HiFiMusic
http://www.hifimusic.co.il/

MQA SHMEQA
./MQA-SHMEQA-t34556.html
עמוד 2 מתוך 3

מחבר:  valer_valer [ 27/04/19 00:19 ]
נושא ההודעה:  Re: MQA SHMEQA

roberts כתב:
valer_valer כתב:
roberts כתב:
כולם מלינים על ה MQA ואני טוען שהרבה מפורמטי ה High Res מיותרים לגמרי - כדוגמת ה DSD -ים למיניהם וה 192/24 .

האוזן האנושית לא צריכה יותר מתדר דגימה של 96 (*) ועומק של 20 ביט (**) בפורמט PCM.......וגם זה עם להתחרע על רוחב פס מיותר.

תדר דגימה (שאתה מדבר עליו) צריך לדגום, ובהמשך - לשחזר. השיטות הנהוגות היום לא יודעות לעבוד ללא ה - LPF הדיגיטלי.
כדי להגיע לשיפוע שלא הורס סאונד (לפחות לאוזן שלי) אני מעדיך תדר דגימה של 352.8/384 או אפילו כפול. ה - DSD כבר במקור מקביל לזה ...


בשנות השמונים עם סטנדרט של 48/16 הוציאו הקלטות מדהימות כאשר ה LPF היה אנלוגי ותדר הברך שלו היה ב 23 KHz.
אני מדבר על ברך ב 46 KHz עבור סטנדרט של 96/20. מי שומע עיוותי פאזה בתדרים כאלה? מי שומע עיוותי פאזה ב 20KHz?

יש מחקרים רבים שמראים שאנו רגישים מאוד לשנויים באמפליטודה אבל לא לפאזה.


אני מדבר על רינגינג, ובפרט על ה - pre-ringing. אם זה מעניין אותך יש מספיק דוגמאות וחומר ברשת. אתה מוזמן להסתכל איך מכת תוף נמרחת עם מופע של הרינגינג - בלי צבע ובלי חדות. האוזן מאוד רגישה לזה. עם כניסה של ההיי רז, ובמיוחד ה - DSD, זה התחיל להיות בולט, כמובן אם יש לך ציוד מתאים לבדוק את זה, ולא לדון בתיאוריה.
זה אגב הסיבה, למה כמעט הפסקתי להשתמש ב - RC דיגיטלי. ה - EQ (ולא משנה מה סוג האלגו) ברוב המקרים הופך את הצליל לאנמי.

מחבר:  roberts [ 27/04/19 00:51 ]
נושא ההודעה:  Re: MQA SHMEQA

valer_valer כתב:
roberts כתב:
valer_valer כתב:
roberts כתב:

אני מדבר על רינגינג, ובפרט על ה - pre-ringing. אם זה מעניין אותך יש מספיק דוגמאות וחומר ברשת. אתה מוזמן להסתכל איך מכת תוף נמרחת עם מופע של הרינגינג - בלי צבע ובלי חדות. האוזן מאוד רגישה לזה. עם כניסה של ההיי רז, ובמיוחד ה - DSD, זה התחיל להיות בולט, כמובן אם יש לך ציוד מתאים לבדוק את זה, ולא לדון בתיאוריה.
זה אגב הסיבה, למה כמעט הפסקתי להשתמש ב - RC דיגיטלי. ה - EQ (ולא משנה מה סוג האלגו) ברוב המקרים הופך את הצליל לאנמי.


הרינגינג הוא בתדר ניקוויסט . מי שומע רינגינג בתדר של 24 KHz או להבדיל ב 48 KHz.

תקליט קטע אנלוגי מפטפון בכרטיס קול ב 44.1/16 תגיד לי אם אתה שומע הבדל בין המקור להקלטה.... וכאן יש רינגינג ב 22.05 KHz

הרינגינג אכן נראה רע מאוד, בסקופ, אבל הוא בלתי שמיע.....ובייחוד לא ב 48 KHz......אנשים מעל גיל 40 בקושי שומעים מעל 15 KHz

מחבר:  שניצל [ 27/04/19 06:42 ]
נושא ההודעה:  Re: MQA SHMEQA

וולרי! מה זה ? "זה אגב הסיבה, למה כמעט הפסקתי להשתמש ב - RC דיגיטלי"
תסביר לי , (בעברית קלה) האם לדעתך שאני משתמש בליינגדורף שלי אני הופך הצליל לאנמי ? האמת לא מרגיש ככה בכלל , בדיוק ההפך !

מחבר:  barvfr [ 27/04/19 10:28 ]
נושא ההודעה:  Re: MQA SHMEQA

אמזון נכנסת לשרותי סרימיניג בהיי-רז
פרטים כאן- https://9to5mac.com/2019/04/26/hi-res-streaming-music/

מחבר:  roberts [ 27/04/19 11:21 ]
נושא ההודעה:  Re: MQA SHMEQA

הכתב יותר ממה שהוא מודיע על המגעים של אמאזון להפעלת היי רס הוא מפציר באפל להכנס לתחום זה.

מחבר:  valer_valer [ 27/04/19 11:41 ]
נושא ההודעה:  Re: MQA SHMEQA

roberts כתב:
valer_valer כתב:
roberts כתב:
valer_valer כתב:
roberts כתב:

אני מדבר על רינגינג, ובפרט על ה - pre-ringing. אם זה מעניין אותך יש מספיק דוגמאות וחומר ברשת. אתה מוזמן להסתכל איך מכת תוף נמרחת עם מופע של הרינגינג - בלי צבע ובלי חדות. האוזן מאוד רגישה לזה. עם כניסה של ההיי רז, ובמיוחד ה - DSD, זה התחיל להיות בולט, כמובן אם יש לך ציוד מתאים לבדוק את זה, ולא לדון בתיאוריה.
זה אגב הסיבה, למה כמעט הפסקתי להשתמש ב - RC דיגיטלי. ה - EQ (ולא משנה מה סוג האלגו) ברוב המקרים הופך את הצליל לאנמי.


הרינגינג הוא בתדר ניקוויסט . מי שומע רינגינג בתדר של 24 KHz או להבדיל ב 48 KHz.

תקליט קטע אנלוגי מפטפון בכרטיס קול ב 44.1/16 תגיד לי אם אתה שומע הבדל בין המקור להקלטה.... וכאן יש רינגינג ב 22.05 KHz

הרינגינג אכן נראה רע מאוד, בסקופ, אבל הוא בלתי שמיע.....ובייחוד לא ב 48 KHz......אנשים מעל גיל 40 בקושי שומעים מעל 15 KHz


סופר שמיע, ועל זה בנויים הקונספטים של ממירים רבים, כולל אלה בתחום היקרה.
במקום לחזור על הטענות מתקופת הדינוזאורים, שאגב ממש לא מבוססות, גש למסמכים של AES, בנושא התנהגות ה transient , והשפעתו על הסאונד.
תדבר עם אנשי אולפן, שעובדים יום יום עם איקולייזר דיגיטלי, ויכולים להגיד כמה שיפוע החיתוך יכול להרוס, נסה לבצע רה-סמפלינג מ 44.1 לכל תדר דגימה גבוה, ותראה איך התוצאות נשמעות.
זה בהנחה שאתה מעוניין ללמוד, ולא להינות מויכוח סרק ...

מחבר:  michael123 [ 27/04/19 13:34 ]
נושא ההודעה:  Re: MQA SHMEQA

roberts כתב:
valer_valer כתב:
roberts כתב:
valer_valer כתב:
roberts כתב:

אני מדבר על רינגינג, ובפרט על ה - pre-ringing. אם זה מעניין אותך יש מספיק דוגמאות וחומר ברשת. אתה מוזמן להסתכל איך מכת תוף נמרחת עם מופע של הרינגינג - בלי צבע ובלי חדות. האוזן מאוד רגישה לזה. עם כניסה של ההיי רז, ובמיוחד ה - DSD, זה התחיל להיות בולט, כמובן אם יש לך ציוד מתאים לבדוק את זה, ולא לדון בתיאוריה.
זה אגב הסיבה, למה כמעט הפסקתי להשתמש ב - RC דיגיטלי. ה - EQ (ולא משנה מה סוג האלגו) ברוב המקרים הופך את הצליל לאנמי.


הרינגינג הוא בתדר ניקוויסט . מי שומע רינגינג בתדר של 24 KHz או להבדיל ב 48 KHz.

תקליט קטע אנלוגי מפטפון בכרטיס קול ב 44.1/16 תגיד לי אם אתה שומע הבדל בין המקור להקלטה.... וכאן יש רינגינג ב 22.05 KHz

הרינגינג אכן נראה רע מאוד, בסקופ, אבל הוא בלתי שמיע.....ובייחוד לא ב 48 KHz......אנשים מעל גיל 40 בקושי שומעים מעל 15 KHz


איך להגיד את זה בעדינות :roll:
רינגינג הוא על ציר הזמן IMHO, זה קורה על כל תדר

מחבר:  roberts [ 27/04/19 14:42 ]
נושא ההודעה:  Re: MQA SHMEQA

michael123 כתב:

איך להגיד את זה בעדינות :roll:
רינגינג הוא על ציר הזמן IMHO, זה קורה על כל תדר

כמובן בעדינות, הרינגינג אמנם קורה על כל תדר אבל הוא עצמו רק בתדר נייקוויסט קרי:

44.1 Khz הרינגינג בתדר 22.05 KHz
48 Khz הרינגינג בתדר 24 KHz
96 Khz הרינגינג בתדר 48 KHz

וכו'

נסויים בבני אנוש הראו שאנשים אינם שומעים אותות מחזוריים מעל 20 KHz !!! והרינגינג הוא מחזורי שמשתנה אמנם בעוצמה.

מחבר:  roberts [ 27/04/19 14:57 ]
נושא ההודעה:  Re: MQA SHMEQA

valer_valer כתב:


סופר שמיע, ועל זה בנויים הקונספטים של ממירים רבים, כולל אלה בתחום היקרה.
במקום לחזור על הטענות מתקופת הדינוזאורים, שאגב ממש לא מבוססות, גש למסמכים של AES, בנושא התנהגות ה transient , והשפעתו על הסאונד.
תדבר עם אנשי אולפן, שעובדים יום יום עם איקולייזר דיגיטלי, ויכולים להגיד כמה שיפוע החיתוך יכול להרוס, נסה לבצע רה-סמפלינג מ 44.1 לכל תדר דגימה גבוה, ותראה איך התוצאות נשמעות.
זה בהנחה שאתה מעוניין ללמוד, ולא להינות מויכוח סרק ...


בכל הפורומים המקצועיים שאני מסתובב בהם כולם טוענים שברימסטר הסופי לא נדרש יותר מ 44.1/16 , בתהליך ההקלטה נדרש יותר (נניח 192/24) עקב המיקסינג של עשרות ערוצי כלים והמניפולציות החישוביות שעובר הצליל (תוספת אקו, EQ וכו' בתחום הדיגיטאלי) .

קבל לינק למטה לפורום שבהם כותבים אנשים מהתחום המקצועי וטוענים את שאני אומר- מציע לך לקרוא את השרשור בעיון רב.

אבל מעבר לכך, אני טוען שבשביל ה"ביטחון האישי" , ולמנוע ויכוחים מיותרים, אני חושב שכדאי לשדרג מ 44.1/16 ל 96/20 - האם את חושב שנדרש יותר מכך ?

ובשביל מה צריך את ה DSD ה"מפגר" הזה כשיש PCM נקי טהור ופשוט ? כאשר בכל מקרה ההקלטה מתבצעת ב PCM ובסוף בסוף מבצעים המרה נוספת ל DSD עבור הסטרימינג או לצרכי ארכיב ....לא היה יותר הגיוני ופשוט לשמור על פורמט ה PCM לאורך כל הדרך כולל קבצי הסטרימינג ?

ואתה כל כך מוטרד מהרינגינג וההתנהגות בתחום הזמן .... הרי הרינגינג עובר גם ל DSD אם הוא הוקלט מלכתחילה ב PCM !!! - איפה ההיגיון הפשוט ???

--------------------------------------------------------------

ולסיכום: צריך לבדל בין תהליך ההקלטה ששם נדרשת רזולוציה גבוהה בהרבה מיכולות השמיעה האנושית, לתהליך הסטרימינג ששם אנו נדרשים ליכולות השמיעה עם Spare מסויים ....במידה ואנו מצרפים לשמיעה גם חבר עטלף ;)

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/philips-red-book.2138/

מחבר:  Danny [ 29/04/19 15:15 ]
נושא ההודעה:  Re: MQA SHMEQA

shushu כתב:

2. לוקח ל roon יותר זמן לחפש, כי roon טוען אלבומים משני שרותי הסטרימינג (טידל וקובוז)

תיקנו את הבאג המעצבן הזה בבילד האחרון שיצא לפני כמה ימים

עמוד 2 מתוך 3 כל הזמנים הם UTC + 3 שעות
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/