצליח לסקרן אותי (אין לי מסקנות ברורות בנושא עדיין, אבל זה בטח לא הסתמן כמוצר הכרחי מבחינתי).

Pro-Ject Stream Box S2 Ultra


אפליקציית השליטה של האולטרה היא בעצם אפליקציה webית (בדומה ל- HFMC), בין אם תגלשו אליה מהדפדפן או תתקינו מחנות האפליקציות.
מן הסתם אין לי בעיה עם הקונספט הזה, ההיפך, אני מעדיף אותו בשל הגמישות לשלוט במכשיר במהירות ובקלות מכל מחשב/טלפון/טבלט, כן הייתי שמח אם האפליקציה הזו היתה קצת יותר אסתטית אבל ראינו גרועות ממנה (בהרבה).

כמו שציינתי בשירשור היעודי ( The state of streaming ) כיום אני רואה את Roon כמקום ההגיוני ביותר לשלוט על פעולות היומיום של סטרימר כמעט עבור כל פרופיל, ו Roon נראית ומתפקדת נהדר. השתמשתי ב- Roon אקסקלוסיבית במשך כחודש.
לא רק כדרך היחידה לשלוט באולטרה, אלא כדרך היחידה לשמוע מוזיקה, ואצלי זה אומר לא מעט שעות. נהניתי מהחוויה הזו גם מבחינת סאונד ובטח מבחינת חווית משתמש כפי שלא נהניתי מסטרימר (טרום Roon) מעולם.

אם כבר הזכרנו את Roon אז נדרש כאן גילוי נאות. כאשר קיבלתי את האולטרה הוא היה מעודכן לגרסת התוכנה העדכנית ביותר לאותה תקופה, אך ב- Roon הופיעה הזהרה של "Uncertified" על יד שם המכשיר.
עם או בלי קשר, מידי פעם חוויתי ניתוקים כלשהם שאילצו אותי לרסט את האולטרה או את שרת ה- Roon או את שניהם. זה קרה בערך פעם בשבוע בשימוש כבד, לא סיבה ללכת לרבנות אבל עדיין לא נעים...
עשיתי למכשיר פקטורי ריסט (מה ששינמך אותו לגרסת תוכנה ישנה יותר) וזה פתר את הבעיה (אולם עדיין הופיע כ- Uncertified ב- Roon), ומספר שבועות לפני סוף הסקירה ניסיתי שוב לשדרג, הפעם קיבלתי גרסה חדשה יותר שלא נתקעה בכלל ואפילו נעלם כיתוב ה- Uncertified.
זה אומר שפרוג'קט לא קופאים על שמריהם ורכיבי התוכנה מתעדכנים ומשתפרים, ולמכשיר שכזה זו עובדה חשובה.

Pro-Ject Stream Box S2 Ultra


סטאפ


כשנחת פה האולטרה לא הרגשתי נוח לחבר אותו למחשב המוזיקה עם כבל מיקרו USB "פושט", החיבור הראשוני של האולטרה היה בכלל בחדר העבודה, בינתיים הוספתי לאחת ההזמנות את כבל המיקרו USB היחיד שמצאתי באנלוג סדאקשן (משהו זול מאוד, לא לדאוג לי :) ).
שם למעשה הוא בכלל לא חובר למחשב, יציאת ה- USB שלו חוברה ל- Mutac, ממנו SPDIF לאחד ממכשירי ההקלטה ששימש כ- DAC, ומשם לעוד מכשיר בו אני משתמש כמיקסר (זה גם מכשיר הקלטה למעשה).

Pro-Ject Stream Box S2 Ultra


המטרה כאן היתה ללמוד את התכונות של המכשיר, אך כשעברתי על התפריטים הופתעתי לגלות גישה עובדת לטידל (כנראה היה מוגדר שם עוד החשבון של רועי). במערכת הראשית ניגן ווינטון מרסליס, וזה גרם לי לעשות מרתון עם כל האלבומים שלו שמצאתי בטידל ואין לי (והיו לא מעט).
אחרי זמן מה פתאום הפסיק לעבוד לי החיבור לטידל, הנחתי שזה קשור לחשבון של רועי ופשוט עברתי לנגן רדיו אינטרנטי.
הסיפור הזה נמשך כחודש עד שהגיע הכבל, בדיעבד לא יודע אם היה שווה לחכות, הוא לא ממש הרשים אותי בצורתו החיצונית (או בכלל).

כשהגיעה סופסוף השעה לחבר את האולטרה למערכת הראשית, התוכנית המקורית שלי היתה לחבר אותו בין המחשב ל- EVO, אחרי הכל זה מה שהביא אותו לפה מלכתחילה, אבל למרבה הצער זה פשוט לא עבד (אני מניח שדיברתי על זה כבר בסעיף הקודם [שנכתב מאוחר יותר] לכן לא ארחיב כאן).

מסיבה זו נאלצתי לעבוד גם במערכת הראשית עם ה- Mutac (האמת הייתי יכול לעבוד גם עם ה- Evo2 לדוגמה, אבל ה- Mutac כבר היה בחוץ), זה קצת מקשה על הבחינה משום שאני רגיל כרגע לסאונד של המחשב עם ה- EVO, ומצד שני, אולי זה דווקא מסייע לה בכך שאני נאלץ להיות יותר אובייקטיבי ונמנע מהסאונד שאני רגיל אליו ואפילו לא יכול להשוות מולו.

מאז החיבור הראשון של האולטרה למערכת ועד שאנחנו מתחילים את סשן ההאזנה עבר כחודש נוסף, בו אני מאזין אקסקלוסיבית לאולטרה עם Roon. זה כבר אומר משהו.
לא הייתי יכול לחיות עם סאונד נחות חודש, ומבחינת סאונד, החודש הזה עבר לי בקלות ובהנאה. מבחינת חומרים מוזיקליים זה כבר עניין אחר, אבל על זה כבר דיברנו בשירשור על Roon, אז אין צורך לטרוניות גם כאן.

סאונד


הסקירה מאוד התארכה, ויש מספר השוואות שאנחנו צריכים לעשות אז תסלחו לי שזה בא על חשבון כמות האלבומים.
למרות שאני סבור שהדרך ה"נכונה" להשתמש בסטרימר היום היא בעזרת Roon, בסשן אנחנו משתמשים באפליקציה של האולטרה כדי לנסות ולנקות השפעות חיצוניות ככל שניתן.

The Modern Jazz Quartet
רציתי להתחיל עם השוואה של אלבום מטידל כשהוא מנוגן מהאולטרה מול הקבצים שלי מנוגנים ישירות מהמחשב.
ריפרפתי על האלבומים ב- HFMC, וכשראיתי את העטיפה של הקוורטט המודרני, נזכרתי באנקדוטה שקיבלתי אותו פעם מתנה בתקליט וצף לי חשק עז לשמוע אותו (את הגרסה הזו, אני די בטוח שרכשתי בקובוז).

אז טוען אותו על המחשב, ומאזין, אוקי, הצלחתי כבר להתגבר על האנטי שלי לויברפון לפני כמה שנים, אני יכול ליהנות מאלבום כזה כיום. שמענו, נהנינו, נעבור לטידל על האולטרה. WTF?
סאונד חלש, קטן, רזה, מלא היס. זובי שמעתי ככה חודש!

אני מגיע למסקנה שהמסטר אצלי שונה מזה של טידל, אז אין היגיון בהשוואה הזו. אני מעביר את האולטרה לשימוש בשרת UPNP ומנגן את העותק שלי. אוקי... נרגעתי...
זה כבר נשמע ממש דומה, אם הייתם מחליפים לי בין שני הביצועים האלו בלי שאני יודע (וגם לא יודע שמשהו השתנה) מרבית הסיכויים שלא הייתי שם לב או טורח לבדוק.
הייתי יכול עכשיו לדקדק ולחפש את ההבדלים, אבל זה כנראה לא האלבום הכי נכון לעשות את זה עליו, אין כאן מספיק תוכן ספקטרלי בשביל לעשות השוואה מדוקדקת, כאן ניסיתי למדוד יותר "Feel" ולפחות בגרסת ה- UPNP האולטרה צלח את המבחן.

Jamila Woods- HEAVN
אתם בטח יכולים לנחש שנתקלתי לראשונה בג'מילה בפודקסט של החבובות, לא בדיוק כוס התה שלי ביומיום, אבל נהניתי מהביצועים החיים (שהיו יותר "אקוסטיים" מהביצועים באלבום) ובכל זאת יש מקום לכמה אלבומים שכאלו בספריה שלי.
הסאונד באלבום הזה לרוב די "כבד", וכך גם הטקסט או לפחות הנושאים שהיא מתקשרת.

אחרי הפיאסקו הקודם, החלטתי לעשות השוואה בין ארבע דרכים שונות לנגן את האלבום, כולן משתמשות באולטרה כנגן כשמקור המדיה שונה:
- מתוך שרת UPNP (מה שעבד טוב באלבום הקודם)
- טידל ישירות מהאפליקציה של האולטרה (כלומר ללא Roon)
- מתוך הזיכרון הפנימי של האולטרה (פשוט העתקתי לשם את האלבום)
- מהמחשב כשהוא מחובר ב- USB לאולטרה ומשם לדאק (כלומר אופצית ה- Detox עליה דיברנו בהקדמה)

על פניו נראה פשוט, אבל זה לקח די הרבה זמן והשוואות. הנה כמה מילים על כל אופציה:

הניגון מטידל היה פחות טוב. הרגיש חלש יחסית ובעל פחות בשר. כאילו מקור עם גיין נמוך מידי (מה שלא אמור לקרות כמובן במקורות דיגיטליים) אבל אין מה להשוות למה שקרה באלבום הקודם שאני עדיין משוכנע שמדובר במסטר שונה.
כאן אין לי כל כך הסבר למה זה קרה, הרי אין סיבה שיהיה מאסטר אחר לאלבום כזה חדש... אולי איזה ריפלי גיין מופעל פה?

משרת ה- UPNP הרבה יותר טוב, חזרה העוצמה והסאונד היה יותר מערב, אבל היה קשה שלא להבחין באיזשהו ערפול, אומנם מינורי בפני עצמו, אך מספיק בולט בהשוואה לאופציות הבאות.

מהזיכרון הפנימי זכיתי בעוצמה של ה- UPNP ללא הערפול, אולי טיפ טיפה של "יובש".

מהמחשב ניסיתי שתי יציאות USB (המועדפת עלי בלוח האם ומכרטיס JCAT) ללא הבדלים משמעותיים בין היציאות או מהאופציה הקודמת. גם כאן יש לנו את העוצמה ללא הערפול, אבל קצת יותר שומן ו"רטיבות".

מלבד האופציה של טידל, אני יכול לדמיין אנשים מעדיפים כל אחת מהאופציות האחרות כתלות במערכת שלהם ובסאונד שהם אוהבים. אבל אם להודות באמת אני לא בטוח שההבדלים האלו מספיק משמעותיים בשביל להיות מדד להעדפה.

Mayte Alguacil – Day By Day
לא נסגור את הסקירה בלי משהו שמזכיר ג'אז ווקאלי. בגברת הספרדייה נתקלתי במקרה כאשר רכשתי דיסק בודד בלייבל שלה וחיפשתי משהו להוסיף כדי להצדיק את מחיר המשלוח.
למעשה אני לא יודע עליה כלום, אבל בטח נתקלתם בשטאנץ הזה, מין דיסק ג'אז ווקאלי "אודיופילי", בחורה עם קול יפה וקצת צעיר שרה סטנדרטים באנגלית במבטא אירופאי מורגש. עכשיו כשאני קורא מה כתבתי זה נשמע נורא, במציאות לא עד כדי כך :)

בגלל שכבר בחנו בצורה זו או אחרת את רוב שיטות ההפעלה של האולטרה (אני חוסך לכם [ולי] את האפשרויות הלוסיות כמו ספוטיפי או בלוטות'), נשתמש באלבום הזה לבחון את הסיבה שהאולטרה הגיע לכאן מלכתחילה. נבדוק את המחשב מנגן כשהוא מחובר ל- Mutac דרך האולטרה מול איך שנשמע מחובר ישירות.

אנחנו מתחילים כשהוא מחובר לאולטרה (כזכור עם אותו כבל פושט של אודיו קווסט) כי כך סיימנו את האלבום הקודם.
אולי שמתם לב שבסקירה הזו אני לא משתמש כל כך בתאורי סאונד פרטניים, הבאס נשמע ככה, המצילות נשמעות ככה... זה בגלל שזה מרגיש לי מטופש לתאר את הסאונד של המערכת שלי.
האולטרה השתלב פה והרגיש בבית, ולא שינה באופן מהותי את הסאונד שלי, וזו מבחינתי מחמאה משום שזה הדבר האחרון שרציתי שיעשה.

אני בכל זאת מרגיש שינוי לעומת איך שאני זוכר את המחשב מנגן עם ה- Mutac (הפעם האחרונה שהיה מחובר אליו היה לפני כחצי שנה אני מעריך), ה- Mutac נשמע לי עכשיו קצת יותר "מדויק" מאיך שזכרתי אותו. אבל ההבדל הזה יכול לנבוע גם מהצורה ב
חיברתי אותו הפעם (כבל חשמל שונה, ומקור חשמל אחר), תיכף נחבר את המחשב ישירות ונראה.
אבל גם עכשיו, חשוב לי לציין, לא מדובר בסאונד "מדויק" לכיוון המשעמם, הוא ממש לא יבש, ההיפך, "רטוב", זורם ומרגש. למעשה עכשיו כשאני מקדיש זמן לאלבום הזה ומאזין לו בתשומת לב אני מעריך אותו יותר.

מעבר לחיבור המחשב ישירות ידרוש ממני עכשיו לקום, להדליק את האור מאחורי המערכת, לנתק את כבל האודיו קווסט, להעביר את הפיוריסט מהאולטרה למחשב, לכבות האור, ולבחור מחדש ב-HFMC את היציאה. אז נתראה עוד 3 דקות.

מסתבר שהגזמתי, זה לקח דקה. אבל לעזאזל, אני שונא כשזה קורה.
כשהסאונד נשמע בדיוק כפי שדמיינתי שישמע לפני שניסיתי, אני לא יכול לדעת אם מדובר באוטוסוגסטיה או במשהו אמיתי.
אני נאלץ עכשיו לעצור ולבדוק עוד כמה אקזמפלרים כדי לוודא שאני לא מדמיין לפני שאחזור לתאר לכם את ההבדל.

אוקי, זה אומנם לא נשמע בדיוק אותו הדבר בכל חומר, אבל אני משוכנע שההבדל אמיתי ולא יציר הדמיון שלי.
עכשיו ה- Mutac נשמע יותר כמו שזכרתי אותו. יותר גדול, פחות מדויק, ועדיין זורם ומרגש.

עם האולטרה ה- Mutac נשמע יותר דומה ל- EVO (מחובר ישירות למחשב). יותר מפוקס ומופרד, ואני מודה שבקונסטלציה הזו אני מעדיף את המחשב כשהוא מחובר לאולטרה מאשר ישירות ל- Mutac, ולכן זה לא מפתיע שביומיום אני שומע עם ה- EVO ולא עם ה- Mutac.

שתי הקונפיגורציות נשמעות טוב כן? אבל עם האולטרה כ"באפר" זה קצת יותר נכון, נניח הטרק הספרטני The thrill is gone ריגש אותי יותר קודם כי נשמע יותר אמיתי ופחות "הקלטה".
אהיה כן ואודה שיכול להיות שזה קרה משום שהאודיו קווסט הוריד קצת את האפקט של הפיוריסט שקצת מוגזם בשילוב עם ה- Mutac אבל מושלם אצלי לשילוב עם ה- EVO.

Pro-Ject Stream Box S2 Ultra


סיכום


אחרי אלפי המילים בהן הלאיתי אתכם (ועוד תארו לעצמכם ששרשור ה- State of streaming היה אמור במקור להיות חלק מהסקירה הזו, ככה זה כשאני לא כותב הרבה זמן :D ) אנסה לקצר לפחות בסיכום.

הסטרים בוקס אולטרה הוא מכשיר ורסטילי, קטן, חכם ומוכשר. הוא מאפשר כל צורת ניגון רלוונטית שעולה בדעתי, ויכולות הסאונד שלו הפתיעו אותי ביחס למחירו ובכלל.

נזכור שהוא נבנה עבור ניגון לדאק בעל כניסת USB, וגם אם יש פתרונות עקיפים, אלו קצת מסורבלים ועבור בעלי דאקים אחרים הייתי שוקל קודם מוצרים בעלי יציאה דיגיטלית תואמת.
ה- "Detox" היחודי שלו, מאפשר לשפר מחשב מוזיקה פחות מוצלח, אבל גם נותן פתרון למי שמעוניין במחשב בנוסף לסטרימר שהרי אחרת יריבו שני אלו על כניסת ה- USB בדאק.

כיום להרבה ממירים מודרניים יש כבר סטרימר בילט-אין, ואלא אם אין לו תמיכה ב- Roon אני מעריך שאין מוטיבציה רבה לשקול עוד סטרימר חיצוני. אבל לאלו מאיתנו בעלי ממיר ישן יותר ממנו הם מתקשים להפרד, או מעוניינים לנסות ולשפר את הסאונד של המחשב שלהם משום שמרגישים שלא הגיע לידי מיצוי, זו אופציה קומפקטית ולא יקרה במיוחד ששווה לבדוק.

Pro-Ject Stream Box S2 Ultra


נתונים טכניים (כפי שמפורסמים באתר היצרן):

פורמטים: PCM עד 32/352.8khz ו DSD עד DSDx4
רדיו אינטרנטי: Shoutcast
שירותי סטרימינג: Tidal, Spotify
פרוטוקולי הזרמה: Roon, DLNA, Shairport
כניסות לעזרים: HDMI ו USBx2
כניסות אודיו: USB על קונקטור מיקרו USB (לחיבור מחשב או נגן USB אחר)
יציאת אודיו: USB משופרת עבור אודיו
מידות: 105x105 בגובה 37 מ"מ
משקל: 375 גרם


סטאפ בחינה והשוואה


מקור: MBL 1531, MBL 1611, PC based Music Server,M2Tech hiFace Evo, Lenco L70, Denon 103R
הגברה: MBL 8011S
כבילה - חשמל: Siltech Ruby Hill II, MBL, Elrod
כבילה - סיגנל: Siltech Compass Lake, Siltech Prince, Siltech i770, Siltech Golden Eagle II, Purist Ultimate USB
טיפול חשמל: Isotek Orion + Isotek Sigmas
סטנד: Finite Elemente Pagode Master Reference
רמקול: WLM La-Scala

מחיר: 3,390 ש"ח
יבואן: kodo audio

Pro-Ject Stream Box S2 Ultra




hifimusic
אודות
תנאי שימוש
צור קשר
אוהבים את
hifimusic?
סקירות אודיו
הכל
הגברה
רמקולים
מקורות
אחר
סקירות מוזיקה
הכל
קלאסי
ג'אז
פופ/רוק/אלטרנטיבי
עולם/ישראלי/אחר
קישורים
מותגים על פי שם
מותגים על פי יבואן
מומלצים
הפורום
הרשם
לוח בקרה
הודעות אחרונות