AK1 כתב:
הי, אביעד!
זה מתחיל להיות הרגל -- לקרוא ביקורות שלך וליהנות!
אפרופו ג'וליאנו קארמיניולה (Carmignola), הוא כנר "תקופתי" מצויין, שכנראה אבאדו אוהב במיוחד, והזמין אותו לנגן איתו ועם תזמורת "מוצארט" ה"חצי תקופתית" את 5 הקונצ'רטי של מוצארט לכינור והסינפונייה קונצ'רטאנטה (דיסק כפול DG Archiv 00289 477 7371). יופי של ביצועים, מלאי הומור.
אפרופו Oistrakh, ה-"kh" נועד להיות צירוף שנהגה כמו ח' בעברית (X ברוסית), כמו ב-Khachaturian, ולא כמו ק', אם כי האיות המקובל בעברית הוא אויסטראך, כמו אויס-טראח!
אפרופו "תקופתיים": איך אתה עם כלי/ביצועי תקופה, "אותנטיים"?
יש גם ביצועים "historically informed" עם כלים "מודרניים".
איך אתה מתייחס לכל זה?
ל-Stabat Mater של פרגולזי יש ביצוע מופלא עם Emma Kirkby + James Bowman + Hogwood, עם תזמורת קטנה (בניגוד לסולן יחיד לכל תפקיד תזמורתי, כקיים בביצועים "תקופתיים" אחרים). לי קשה לעמוד בפני הקול העדין והמתוק+עדין של קירקבי, וכאן גם באומאן במיטבו והניצוח מצויין.
אשמח לשמוע את האבאדו. סיקרנת אותי!
עמיר
הי עמיר , תודה .
קארמיניולה ללא ספק, כנר בחסד עליון ועיקר העבודה שלו כיום הוא בכיוון תקופתי מסויים.
למרות שהוא פחות נוטה לזרמים אותנטים לגמרי בטכניקה אלא משלב קצת.
הוא עדיין נשמע מאד קשור לתקופת היצירה שהוא מנגן- בכל אלה ששמעתי עד כה.
את המוצארט עימו שמעתי דגימות מפה ומשם אך לא התעמקתי בנושא.
באלבום הנסקר הוא מאד שייך ונגינתו מעולה לדעתי , אך שוב אין לי רפרנס למבצע אחר שעשה את הקונ'צרטו לכינור של פרגולזי לפניו
לגבי הזרם האותנטי , כלי התקופה וכל הז'אנר הזה.
אני קצת פחות מחובר אליו בגדול .
ממש בימים האחרונים נקלעתי לשיחה ערה עם חבר טוב על הנושא הזה בדיוק.
בסופו של דבר הסכמנו בכמה אספקטים ובכמה קצת פחות .
לדעתי הזרם האותנטי כפי שאנו מרגישים אותו בשנים האחרונות, הוא הייפ וקצת פלצני
(פ דגושה כמובן).
יש היום לא מעט נגנים שהתבססו בביצועים של יצירות תקופתיות עתיקות ושם הם נשארו.
לגבי כלי התקופה , זה מאד תלוי - חלק מהם אני מאד אוהב וזה מתאים וחלק די צורם לי עם אינטרפרטציה ארכאית משהו (כמובן) שלא מדברת אלי.
נושא שהסכמנו עליו בתמימות דעים הוא דווקא על עיניין היצירות התזמורתיות הווקאליות בעיקר.
שהזרם האותנטי מביא למאזינים קצת פחות נגנים וקצת פחות זמרים , בקיצור אנסמבלים קצת יותר "נכונים" ליצירות התקופה העתיקה ולא 100 נגנים בתזמורת עם 200 זמרי מקהלה להקלטות גרנדיוזיות עכשוויות .
למרות שאין לי שום בעיה עם האחרון ואני לפעמים גם מעדיף בגין החוויה יש קסם מיוחד בביצועים אותנטים בתחום הזה ספציפי .
יש לי כמובן עוד המון מה להגיד , אך נראה שאולי זה קצת פחות מעניין כבר את האחרים :-)