חברים יקרים, תודה על התגובות, האיחולים, והסקרנות בכלל.
המונח "לא מוכר" הוא כמובן יחסי, ובעיקר גמיש.
כמעט כל החברות בתחום שלנו אינן מוכרות לקהל הרחב. מי שמכיר משהו, שמע על סוני ודנון, אולי על JBL וכיו"ב, וזהו.
מה זה אומר על כל התחום שלנו? שאיננו קיימים?
ברור שאנחנו קיימים, גם אם בתור נישה אזוטרית, והשאלה לטעמי היא איך אנחנו מציגים את עצמנו:
בצלצולים ונצנצים או כבוטיק לאניני טעם?
זה עניין אחד.
עניין שנובע ממנו הוא איך הופכים להיות מוכרים בנישה הזאת, ובמילים אחרות - איך מתפרסמים.
רוב רובן של החברות פועלות כמו שנהוג ביחס למוצרים לקהל הרחב: אם השכן שלך קנה, מי אתה שתקנה משהו אחר?
לכך נדרשים המון יחסי ציבור במשרה מלאה, יוטיוברים, בלוגרים, פרסומים מוסווים בפורומים, ועוד.
ביקורות הן חלק מהעניין, וכמעט בכל המקרים הן תוצאה ישירה של פרסום בכתב עת.
כלומר, קנית דף פרסום - מוטב יותר מדף - קיבלת ביקורת (כמובן אוהדת. מתי בדור האחרון קראתם ביקורת קטלנית?).
לא קנית, לא קיבלת.
לפי הערכות של אנשי מקצוע שדיברתי איתם "מאחורי הקלעים", חלק גדול מאוד מהחברות היותר מוכרות בתחום
משקיעות כ-70% מתקציבן בפרסום, ו-30% לשאר.
גישה אחרת יוצאת מנקודת הנחה שאוהבי מוזיקה רציניים ואודיופילים הם קהל מצומצם ואנין,
המפעיל מסננת מושכלת כלפי יחסי ציבור וביקורות,
ובעיקר מפעיל את זוג האוזניים ואת המשהו האישי, האינדיבידואלי שבו.
מן הסתם, מעט מאוד חברות נוקטות בגישה הזאת, ובניגוד לשאר, רוב תקציבן מוקדש למחקר ופיתוח, לא לשיווק.
ThivanLabs, והמותג שלה MAVIS, נעוצות עד היסוד בגישה השנייה,
ומאמינות שהשילוב בין מוצרים ברמה עליונה לבין מחיר שפוי
יעשה את שלו ויחדור לתודעה, וללב, של אותו קהל מצומצם ואנין.
מתאימה לי הגישה הזאת.
אתם מוזמנים להגיע - ולהקשיב במו אוזניכם.
שמעון
https://www.vivaldiaudio.co.il/