מחבר |
הודעה |
--- מושעה ---
|
|
הצטרף: 02/03/10 12:33
הודעות: 3367
|
.
_________________ "אולי אהבנו בתמימות, יותר מדי שירים והאמנו שנמות, על מה שהם אומרים"
נערך לאחרונה על ידי BooBoo בתאריך 05/09/14 20:57, נערך פעם אחת בסך הכל.
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 31/08/11 12:03
הודעות: 628 מיקום: רמת גן
|
אמנם זה לא שייך ישירות לנושא השרשור, אבל בתגובה להודעה של עומר - לא יודע את מה הגדרת כ"מוסקה קלאסית" (אינ מניח שבעיקר התקופה הקלאסית והרומנטית?), אבל דווקא מוסיקה עתיקה (בארוק, רנסנס, ימה"ב) התחילה את פריחתה רק אי-שם בשנות ה-70 ומאז ועד היום רק משתפרים הביצועים ובכלל ההבנה (והפופולריות היחסית) של המוסיקה הזאת לעומת מה שהיה לפני 30 ו-40 שנה.
_________________ אדר
|
|
חזור למעלה |
|
|
--- מושעה ---
|
|
הצטרף: 02/03/10 12:33
הודעות: 3367
|
.
_________________ "אולי אהבנו בתמימות, יותר מדי שירים והאמנו שנמות, על מה שהם אומרים"
נערך לאחרונה על ידי BooBoo בתאריך 05/09/14 20:56, נערך פעם אחת בסך הכל.
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 02/10/08 16:54
הודעות: 9699
|
לא מזמן נתקלתי בציטוט מכתב ישן של מנהל ביה"ס שכעס על כך שכל התלמידים עברו לעשות שימוש בכתיבה על נייר, שהיה אז חידוש שאט אט נהיה זול וזמין, במקום כמו שצריך ושהיה נהוג עד אז, ושהנייר הפופלארי יהרוס את התרבות וינוון את המוח וייצר דור של אהבלים וכו' וגו' וזוב'
_________________ אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33105
|
על מה הוא כתב את המכתב אגב? על קיר המערה?
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 02/10/08 16:54
הודעות: 9699
|
aloni כתב: על מה הוא כתב את המכתב אגב? על קיר המערה? הוא בעיקר יצא חוצץ נגד מתן חופשי של נייר לתלמידים שכן זה ינוון אותם. אנסה למצוא את זה, זה בספר, אולי לגוגל גם יש משו
_________________ אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 01/09/08 15:14
הודעות: 33105
|
טוב אל תטרח, סתם תגובה מטופשת.
_________________ ביוגרפיות , עם קלאסי ואלגנטי , פשוט לא הולכים לעבוד. I have been supported from the bottom of my heart בוכה דה פלורסנט
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 17/04/11 15:05
הודעות: 7079
|
ס. ריכטר כתב: ושהנייר הפופלארי יהרוס את התרבות וינוון את המוח וייצר דור של אהבלים וכו' וגו' וזוב' נו ? I rest my case
_________________ "Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 02/10/08 16:54
הודעות: 9699
|
Ami כתב: ס. ריכטר כתב: ושהנייר הפופלארי יהרוס את התרבות וינוון את המוח וייצר דור של אהבלים וכו' וגו' וזוב' נו ? I rest my case אגב, זה חוזר אחורה לפילוסופיים הקדם סוקראטיים וכמובן מוקדם מהם, בכל דור ודור היו שאמרו על הדור הצעיר 'הולך ופוחת הדור', בכל תחום - ממדע ועד אמנות, וכל הדורות הוכיחו ההפך
_________________ אַל תְּהִי בָז לְכָל אָדָם, וְאַל תְּהִי מַפְלִיג לְכָל דָּבָר, שֶׁאֵין לְךָ אָדָם שֶׁאֵין לוֹ שָׁעָה וְאֵין לְךָ דָבָר שֶׁאֵין לוֹ מָקוֹם
|
|
חזור למעלה |
|
|
חבר האתר
|
|
הצטרף: 17/04/11 15:05
הודעות: 7079
|
השאלה היא אם ההפך זה רק 'לא הולך ופוחת הדור' או 'הולך ומתווסף הדור'. אם הראשון, אז אני מסכים. ציקצוקי הלשון של החטיארים הם לא דבר חדש ומבטאים בעיקר קושי פרטי שלהם להסתגל לדגשים חדשים. בתחום העניין המוזיקאלי המצומצם שלי הדור הנוכחי הוא בעל הכשרה טכנית והשכלה פורמלית מעל ומעבר לדורות הקודמים. מה שחסר לו בעיקר זה חינוך-מועדונים כשהותיקים מעבירים את הידע והנסיון שלהם לצעירים במיידי ונמצאים איתם באינטראקציה תמידית בהופעות. חיכוך כזה גם עודד את האריות החדשים לחפש כל הזמן משהו חדש שהישנים לא יודעים לעשות. היום הכל נראה די אקדמי.
_________________ "Jazz disorganizes all regular laws and order; it stimulates to extreme deeds, to a breaking away from all rules and conventions; it is harmful and dangerous, and its influence is wholly bad. " - Anne Shaw Faulkner, 1921
|
|
חזור למעלה |
|
|