BooBoo כתב:
אני ממש לא מתיימר להיות מומחה בנושא, אבל אני חושב שברקצ צודק לחלוטין.
בוא ניקח לדוגמה את ארבע העונות.
הביצוע של IL GIARDINO ARMONICO יכול להיות הביצוע שאני הכי אוהב, אבל לא הייתי ממליץ עליו למישהו
שאין לו עדיין אף ביצוע של היצירה מכיוון שהוא לוקח אותה לקצוות.
למי שאין לו אף ביצוע של יצירה מסוימת הייתי ממליץ על הביצוע הכי מיין-סטרימי שיש ליצירה, גם אם לדעתי ו/או לדעת אחרים יש ביצועים
טובים יותר אבל לא מה שהיינו מכנים "מיין-סטרים".
במקרה של ארבע העונות לדוגמה הייתי ממליץ לו אולי על Biondi (מכיוון שגם הוא קצת וירטואוזי מדי למתחילים)
יופי של דוגמה!
אם מישהו מבקש ממך המלצה "ל-4 העונות", אתה יכול, למשל:
-- להגיד "ביונדי", עם תחושה שאולי זה לא בדיוק זה
-- להגיד "ג'ארדינו", עם תחושה שאולי זה לא יתאים לו
-- להגיד לו משהו כמו "יש כמה מצויינים, אני אישית מעדיף את ג'ארדינו, אבל הם לוקחים את היצירה לקצוות, וזה עלול לא להתאים לך. אולי המלצה יותר טובה ספציפית עבורך יכולה להיות ביונדי" (ורצוי גם להגיד לו אם בווירג'ין או ב-Naive==Opus111
)
ונניח שאתה כותב בעיתון/אינטרנט סקירה על הביצוע של שרה צ'אנג (לא שמעתי אותו, אבל התמונה נאה
http://www.mdt.co.uk/MDTSite/product//3944312.htm). כנראה שהוא די "מיינסטרימי" ונניח לצורך הדיון שהוא טוב, אבל שבכלים "מודרניים" אתה מעדיף את פרלמן.
אתה יכול לסכם כ"מומלץ" וזהו.
אתה יכול לסיים, למשל, בצורה כמו:
ככלל, הביצוע של צ'אנג מוצלח בעיני (אוזני), אם כי בכלים "מודרניים" אני מעדיף את פרלמן.
למי שאוהב כלי תקופה, הביצוע שאני אוהב יותר מכל אחד אחר הוא של Il Giardino Armonico ב-Teldec, אבל ביצוע זה לוקח את היצירה לקצוות, כך שהמלצה מתונה יותר, אם כי עדיין ביצוע מצויין, היא על הביצוע החדש-יותר (הוקלט ב-2000) של ביונדי, ב-Virgin.
לא ידוע לי על הגבלת מספר המילים, שבעקבותיה תהייה נאלץ לסיים/לסכם במילה האחת "מומלץ" (או לא).
עמיר