ס. ריכטר כתב:
יש כאן דיון מאוד חשוב בנושא 'האזנות' - בפרט לסטאפ שאינך מכיר.
אלוני אומר :
"הסט כולו, כולל הרמקולים וההגברה ניגנו יופי, לא היה חסר לי כלום, אבל מה שבאמת הרשים אותי היה הפטיפון."אייל אומר [ ולא סותר ] :
" וההרבת' הענק ששמעתי לראשונה רמקול שפשוט כיף להאזין לו "ואז שואל אייל.פ את אלוני:
eyalp כתב:
לא שאני לא יכול להזדהות או לאהוב את ההתרשמות, אבל בכ"ז אולי שאלת תם: מה מאפשר בסט הנתון הזה לבודד את השפעת הפטיפון מסך כל הרכיבים האחרים?
זו אחת השאלות המעניינות ביותר בעיני.
אלוני כדרכו משיב בכנות מלאה :
aloni כתב:
שאלה טובה, היא עלתה במוחי בזמן שכתבתי את השורה הזאת וחשבתי שיהיה כדאי לענות עליה תוך כדי הסקירה אך לא מצאתי משהו חכם מספיק לכתוב......... אך אופי הסאונד לא ממש השאיר בי ספק מהיכן נובע, אני לא ממש יודע איך. אולי ניסיון בהחלפה מרובה של מקורות, אולי השוני מהסאונד ה"דיגיטלי", אך זה מה שהרגשתי.
ופה נעצרתי.
כשהייתי אצל אביעד 'הרגשתי' שההגברה אצלו אחראית לתוצאה :
שם היה לי יתרון כי החלפנו בין המקורות וזה נתן לי יתרון בביטול של רכיב אחד,
כלומר, שלושת המקורות היו נהדרים ודומים מאוד ונותרו בטווח התוצאה הכללית.
אבל כידוע התוצאה היא סך כל הרכיבים הפיזיים של המערכת, של החדר ושל המאזין -
כאשר מבין השלושה הללו המאזין/האזנתו משתנה מדי יום, ובין השעות באותו יום.
אותה 'הרגשה' סובייקטיבית גורמת לי לחשוב שרמקול אחר אצל אביעד עדיין היה נותר
'דומה למדי' בטווח 'התוצאה' אצלו, אבל ככל שאני חושב על זה, זה לא נכון,
או, מה זה 'דומה למדי' וכד'.
משתתף כאן העלה שאלה לגבי אקוסטיקה,
ובמענה שלי אליו שמתי לינקים לכתבות וסרטונים בנושא.
נתון - וכולנו יודעים - שכל חדר מנגן אחרת, והסרטונים הללו [למשל] מצליחים אפילו דרך הטיוב
להעביר את ההבדלים הניכרים, במיוחד הבחור שמתופף לבדו באמצע החדר.
%D7%90%D7%A7%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%A7%D7%94-%D7%95%D7%A4%D7%A0%D7%9C%D7%99%D7%9D-%D7%90%D7%A7%D7%95%D7%A1%D7%98%D7%99%D7%9D-t9754.htmlאני חושב שלא ניתן לדעת מה בסטאפ זר הצטיין ומה לא.
אפילו רמקול, זה שזז ומנגן ולגודלו וכד' יש חשיבות ולכאורה מובהקות בתוצאה,
יכול להפתיע אותך לטובה או רעה או סתם להפתעה,
כמו הרמקול הזעיר ההוא שהם פגשו בתערוכה וקשה היה לדמיין מראש איזה צליל יפיק.
מכבי ת"א תשחק הערב וביום ה' נגד פנאתנייקוס.
מה זה "מכבי ת"א" ? ארל וויליאמס ? קווין מגי ? נייט האפמן ? שמעון מזרחי ?
אני מכיר כבר עשורים של "מכבי ת"א" ולא יודע לומר מהי.
מה זה "הפועל ת"א" ? כשאני רואה שם את בדיר או כשהיה דדי בן דיין - או אפילו טוטו -
מה-הקשר-בכלל ? זה חיפה ובית"ר וכו'.
לקראת המשחק מול היוונים, זמן טוב להיזכר בספינתו של תסאוס
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A1%D7% ... 7%95%D7%A1זה ההסבר, הפירוט והנימוק ברופר.
אפי - תודה, בקרוב אצלך
אהה, ידעתי שלא סתם העלת את השירשור מהאוב.
תוך כדי קריאה, עלה לי שנכון לפצל את מה שאתה מעלה לפוסט ניפרד (עם לינק לשירשור הזה).
אני כמי שלא שמע הרבה סטים בפני עצמם, בטח לא כמו ארבעת האליפים (
אלוני/
אביעד/
אפי,
אייל).
ניזהר מלהגדיר בוודאות אלמנט מסויים בסט, בלי השוואה ישירה בין אלמנטים (מקורות. מגברים וכו').
אלה אם כן, יש לי היכרות מוקדמת עם אלמנט מסויים בסט.
אצל אביעד, בהחלט יכולתי להרגיש הבדל כאשר המקור היה המחשב, תוספת הרזולוציה פשוט הפתיע אותי.
אבל מיתוך הנסיון, והאזנה עד היום, אני בהחלט מצליח להגיד אופי כולל לסט, גם כשאני שומע מקור מסויים.
לדוגמא, אופי של הגברת מנורות, היוצרת לטעמי חתימה של חמימות ומעגלת את הפינות החדות- משהו שאני אוהב.
אם נמשיך לקחת את הסט של אביעד כרפרנס שלשנינו יצא להאזין,
אני מסכים איתך שאצל אביעד האופי מושפע מההגברה.
לי לא יצא להכיר הגברת SS שיכולה לתת את האופי שאביעד מקבל מההגבה שלו.
ולגבי הפועל- אני לא אדום. ועוד זה שהקלו להם בעונש, ממש מעצבן.
את ידין היה צריך להרחיק מהמגרש לפחות לעונה שלמה.
ולגבי מכבי, אז זה מגרש ביתי, כי אני נשוי לעוזרת המאמן.
כן באמת, אז מה אם על המגרש מכבי לא מכירים אותה, וזה מזלם!
כי אין משחק שהיא לא מחלקת הוראות לשחקנים, צועקת, שורקת למאמן הוראות, תחליף את זה או אחר, קח פס"ז...
אפילו הקטנה נבהלת לראות את אמא שלה משתוללת כך במשחקים.
בקיצור בבית בזמן המשחק- שמה "עוזרת המאמן".
אגב, עם בלאט היא מסתדרת יותר טוב מאשר עם פיני (בסיבוב האחרון שלו במכבי).
אז, נקווה שהערב ובחמישי, יהיה מעשה
החשמונאים